Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Ik heb speciaal mijn hand zo gehouden dat je kan zien dat het spiegelt. In de linkerkant van de tank spiegelt het niet en is het nog origineel mat wit, de rechterkant is bewerkt! Het is met de eerste zonneschijn dat het me opgevallen is en dan ben ik het nader gaan bekijken en is enkel de rechterbovenkant van de tank en daarna gaat het over in wit matte kleur. Dus enkel de rechterbovenkant van de tank. Dan over in mat witte kleur

Lassen, schuren en slijpen kan ik heel goed maar verfspuiten is een ramp en daar blijf ik dus van weg maar ik kan wel zien wanneer er iets niet pluis is met de lak. Ooit hebben ze de velgen mijn auto in twee verschillende tinten grijs gespoten nadat 1velg geraakt was bij een ongeval. Ze hebben de betreffende velg herstelt en gespoten maar ze hadden niet de exacte grijze kleur dan de rest dus hebben ze de velg aan dezelfde kant gespoten in dezelfde kleur. Dan is het moeilijk om te zeggen dat de kleur aan de andere kant van de wagen niet dezelfde kleur is omdat je geen referentie meer hebt dus was slim gezien maar dit is niet goed gedaan vind ik. En zeker wetende dat het Racing Center ook carrosserie doet! Dus heb ze gevraagd of ze dit dan goed willen afwerken.

Image

Image

Image

En dit is de teller die afgebroken lijkt uit de behuizing

Image

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Misschien te zwart, maar volgens mij zijnzu teen en tander "vergeten" te vertellen over deze testmotor :? :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 22 Mar 2020 10:53 Misschien te zwart, maar volgens mij zijnzu teen en tander "vergeten" te vertellen over deze testmotor :? :dontknow:
Er is zeker een en ander niet goed hersteld. :roll: Maar vergeten vertellen? Misschien wel, misschien niet. 500 euro blikschade en gewoon deftig herstellen is een fait divers. Van twee en een halve moto ééntje samenknutselen is al wat anders. Veel van die herstellingen komen pas boven water als je er zelf begint aan te knutselen. ;)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Wipr wrote: 22 Mar 2020 01:19
heb ze gevraagd of ze dit dan goed willen afwerken.


En dit is de teller die afgebroken lijkt uit de behuizing

Image
Dat grijs kapje of wat het ook is is gescheurd, aan de onderkant in het midden van dat grijs kapje staat een barstje in volgens ik kan zien, of is dat een vals zicht ?


Aan de snelweg onder die oranje lampen kom je vroeger goed zien of er ne wagen bij gespoten was, als je het op het eerste zicht niet zag, dan reed ik hier maar naar de brug als de lichten aan waren en dan zag je gewoonlijk wel het verschil in kleur.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

niet vandaag maar deze week:

Vulcano Rosso uit de stal gehaald. Niet meer gebougeerd sinds augustus '19 of zo. Sprong tot leven bij de eerste poging! Goei batterij.

Twee toerekes gereden in de geburen.

En vandaag de brievenbus geleegd en de rekening voor de verzekering gekregen: 90 euro/jaar BA + kleine omnium. :ricky:

We kunnen er weer tegen.


Ah nee, nog niet helemaal. Ook dealer gecontacteerd ivm de terugroepactie. Ze wachten op de juiste onderdelen uit noord-italië, wat tegenwoordig niet zo eenvoudig is.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

Wat er waarschijnlijk gebeurd is, is dat ze dat matte gedeelte (denim paint is de juiste benaming) eens gekuisd is met het verkeerde product, of dat ze geprobeerd hebben om een fout eruit te polieren.
En dat kunt ge niet met denim paint...het minste dat ge daar op begint te wrijven (laat staan polieren) krijgt ge blinkende vlekken die nooit meer weggaan. Ge moet dat zelfs met bepaalde producten kuisen die daar specifiek voor gemaakt zijn, om er geen vegen op te maken.

Ofwel de linkerzijde ook polieren, ofwel moet de hele rechterkant herspoten worden.
Nil volentibus arduum

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Heb de motor er laten staan en gezegd dat de simpelste oplossing is om de andere kant ook te polieren. Naast Ktm dealer is carrosserie ook een kernactiviteit van hen dus ga ik er toch vanuit dat ze die dingen meester zijn he.

