Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

Ja, wat gaat ge er nu anders mee doen, met die brommer? Rijden? :mrgreen: :peepwall:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

In mijn geval ... poetsen :)

Image

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by robman »

Ik heb nog eens gekeken naar mijn brommer :)

Ik heb besloten om die nooit meer te kuisen .... :(

vorige keer dat ik die gekuisd had was zondag 8/9 en de dag erna heb ik mijn accident gehad

Deze keer is erna de 'mini- lockdown ' gestart ...

He zal een Rat - bike worden vrees ik

:grin:

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Ne Rob-bike :mrgreen:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Vandaag mijn luchtfilters uitgewassen , en gezien dat die verbouwers van moto's het toch niet altijd zo nou nemen ,die twee luchtfilters waren niet stuk, maar ze hadden in elk een zachte deuk aan de zijkant ingeduwd om hem te laten passen en daar op die plaats veel meer olie op gespoten :? ik kan't eigenlijk nie hebben zoiets, ofwel doe je dat goed zo niet blijft je er met je pollen vanaf :whip: nu ze laten drogen en in oliën , gelukkig had ik twee hoesjes besteld om over die K&N filters te schuiven om ze nog beter te beschermen tegen stof en nattigheid dan alleen maar met olie, ik heb hier nog een luchtfilter liggen van een enduro , daar knip ik maar een stuk uit en steek dat maar tussen de zijkant waar de filters een beetje raken zodat ze niet zouden door schuren ,een tijdelijke oplossing tot ik iets anders gevonden heb om het beter op te lossen zodat ik er wel tevreden over kan zijn nu ik dit gezien heb .

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

en een gewoon luchtfilter is niet goed genoeg? :dontknow:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Muug wrote: 03 Apr 2020 15:47 en een gewoon luchtfilter is niet goed genoeg? :dontknow:
Voor mij is dat zeker goed genoeg ,en ik had niet liever gewillen, maar ik heb die moto zo gekocht ,en op het eerste zicht zag je niet dat er geen luchtfilterkast opzat , dus dat heb ik maar pas gezien na een paar weken , en nu met die filters er vanaf te halen pas gezien dat ze daar wa zitten klooien hebben, ze zijn wel dicht, maar 't moet beter opgelost worden , nu heb ik daarstraks al is gekeken naar excentrische K&N filters , en ze zijn er blijkbaar onder kleine hoek, en eigenlijk zou dat genoeg zijn volgens mij, of ik ga achter een luchtfilterkast ,of hoe het origineel was en een originele luchtfilter, maar voor de moment kan ik alleen maar op de pc zoeken.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Daarstraks de filters dan maar terug gemonteerdImage
Image
Nu zijn ze in geolied en het hoesje is er over en is het veilig, zo kan dat wel een tijdje blijven , en als ik weg kan, kan ik rustig opzoek naar een beter oplossing. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

bon
vacuumslangske van ne carb vervangen. 't was op en rot.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Davy78 wrote: 28 Mar 2020 14:26 In mijn geval ... poetsen :)

Image
Heeeel knappe motor! :thumbsup:
Is dat de 1050 of 1090?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

Wipr wrote: 04 Apr 2020 23:56 Heeeel knappe motor! :thumbsup:
Is dat de 1050 of 1090?
1090. Buiten het feit dat de zadelhoogte voor mij idealiter iets lager zou mogen zijn, heel tevreden mee. Als deze betrouwbaar blijkt zou het wel es effe kunnen duren voor ik iets anders koop (heb de voorbije jaren iets teveel geswapped naar mijn zin)

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Gisteren een nieuw zuiger in de rempomp van de voorrem gestoken. Geheel nutteloos en frustrerend werkske want het maakt totaal geen verschil, de voorrem blijft dus gewoon een spons... :furious3: :furious3: Zal er dan toch een zeer hardnekkig luchtbel in het systeem zitten?

En nog een factuurke gekregen van een onderhoudje en twee nieuwe banden. 420 euro btw in voor een setje MR5!! en daar zitten nog niet eens werkuren bij? :shock:

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Al die Crispy Design plakkers van de KTM verwijderd. Dat ging rechts als vanzelf. 8-)
Links ging wat minder. :devil:
Van twee panelen trok de zelfklever een deel van de lak mee. :wall: Dus wat we uitsparen door braaf thuis te zitten gaat binnenkort worden uitgegeven aan nieuwe panelen. :bash:
Ah ja, er zaten toch al twee gaten in dat paneel: één van een valpartij en een ander dat er nogal onhandig in geboord is geweest, enkele jaren terug.
Maar er is een klein probleem: dat is niet meer nieuw verkrijgbaar. :furious3: Dat wordt dus de tweedehandsmarkt afschuimen als mijn connecties geen soelaas kunnen bieden.

