Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

F M wrote: 13 May 2020 22:31 En als ge der heel hard aan trekt ?

En aan mijn moto: er op gereden, begot ! Nog niet veel, en nog wat onwennig. Het was precies lang geleden dat ik nog op een moto gezeten had.

Maar garagisten zijn toch ook een ras apart. Vorige week: "zoude ons al het geld kunnen overschrijven? Want het zijn moeilijke tijden."
Ik schrijf al maar de helft over, ik snap hun wel. Nu , in het bureauke, alle papieren tekenen, de rest betalen met bankkaart, dan de moto gaan bekijken. "Tiens, zit er nog geen middenbok onder ?" "Ah neen, die is nog niet binnengekomen"

Tja, ik heb dus wel alles betaald en ondertekend dat alles OK is. Moet nu die mannen maar vertrouwen dat ze die er nog onder gratis zetten als die binnenkomt.
Ok, no big deal, maar ze mochten dat op zijn minst toch wel vooraf vertellen, mijn gedacht.
Tja, waarom wordt die zaak Moneycare genoemd denk je? En op voorhand betalen omdat het moeilijke tijden zijn? Mij niet gezien, dan moeten ze maar zorgen dat ze sneller leveren, bij een eventueel faillissement ben je al uw voorschotten kwijt. Het zijn moeilijke tijden voor iedereen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Dat zal wel in orde komen zeker.
Hopelijk staat er ergens op papier dat die middenbok in de deal inbegrepen zat.
Het zijn wel details die de vreugde van de nieuwe eigendom wat verstoren natuurlijk.

@Tom: hoe zat het nog met uw gevorkte sprinkhaan die ge onlangs vanonder het stof en de keutels gehaald hebt? :mrgreen:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 14 May 2020 10:09 Dat zal wel in orde komen zeker.
Hopelijk staat er ergens op papier dat die middenbok in de deal inbegrepen zat.
Het zijn wel details die de vreugde van de nieuwe eigendom wat verstoren natuurlijk.

@Tom: hoe zat het nog met uw gevorkte sprinkhaan die ge onlangs vanonder het stof en de keutels gehaald hebt? :mrgreen:
:dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Muug wrote: 14 May 2020 10:09 Het zijn wel details die de vreugde van de nieuwe eigendom wat verstoren natuurlijk.
Vooral de vrouw is niet content. Eén van mijn argumenten bij de ver/aankoop was dat de nieuwe een pak smaller is dan de RT en dus minder plaats inneemt in de garage. Maar op zijn zijpoot neemt hij nu juist meer plaats in...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 14 May 2020 10:19
Muug wrote: 14 May 2020 10:09 Dat zal wel in orde komen zeker.
Hopelijk staat er ergens op papier dat die middenbok in de deal inbegrepen zat.
Het zijn wel details die de vreugde van de nieuwe eigendom wat verstoren natuurlijk.

@Tom: hoe zat het nog met uw gevorkte sprinkhaan die ge onlangs vanonder het stof en de keutels gehaald hebt? :mrgreen:
:dontknow:
awel had gij uw XT660Z Tenere niet vanonder het stof gehaald?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 14 May 2020 12:05
Tom Thumper wrote: 14 May 2020 10:19

:dontknow:
awel had gij uw XT660Z Tenere niet vanonder het stof gehaald?
De Rudy? Nope, die is "tijdelijk op rust gesteld". :cry:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

was dat dan uwen Triumph? :dontknow:

Of begin ik van u en uw moto's te dromen. Da's een verontrustwekkende evolutie. :|

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 14 May 2020 14:21 was dat dan uwen Triumph? :dontknow:

Of begin ik van u en uw moto's te dromen. Da's een verontrustwekkende evolutie. :|
Ah ja, The Awfully Strange Marine Named Camouflage! :ricky: :ricky: :ricky:

Zaterdag een schoon toerke gaan doen, 't was plezant. Kop en tank zoals voorzien leeg gereden. En ja, die was onder het winterstof vandaan gehaald maar ondertussen opnieuw voorzien van een laagje coronastof. Maar genoeg gaazzz gegeven om het stof te laten vliegen en alle spinnewebben waren ook weg.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Cotthem »

