Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

Ik heb ooit al een volledige dag gespendeerd om een nieuw stuur te steken.

Kuip eraf, licht eraf, instrumenten eraf, tank eraf. Dan de connector module uit het frame prutsen. Kabels uiteen prutsen. Alle stekkers uit alle connectorbehuizingen halen (canbus modules L& rechts, ride by wire).
Dan alle kabels uit het oude stuur trekken. Een stuk visdraad met een boutje door het nieuwe stuur en al zijn modieuze kronkels en hoeken prutsen tot aan het gaatje waar de kabels er weer uitkomen.
Aan die visdraad dan de stalen trekkabel tapen en erdoor trekken. Daar dan de kabels aantapen, insmeren met vaseline en erdoor vechten. Natuurlijk komen die eens los en moogt ge herbeginnen, of moet ge herbeginnen omdat ge iets teveel tape gebruikt hebt en die bol niet voorbij de kronkels in het stuur geraakt. Herhaal proces voor de andere kant. Al dan niet alle kabels moeten verlengen en voorzien van nieuwe fiches want dat stuur is natuurlijk pakken groter dan het oude. Dan alle connectoren en fiches terug ineensteken. Dan merken dat er geen uitsparingen in het vervangstuur zijn gemaakt om de ride-by-wire vast te zetten. Den Dremel erbij...zien dat ge de kabels niet raakt...Alles terug monteren en vastzetten. Hopen dat ge genen ene kabel gebroken hebt tijdens het trekken en sleuren.

Nen halven dag later komt de klant terug en besluit om toch maar dat andere kronkelende modieuze stuurke te kiezen, want daar zitten zijn handen 1,7cm lager. En ja, dat is zoveel beter...

:freak: :rifle: :hanged:

Maar goed, doorgaans is het met geen middelen uit te leggen waarom een ander stuur steken niet zomaar een werkske van een uur is :? :mrgreen: .
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Met deze tekst wel hoor. :laughing:

Afprinten en in de winkel omhoog hangen.

"Beste klant, als u een nieuw stuur wenst dan rekenen wij standaard 1500€ werk aan. Hieronder wordt verklaard waarom. "
:mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

:P :P :P
Ik ben blij dat ik bij de dealer had kunnen afspreken dat hij de Zumo op de motor zou plaatsen. Ben deze week de Zumo gaan afgeven. Hij heeft 2 keer gezegd dat dat zeker 2 en een half uur duurt om die aan te sluiten.

En dat geloof ik, want ik heb een filmpje op Youtube gezien wat je moet doen om de GPS aan het in de koplampunit voorzien contact aan te sluiten. Dashboard, koplampbehuizing, alles moet eraf.

Dat is natuurlijk klein bier in vergelijking met Raketman zijn verhaal, maar voor mijn linkerhanden is de aansluiting van de gps ook onbegonnen werk. :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

De mijne gaat volgende week ook binnen voor onderhoud en het gps kabelke 😉 Had filmpke gezien op youtube, leek eigenlijk nog mee te vallen, maar als em toch op onderhoud moet ...

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

F M wrote: 09 May 2020 16:04
...

Ik ben blij dat ik bij de dealer had kunnen afspreken dat hij de Zumo op de motor zou plaatsen. Ben deze week de Zumo gaan afgeven. Hij heeft 2 keer gezegd dat dat zeker 2 en een half uur duurt om die aan te sluiten.

...
Oei, en de Fé en ik gaan er juist morgen effe ene monteren op ne VFR 800 ... :peepwall:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Ik neem aan dat ge bij de montage op een VFR geen koplamp van ne KTM 790 moet uit mekaar halen, dus dat zal wel meevallen :whistling: :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

den Bullet wrote: 09 May 2020 18:12 Oei, en de Fé en ik gaan er juist morgen effe ene monteren op ne VFR 800 ... :peepwall:
Op mijn vfr had ik dat gewoon onder het zadel afgetakt van een draadje van het achterlicht ...

Daarnet samen met de madam op hare street twin eens een ritje gedaan. Deed deugd. Ik geen last van hernia, zij geen last van haar facet artrose. Tof, zo es samen zonder fysieke last gaan rijden. Rugschool heeft ons beiden wel geholpen.

Nu voorzichtig hopen dat we binnenkort nog eens in luxemburg geraken!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TRooPER »

duibhce Kaelann wrote: 08 May 2020 16:32 De bandjes opgepompt, opgewarmd en wat extra slijtage op gezet. 2 tankbeurtjes gedaan. In't stof van da gifgroen monster voor mij gehangen. En onderwijl gecontroleerd dat de Molignée en de Samson nog op hun plaats lagen. En omdat toeristische trekpleisters nog steeds off-limits zijn, is Coronatours Rit 1 gedoopt tot de Net-Niet-Abdijenroute. Net niet langs de abdijen van Floreffe, Maredsous, Leffe en Ramée gepasseerd. Afgesloten met een zakske smoutebollen van de afhaalkraam om de hoek.

