Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

F M wrote: 29 May 2020 10:54 Amaai, dat zou hier niet waar geweest zijn, denk ik. :pillepalle:
Hij woont dan ook in Lambik, he!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

koffers gemonteerd.


ik laat me toch altijd weer vangen aan die ongelooflijke kloterij :devil:


rechts, no problem, zonder moeite op een paar minuten de houders erop, alles past perfect. A dream.

links, van bij het begin k*t kl*te :wall:

die 4 schroeven "passen" precies niet, lopen veel te vast. teveel vuil in? vanaf het begin niet te vergelijken met de 4 vijzen op rechts.

honderd keer geprobeerd (zonder houder). micrometer per micrometer wat verder geraakt, maar veel te veel kracht voor nodig

ipv 30 minuten, 3 uur.

En dan nog niet tot op een resultaat geraakt zoals op rechts.

Resultaat:
alles hangt vast maar ik vertrouw het voor geen haar.

Uiteindelijk resultaat: ik zal toch iemand moeten betalen om mijn geknoei in orde te brengen/ een beter resultaat te verkrijgen.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

OzzePaa wrote: 28 May 2020 23:50
F M wrote: 28 May 2020 22:40 Over retakes gesproken. Zondag staat de ABR2 revisited op de planning.
Maar on topic. Ik heb naar mijne moto gekeken vandaag. :oops:
Dat is er inderdaad ook eentje een revisite waardig :thumbsup: ... Mocht ik nu al niet met een nest Motsekletsers een visite aan de Vesderdam in Eupen gepland hebben ... :?
hier begint een vies goestinske op te spelen, jammer dat de Ardennen zo'n eind hier vandaan zijn. :(
'k Zal maar in mijn achtertuin gaan spelen. :grin:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

Die andere boskes zijn nog steeds even schoon. Vandaag een leuk ritje gedaan Met Frans en Wim. Het was wel een heel stuk drukker dan de afgelopen weken in het zuidelijke landsgedeelte. Met Brocantes waar het begrip "social distancing" voorgoed tot het verleden leek te behoren en La Roche centrum dat onder het oog van de lokale gendarmen bijna even drukbezocht leek door motards als op een andere gemiddelde lente-zondag. En lange rijen bij elke cremeboer die we passeerden.
Door een navigatiefoutje van yours truly :oops: heeft de Frans wel zijne nieuwe adventure ne keer door een small baantje vol putten en gravel kunnen sturen :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Marsman »

't was inderdaad druk aan de onderkant van de taalgrens.

Met vooral veel motorrijders waarbij de winter nog steeds zwaar op de maag lag. :puke:
Met vooral veel motorrijders waarvan het overgrote deel compleet losgeslagen was. :twisted:
Met vooral veel motoren, in het bijzonder kruisraketten en arlies, waarvan de uitlaat, onder het verzinsel van "loud pipes saves lives", een hartaanval zou bezorgen aan de eerste, de beste decibelmeter. :whip:

Ik was eigenlijk content dat ik terug thuis was en heb mezelf beloofd dat ik mijn ijzer in 't vervolg zo weinig mogelijk nog zal uitlaten tijdens het weekend. :FLIPA:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Marsman »

duibhce Kaelann wrote: 31 May 2020 18:50 Door een navigatiefoutje van yours truly :oops: heeft de Frans wel zijne nieuwe adventure ne keer door een small baantje vol putten en gravel kunnen sturen :mrgreen:
ik zou eerder mijn billen toepitsen voor Wim zijn ijzer...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 31 May 2020 18:50 Die andere boskes zijn nog steeds even schoon. Vandaag een leuk ritje gedaan Met Frans en Wim. Het was wel een heel stuk drukker dan de afgelopen weken in het zuidelijke landsgedeelte. Met Brocantes waar het begrip "social distancing" voorgoed tot het verleden leek te behoren en La Roche centrum dat onder het oog van de lokale gendarmen bijna even drukbezocht leek door motards als op een andere gemiddelde lente-zondag. En lange rijen bij elke cremeboer die we passeerden.
Door een navigatiefoutje van yours truly :oops: heeft de Frans wel zijne nieuwe adventure ne keer door een small baantje vol putten en gravel kunnen sturen :mrgreen:
In het begin van de dag reed hij wel nog de juiste route. Het baantje vanuit Engis is leuk om te rijden. Spijtig genoeg heb je bijna nooit vrije baan.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Bij »

Vandaag weer wat gesleuteld.
Cardanas is aan revisie toe dus den boel maar efkes uit mekaar getrokken :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Vandaag eens met iets oranje gereden voor een korter stukske...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

en ik met iets in camouflage kleuren dat belachelijk groot en breed en zwaar is maar zo licht rijdt als een scootertje. Maar die vering eh. :lipsrsealed2:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 01 Jun 2020 08:32 en ik met iets in camouflage kleuren dat belachelijk groot en breed en zwaar is maar zo licht rijdt als een scootertje. Maar die vering eh. :lipsrsealed2:
Image

