Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Ja het is spijtig.
Yamaha gaat de Honda-weg op. Maar dat is een slecht idee. Kijk hoeveel Honda-dealers er nog zijn. Je moet ze zoeken met een wichelroede.
Harley, nog straffer, bijna geheel onzichtbaar.
Ducati daarentegen lijkt toch vrij goed aanwezig, Ktm ook. En zelfs Triumph is goed vindbaar.
Ah ja.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by TuttoTerreno »

het voordeel bij Yamaha en Honda dealers is dat ge ze heel zelden nodig hebt.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Jopet »

Muug wrote: 10 Oct 2020 19:17 Ja het is spijtig.
Yamaha gaat de Honda-weg op. Maar dat is een slecht idee. Kijk hoeveel Honda-dealers er nog zijn. Je moet ze zoeken met een wichelroede.
Harley, nog straffer, bijna geheel onzichtbaar.
Ducati daarentegen lijkt toch vrij goed aanwezig, Ktm ook. En zelfs Triumph is goed vindbaar.
Ah ja.
Vroeger, in een heel ver verleden, toen de dieren nog spraken.... had je in bijna elke stad één of meerdere dealers, nu heb je nog slechts één of meerdere per provincie....
In Brugge hadden we zowel een Yamaha/Honda dealer (Bryse sport), Suzuki dealer (Verburg zoon), Kawasaki dealer (Simoens dacht ik), BMW dealer (Verburgh vader), Moto Guzzi dealer (Janssens) en een Vespa dealer (Coopman) en diverse brommerwinkels.... Nu heb je enkel nog de Vespa dealer die overgebleven is, alle andere dealers bestaan niet meer of doen geen motorfietsen meer. Wel zijn er een Sym en Kymco dealers bijgekomen, dus voor een scooter kunnen we nog terecht in Brugge, de rest moeten we buiten Brugge gaan zoeken....

Triumph goed vindbaar??? Je hebt in België 12 dealers, vanuit Brugge moet ik minstens 40 km rijden naar Assenede of 50 naar Wevelgem....

Yamaha en Honda hebben nog zo'n 30 dealers, Kawasaki een 25 tal, KTM & BMW zo'n 20 tal en HD een 10 tal

Helaas zijn die getallen waar we ook op weg zijn met de autodealers :thumbsdown:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Maar voor auto's heb je een heel leger aan niet officiële garages. Meestal zijn dat ex-merkgarages die niet mee wilden in de exuberante eisen van de importeur en dan maar verder doen op hun eigen. Dat circuit is kleiner bij de motorfietsen.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Gisterenavond.
Even naar De Smet in Waregem voor een dichting zodat ik eindelijk olie in de Ktm kan gieten.
Een zekering vervangen.
Goesting om 's morgens per moto naar het werk te rijden.
Vanmorgen.
Toch maar de trein genomen.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Vanavond: naar Laarne koersen voor the missing pieces. Kan ik dat kleppendeksel eindelijk dicht doen goddomme. :evil:
Dan bougietjes erin, olie moet er ook nog in, dan luchtfilterkast op zijn plaats. TPS-sensor afstellen. Carbs terugzetten. Eén tank monteren. Synchro van de carbs controleren en desgewenst regelen. Dan de rest monteren zodat ie er niet meer als een naked bike uit ziet. Maar da's niet allemaal voor vanavond hoor.

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Ik ga straks de batterij opvullen en aan de lader hangen :)
en dan binnenkort eens de 3 oude kapotte batterijen naar't containerpark brengen...

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Nog eens het misterie van de langzaam leeglopende achterband bekeken. :x
Er zat een of andere smalle nagel in de band maar na die te verwijderen lijkt het dat er daar geen lucht uit komt. Misschien een slecht ventiel ? Grr. :cry:
Een ramp is het niet maar de druk vermindert toch van 2.9 naar 1.5 in een week tijd.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Stefke »

Jopet wrote: 11 Oct 2020 03:10 [
Triumph goed vindbaar??? Je hebt in België 12 dealers, vanuit Brugge moet ik minstens 40 km rijden naar Assenede
Jamaar Bij Danny, Suzanne en Kristina is de service zo buiten categorie dat ik daar graag 102km enkel voor over heb... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Muug wrote: 15 Oct 2020 15:06 Dan bougietjes erin, olie moet er ook nog in, dan luchtfilterkast op zijn plaats. TPS-sensor afstellen. Carbs terugzetten. Eén tank monteren. Synchro van de carbs controleren en desgewenst regelen. Dan de rest monteren zodat ie er niet meer als een naked bike uit ziet. Maar da's niet allemaal voor vanavond hoor.
Gisteren toch kleppendeksel eindelijk kunnen monteren. De gaten in het motorblok afgesloten. Olie erin. Carbs op hun plaats (wat een idee om die in de luchtfilterkast te proppen :pillepalle: :devil: ).
Ook de TPS-sensor afgesteld, die stond ietsjes te zwakjes, minimum moet tussen 0,5 en 0,6V zitten en de mijne stond op 0,48. Logischerwijze was er bij volgas ook een lichte afwijking. Nu dus beter afgeregeld. Ik ben benieuwd wat voor effect dat nu gaat hebben. :dontknow:
Nog de sync van de carbs controleren.
't is een echte wellness kuur voor dat blokje, amai zeg. :laughing:
Ik ben reuzebenieuwd of het veelvuldig knallen dat optreedt bij het sluiten van het gashendel weg gaat zijn. Zelfs bij half afsluiten treedt dat op.
Zoniet, dan volgt er het leuke spel om de 28 rivetten van de einddempers uit te boren om het dempingsmateriaal te controleren. Gevolgd door het opnieuw monteren van 28 gasdichte rivetten. :pillepalle:
En dan hoop ik echt dat die moto eindelijk ne keer 5000km met rust gelaten gaat kunnen worden.
Hoewel, die remklauwen vooraan zijn denk ik stilaan ook eens aan een ultragrondige poetsbeurt toe... :lipsrsealed2:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Raketman »

Muug wrote: 16 Oct 2020 10:51 Zoniet, dan volgt er het leuke spel om de 28 rivetten van de einddempers uit te boren om het dempingsmateriaal te controleren. Gevolgd door het opnieuw monteren van 28 gasdichte rivetten. :pillepalle:
Denk niet dat het knallen veel te maken heeft met de hoeveelheid wol die al dan niet nog aanwezig is...Eerder met de mengselafstelling, en waarschijnlijk iets te arm afgeregeld. Moest ge u toch niet kunnen inhouden om de dempers open te boren, nadien zeker geen alu revetten gebruiken maar RVS exemplaren.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Mja, misschien meet ik hem eens op de testbank zetten bij Mototech.
De kleur van de bougies leek me wel correct.

User avatar
zappa
Posts: 4504
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by zappa »

Muug wrote: 16 Oct 2020 10:51
Ik ben reuzebenieuwd of het veelvuldig knallen dat optreedt bij het sluiten van het gashendel weg gaat zijn. Zelfs bij half afsluiten treedt dat op.
Zoniet, dan volgt er het leuke spel om de 28 rivetten van de einddempers uit te boren om het dempingsmateriaal te controleren. Gevolgd door het opnieuw monteren van 28 gasdichte rivetten. :pillepalle:
Gaat dit over de 950 ? Ik heb toch de ervaring dat dat ook de 990 hun handelsmerk was? Vooral op die smt :laughing: wel heel plezant als je in de Ardennen tijdens de jacht, je braafjes aan hun bordje "ralentir" hield, zo knallen, en leuk dat ze dat vonden :mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

Lol,
Laat maar weten waar ik wanneer eens moet passeren!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Droopy »

Image

Dit zat tussen de reclames op mijn Facebook, schitterend t-shirt en het zal voor velen hier een stukje herkenbaar zijn. :laughing: :whistling:

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Koeno »

Vandaag nog eens mechanieker gespeeld...

De voorpoten van de SV eruit gehaald....
De voorpoten van de SV uit elkaar gehaald... enkel voor de inbus die vanonder in de poten zit hebben we hulp gezocht bij bikersonze...
die kregen we niet los...
nadien de dichtingen en dergelijke vervangen... en toen was de tijd op...
Opnieuw vullen en monteren zal van de week nog eens gebeuren...

Als dat allemaal geklaard is nog een laatste oliewissel... en het beestje staat volledig klaar.... :peepwall:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

USB plug en voltmeter geinstalleerd
handvatverwarming geinstalleerd
wat metingen en eerste prototype design gemaakt voor een GPS houder
Lomo tasjes op de valbaren geinstalleerd
wat opmetingen gedaan om een verstelbaar scherm te 3d printen
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by OzzePaa »

duibhce Kaelann wrote: 17 Oct 2020 22:08 USB plug en voltmeter geinstalleerd
handvatverwarming geinstalleerd
wat metingen en eerste prototype design gemaakt voor een GPS houder
Lomo tasjes op de valbaren geinstalleerd
wat opmetingen gedaan om een verstelbaar scherm te 3d printen
Sommige mensen hebben toch ook ALLES in huis :o : 3D-printers, windtunnels, alu-gieterij ... ;) :thumbsup: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 17 Oct 2020 22:08 USB plug en voltmeter geinstalleerd
handvatverwarming geinstalleerd
Twee vraagskes:
- usb-plug.
De vorige eigenaar had in de plastiek van de KTM een gat geboord en dit in gemonteerd: een dikke unit met twee usb-poorten erin.
Image
Ik beschik ondertussen over andere - schonere - zijpanelen en die usb-unit hangt er op 't stuur wat los bij te bengelen.
Ik zoek nu eigenlijk een gelijkaardige steun voor dat ding: zodat ik die op 't stuur kan vastklemmen.
Iemand een idee waar ik dat kan vinden?

- uw hvv: heb je die oxford genomen of toch andere? Zelf vind ik de Oxfords niet leuk om twee redenen: te grote controlunit en te dikke uitstulpingen waar de kabels uit de handvaten komen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 18 Oct 2020 09:12 Sommige mensen hebben toch ook ALLES in huis :o : 3D-printers, windtunnels, alu-gieterij ... ;) :thumbsup: :grin:
de printer staat hier al heel lang. Nu doe ik er eens iets nuttigs mee :lol:
Muug wrote: 18 Oct 2020 10:42 Ik zoek nu eigenlijk een gelijkaardige steun voor dat ding: zodat ik die op 't stuur kan vastklemmen.
Iemand een idee waar ik dat kan vinden?
Een houder apart ben ik nog nergens tegengekomen. De T7 had al voorzieningen in de plastic kuipen om eentje in te steken, bij de Kawa heb ik zelf een gat geboord.
Muug wrote: 18 Oct 2020 10:42 - uw hvv: heb je die oxford genomen of toch andere? Zelf vind ik de Oxfords niet leuk om twee redenen: te grote controlunit en te dikke uitstulpingen waar de kabels uit de handvaten komen.
Geen Oxford, precies om de reden die je aanhaalt. Wel Koso. De Apollo serie heeft de knop en indicator led ingebouwd in het handvat en de controller unit met zekering zit verderop in de bekabeling en kan dus proper worden weggestoken achter een kuipdeeltje.
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Locked