Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

De Kawa uit de garage gehaald voor een toerke binnendoor langs een KTM en een Yamaha garage. :lipsrsealed2:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 12 Sep 2020 13:26 om 6u45 vanmorgen de nr-plaat van een moto gevezen en om 7u25 de moto in de camionet van de nieuwe eigenaar geduwd. Een boxer minder en plaats meer in mijn garage. 8-)
Airhead of?

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 12 Sep 2020 16:02 De Kawa uit de garage gehaald voor een toerke binnendoor langs een KTM en een Yamaha garage. :lipsrsealed2:
En een Tenere besteld, zeker? ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 12 Sep 2020 18:11
Stefke wrote: 12 Sep 2020 13:26 om 6u45 vanmorgen de nr-plaat van een moto gevezen en om 7u25 de moto in de camionet van de nieuwe eigenaar geduwd. Een boxer minder en plaats meer in mijn garage. 8-)
Airhead of?
Yup, schup en buiten. Er gaan er precies nog volgen... :roll:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 12 Sep 2020 18:14 En een Tenere besteld, zeker? ;)
Bij KTM hadden ze een goeie deal :whistling:
Maar ik wacht ook nog op nieuws over een creatieve oplossing van de Yamaha dealer
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Ik zag van de week alvast een precies erg knappe Tenere 700 staan in Destelbergen op de E17 bij de werken. Ik zag zo snelsnel niet direct iets verkeerd aan maar hij was blijkbaar aangereden door een BMW 3 serie. Die had niet zo heel veel schade aan de neus (motorkap, grille, koplamp, bumper...) zag ik in mijn spiegel. Maar wel waren ALLE airbags (bestuurder, passagier, gordijnairbags beide kanten...) uitgeklapt... :shock: Jammer dat ik de Ten niet in detail kon bekijken.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

Na zo'n 1200km de voorbije drie dagen om en rond het Lux-DE-BE-kruispunt, de laatste 30km een lichte wobbel en niet-normale geluiden vastgesteld tussen de vele andere -normale- geluiden die Gertruud altijd wel produceert. Thuisgekomen wakkelt het achterwiel inderdaad zo'n 3mm heen en weer. Een olie-inspectietje van de eindaandrijving levert een nogal grijs-zilverig goedje op een een hoopje yoghurt van dezelfde kleur op de magnetische aflaatstop.
Met "fingerspitzengefühl" aan het achterwiel draaiend, duideliijk voelbare schokjes en knarretjes vastgesteld. Maandag gaat de HAG eraf en gaan we z'n ingewanden eens bekijken. Een 30.000km geleden is die, na een aan gort gedraaid groot kogellager, gereviseerd door iemand die weet hoe dat moet, en ik vrees helaas een beetje dat het weer van dattum is.

Ook tijdens de voorbije midweek hing plotseling de linker PIAA-schijnwerper van m'n koe enkel nog aan zijn draadje te bengelen ... klink-rivetten nu alledrie dus los gekomen. Met behulp van een halve meter Duck-tape bleef het ding de resterende 350km op zijn normale plaats zitten en wordt maandag weer netjes gerivetteerd.
Daarna den FJR weer voorzien van een ongeschonden uitlaatophangstuk dat een paar weken geleden in de Vozegezen tijdens een schuiver-van-niks was afgebroken.
De linker bagagekoffer hangt nu dus niet meer te bungelen.

Nu we het toch over de Yam-Ten 700 hebben : was tijdens dat midweek-uitstapje onderweg samen met o.a. twee van die apparaten ... niks dan lof, maar de twee (toch redelijk beslagen piloten) kloegen beiden over het gemis van een tiental PK's om de andere deelnemers (Tracer 900GT, Soes V-Strom 1000 en Gertruud) op een aangename manier bij te houden als het er over de Luxemburgse rollercoaster-wegen wat vlotter aan toe ging. Niks dramatisch, maar het was idd telkens duidelijk zichtbaar in m'n spiegels na een reeks opeenvolgende "twisties" allerhande waarbij hun lichten telkenmale in de verte verdwenen ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 12 Sep 2020 19:53
F M wrote: 12 Sep 2020 18:14 En een Tenere besteld, zeker? ;)
Bij KTM hadden ze een goeie deal :whistling:
Maar ik wacht ook nog op nieuws over een creatieve oplossing van de Yamaha dealer
Die T7 gaat te tam zijn jong. Zo braaf, zo voorspelbaar, zo lineair.
Ook : zo onderhoudsarm, zo onderhoudsgoedkoop, zo degelijk.
Maar bon, is uw mindset vooral boekhouder of vooral artiest?
Dat zal de keuze bepalen denk ik.
Het is daarom dat ik zo verbaasd ben dat FM voor die KTM gekozen heeft. :grin: Respect! :thumbsup:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by bompa »

Gisteren mijne scrambler toch maar is buiten gehaald om een toerke te rijden hierachter, mijne rug was beter maar nog niet helemaal voorbij :? daarom een toerke half onverhard en half verhard gereden ,ik heb mij goed geamuseerd , maar de mensen die ik op het onverhard tegen kwam keken zo van die is zeker verloren gereden en knikte meestal :mrgreen: , heb het ooit wel anders meegemaakt met de enduro :grin: maar na dat ritje toch weer gevoeld dat het nog niet allemaal uit mijne rug is en nog moet oppassen :( maar het komt wel goed 8-)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 12 Sep 2020 21:28 Nu we het toch over de Yam-Ten 700 hebben : was tijdens dat midweek-uitstapje onderweg samen met o.a. twee van die apparaten ... niks dan lof, maar de twee (toch redelijk beslagen piloten) kloegen beiden over het gemis van een tiental PK's
Goh, de T7 heeft 10pk meer dan mijn huidige Versys en 16 meer dan mijn Terra. Op geen van beide heb ik een gebrek aan fun. Ik rijd om er plezier aan te hebben, niet om anderen bij te houden of om sneller uit een bocht te komen dan ik met een andere motor zou kunnen. Zolang ik er zelf genot aan heb is de rest bijzaak.
Zelfs nooit een motor gehad met meer dan 85pk, ook niet voor op circuit. En toch heb ik me altijd ferm geamuseerd. Talloze vervangmotoren en geleende motoren hebben wel al (soms veel) meer pk's gehad en het is tof om ne keer met iets anders te kunnen rijden. Maar de pk's heb ik nooit gemist nadat ik terug op mijn eigen motor stapte.
Muug wrote: 13 Sep 2020 10:34 Die T7 gaat te tam zijn jong. Zo braaf, zo voorspelbaar, zo lineair.
De Ten heeft een heel ander karakter dan de KTM en vraagt dus om een andere rijstijl. Een rijstijl die ik niet noodzakelijk minder leuk vind. Na met beiden gereden te hebben ben ik er nog steeds niet uit of ik aan de ene of de andere meer plezier zou beleven. Als het prijsverschil zou overeenkomen met de catalogusprijzen, kies ik direct voor de T7. Maar de acties en extra dealerkortingen bij KTM brengen de prijzen wel erg dicht bij elkaar.

Dus voorlopige conclusie : :dontknow:

:mrgreen:

yes, i tend to overthink things.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Stefke wrote: 12 Sep 2020 19:50
den Bullet wrote: 12 Sep 2020 18:11Airhead of?
Yup, schup en buiten. Er gaan er precies nog volgen... :roll:
Laat het weten als er zoekertjes zijn eh, wie weet hebben we interesse!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

Muug wrote: 13 Sep 2020 16:57
Stefke wrote: 12 Sep 2020 19:50 Yup, schup en buiten. Er gaan er precies nog volgen... :roll:
Laat het weten als er zoekertjes zijn eh, wie weet hebben we interesse!
Polle, uw kot staat vol. :? :sweeet:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Blackbert wrote: 13 Sep 2020 17:09 Polle, uw kot staat vol. :? :sweeet:
:grin: :grin: :grin:
Muug wrote: 13 Sep 2020 10:34
Maar bon, is uw mindset vooral boekhouder of vooral artiest?
Dat zal de keuze bepalen denk ik.
Het is daarom dat ik zo verbaasd ben dat FM voor die KTM gekozen heeft. :grin: Respect! :thumbsup:
Mindset: zo veel mogelijk fun beleven aan een moto, en toch voldoende comfort hebben om lang in het zadel te kunnen blijven, en ermee op reis te kunnen.
Met als bijkomende criteria: Mag niet te hoog zijn; moet cruise control hebben; liefst wat elektronische hulp aanwezig (voor de gemoedstoestand van de boekhouder in mij :mrgreen: )

De eerste 2 bijkomende criteria sluiten de T700 voor mij al uit.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

De GSa wat grondiger beginnen schoonmaken...
't was nodig na wat allroad gedrag, en vuile baantjes...
Laatste poetsbeurt was ook ergens vorig jaar begin augustus...

en als hij dan stond te blinken... zitten twijfelen, misschien gewoon eens advertentie maken en kijken wat het geeft...
Het kriebelende motorbeest in mij werkt weer wat tegen...
het lied van U2 and I still haven't found what I'm looking for begint weer af te spelen...

Image
Image

Image
Image

Maar de velgen zullen toch nog wat meer aandacht nodig hebben... :peepwall:
Image

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Ketting nagekeken want de moto reed zeer onaangenaam met een "rukkerig" rijgedrag. Kettingwiel achteraan vrij goed, ketting zeer goed, mooi doorhangen nergens vaste schakels. Blijkbaar wel nogal wat rek op de ketting. 3 cm doorhangen en een halve draai verder 6 cm doorhangen. Oorzaak toch gevonden... :o
Nu toch eens geëxperimenteerd en alleen het voorste tandwiel laten vervangen. 8-)

Image
Image

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Ik ben niet zeker.. (ben niet zo technisch aangelegd) maar ik denk dat uw tandwiel op het randje van versleten is... :whistling:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Koeno wrote: 16 Sep 2020 21:19 maar ik denk dat uw tandwiel op het randje van versleten is... :whistling:
op het tandje versleten bedoel je... :lol:
op de andere zelfde moto van mijn collega, met zelfde kettingset, absoluut niks aan te merken na 36000km... 8-) 't zal aan mij rijstijl liggen... 8-)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Tja, anderen verslijten hun banden...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

ge zult precies een tandje moeten bijsteken ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Valt dat niet te repareren met van dat kneedmetaal?

Locked