Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Koso.... nooit van gehoord, maar blijkbaar toch al een tijd op de markt (die ik niet meer volg): https://www.louis.be/katalog/marken/koso/405 :thumbsup:
Gek dat ze op de Louis-site dat Apollo-model niet kennen, terwijl ze model met ingebouwde LED's wel lijken te verkopen:
https://www.louis.eu/artikel/koso-heate ... p/10032697
Ook niet de goedkoopste blijkbaar. :|

Hier dan wel: https://www.nr1motor.nl/apollo-heated-grips.html

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

eindelijk de XT houder op de batterij aangesloten via de voorhanden stekker.

Parels voor het zwijn, dat superseal tuig gezien ik er niet in slaag om de draden aan de contactpinnen van zo'n plug te krijgen.
Daarvoor bestaan speciale krimptangen, ik snap nu waarom :devil:

dus een plug met draadjes er al aan gekocht.

quick &dirty de draadjes verbonden en afgetaped, bleek de enige manier waarop een kluns als ik de stroom tot in de XT kreeg.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Stefke wrote: 12 Sep 2020 19:50
den Bullet wrote: 12 Sep 2020 18:11 Airhead of?
Yup, schup en buiten. Er gaan er precies nog volgen... :roll:
Sturen ze mij gisteren een annonceke door. Staat al terug te koop bij de nieuwe eigenaar. Afgeprijst van 6000 naar 4500 euro. Ik heb hem verkocht voor 2500. Met foto's nog in't geniep genomen op mijn oprit en in mijn garage. :shock: Beetje degoutant eigenlijk, nog niet eens moeite doen om zelf nieuwe fotos te maken op uw eigen erf.... :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Stefke wrote: 21 Oct 2020 20:24
Stefke wrote: 12 Sep 2020 19:50 Yup, schup en buiten. Er gaan er precies nog volgen... :roll:
Sturen ze mij gisteren een annonceke door. Staat al terug te koop bij de nieuwe eigenaar. Afgeprijst van 6000 naar 4500 euro. Ik heb hem verkocht voor 2500. Met foto's nog in't geniep genomen op mijn oprit en in mijn garage. :shock: Beetje degoutant eigenlijk, nog niet eens moeite doen om zelf nieuwe fotos te maken op uw eigen erf.... :furious3:
Gij zijt goed zot geweest dat ge dat zo goedkoop hebt buiten gekuist. :pillepalle:
Stuur hem een chat om te zeggen dat 'm uw foto's moet verwijderen of dat ge hem gaat aangeven bij de site beheerder.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 21 Oct 2020 21:27 Gij zijt goed zot geweest dat ge dat zo goedkoop hebt buiten gekuist. :pillepalle:
Oei nee zenne, want meer is dat niet waard en ik ben er vanaf. Ge zijt pas goed zot als ge daar 3500 euro of meer aan uitgeeft... 8-)

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Koeno wrote: 17 Oct 2020 21:14 Vandaag nog eens mechanieker gespeeld...

De voorpoten van de SV eruit gehaald....
De voorpoten van de SV uit elkaar gehaald... enkel voor de inbus die vanonder in de poten zit hebben we hulp gezocht bij bikersonze...
die kregen we niet los...
nadien de dichtingen en dergelijke vervangen... en toen was de tijd op...
Opnieuw vullen en monteren zal van de week nog eens gebeuren...

Als dat allemaal geklaard is nog een laatste oliewissel... en het beestje staat volledig klaar.... :peepwall:
Voorvorken terug in elkaar gestoken.
mooi terug opgevuld en 't was wel ff sukkelen om alles in juiste volgorde terug erin te krijgen...
bij het demonteren 1 fotooke te weinig gemaakt...

motor staat volledig in elkaar en met mijn volle gewicht vering proberen in elkaar te duwen en voelt toch pak beter aan...
met de lekkende poot kon ik een hem soms tot einde vering krijgen (olie zelf zag er ook verschrikkelijk donker uit) nu helemaal niet meer...
nu nog de oliewissel en klaar is klara...

enorm veel bijgeleerd van deze klusjes :)