F M wrote: 14 May 2020 11:27
Muug wrote: 14 May 2020 10:09 Het zijn wel details die de vreugde van de nieuwe eigendom wat verstoren natuurlijk.
Vooral de vrouw is niet content. Eén van mijn argumenten bij de ver/aankoop was dat de nieuwe een pak smaller is dan de RT en dus minder plaats inneemt in de garage. Maar op zijn zijpoot neemt hij nu juist meer plaats in...
Blokje onder de zijpikkel helpt....
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Waarom? Haar twee benen zijn even lang hoor.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Mijne motor (vitpilen) stond te koop :peepwall: en ik dacht, bwah, als ik er mijn geld van krijg dan gaat hem weg he. Nu kwam er ene kijken en die zei: ik ga niet over de prijs discussiëren, ik neem hem :w00t: :pillepalle: :whistling:

Dus voorschot is betaald en motor verkocht. :mrgreen:

Nu weet ik het echt niet meer. Of er nog een motor komt en zo ja dan gaat er ene zijn die geen geld kost want ik heb met den deze sinds november vorig jaar 250km gereden.
Ik denk eerder richting msx125 te gaan, simpelweg omdat ik deze in de camper kan steken.
Tijd om te gaan toeren heb ik niet. De toertjes die ik doe zijn steeds een 25-50kmmaximum.

We zien wel.

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Misschien eens een stel wandelschoenen proberen???

User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 15 May 2020 07:56 Misschien eens een stel wandelschoenen proberen???
:stupid: en met een paar echt goeie moet ge ook aan een toerke van 25 tot 50 km geraken... 8-)

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Met een paar goeie loopschoenen gaat dat ook :mrgreen:

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by red_zebra »

Wipr wrote: 14 May 2020 22:25 Nu kwam er ene kijken en die zei: ik ga niet over de prijs discussiëren, ik neem hem :w00t: :pillepalle: :whistling:
Waarom :pillepalle:
Het is en zal een atypische motor blijven, mensen gaan het zwart of wit zien, lelijk of gewoon de max.
En die nieuwe in wit/blauw vind ik nog beter 8-)
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Wipr wrote: 14 May 2020 22:25 Mijne motor (vitpilen) stond te koop :peepwall: en ik dacht, bwah, als ik er mijn geld van krijg dan gaat hem weg he. Nu kwam er ene kijken en die zei: ik ga niet over de prijs discussiëren, ik neem hem :w00t: :pillepalle: :whistling:

Dus voorschot is betaald en motor verkocht. :mrgreen:
...
We zien wel.
Bon, :twisted:

na een grondige studie van dhr Wipr zijn posts hier ben ik tot de volgende conclusie gekomen : zodra Wipr begint te twijfelen om iets aan zijn moto te veranderen, bvb een schermpje plaatsen, uitlaat wijzigen, stuur wijzigen etc... eindigt dit in een verkoop van het desbetreffende voertuig en meestal gevolgd door de melding dat er waarschijnlijk geen volgend gemotoriseerd tweewielig voertuig meer in huis zal komen. :o

Bij deze Wipr proficiat met de verkoop van je Vitpillen en alvast proficiat met de aankoop van je nieuwe moto. :grin: :grin: :grin: ;)

:peepwall: :peepwall: :peepwall: :peepwall: :peepwall: :peepwall:

sorry Wipr, maar deze kon ik niet laten liggen. ;)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Op een bepaald ogenblik dacht ik dat Muug een inhaalbeweging bezig was, maar WIPR is echt een klasse apart. :wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

Misschien een aparte pagina op de site zetten met een soort van ranking?

Ik moet eigenlijk niet te luid roepen want ik sta misschien ook in de top 5 ...

Maar ik werk er wel aan: ik heb daarnet op een 1290 Adventure S gereden en de 1090 vliegt -NIET- op 2dehands.be 😉 (ben er redelijk van overtuigd dat de 1090 wel effkes blijft)

Het beest in kwestie:
https://photos.app.goo.gl/rregUjCPhgiswcDH7

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

F M wrote: 15 May 2020 14:18WIPR is echt een klasse apart. :wall:
Respect für Der Meister!!!
:rayof:

Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Goh ge kunt daar mee lachen.... maar ergens... moet dat toch niet gemakkelijk zijn...
Alleh ik ervaar dat toch zo... ik heb ook zo'n onrust in mijn hoofd die constant op zoek is naar de betere motor...
Gelukkig ben ik vrij asociaal en durf ik dus niet zomaar rondbellen en rondrijden om verschillende testritten te gaan doen..
Anders hadden heir ook al ktm, cb1000r, cb1300,..... anderen de revue gepasseerd...

Maar die onrust in het hoofd blijft... en ik betrap mij veel om daar ombetantig van te lopen...
Als dat bij WIPR ook zo beetje gebeurd dan vind ik dat niet zo fijn voor hem...

Ofwel moet ik toch eens gaan testrijden met een superduke 990 :D

Locked