Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Koeno wrote: 17 Feb 2020 13:39 Spruit nummer 2 moet geboren worden en wat ouder zijn, zodat ik terug wat kan gaan rijden...
ik denk dat ik in't koppeke nog wat rust moet vinden :D
Ik dacht zo stilaan wel dat er een 2deke zat aan te komen. ;) Ferm bezig. Goe zot! Ferm bezig. Goe zot! Ferm bezig. :laughing: :mrgreen: :laughing: :mrgreen:
Vervang "wat ouder" door +- 15 jaar... :whistling:
Rust vinden in 't kopke? Vergeet het. Hoe ouder ze worden hoe minder rust. 8-)

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Muug wrote: 17 Feb 2020 16:49 Vervang "wat ouder" door +- 15 jaar... :whistling:
Tetoet, vrouwlief heeft mij bij nr1 ook regelmatig eens buitengeshot....
heeft mij al beloofd dat bij nr2 ook te doen... enkel de eerste 2 jaar geen weekendjes te plannen, maar eerder daguitstapjes :p
kan ik ook mee leven...

Daarom dat kopje ook zegt: wrm GSA behouden... grote reizen zitten er niet direct meer aan te komen...
daarom wel nog die 250 Rally.... lijkt mij grappig speelgoed om wat allroad te rijden...
daarom wel nog die CB1300 naked.... lijkt mij terug naar waar het ooit begon maar dan beter...

:peepwall: ik ben een luxewezen... een verwend nest... en moet ophouden met zagen :peepwall: :ricky: :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

een dashbord dat weg heeft van een flikkerende kerstboom...Jappen en electronica zijn niet meer wat het geweest is... :?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Muug wrote: 17 Feb 2020 11:41
Koeno wrote: 17 Feb 2020 09:31 Nog eens zitten overwegen....
om het anders aan te pakken... (Sh*t mijn hoofd is een rommelkot)....
Zin om een CB1300 tekopen...
Zin om de GS, CB750 & CBR 600 toch nog te verkopen...
Zin om een CRF 250 Rally te zoeken...
Of toch de cbr 600 nog te behouden als circuit fiets
of toch maar op te geven met circuit rijden
of..... dringend psychische hulp zoeken....
Ik know the feeling.
Waarom heb ik de laatste vijf jaar zoveel van moto gewisseld denk je?
Koeno & Muug...........

Het is misschien ondenkbaar maar zoek eens een andere hobby. En jullie weten als ik dat zo stel dat het alles behalve denigrerend geïnterpreteerd moet worden he.

Ik zie de Vitpilen dagelijks staan in de garage, onder een motorhoes, die op diens beurt met een dikke laag stof, zaagsel, slijpsel is bedekt. Ik heb de motor al een maand niet meer gezien. Enkel de motorhoes. En verder heb ik NOG meer afleiding gevonden. Skiën, kitesurfen en binnen 2weken start ik met het leren van parapente.
En dan is er nog de job, hobby, job, wat hetzelfde is bij me.

En dan zijn er nog de kinderen..........

Ja hoor, ik rij met mijn camionette vaak bijna in de prak als ik een motor zie omdat ik sta te gapen en denk WAUW maar ik besef wel meer en meer dat het leven kiezen of delen is.

Mijne gebuur is eveneens een jonge motorrijder, bijna 30j en een R1200RT in de garage en sinds afgelopen zomer kersverse papa...... motor heb ik sindsdien nog maar 1x weten buiten rijden.

Ieder moet zijn eigen pad maar kiezen en de twijfel van Koeno begrijp ik, ook het switchen in motoren van Muug.

Als we allen geboren worden is het leven poepsimpel, het enige dat we nodig hebben is mama’s lichaamswarmte, eten en zonder fysieke problemen de luier volschijten. Hoe ouder we worden worden onze basisbehoeften misleidt door de talloze keuzes die we voorgeschoteld krijgen en het wordt er niet beter om.

Langs de andere kant, zolang je het allemaal kan betalen........zou ik zeggen, verander gewoon want iedereen komt vroeg of laat wel tot een besef wat het beste was. Sommige hebben het al gehad maar beseffen het pas heel laat. Bijv een 950 verkopen en deze terug kopen ;)

Nee, ik verander simpelweg nu niet meer omdat ik moet kiezen. Reizen en skiën, parapenten, kitesurfen of wakeboarden of niets van dat alles en geld spenderen aan een motorfiets.