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Stefke wrote: 21 Oct 2020 22:16 meer is dat niet waard
De markt bepaalt wat dat waard is. En als gij dat verkoopt aan een prijs die ver onder de marktwaarde ligt, geen probleem, dat moet kunnen.
Als gij maar content zijt! :thumbsup:

Ik heb ook ooit mijn prachtige gepimpte R80GS verkocht voor een klein prijske, en zes maand nadien wou ik hem terugkopen, maar die gast had hem al doorverkocht! Zijn goed recht natuurlijk. En de volgende eigenaar had hem verbouwd tot endurozijspan. Toen was ik mijn interesse wel kwijt. :thumbsdown:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

Muug wrote: 22 Oct 2020 09:38 epimpte R80GS verkocht voor een klein prijske, en zes maand nadien wou ik hem terugkopen, maar die gast had hem al doorverkocht! Zijn goed recht natuurlijk.
Als ge er ooit éne niet had mogen verkopen, dan was het die wel...Zie maar wat die nu al gaan van prijs :? ... Los van het feit dat die bangelijk goed in orde stond, plezant reed etc etc.
Nil volentibus arduum

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by zappa »

Eindelijk :rayof: nog iets gedaan aan mijne moto, getankt, ketting gesmeerd, en aan Hobo zijn gaske gedraaid !

Image


Samen met two brothers in crime :mrgreen: tussen de geërgerde overvollebos-wandelaars gezigzagd, hun ik parkeer-zo-dicht-mogelijk-bij-de-bos- problemen achter ons gelaten en genoten van puttekes, plaskes, smalle spoortjes, steentjes en zaaaaaandbaantjes ! :ricky:
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

3D-geprinte GPS-houder en schermafsteller geinstalleerd op de T7. Nu nog uitzoeken wat er mis is met mijn QI-charger, die schakelt om de paar seconden uit en weer aan.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

wat heb ik mijn motor aangedaan:

gisteren voor het eerst de vulcano rosso op de snelweg gedwongen, van Bologna tot Sterzing/Vitipeno. Met een kort intermezzo voor koffie in Sega di Ala.

Awel, de V85TT blijkt toch geen tutto terreno, want autostrade vindt ie -net als ik- definitief niet leuk. Vanaf 110km/h stijgt het verbruik enorm.

normaal rond de 4L, op autostrade 7L en meer. en dan reed ik niet eens 120.

Niet voor herhaling vatbaar. Ik heb me voorgenomen in de toekomst voor dergelijke etappes de motor te transporteren in of achter de auto.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Na speurtocht nummer 3 eindelijk de oorzaak gevonden van de langzaam leeglopende achterband. :)

Een klein zwart heel scherp stuk ijzer dat net in aan de rand van een groef zit, moeilijk te zien maar de speekseltest :oops: toont duidelijk aan dat hier het lek zit. :o

Tegelijk blij en niet blij, ik heb de oorzaak gevonden maar het is jammer dat er maar een maat van bandenplugs bestaat. :?
Het is eigenlijk erg dat ik dit kleine gaatje nu groot moet maken om het te herstellen. :wall:

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by petervdc »

nen unifilter geplaatst
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by zappa »

Droopy wrote: 27 Oct 2020 12:13

Een klein zwart heel scherp stuk ijzer dat net in aan de rand van een groef zit,

moeilijk te zien maar de speekseltest :oops: ....

Ne volledige band vol ? :shock:
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

zappa wrote: 27 Oct 2020 19:46
Droopy wrote: 27 Oct 2020 12:13

Een klein zwart heel scherp stuk ijzer dat net in aan de rand van een groef zit,

moeilijk te zien maar de speekseltest :oops: ....

Ne volledige band vol ? :shock:
:lol: :lol:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

De modderbrommer afgespeet!!!!! :w00t:

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Gisteren de verkoop advertentie geschreven voor de motor die al het langste in mijn bezit is...
De volgende stap (het online zetten) is precies wat moeilijker... Damn de jeugd van enkele jaren terug zijn toch zwakkelingen... :lol:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Tja, als je die al zo lang hebt, zal afscheid nemen wel moeilijk zijn... :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

Er ontbraken hier nog enkele foto's:
Image
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

En naar wat juist moeten we kijken?

Locked