:dontknow:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Image

:ricky: Een ritje door polderland richting de Mont Noir gereden en in de terugrit de tank van de NCX in Esen gaan vullen met speciale brandstof. :grin: (het cafe en de brouwerij zijn dicht maar hun shop is beperkt open)

Er was weinig volk aan die zwarte berg en er stond geen Franse politie aan de grens maar ik had geen zin in een boete dus braafjes mijn kar gekeerd aan de grens. :)

En ja, er waren in de "Vloanders" ook veel motards op de baan. :ricky:
En ook ja, er zijn verdomd veel trajectcontroles bijgekomen in en rond Diksmuide, Ieper, etc... iedereen rijdt er braaf 70 dus ik vermoed dat die dingen daar ook effectief werken.
Corrigeer me als ik fout ben maar ik heb het idee dat die camera's zowel aan het begin als aan het einde van het te controleren traject enkel vooraan flitsen of filmen. :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Vooraan jawel, heb ik ook gelezen, omdat vrachtwagens nogal eens een trekker durven trekken met een andere nummerplaat.

@Jo : het komt heel dicht in de buurt, maar het had toch maar twee wielen.
Het was de 1200 GSA van Koeno, voorzien van twee zijzakjes gevuld met extra motorolie, EHBO-kit, brandblusser, AED- apparaat, vuurpijlpistool en opblaasbare Zodiac. :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Muug wrote: 01 Jun 2020 11:07 Vooraan jawel, heb ik ook gelezen, omdat vrachtwagens nogal eens een trekker durven trekken met een andere nummerplaat.

@Jo : het komt heel dicht in de buurt, maar het had toch maar twee wielen.
Het was de 1200 GSA van Koeno, voorzien van twee zijzakjes gevuld met extra motorolie, EHBO-kit, brandblusser, AED- apparaat, vuurpijlpistool en opblaasbare Zodiac. :mrgreen:
Ge vergeet nog mijn klimharnas, tent, slaapzak, reisbbq (inclusief kolen) en zeepbellenblaaspotteke :peepwall:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 01 Jun 2020 11:07 Het was de 1200 GSA van Koeno, voorzien van twee zijzakjes gevuld met extra motorolie, EHBO-kit, brandblusser, AED- apparaat, vuurpijlpistool en opblaasbare Zodiac. :mrgreen:
Ah, t'is duidelijk, ge gaat mee op de volgende trip van Anatoly Chernyavskiy door Kamtchatka en Noord-Siberië!
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wim'GS
Posts: 3
Joined: 07 Sep 2019 12:39

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wim'GS »

Marsman wrote: 31 May 2020 19:59
duibhce Kaelann wrote: 31 May 2020 18:50 Door een navigatiefoutje van yours truly :oops: heeft de Frans wel zijne nieuwe adventure ne keer door een small baantje vol putten en gravel kunnen sturen :mrgreen:
ik zou eerder mijn billen toepitsen voor Wim zijn ijzer...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:peepwall:
Elaba ! :lol: :whip: ge zijt jaloers op mijn minnares :blbl:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

duibhce Kaelann wrote: 01 Jun 2020 13:06
Muug wrote: 01 Jun 2020 11:07 Het was de 1200 GSA van Koeno, voorzien van twee zijzakjes gevuld met extra motorolie, EHBO-kit, brandblusser, AED- apparaat, vuurpijlpistool en opblaasbare Zodiac. :mrgreen:
Ah, t'is duidelijk, ge gaat mee op de volgende trip van Anatoly Chernyavskiy door Kamtchatka en Noord-Siberië!
Aangezien het mijne GSa is, zal ik meemoeten... Denk niet dat Muug met mijn bakbeest een echte uitstap wilt doen... toch niet met de huidige achterveer... :p :whistling:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Marsman »

Wim'GS wrote: 01 Jun 2020 16:37
Marsman wrote: 31 May 2020 19:59
ik zou eerder mijn billen toepitsen voor Wim zijn ijzer...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:peepwall:
Elaba ! :lol: :whip: ge zijt jaloers op mijn minnares :blbl:
ja hoor, in 3 keren: gisteren niet, vandaagt niet en nooit of vanzeleve niet

:blbl: :ImaPoser: :ImaPoser: :ImaPoser: :ImaPoser: :ImaPoser:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Dat is vier keer..

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

Proefgereden met zijkoffers.


Bij thuiskomst de zaak nog eens losgevezen ... En zo waar: nog een schroef volledig kunnen indraaien/bevestigen.

En een derde houdt nu ook eea. vast met een extra rondel/huls. Onorthodox maar effectief.

Dat moet volstaan.

Locked