Er staat nu een motor en pak die enkel nog als ik effe voldaan ben van al de rest, als de kinderen gehad hebben wat ze nodig hadden enz enz

Midlifecrisis, bwoh, die wulpse temperamentvolle latina schoonheid zal er eentje worden voor een volgend leven.

Koeno, verkoop die handel en koop die CB1300 en geniet, al was het voor effe en dan verkoop je hem weer toch.

De enige hindernis is wellicht de vrouw des huizes niet teveel te triggeren dat er WEER nen andere motor in de garage staat. Ge moet dat niet vragen, gewoon doen, als er ambras van moet komen, komt deze toch en dan is het beter als de nieuwe motor al in de garage staat toch :mrgreen:

En wat psychische hulp zoeken betreft.......ik doe dat al jaren en ik vind de maandelijkse consultatie met de zielenknijper bijzonder verruimend en leerrijk. Meer mensen zouden dat moeten doen! ;)

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Wipr wrote: 20 Feb 2020 02:43De enige hindernis is wellicht de vrouw des huizes niet teveel te triggeren dat er WEER nen andere motor in de garage staat. Ge moet dat niet vragen, gewoon doen, als er ambras van moet komen, komt deze toch en dan is het beter als de nieuwe motor al in de garage staat toch :mrgreen:
hmmmmmm… :|

Zou ik ? :peepwall: :whistling:


Neuuuuhh :oops: :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Wipr wrote: 20 Feb 2020 02:43 Het is misschien ondenkbaar maar zoek eens een andere hobby. En jullie weten als ik dat zo stel dat het alles behalve denigrerend geïnterpreteerd moet worden he.


En wat psychische hulp zoeken betreft.......ik doe dat al jaren en ik vind de maandelijkse consultatie met de zielenknijper bijzonder verruimend en leerrijk. Meer mensen zouden dat moeten doen! ;)
Tiens, mijn zielenknijper heeft al net hetzelfde ten berde gebracht. :?

Het vervelende is dat ik al weet welke slechtweer hobby ik weer wil heropnemen maar dat ik eerst plaats zal moeten zoeken maken in huis en in mijn hoofd om er weer aan mijn nerdy hobby (Märklin) te beginnen. (maar da's meer afdeling blijttopic) :|

En weer on topic : ik vrees dat de batterij van de moto ook stilletjes aan moet vervangen worden, na een week stilstaan drie keer moeten starten is niet wat ik gewoon ben. :cry: Het voordeel is wel dat ik al een polderritje naar het werk heb gereden om de batterijen op te laden. :)
Last edited by Droopy on 22 Feb 2020 12:14, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Marklin, serieus? Een collega van mij is daar jarenlang nogal extreem intensief mee bezig geweest. Zeldzame treinen gaan kopen in het buitenland en zo. Hij gaat binnenkort op pensioen en ik hoor dat hij zijn hobby aan het afbouwen is. Hij doet dus alles weg. Interesse ?

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Muug wrote: 22 Feb 2020 10:31 Marklin, serieus? Een collega van mij is daar jarenlang nogal extreem intensief mee bezig geweest. Zeldzame treinen gaan kopen in het buitenland en zo. Hij gaat binnenkort op pensioen en ik hoor dat hij zijn hobby aan het afbouwen is. Hij doet dus alles weg. Interesse ?
Om het met Wipr zijn woorden te zeggen :

De enige hindernis is wellicht de vrouw des huizes niet teveel te triggeren dat er WEER nen andere trein op de zolder staat. Ge moet dat niet vragen, gewoon doen, als er ambras van moet komen, komt deze toch en dan is het beter als de nieuwe trein al op de zolder staat toch :mrgreen: :lol: :lol:

En even serieus Muug : ik heb nog alles analoog en tegenwoordig is alles digitaal. Eerst moet ik nog kijken of alles goed werkt want alles staat al 25 jaar opgeborgen, daarna moet ik plaats zoeken/maken voor de tafel en dan ga ik kijken wat het kostenplaatje is om eventueel naar digitaal te gaan.
Interesse dus wel maar niet direct. Verder ben ik, in tegenstelling tot de meeste Märklin freaks meer fan van modernere treinen en minder van stoomtreinen. :whistling:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Wipr »

Droopy wrote: 22 Feb 2020 12:13
Muug wrote: 22 Feb 2020 10:31 Marklin, serieus? Een collega van mij is daar jarenlang nogal extreem intensief mee bezig geweest. Zeldzame treinen gaan kopen in het buitenland en zo. Hij gaat binnenkort op pensioen en ik hoor dat hij zijn hobby aan het afbouwen is. Hij doet dus alles weg. Interesse ?
Om het met Wipr zijn woorden te zeggen :