En de teller wordt ook gemaakt. Voor de rest niet veel op aan te merken op deze grote brommer. Enkel de zitpositie is ontzettend spartaans. Een ander stuur misschien ipv clip ons. We zien wel! Eerst zien Wat de komende maanden brengen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

De nieuwe Yuasa in den FJR gestoken.
Remember m'n perikelen met het neutral-lampke :?: Toen ik de massakabel aansloot, ging dat :furious3: -lampke NIET trerug aan :idea: Contact aangezet en weer uit :arrow: floep : lampke trug aan :!: . Massakabel los en weer aansluiten : lampke uit :roll:
Mag ik hieruit besluiten dat het probleem niet zozeer in een kabel(kort)sluiting zit, maar eerder te maken moet hebben met een relais die blijft plakken en bij losmaken batterij afvalt tot er weer spanning opgezet wordt bij contact-aan :?:
Raketman gaf de raad de koppelstekker los te maken van de ruitmotor, maar omdat da spel zit zo verrekkes diep in de kuip zit, heel korte draadeindes en bovendien nog twee "retainers" heeft om te zorgen dattem niet uiteen valt, lukt me dat (voorlopig althans) niet :(
Bovendien heb ik me vergist bij de lekstroom-meting : multimeter stond om 200mA, dus het zijn 1,3mA ipv 1,3A :oops: Dat lijkt me niet dodelijk als ruststroom (er zit ook een alarm op den brommer).
Alvorens heel de kopkuip eraf te zwieren om aan die ruitmotor en betreffende stekkers te kunnen, ga ik eerst maaris afwachten wat de verse accu doet ... als die binnen de kortste keren dezelfde kuren vertoont, en ik de koppelstekker niet zo los krijg, zal er echter niks anders opzitten vrees ik :sick2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

OzzePaa wrote: 23 Mar 2020 18:55 De nieuwe Yuasa in den FJR gestoken.
Remember m'n perikelen met het neutral-lampke :?: Toen ik de massakabel aansloot, ging dat :furious3: -lampke NIET trerug aan :idea: Contact aangezet en weer uit :arrow: floep : lampke trug aan :!: . Massakabel los en weer aansluiten : lampke uit :roll:
Mag ik hieruit besluiten dat het probleem niet zozeer in een kabel(kort)sluiting zit, maar eerder te maken moet hebben met een relais die blijft plakken en bij losmaken batterij afvalt tot er weer spanning opgezet wordt bij contact-aan :?:
Kan je aan die kabel van je ruitmotor :?: Misschien kan je de kabel bewegen en als je ziet dat je lampje aan/uit gaat weet je dat er daar ergens slecht contact is. (voor zover mijn elektrische kennis reikt)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

a zo prutsen aan uw moto ! :o
Maar ja, nu ge toch niet moogt rijden... wat moet ne mens anders doen? :dontknow:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Muug wrote: 24 Mar 2020 09:46 a zo prutsen aan uw moto ! :o
Maar ja, nu ge toch niet moogt rijden... wat moet ne mens anders doen? :dontknow:
Wel, ik heb gisteren ook zitten prutsen aan mijn moto. :grin:
De nieuwe batterij erin gestoken, normaal gezien een werkje van een dik kwartier maar... De Honda goden hadden die schroeven ook al muurvast gezet... :cry:
Een beetje WD40 en een goede sleutel en dat euvel was snel opgelost.
Bij het monteren van de batterij geen miserie gehad met de +pool maar aan de - pool kant paste de koppeling net niet, na een half uur klooien heb ik dan maar den draad 90° gedraaid en die bovenaan i.p.v. opzij gemonteerd. De bevestiging van de beide polen zit wat verder naar binnen dan bij de originele batterij, vandaar mijn geklooi. :roll:

Maar, batterij gemonteerd en de motor startte onmiddellijk. :rayof: Nu nog wachten op Godot om een ritje te kunnen rijden. :ricky: :(

Thuis melde Facebook dat de NCX net 4 jaar is geworden dus is die batterij eigenlijk een verjaardagsgeschenk. :lol: :lol:

En for the record : het is een Nitro van € 58 geworden ipv een Yuasa van € 164 geworden, in deze technisch werkloze Corona tijden begin ik hier ook al op te letten. :? :?

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

Weldegelijk iets gedaan aan moto's vandaag : vloeistofniveau batterijen nagezien, banden opgeblazen en opgepoetst. Dit voor den R100, R45, Z1000, Hercules, F650, LS650. En diene laatste zijne claxon hersteld.
Morgen den F650 nog eens grondig kuisen. De Victoria behoeft geen werk, die staat al de hele winter in huis :mrgreen: .
Den Honda heeft zijn aandacht van't weekend al gehad...
Nil volentibus arduum

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Marsman »

Raketman wrote: 25 Mar 2020 21:26 Weldegelijk iets gedaan aan moto's vandaag : vloeistofniveau batterijen nagezien, banden opgeblazen en opgepoetst. Dit voor den R100, R45, Z1000, Hercules, F650, LS650. En diene laatste zijne claxon hersteld.
Morgen den F650 nog eens grondig kuisen. De Victoria behoeft geen werk, die staat al de hele winter in huis :mrgreen: .
Den Honda heeft zijn aandacht van't weekend al gehad...
:w00t: :w00t: :w00t:

hoeveel van die tweewielers hebt gij zo staan???


...en dan klaagt mijn vrouw dat mijn collectie gitaren een beetje uit de hand gelopen is...

:mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Ook hard gewerkt aan de moto vandaag :arrow: één van de 3 uit Deutschland met bPost toegekomen rubbers over den FJR z'n schakelpookske getrokken.
Eentje van Yamaha kost evenveel als deze drie kickstart-rubbers voor ne Simson-brommer :whistling: ... Past perfect en we kunnen dus weer een paar jaartjes verder :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

Iets besteld bij RAD, niet voor de moto, wel voor mij, en ook ni (direct) om te rijden ...

Onderhandschoenen van Held. On line want de winkel is toch dicht.

Ge kunt die bestelling volgen en dindag lag het al in het DPD-depot in Mechelen.

Deze namiddag hebben ze dat daar (zonder on line een reden op te geven) teruggestuurd naar Drongen.

Afin, ik maak mij daar ook niet druk over en telefonisch het afleveringsadres (mijn werkadres) maar laten vervangen naar thuis (vriendelijk meiske aan den telefoon 8-) ).

Tjah, ook een gevolg van die crisis: de on lineverkoop is aan 't exploderen daar alle non-food-winkels gesloten zijn :?

Oh ja; ik gebruik die onderhandschoenen om mijn handen in openbare plaatsen te beschermen (stations, trein/metro ...)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 26 Mar 2020 14:30 Afin, ik maak mij daar ook niet druk over en telefonisch het afleveringsadres (mijn werkadres) maar laten vervangen naar thuis (vriendelijk meiske aan den telefoon 8-) )
Ik laat dat toekomen in het Bpost punt van de plaatselijke SPAR op Sintjeroukes. Daar is altijd iemand thuis... 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 26 Mar 2020 15:10 Ik laat dat toekomen in het Bpost punt van de plaatselijke SPAR op Sintjeroukes. Daar is altijd iemand thuis... 8-)
Hier op 't werk ook; als er geen gewone bodes aanwezig zijn, zijn die van Securitas er wel, en die doen ook goederenontvangst.

't Was waarschijnlijk een logistiek probleem bij DPD, en dat neem ik ze niet kwalijk; ze zullen wel verzuipen in 't werk ... :w00t:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Marsman wrote: 25 Mar 2020 22:52...en dan klaagt mijn vrouw dat mijn collectie gitaren een beetje uit de hand gelopen is...
Marsvent, check uw pm ne keer aub :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Update van het "neutraal-lampke-dat-niet-wil-doven" ... :roll:
Omdat ik niet zomaar de hele voorkant van den brommer wil afbreken, na nog wat frullen en prullen bemerkt dat de microswitch die de ruit in onderste positie stopt, geen effect heeft : als ik hem activeer terwijl de ruit (bij uitschakelen contact) naar beneden zakt, blijft die gewoon verder zakken :? Eénmaal beneden hoor ik de motor wel niet verderdraaien ... maar dat neutral-lampke blijft wel aan.
Ook met contact AAN werkt, in tegenstelling tot het bovenste exemplaar, de onderste limit-switch niet. Vermits het lampje uitgaat en blijft nadat de batterij afgekoppeld en weer aangesloten wordt, is mijn vermoeden nu dat de reverse-relay voor het servomotortje blijft "plakken" zolang er stroom blijft opstaan. De vrees is dus dat de sturingsmodule (Arduino of hoe noemen ze dat :?: ) kapot is.
Zoals op de foto van dat onderdeel te zien, is die echter ook slechts bereikbaar als de hele voorkant van den brommer gesloopt wordt. :wall:
Mijn hoop is nu dat de ontkoppeling van de kleine stekker die op de foto te zien is, en bewerkstelligt dat de ruit na uitzetten van het contact naar haar uitgangspositie teruggaat, het euvel verhelpt. Alleen zit die natuurlijk op een kwazie onbereikbare plek :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

Allemaal uitstel van het onvermijdelijke...

't is trouwens alleen maar de eerste keer dat ge zoiets demonteert veel werk...den tweede keer vliegt dat al veel rapper uiteen.
Nil volentibus arduum

Locked