Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by F M »

Muug wrote: 06 Oct 2020 11:19 Neenee, ge hebt goed gelezen. De plaat van de R100R hangt nu op de CRF250L.
Dit is een beetje uit de aandacht verdwenen.

Muug, de vorige aankopen waren toch met de bedoeling dat je vrouw er ook zou mee rijden, of ben ik verkeerd?
Deze lijkt me toch echt een speeldingetje voor jou alleen. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 09 Oct 2020 11:23 ik herhaal: doe er vooral geen testrit mee!
Doe er vooral geen TESTrit mee!
Herhaal: ik doe er vooral een TESTRIT mee!

:lol: :lol:
:stupid:
Verder kan ik meegeven dat de levertermijnen wel erg lang zijn. Toen ik bij de dealer informeerde was de feedback dat het tot na de jaarovergang zou kunnen duren. Gelukkig een deal kunnen doen op het demo-model, die kon ik op enkele dagen hebben.
Yamaha heeft het verkoopsucces wat onderschat denk ik.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote: 09 Oct 2020 11:01 Ik ben ff gaan checken op de site van Yamiayamie waar ik de rally uitvoering tegenkwam en nu heb ik mijn laptop helemaal onder gekwijld. Mag ik dat maandag weer gaan uitleggen op het werk. :drif:
Ge moogt de gewone altijd ne keer komen passen, hé. En als de inschrijving en nummerplaat rond zijn testritje doen :whistling:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote: 09 Oct 2020 15:53
Tom Thumper wrote: 09 Oct 2020 11:01 Ik ben ff gaan checken op de site van Yamiayamie waar ik de rally uitvoering tegenkwam en nu heb ik mijn laptop helemaal onder gekwijld. Mag ik dat maandag weer gaan uitleggen op het werk. :drif:
Ge moogt de gewone altijd ne keer komen passen, hé. En als de inschrijving en nummerplaat rond zijn testritje doen :whistling:
:deal:
Muug wrote: 09 Oct 2020 11:23 ik herhaal: doe er vooral geen testrit mee!
Doe er vooral geen TESTrit mee!
Herhaal: ik doe er vooral een TESTRIT mee!

:lol: :lol:
:argue: :argue:
:friday:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

F M wrote: 09 Oct 2020 11:44 Muug, de vorige aankopen waren toch met de bedoeling dat je vrouw er ook zou mee rijden, of ben ik verkeerd?
Deze lijkt me toch echt een speeldingetje voor jou alleen. :dontknow:
Ja. Nee. Ja. :whistling:

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 09 Oct 2020 11:46 Toen ik bij de dealer informeerde was de feedback dat het tot na de jaarovergang zou kunnen duren. Gelukkig een deal kunnen doen op het demo-model, die kon ik op enkele dagen hebben.
Yamaha heeft het verkoopsucces wat onderschat denk ik.
Hazo, zijt gij met het demomodel van d'ieteren gaan lopen? Het kon in elk geval niet meer proefgereden worden in Tubize... 8-)

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Bij »

Ge kunt altijd eens contact opnemen met de koper van da laatste demo model :mrgreen: :peepwall:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Mijne maat stond hier verleden week met een demo Ten1200. Had ook graag met de 700 gereden maar die was er niet meer... 8-)
Heeft die nieuwe 1200 ook gekocht met 6000 euro korting... :shock: En vanaf nieuwjaar gaat dat d'ieteren testcenter hier 1 km verderop dicht. Iedereen is ontslagen. :o

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Jopet »

Stefke wrote: 09 Oct 2020 22:24 En vanaf nieuwjaar gaat dat d'ieteren testcenter hier 1 km verderop dicht. Iedereen is ontslagen. :o
Alles in het belang van meer geld verdienen, d'ieteren is al jaren aan het kijken hoe ze nog meer geld kunnen verdienen, Kortenberg was te kostelijk om open te houden, dus afvoeren die site met gratis ritjes, groot dealernetwerk vinden ze ook niet voordelig dus ipv +/- 170 dealers zouden er maar +/- 27 mogen overblijven, m.a.w. 2 a 3 per provincie i.p.v. +/- 17... Yamaha en Motobecane brengen niet genoeg meer op, dus ook die tak moet afgevoerd worden.
En dit heeft niets met de Corona te maken, dit is iets waar ze al jaren geleden mee gestart zijn.
Kleine familiale bedrijven waar ze je nog met voornaam aanspreken moeten plaats maken voor grote megastores waar je een nummerke wordt... Ook het uitspelen van 2 garages om de beste voorwaarden te bekomen zal er niet meer inzitten.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

de activiteit als Yamaha importeur stond/staat toch te koop?

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Ja het is spijtig.
Yamaha gaat de Honda-weg op. Maar dat is een slecht idee. Kijk hoeveel Honda-dealers er nog zijn. Je moet ze zoeken met een wichelroede.
Harley, nog straffer, bijna geheel onzichtbaar.
Ducati daarentegen lijkt toch vrij goed aanwezig, Ktm ook. En zelfs Triumph is goed vindbaar.
Ah ja.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

het voordeel bij Yamaha en Honda dealers is dat ge ze heel zelden nodig hebt.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Jopet »

Muug wrote: 10 Oct 2020 19:17 Ja het is spijtig.
Yamaha gaat de Honda-weg op. Maar dat is een slecht idee. Kijk hoeveel Honda-dealers er nog zijn. Je moet ze zoeken met een wichelroede.
Harley, nog straffer, bijna geheel onzichtbaar.
Ducati daarentegen lijkt toch vrij goed aanwezig, Ktm ook. En zelfs Triumph is goed vindbaar.
Ah ja.
Vroeger, in een heel ver verleden, toen de dieren nog spraken.... had je in bijna elke stad één of meerdere dealers, nu heb je nog slechts één of meerdere per provincie....
In Brugge hadden we zowel een Yamaha/Honda dealer (Bryse sport), Suzuki dealer (Verburg zoon), Kawasaki dealer (Simoens dacht ik), BMW dealer (Verburgh vader), Moto Guzzi dealer (Janssens) en een Vespa dealer (Coopman) en diverse brommerwinkels.... Nu heb je enkel nog de Vespa dealer die overgebleven is, alle andere dealers bestaan niet meer of doen geen motorfietsen meer. Wel zijn er een Sym en Kymco dealers bijgekomen, dus voor een scooter kunnen we nog terecht in Brugge, de rest moeten we buiten Brugge gaan zoeken....

Triumph goed vindbaar??? Je hebt in België 12 dealers, vanuit Brugge moet ik minstens 40 km rijden naar Assenede of 50 naar Wevelgem....

Yamaha en Honda hebben nog zo'n 30 dealers, Kawasaki een 25 tal, KTM & BMW zo'n 20 tal en HD een 10 tal

Helaas zijn die getallen waar we ook op weg zijn met de autodealers :thumbsdown:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Maar voor auto's heb je een heel leger aan niet officiële garages. Meestal zijn dat ex-merkgarages die niet mee wilden in de exuberante eisen van de importeur en dan maar verder doen op hun eigen. Dat circuit is kleiner bij de motorfietsen.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Gisterenavond.
Even naar De Smet in Waregem voor een dichting zodat ik eindelijk olie in de Ktm kan gieten.
Een zekering vervangen.
Goesting om 's morgens per moto naar het werk te rijden.
Vanmorgen.
Toch maar de trein genomen.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Vanavond: naar Laarne koersen voor the missing pieces. Kan ik dat kleppendeksel eindelijk dicht doen goddomme. :evil:
Dan bougietjes erin, olie moet er ook nog in, dan luchtfilterkast op zijn plaats. TPS-sensor afstellen. Carbs terugzetten. Eén tank monteren. Synchro van de carbs controleren en desgewenst regelen. Dan de rest monteren zodat ie er niet meer als een naked bike uit ziet. Maar da's niet allemaal voor vanavond hoor.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Ik ga straks de batterij opvullen en aan de lader hangen :)
en dan binnenkort eens de 3 oude kapotte batterijen naar't containerpark brengen...

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Nog eens het misterie van de langzaam leeglopende achterband bekeken. :x
Er zat een of andere smalle nagel in de band maar na die te verwijderen lijkt het dat er daar geen lucht uit komt. Misschien een slecht ventiel ? Grr. :cry:
Een ramp is het niet maar de druk vermindert toch van 2.9 naar 1.5 in een week tijd.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Jopet wrote: 11 Oct 2020 03:10 [
Triumph goed vindbaar??? Je hebt in België 12 dealers, vanuit Brugge moet ik minstens 40 km rijden naar Assenede
Jamaar Bij Danny, Suzanne en Kristina is de service zo buiten categorie dat ik daar graag 102km enkel voor over heb... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Muug wrote: 15 Oct 2020 15:06 Dan bougietjes erin, olie moet er ook nog in, dan luchtfilterkast op zijn plaats. TPS-sensor afstellen. Carbs terugzetten. Eén tank monteren. Synchro van de carbs controleren en desgewenst regelen. Dan de rest monteren zodat ie er niet meer als een naked bike uit ziet. Maar da's niet allemaal voor vanavond hoor.
Gisteren toch kleppendeksel eindelijk kunnen monteren. De gaten in het motorblok afgesloten. Olie erin. Carbs op hun plaats (wat een idee om die in de luchtfilterkast te proppen :pillepalle: :devil: ).
Ook de TPS-sensor afgesteld, die stond ietsjes te zwakjes, minimum moet tussen 0,5 en 0,6V zitten en de mijne stond op 0,48. Logischerwijze was er bij volgas ook een lichte afwijking. Nu dus beter afgeregeld. Ik ben benieuwd wat voor effect dat nu gaat hebben. :dontknow:
Nog de sync van de carbs controleren.
't is een echte wellness kuur voor dat blokje, amai zeg. :laughing:
Ik ben reuzebenieuwd of het veelvuldig knallen dat optreedt bij het sluiten van het gashendel weg gaat zijn. Zelfs bij half afsluiten treedt dat op.
Zoniet, dan volgt er het leuke spel om de 28 rivetten van de einddempers uit te boren om het dempingsmateriaal te controleren. Gevolgd door het opnieuw monteren van 28 gasdichte rivetten. :pillepalle:
En dan hoop ik echt dat die moto eindelijk ne keer 5000km met rust gelaten gaat kunnen worden.
Hoewel, die remklauwen vooraan zijn denk ik stilaan ook eens aan een ultragrondige poetsbeurt toe... :lipsrsealed2:

Locked