De enige hindernis is wellicht de vrouw des huizes niet teveel te triggeren dat er WEER nen andere trein op de zolder staat. Ge moet dat niet vragen, gewoon doen, als er ambras van moet komen, komt deze toch en dan is het beter als de nieuwe trein al op de zolder staat toch :mrgreen: :lol: :lol:

En even serieus Muug : ik heb nog alles analoog en tegenwoordig is alles digitaal. Eerst moet ik nog kijken of alles goed werkt want alles staat al 25 jaar opgeborgen, daarna moet ik plaats zoeken/maken voor de tafel en dan ga ik kijken wat het kostenplaatje is om eventueel naar digitaal te gaan.
Interesse dus wel maar niet direct. Verder ben ik, in tegenstelling tot de meeste Märklin freaks meer fan van modernere treinen en minder van stoomtreinen. :whistling:
:mrgreen:
Märklin, top volwassenspeelgoed! :thumbsup:

On topic: gisteren was het droog weer en hier ligt nog Chinees geld sinds augustus dat gewisseld moest worden. Reizen naar China zit er effe niet meer in voor niemand vh gezin.

Dus ik dacht, het is droog, niet te koud en hupsakee met de motor een kort toertje naar het wisselkantoor en euro’s gekregen voor de resterende Yuan.

Was heel leuk. Hooligan motortje die vitpilen, comfort nul komma nul maar wel plezant. Toch eens horen of dat uitgerust kan worden met quickshifter

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Begonnen met remzuigers te vervangen. Uiteraard 3de bout remklauw muurvast en kop afgedraaid.... :furious3:

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by zappa »

Stefke wrote: 23 Feb 2020 17:21 Begonnen met remzuigers te vervangen. Uiteraard 3de bout remklauw muurvast en kop afgedraaid.... :furious3:
en toch ben ik jaloers, kop afdraaien en terug oplossen of niet, ik ben jaloers. :bigcry:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

zappa wrote: 23 Feb 2020 21:50 en toch ben ik jaloers, kop afdraaien en terug oplossen of niet, ik ben jaloers. :bigcry:
Ik rij er toch liever mee dan er aan te sleutelen. Remolie is bovendien een redelijke smeerlapperij... :veryangry: Maar bon, er mee rijden impliceert dat ge ook af een toe eens moet sleutelen... :roll:
Kostelijke grap ook, nieuwe remblokken (65 euro), nieuwe dichtingen en pistons (142 euro), wat remolie en een nieuwe bout. Geen idee of ik die bij BMW ga vinden, anders wordt het een doos van 200 stuks bij Fabory... :roll: De ander bouten losten met veel moeite, nu eerst de boel heet gestookt zodat de loctite smelt...

Image

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Ge ziet wat er van komt van zo weinig te remmen eh :w00t:

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

Bij Fabory moet ge toch geen hele doos kopen, of zijn ze van gedacht veranderd?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 24 Feb 2020 16:10 Ge ziet wat er van komt van zo weinig te remmen eh :w00t:
:oops: :oops: 1200 km mee gereden verleden jaar zit er misschien ook voor iets tussen... :oops:

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by petervdc »

Droopy wrote: 22 Feb 2020 10:21 :|

En weer on topic : ik vrees dat de batterij van de moto ook stilletjes aan moet vervangen worden, na een week stilstaan drie keer moeten starten is niet wat ik gewoon ben. :cry: Het voordeel is wel dat ik al een polderritje naar het werk heb gereden om de batterijen op te laden. :)
Ook de batterij vervangen. 4j is heeeel lang voor een Ktm...
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 24 Feb 2020 17:25 Bij Fabory moet ge toch geen hele doos kopen, of zijn ze van gedacht veranderd?
Neen per stuk verkopen ze niet, tenzij er toevallig zo een doos open is. Bij Wurth van't zelfde laken een broek... Bij BMW zelf is die bout niet leverbaar... :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Ebay !

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Muug wrote: 25 Feb 2020 21:16Ebay !
yep, per dozen van 200... M8 inbus 12.9 lengte 70....

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Blackbert »

https://www.montagetechniek.nl/bouten/m ... -blank-129

het winkelkarretje neemt ze aan, per stuk. 8-)
grease up your baby for a ball on the hill

Locked