Alle ritjes die nu 'corona' in hun titel krijgen moeten wel eerst door de raad van rijdende staat goedgekeurd worden door minstens 10 personen in één aansluitende kolonne.....rijdend of kruipend....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

Stal(plaats) uitgemest.

Tussen alle rommel nog een bus reinigingsmiddel gevonden.

En zowaar de vulcano rosso raprap gekuist.

**

En gisteren een rit gedaan met de madam. Dat was meer dan 15 jaar :shock: geleden

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 10 May 2020 22:48 En gisteren een rit gedaan met de madam. Dat was meer dan 15 jaar :shock: geleden
:shock: Die corona-tijd moet niet al te lang duren, zo precies ! :lol:

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Cotthem »

vrijdag en zaterdag een dikke 440km op de teller gezet...en dat deed deugt..vandaag ook wel goesting, maar tis er niet van gekomen...
"...the path is the destination"

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by pingu »

TuttoTerreno wrote: 10 May 2020 22:48 En gisteren een rit gedaan met de madam. Dat was meer dan 15 jaar :shock: geleden
Van "social distancing" gesproken... :mrgreen: :whistling:

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by red_zebra »

Cotthem wrote: 11 May 2020 17:43 vrijdag en zaterdag een dikke 440km op de teller gezet...en dat deed deugt..vandaag ook wel goesting, maar tis er niet van gekomen...
:grin: same here :grin:
Vrijdag zo'n 270 en zaterdag 150 of zo ;)
Gisteren avond net geen 100 en vanavond proberen we iets meer dan 100, als we maar kunnen gaan rijden.
Het is van't moeten maar dat is een moeten dat ik graag voor mijn werk doe: motoren inrijden :P
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Cotthem »

red_zebra wrote: 12 May 2020 15:04
Cotthem wrote: 11 May 2020 17:43 vrijdag en zaterdag een dikke 440km op de teller gezet...en dat deed deugt..vandaag ook wel goesting, maar tis er niet van gekomen...
:grin: same here :grin:
Vrijdag zo'n 270 en zaterdag 150 of zo ;)
Gisteren avond net geen 100 en vanavond proberen we iets meer dan 100, als we maar kunnen gaan rijden.
Het is van't moeten maar dat is een moeten dat ik graag voor mijn werk doe: motoren inrijden :P
...motoren inrijden?....toffe job verdomme
"...the path is the destination"

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

red_zebra wrote: 12 May 2020 15:04 Het is van't moeten maar dat is een moeten dat ik graag voor mijn werk doe: motoren inrijden :P
2 vraagskes:
- wat voor job is dat dan?
- naar welk adres mag ik mijne cv sturen?

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

red_zebra wrote: 12 May 2020 15:04 Het is van't moeten maar dat is een moeten dat ik graag voor mijn werk doe: motoren inrijden :P
Hoe? Verkopen jullie enkel okkozje moto's? :laughing:

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by red_zebra »

:grin: :grin: :grin:
Ik werk bij een invoerder en we moeten elk jaar een paar motoren voor de pers inrijden. Wij verkopen er zelf geen ;)
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Blackbert wrote: 09 May 2020 07:53 Aan de prijs te zien de dealer ook.

maar uw stuurhelften en contact maken deel uit van de bovenste kroonplaat. Die moet dus mee vervangen worden (en nog wat leidingen en steuntjes waarschijnlijk,). wat de 300€ ook wel verklaart.
Wel, in een prima propere uitgeruste garage doe ik dat zelf, al zou het voor mij de eerste x zijn dat ik kabels op een motor ga verlengen. Wellicht kinderspel maar een nieuwe ervaring.

Maar ik ben bezig een extra atelier te bouwen, een mega kruiwagen om beton mee te vervoeren en alles staat hier bomvol en zoals gezegd, doe ik fijn werk graag als de werkplek netter is.

De kroonplaat moet ook vervangen worden. Er moet het 1 en ander gedemonteerd worden. Ik denk idd dat er wel wat werk in kruipt.

Als ik een ander stuur op de vitpilen zet dan laat ik het doen denk ik.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

wipr: kabels verlengen = vervangen door langere. ;)

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

En als ge der heel hard aan trekt ?

En aan mijn moto: er op gereden, begot ! Nog niet veel, en nog wat onwennig. Het was precies lang geleden dat ik nog op een moto gezeten had.

Maar garagisten zijn toch ook een ras apart. Vorige week: "zoude ons al het geld kunnen overschrijven? Want het zijn moeilijke tijden."
Ik schrijf al maar de helft over, ik snap hun wel. Nu , in het bureauke, alle papieren tekenen, de rest betalen met bankkaart, dan de moto gaan bekijken. "Tiens, zit er nog geen middenbok onder ?" "Ah neen, die is nog niet binnengekomen"

Tja, ik heb dus wel alles betaald en ondertekend dat alles OK is. Moet nu die mannen maar vertrouwen dat ze die er nog onder gratis zetten als die binnenkomt.
Ok, no big deal, maar ze mochten dat op zijn minst toch wel vooraf vertellen, mijn gedacht.
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked