Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

Afhankelijk van hoe groot de flex van de kuip is op die plaats, zou ik nog een 6-8 tal metalen S-vormige haakjes insmelten. Mijn ervaring met vastklodderen zonder haakjes is dat het bijna gegarandeerd terug loskomt in de breuklijnen... Gewoon met binddraad een paar S-vormpjes plooien en met de punt van de bout op het metaal die er halfweg in laten smelten. Een soort van stitching dus.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Eens op een Ktm 390 Adventure, een 790 en een 790R gaan zitten. De 390 lijkt mij bijna zo hoog als mijn 950, dus als je kleiner bent dan 1m75 dan kunt ge niet al te best aan de grond. Stom, want zowat 80% van de vrouwen zitten in die lengte, en gaan de ktm dus niet kopen.
De 790R is verdomme zo hoog als een 950S! :shock:
De 790 heeft een aangename zithoogte.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Muug wrote: 25 Jul 2020 20:28 De 790 heeft een aangename zithoogte.
Waarom denk je dat ik voor die gegaan ben ? 8-)
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Mario »

ik zal 't hier maar neerschrijven zeker, met het risico raar bekeken te worden
na 2 jaar stilstand (gebrek aan motivatie om te beginnen, wat evolueerde in een batterij die niet meer meewilde en daarna een motor die wellicht niet meer rijwaardig was) ben ik ook weer onder de rijdenden

heeft me een arm en een been gekost (weer in orde zetten, groot onderhoud, nieuwe banden, allemaal bij merkdealer) maar ik heb dus vorige zaterdag m'n eerste kilometers sinds lang gereden (van dealer tot bij mij thuis)
ondanks het feit dat het veelal snelwegkilometers waren, vond ik het toch wel fijn
we zullen zien hoe lang het duurt en tot waar ik er nog mee geraak (is al een eeuwigheid geleden dat ik voor een motorrit(je) m'n streek nog ben uitgekomen ; woon-werk reken ik daar niet bij)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Ferm.
Is dat nog altijd met een Ducati ST2 of zo?

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Mario »

SS800 :)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Gisteren nog wat kuipbeugels vervangen.
Topkuip stukje bijgespoten in't zwart.
Remblokken gecontroleerd.
Ketting gesmeerd.

Morgen ochtend nieuwe bandjes erop,
dan snel wat inrijden... opladen en s'avonds naar Mettet rijden...

*stresssssssss*

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Koeno wrote: 05 Aug 2020 14:11 *stresssssssss*
I know the feeling :?
Ge begint u af te vragen waarom ge in godsnaam hebt ingeschreven, ge loopt zenuwachtig en ambetant, kort lontje, ge moet meer naar 't wc dan ge normaal doet....
tot ge ginder zijt. 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Muug wrote: 05 Aug 2020 14:40 ge moet meer naar 't wc dan ge normaal doet....
Howla, hoe hard zit gij mij in de gaten te houden? :p
Muug wrote: 05 Aug 2020 14:40 tot ge ginder zijt. 8-)
Hopelijk... ben echt benieuwd...
Ene kant heeft er keihard zin in...
Andere kant zit ik af en toe in het geleende leder pakske op de CBR in de garage om eens te babbelen met de moto... :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Met mijn ouwe bak naar Brussel gereden. Eerste keer autostrade. 150km/u met de vingers in de neus en de kop in de wind. Zalig 8-)

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

TuttoTerreno wrote: 01 Jun 2020 20:53 Proefgereden met zijkoffers.


Bij thuiskomst de zaak nog eens losgevezen ... En zo waar: nog een schroef volledig kunnen indraaien/bevestigen.

En een derde houdt nu ook eea. vast met een extra rondel/huls. Onorthodox maar effectief.

Dat moet volstaan.

Vandaag mijn brommer afgehaald van de onderhoudsbeurt plus de USB poort vernieuwen.

Blijkbaar werkte de USB poort ineens weer, zonder iets te doen :shock:
Ze geeft zelfs ietske te veel stroom 8-)

Onderhoudsbeurt dus , en ze hebben nog enkele dingen moeten doen die de vorige service partner bij de grote terugroepaktie kennelijk vergeten was (software updaten en wat vijzen vaster zetten).

En dan had de mechanieker dus mijn geknoei met die linkse kofferhouder gezien en het moet pijn aan zijn ogen gedaan hebben.
Hij heeft zowaar de afgebroken vijs eruit gekregen (respect!) , de andere 3 ook. Dan 4x nieuwe schroefdraad erin gedraaid en de kofferhouders volgens de regels van de kunst eraan gevezen.
Daarvoor heeft ie dus ook wel de einddemper moeten verwijderen e.d.

Aan de rekening te zien, heeft die aktie ook wat tijd gekost, maar ik ben mega-content dat ze willen dat het goed gedaan is.
Waar vind je dat nog, iemand die initiatief neemt om dingen beter te maken?


Geen wonder dat die gast verzuipt in het werk, en dat in een schuur tussen de maïs in the middle of nowhere - geen verkoop, enkel Guzzi service.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Nu ik terug thuis zit met een ijspack in de zetel... kan ik mijn verhaal even van mij afschrijven...

Even een rewind naar vorige jaar:
Natte dag op croix, naar alle waarschijnlijkheid onderuit geremd, pols gebroken, in januari & februari 18 bezoeken bij kinesist.
Mentaal een tikje gekregen die even zwaar / zwaarder was als de fysieke schade.

Fast Forward naar gisteren:
S'ochtends nog nieuwe Power 5 bandjes laten monteren.
Alles opgeladen en s'avonds naar Mettet gereden voor een overnachting.

Deze ochtend kameraad toegekomen die samen met mij bij de 'beginners' groep mee reed.

De eerste sessie was stressvol, al kende ik het circuit al een ietsie pietsie beetje, ik heb nooit echt op mijn gemak kunnen rijden...
Telkens op het einde van het rechte stuk een vorm van paniek... Voelde niet echt goed aan...
En dus... na de eerste sessie twijfel: moet ik wel verder proberen, forceren is risico lopen op fouten, is risico lopen op nog eens vallen?

Maar goed, Koeno zou gene Koeno zijn als hij niet nog eens zou proberen...
En zowaar, 2de sessie lag mij al beter... bochten gingen beter, maar het rechte stuk bleef mijn spreekwoordelijke kryptonite... een zwak punt...

Derde sessie heb ik vroegtijdig gestopt, de pols begon te zeuren, en ik wou mijn geluk niet testen...

Na de middag ging het telkens beter om beter.
Enkel in sessie 5 bijna van de baan gereden door iemand die zijn bocht had gemist... Hij mikte naar de zandbak maar passeerde vrij kort op mijn voorwiel, terwijl ik toch al onder hellingshoek lag...
Maar 't komt er op neer: Mijn personal best vorig jaar was 1:28:xx (yes yes traag enzo) en dit jaar was mijn allerbeste... 1:38:xx (Yes nog trager zowaar, gelukkig niet de traagste op de track vandaag)...

Ik laat gigantisch veel tijd liggen op het lange rechte stuk, en het stuk voor de korte rechtse... (natuurlijk kunnen mijn bochten beter, maar ik merkte op't laatste dat mijn bochtensnelheid niet zoooooo veel trager was als de rest van de groep)
waar vorig jaar ik een topsnelheid had gezien van +/-200, was dat vandaag.... +/-160km/u...

Samengevat: 't was een succes, geweldig geamuseerd...

Door de hitte wel ongeveer 6liter water naar binnen gewerkt, 3liter aquarius en 2 rode stieren.

En het ijspack?
Wel mijn voorwiel zat echt klem in de wielklem, te hard zitten aan sleuren om hem eruit te krijgen en zo mijn elleboog wat geforceerd...


Image

Image

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Mooi zo. Stom eh, dat een mens eerst over zijn grenzen moet gaan eer ie voorzichtig wordt... :grin:
Het is gek, maar sinds mijn 2daagse training bij Stephane Mertens is mijn circuitgoesting volledig opgedroogd.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Bij mij blijft enkel de vraag, ga ik nog leren om opnieuw harder te durven remmen... en zo toch iets sneller terug te worden...
't is niet dat ik records wil vestigen, maar ergens voelt het ongemakkelijk aan om tegen 150km/u het rechte stuk af te tuffen om dan nog steeds met een ei in de broek te beginnen remmen...

maar ik vrees (zoals FM vorig jaar al ergens al grappend zei) dat ik het enkel kan leren door te blijven remmen :p

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

Dat, of ge schaft u ne recentere CBR aan met ABS...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Koeno wrote: 08 Aug 2020 09:19 Bij mij blijft enkel de vraag, ga ik nog leren om opnieuw harder te durven remmen... en zo toch iets sneller terug te worden...
Al rijdend zal je natuurlijk weer harder leren remmen. Maar de meeste winst zit ongetwijfeld in uw bochten...

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Muug wrote: 08 Aug 2020 14:32 Al rijdend zal je natuurlijk weer harder leren remmen. Maar de meeste winst zit ongetwijfeld in uw bochten...
Zéér zeker dat de bochten ook nog heel wat beter kunnen, daar twijfel ik niet aan.
Maar ik vergelijk met vorig jaar... waar ik vlot 200km/u op de teller haalde op het rechte stuk...
En nu moet ik mijzelf 'overtuigen' om 150km/u te halen (en dan ver voor de 150meter de gas alweer te lossen).
ik ben wiskundig niet sterk genoeg, maar ik vermoed dat ik daar toch héél wat seconden verlies...
(vorig jaar zonder te overdrijven 1:28:xx op een CBR dat ik niet kende, dit jaar 1:38:xx)

maar again, de bochten moeten beter, en ik overweeg om volgend jaar toch eens echt les te gaan volgen.
want hoe cool ik de foto's ook vind, ze tonen (volgens mij) ook dat zitpositie nog niet dat is.
Maar goed, we geven dus nog niet op :D

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Verbijt de pijn en doe die tweedaagse bij de Stephane.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

Namiddagritje gemaakt om wat uit te waaien.

De USB poort werkt idd opnieuw.


Bizar moment: zag een motor naast de weg in de gracht/lagere berm liggen. Gestopt, teruggekeerd:

Het was zo'n bmw F GS , nagelnieuw peins ik. Hing een briefke aan dat de eigenaar na de crash medisch verzorgd wordt. De motor zou later worden opgehaald.


Dubbel bizar, dat is al de tweede keer dat ik op dat baantje ne motor in de berm zie steken. De vorige keer was het medisch personeel nog aan het zoeken naar een manier om bij de piloot te raken die meters dieper in de vallei lag/hing.

Drievoud bizar: beide waren van de weg geraakt op een recht stuk, ver van de "gevaarlijke bochtjes" verwijderd.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Laat de journalist in u los en ga op onderzoek!

Locked