Verder heb ik ook wat gespeeld met dit productjeuh : "UNPASS Thunderbolt met microvezeldoek in case 80 doekjes BE"
Linkje: https://www.rad.eu/nl/c/p/63642-unpass- ... jes-be.htm
Ewel, dat werkt VERDOMD GOED !!!
Lijmresten van verwijderde stickers? Teerplekjes op oude uitlaatdempers? Andere rotzooi? Een minuutje frotten zonder veel druk en hop da's allemaal weg ! :shock:
Straf spul zeg ik u. :thumbsup:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Muug wrote: 06 Apr 2020 17:34 Al die Crispy Design plakkers van de KTM verwijderd. Dat ging rechts als vanzelf. 8-)
Links ging wat minder. :devil:
Van twee panelen trok de zelfklever een deel van de lak mee. :wall: Dus wat we uitsparen door braaf thuis te zitten gaat binnenkort worden uitgegeven aan nieuwe panelen. :bash:
Die stikkers ja nu is't te laat, maar als je die warm blaast met een haardroger komen die er normaal vlot vanaf .

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Davy78 »

Muug wrote: 06 Apr 2020 17:34 Verder heb ik ook wat gespeeld met dit productjeuh : "UNPASS Thunderbolt met microvezeldoek in case 80 doekjes BE"
Linkje: https://www.rad.eu/nl/c/p/63642-unpass- ... jes-be.htm
Ewel, dat werkt VERDOMD GOED !!!
Lijmresten van verwijderde stickers? Teerplekjes op oude uitlaatdempers? Andere rotzooi? Een minuutje frotten zonder veel druk en hop da's allemaal weg ! :shock:
Straf spul zeg ik u. :thumbsup:
Daar gebruik ik dit voor:
https://www.rad.eu/nl/c/p/22531-riem-polish-400ml.htm

Ben ik vooral beginnen apprecieren met de tiger 800: die had de neiging om veel spatjes van de ketting omhoog te gooien, wat het kuisen niet eenvoudiger maakte. Met die bus riem ging dat heel goed ... gebruik ik nu nog altijd voor de dingen die echt heel vuil worden: eerst met de spons uiteraard, en dan achteraf met riem. De roes van dat spul in te ademen krijgt ge er gratis en voor niks bij.

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

bompa wrote: 06 Apr 2020 18:08
Muug wrote: 06 Apr 2020 17:34 Al die Crispy Design plakkers van de KTM verwijderd. Dat ging rechts als vanzelf. 8-)
Links ging wat minder. :devil:
Van twee panelen trok de zelfklever een deel van de lak mee. :wall: Dus wat we uitsparen door braaf thuis te zitten gaat binnenkort worden uitgegeven aan nieuwe panelen. :bash:
Die stikkers ja nu is't te laat, maar als je die warm blaast met een haardroger komen die er normaal vlot vanaf .
Geprobeerd, maar er bleef GIGANTISCH veel lijm achter. Een ZEE van lijm. En als ik er gewoon "koud" aan trok dan ging 95% er meteen af. Dat ging bijna goed. :lipsrsealed2:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 07 Apr 2020 13:36
bompa wrote: 06 Apr 2020 18:08

Die stikkers ja nu is't te laat, maar als je die warm blaast met een haardroger komen die er normaal vlot vanaf .
Geprobeerd, maar er bleef GIGANTISCH veel lijm achter. Een ZEE van lijm. En als ik er gewoon "koud" aan trok dan ging 95% er meteen af. Dat ging bijna goed. :lipsrsealed2:
En wat was er mis met the good old WD40?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Nooit aan gedacht eigenlijk. Ach ja, in het linker paneel zaten toch twee lelijke gaten.
Al vervangers gevonden op marktplaats. :thumbsup:

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Cotthem »

Tom Thumper wrote: 07 Apr 2020 18:05
Muug wrote: 07 Apr 2020 13:36
Geprobeerd, maar er bleef GIGANTISCH veel lijm achter. Een ZEE van lijm. En als ik er gewoon "koud" aan trok dan ging 95% er meteen af. Dat ging bijna goed. :lipsrsealed2:
En wat was er mis met the good old WD40?
zat net hetzelfde te denken...en veel goedkoper in den action...
"...the path is the destination"

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

De brommers vandaag geen blik gegund :mrgreen:
Mijn Harlie-trapt'em-zelf echter grondig onder handen genomen. Online 2 nief buitenbanden, velglint en een zijstaander besteld en het apparaat kwazie geheel ontmanteld.
De na een frontale ontmoeting reeds 25 jaar kromstaande voorvork nu toch maar eens rechtgeklopt. De naloop was gereduceerd tot bijna 0 met als gevolg dat da spel wel heel kort de bocht om kon, maar om zonder handen aant stuur te rijden moest ge wel van goeie komaf zijn :mrgreen:
De steevast doorschietende Shimano Nexus 8 naaf en passant weer piekfijn afgesteld en de getormenteerfe voorvork van een eerste laagske zwart voorzien. Morgen de voorkant wedersamenstellen en we kunnen dus weer een toerken doen.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked