Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Kerstmis. Geen familie. Slapen tot 11 uur. Zien dat het verdomme zonnig weer is. Geen excuus meer om de moto niet te kuisen na de rit van zondag...
Allee, de insectenlijken van juni zijn nu toch verdwenen. En de moto is in een staat geraakt waar Koeno of Wim eraan zouden beginnen.
Allee, de insectenlijken van juni zijn nu toch verdwenen. En de moto is in een staat geraakt waar Koeno of Wim eraan zouden beginnen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Ik heb twee klemtangen en ook zoiets, en dat is bizar goed.Koeno wrote: ↑25 Dec 2020 13:57neent, den dop is volledig naar de kl*ten gedraaid...
Het enige stuk dat nog relatief intact is, is het deel het dichtste bij het blok... (waar dus zo'n sleutel met ijzeren band/ketting op spant)
al 3 dagen WD40 op gespoten ook hoor...
volgende week komt kameraad met zo'n heat gun... in de hoop dat dat iets helpt...
als dat allemaal niet meer werkt.... wat dan? blok vervangen?
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
jaja, ik heb een volledig setje, maar die nieuwe dichting doet het toch niet zo goed, misschien is er wat mis mee. Mogelijk kunnen de klauwhelften wat scheefgetrokken zijn waardoor ze niet 100% meer aansluiten maar dat zou ik raar vinden. Er is al gedacht om ze te laten vlakken maar dat is gezien de vorm niet zo evident.OzzePaa wrote: ↑25 Dec 2020 13:20 Ist misschien voor de GS, Stefke Bij de revisiesetjes voor de ouwe knarren zit(ten) die blijkbaar inbegrepen https://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop ... 9&spPage=1
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Het motto "alles wat je zelf doet doe je beter" is blijkbaar niet altijd van toepassing .....
Ik denk dat het eigenlijk al misgelopen is bij het plaatsen van de filter, wanneer je niet het juiste materiaal hebt om die los te maken had je al niet het juiste materiaal om het vast te zetten. Volgens mij is het daar al fout gelopen waardoor je het nu niet direct voor mekaar krijgt.
Waarom er in die oliefilter niet min of meer een standaard bestaat begrijp ik ook niet, kettingen, banden, klauwen, klemmen, 100 verschillende soorten doppen & sleutels enz...
Hopelijk snel opgelost en zonder schade zodat je weer kunt genieten van het motorijden
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Wel ik denk dat je daar al de mist in gaat met je veronderstelling...
Een oliefilter zit namelijk vast als je hem handvast vastdraait...
Er zullen wel uitzonderingen zijn, maar gemiddeld genomen moet je die gewoon met de hand vastdraaien.
Verder heeft deze motor gewoon last van achterstallig onderhoud (niet door mij) waardoor héél veel dingen gewoon vast gerot zitten...
Oliefilter is dus ook nooit door mij vastgezet...
Wat betreft juiste materiaal, er zijn verschillende soorten oliefiltersleutels, ik heb zo ééntje met een metalen band dat je kan aanspannen...
Maar toch de filter niet los gekregen, daarna alternatieven geprobeerd die het filter natuurlijk vernield hebben...
Een oliefilter zit namelijk vast als je hem handvast vastdraait...
Er zullen wel uitzonderingen zijn, maar gemiddeld genomen moet je die gewoon met de hand vastdraaien.
Verder heeft deze motor gewoon last van achterstallig onderhoud (niet door mij) waardoor héél veel dingen gewoon vast gerot zitten...
Oliefilter is dus ook nooit door mij vastgezet...
Wat betreft juiste materiaal, er zijn verschillende soorten oliefiltersleutels, ik heb zo ééntje met een metalen band dat je kan aanspannen...
Maar toch de filter niet los gekregen, daarna alternatieven geprobeerd die het filter natuurlijk vernield hebben...
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1204
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
toch bizar dat die zo vast zit.
als een Heat gun helpt, dan had een warmgereden motor mss ook geholpen.
achteraf is t gemakkelijk klappen, natuurlijk.
als een Heat gun helpt, dan had een warmgereden motor mss ook geholpen.
achteraf is t gemakkelijk klappen, natuurlijk.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Als hij dat nu probeert zal hij wel zeer snel warmlopen, alleen niet waar het nodig isTuttoTerreno wrote: ↑26 Dec 2020 14:35 dan had een warmgereden motor mss ook geholpen.
achteraf is t gemakkelijk klappen, natuurlijk.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Neen mijn veronderstelling zal waarschijnlijk juist zijn, niet correct vast gemaakt waardoor jij nu met de gebakken peren zit...Koeno wrote: ↑26 Dec 2020 13:45 Wel ik denk dat je daar al de mist in gaat met je veronderstelling...
Een oliefilter zit namelijk vast als je hem handvast vastdraait...
Er zullen wel uitzonderingen zijn, maar gemiddeld genomen moet je die gewoon met de hand vastdraaien.
Verder heeft deze motor gewoon last van achterstallig onderhoud (niet door mij) waardoor héél veel dingen gewoon vast gerot zitten...
Oliefilter is dus ook nooit door mij vastgezet...
En wat dat gebrek aan onderhoud betreft zul je wel gelijk hebben, dan kun je achteraf met heel veel problemen zitten. Ik heb zo een maat gehad die een jaar of 5 met een Zafira gereden heeft, nooit onderhoud aan gedaan, enkel wat olie bijgieten af en toe, ik beklaag ook diene mens die achteraf deze wagen in occasie gekocht heeft
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Goh de motor heeft zo'n achterstallig onderhoud... dat warmrijden geen optie was...TuttoTerreno wrote: ↑26 Dec 2020 14:35 toch bizar dat die zo vast zit.
als een Heat gun helpt, dan had een warmgereden motor mss ook geholpen.
achteraf is t gemakkelijk klappen, natuurlijk.
De ketting heb ik er af gehaald, en die kan je bijna rechtzetten zonder steun...
De motor heeft volgens mij enkele winters gereden, en daarna enkele jaren gewoon buitengestaan..
Oliefilter zit nog steeds vast eigenlijk.... elke dag al 2-3 keer WD40 opgespoten.
Gisteren ook al eens 30 minuten met haardroger bezig geweest en zo'n spuitbus met lucht, dat den boel kortstondig doet bevriezen, om zo een schrik effect te krijgen...
Ik begin langzaam aan te geloven dat die luchtfilter vast geplakt is met een vorm van lijm (just kidding).
Al vrezen we hier langzaam aan wel over het resultaat... wat als dit echt niet loskomt :p
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Wat voor wrak staat er nu eigenlijk weer in uw kerststal???
Zijt gij de Heilige van de Hopeloze Gevallen geworden of zo?
Zijt gij de Heilige van de Hopeloze Gevallen geworden of zo?
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Misschien kan je hier wat wijzer uit worden :
https://www.blackbirdownersclub.eu/phpB ... php?t=7614
https://www.blackbirdownersclub.eu/phpB ... php?t=7614
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
De aanhouder wint (uiteindelijk)...
Oliefiltersleutel waar de band uiteindelijk afgebroken is (voordat de filter wou lossen) mogen repareren.
Deze was ik deze morgen gaan halen in de hubo...
Mijn oliefiltersleutel is een gladde metalen band, krijgt wel grip maar geeft niet zoveel grip als deze (waar punten opzitten)..
gevolg van dit alles is dat mijn pols misschien wel een ietsie pietsie té veel kracht heeft moeten zetten...
Oliefiltersleutel waar de band uiteindelijk afgebroken is (voordat de filter wou lossen) mogen repareren.
Deze was ik deze morgen gaan halen in de hubo...
Mijn oliefiltersleutel is een gladde metalen band, krijgt wel grip maar geeft niet zoveel grip als deze (waar punten opzitten)..
gevolg van dit alles is dat mijn pols misschien wel een ietsie pietsie té veel kracht heeft moeten zetten...
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Ja, ik versta u, ik zoek ook nog een alternatief voor het TV- kijken...
Allez, wéér een SV??? Gij zit in een club of wa?
Allez, wéér een SV??? Gij zit in een club of wa?
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Is dat ook met het zelfde blok als mijn Prudence ?
sig nature
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Prudence is een freewind dacht ik ?
Dat is een 1 cilinder 650CC, de SV is een 2-cilinder... Dus een ander blok.
- den Bullet
- Posts: 1472
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Gear indicator en quickshifter geïnstalleerd op de Fé zijn nieuw circuitspeelgoed (allez, hij heeft het vooral gemonteerd; ik was slechts - nuttige - assistent ...).
Nu wachten op maart om op besloten terrein te knallen
Nu wachten op maart om op besloten terrein te knallen
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
ja en een st-één- koppige - cilinder
Op de foto lijkt dat blok wat op dat van prudence.
sig nature
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Goh nee... de garagist waar we (want 'k heb het samen met ne alweer gedaan) deze gekocht hebben, zou die anders uitvoeren naar Polen/of soortgelijks.
Wegens niet interessant voor hem om in orde te zetten... Daardoor was de prijs dus ook interessant....
Omdat wij enkel onderdelen betalen (en geen werkuren, want die tikken wel aan natuurlijk) is het voor ons een plezant spel...
Nadien toch weer zelf eens mee rijden en dan waarschijnlijk terug te koop... tenzij deze bij één van beide aanslaat...
Ondertussen toch al:
1. Bougies vervangen.
2. Luchtfilter vervangen.
3. Kettingset vervangen.
4. Olie & Oliefilter vervangen.
5. KVS afgetapt (nieuwe moet er nog op)
6. Remklauwen voorzien van nieuwe pistons, dichtingen, stofringen, ontluchtingsnippels,
Todo:
- Momenteel zweeft de voorkant in het ijle... Voorvork moet er uit om de stofkappen te vervangen... qua vering/demping zat het wel goed...
- staalomwonden remleiding steken, en vloeistof derin..
- KVS weer opvullen.
- stuurgewichtjes steken
- starten