Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 05 Mar 2020 13:46 The Awfully Big Marine Named Camouflage heb ik uit de schuur gehaald....... Contact omgedraaid, startknop ingeduwd en motor draaide.
:w00t: :w00t: :w00t:

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :ricky: :ricky: :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Gisterenavond een toerke met de XTR gedaan. Met dochterlief achterop. Ook wat konijntjes bang gemaakt op enkele donkere veldwegjes. :mrgreen: En da spel blijft op glibberige wegen toch ook verbazend spoorvast. :!:
Eigenlijk is dat toch wel een toffe goeie moto zeg. Echt een ruwe diamant waar de vorige eigenaar al veel aan verbeterd heeft maar de fine tuning ontbreekt op diverse vlakken. Het zadel is een ramp bvb, na een uur heb je zitpijn, mijn dochter ook. En alle hendels en pedaals staan slecht.

En man die BMW F900XR is schoon!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Gisterenvoormiddag achterste remschijf en blokjes vervangen en de nieuw besloefte wielen onder Gertruud gevezen. Bij het proper maken van de voorste callipers toch wel gene piston eruit geploept zekers :wall: :wall: :thumbsdown:
Smurrie opgekuist, freinblokjes erin gestoken en uit pettigheid den FJR gepakt voor een toerke binnendoor tot Huy. Een paar koffikes op de Grand Place en de Muur gepakt en tegen zessen uitgewaaid voldaan op m'n erf. Alleen nog efkes afwachten of dat patrouillerende busje :stop: geen nummerplaten genoteerd heeft wegens geparkeerd waar in de zomer ALTIJD geschreven wordt :dontknow: :whistling: :peepwall:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 08 Mar 2020 12:54 En man die BMW F900XR is schoon!
Ik heb daar ook naar staan kijken vorige week. Traditiegetrouw ook aardig aan de prijs. :shock:

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Stefke wrote: 08 Mar 2020 23:16
Muug wrote: 08 Mar 2020 12:54 En man die BMW F900XR is schoon!
Ik heb daar ook naar staan kijken vorige week. Traditiegetrouw ook aardig aan de prijs. :shock:
Nochtans schrijven ze dat hij zo goedkoop is naar Bmw-normen. Het zou een Tracer900 concurrent moeten worden, vandaar de prijs van ongeveer 11500€. Dat is quasi exact de prijs van een Tracer 900 GT

User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 09 Mar 2020 08:39
Stefke wrote: 08 Mar 2020 23:16
Ik heb daar ook naar staan kijken vorige week. Traditiegetrouw ook aardig aan de prijs. :shock:
Nochtans schrijven ze dat hij zo goedkoop is naar Bmw-normen. Het zou een Tracer900 concurrent moeten worden, vandaar de prijs van ongeveer 11500€. Dat is quasi exact de prijs van een Tracer 900 GT
Yep, alleen is dat zonder handkappen, cruisecontrol, tractiecontrole, QS, middenbok, koffers, handvatverwarming... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Stefke wrote: 09 Mar 2020 09:52
Muug wrote: 09 Mar 2020 08:39
Nochtans schrijven ze dat hij zo goedkoop is naar Bmw-normen. Het zou een Tracer900 concurrent moeten worden, vandaar de prijs van ongeveer 11500€. Dat is quasi exact de prijs van een Tracer 900 GT
Yep, alleen is dat zonder handkappen, cruisecontrol, tractiecontrole, QS, middenbok, koffers, handvatverwarming... 8-)
allez, cruisecontrol, tractiecontrol, QS is al niet nodig :whistling: ik zal wel gewoon mijn ledematen gebruiken om te schakelen, niet door te spinnen, geen wheelies te maken.... 8-)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

En misschien krijg je wel korting als je de gear indicator laat weghalen. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 09 Mar 2020 11:29 allez, cruisecontrol, tractiecontrol, QS is al niet nodig :whistling: ik zal wel gewoon mijn ledematen gebruiken om te schakelen, niet door te spinnen, geen wheelies te maken.... 8-)
Dat is ook niet noodzakelijk voor mij. Mijn punt is dat je zelfde niveau moet vergelijken. Dus vergelijken met een Tracer 900 en niet met een GT. Dan komt een basis Tracer op 10600 euro en een geliijkaardige F 900 XR (dus met middenbok, handkappen en kofferhouders) op 11980 euro.
Dus toch een aardig verschil. 8-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Vandaag mijn pinkers maar terug beter in het zicht gezet ,nu staan ze beter 8-)
Image

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Cotthem »

vandaag tegen de garagist gezegd dat em mag herstellen, na telefonisch contact met "den expert"...voila, ook weer bezig geweest met de moto vandaag.... :roll:
"...the path is the destination"

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Marsman »

bompa wrote: 09 Mar 2020 16:57 Vandaag mijn pinkers maar terug beter in het zicht gezet ,nu staan ze beter 8-)
Image
...maar ge zijt vergeten om uw nummerkes terug op uw plak te zetten
:lol: :lol: :lol: :lol:

iets met 358-YCA
:mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Marsman »

Muug wrote: 09 Mar 2020 11:29 allez, cruisecontrol, tractiecontrol, QS is al niet nodig :whistling: ik zal wel gewoon mijn ledematen gebruiken om te schakelen, niet door te spinnen, geen wheelies te maken.... 8-)
awel, ik zweer het ulle: tot eind vorig jaar zou ik bij hoog en bij laag gezworen hebben dat ik dat nooit-ofte-nooit-ofte-jamais-de-la-vie-never-ever-niemals op mijn ijzer zou willen. :pillepalle:
Echter, na een saaie, edoch noodzakelijke verbindingsrit op de snelweg achter nen aap op ne gee-es heb ik mijn mening toch wel serieus moeten herzien want dat bleek een verdomd handig ding te zijn als ge constant dezelfde snelheid moet aanhouden over een langere afstand :idea:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Marsman wrote: 09 Mar 2020 17:56 Echter, na een saaie, edoch noodzakelijke verbindingsrit op de snelweg achter nen aap op ne gee-es heb ik mijn mening toch wel serieus moeten herzien want dat bleek een verdomd handig ding te zijn als ge constant dezelfde snelheid moet aanhouden over een langere afstand :idea:
:o :o :o
Gij kunt echt nog tot andere gedachten komen ?

Chapeau !

:mrgreen:

En nu serieus. Ik ben een adept van cruisecontrol. Dat maakt het leven op de baan zo veel gemakkelijker. Op de motor beperkt zich dat tot de snelweg. Wanneer er bochten moeten genomen worden, dan heb je zelf controle nodig. Maar in de auto schat ik zeker 80% met CC te rijden.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Marsman wrote: 09 Mar 2020 17:42
bompa wrote: 09 Mar 2020 16:57 Vandaag mijn pinkers maar terug beter in het zicht gezet ,nu staan ze beter 8-)
Image
...maar ge zijt vergeten om uw nummerkes terug op uw plak te zetten
:lol: :lol: :lol: :lol:

iets met 358-YCA
:mrgreen:
Ja dat moet ik terug opzoeken, ik stote tegen de plaat en ze lagen er af en door mekaar ,dus een van de dagen plak ik ze er terug op :mrgreen:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TRooPER »

Cotthem wrote: 09 Mar 2020 17:08 vandaag tegen de garagist gezegd dat em mag herstellen, na telefonisch contact met "den expert"...voila, ook weer bezig geweest met de moto vandaag.... :roll:

toch niks ernstig voorgevallen?
"den expert": ???? de rosse???? broere????
alle ledematen van uw moto en uzelf zitten nog waar ze moeten zitten?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Cotthem »

TRooPER wrote: 10 Mar 2020 15:31
Cotthem wrote: 09 Mar 2020 17:08 vandaag tegen de garagist gezegd dat em mag herstellen, na telefonisch contact met "den expert"...voila, ook weer bezig geweest met de moto vandaag.... :roll:

toch niks ernstig voorgevallen?
"den expert": ???? de rosse???? broere????
alle ledematen van uw moto en uzelf zitten nog waar ze moeten zitten?
Aangereden door een dronken bestuurster terwijl ik stond te wachten aan de rode lichten. Door de aanrijding ben ik op de auto voor mij gebotst. Wat schade aan de motor en de auto voor mij. Gelukkig was het mijn moto niet, maar die van de Rosse :mrgreen: :mrgreen:
Geen lichamelijke letsels gelukkig...en gelukkig besliste ik om de politie te bellen omdat zowel de bestuurster voor mij als de getuigen vonden dat de aanrandster (twas in mijn poep) niet echt bij haar positieven was...Het enige wat ze zei, was dat ze een sms aan het versturen was terwijl ze naar de schade van haar X5 keek. Ze vroeg nog niet eens hoe het met mij was. Ma Bon, karma deed zijn werk: rijbewijs kwijt, ottoklem op haren otto en een ritje met de combi.
...maar kom, het deed toch pijn en zeker omdat er nog maar 370km op de teller stond....Ik vind trouwens de logge administratie en incompetentie van de :thumbsdown: federale verzekeringen veel erger. :thumbsdown:
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Man wees blij dat ge erover kunt klagen...
Een chance dat ge chance gehad hebt.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Marsman »

zal wel zijn dat ge chance gehad hebt: velen die langs achteren gepakt worden kunnen het niet navertellen. :w00t: :w00t:
En voor de goede verstaander: ik heb het hier niet over Di Rupo of Wim De Villder :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Marsman »

bompa wrote: 09 Mar 2020 19:16
Marsman wrote: 09 Mar 2020 17:42
...maar ge zijt vergeten om uw nummerkes terug op uw plak te zetten
:lol: :lol: :lol: :lol:

iets met 358-YCA
:mrgreen:
Ja dat moet ik terug opzoeken, ik stote tegen de plaat en ze lagen er af en door mekaar ,dus een van de dagen plak ik ze er terug op :mrgreen:
ge kent de volgorde toch nog, mag ik hopen

:lol: :lol:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Locked