Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2020
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Ja het is spijtig.
Yamaha gaat de Honda-weg op. Maar dat is een slecht idee. Kijk hoeveel Honda-dealers er nog zijn. Je moet ze zoeken met een wichelroede.
Harley, nog straffer, bijna geheel onzichtbaar.
Ducati daarentegen lijkt toch vrij goed aanwezig, Ktm ook. En zelfs Triumph is goed vindbaar.
Ah ja.
Yamaha gaat de Honda-weg op. Maar dat is een slecht idee. Kijk hoeveel Honda-dealers er nog zijn. Je moet ze zoeken met een wichelroede.
Harley, nog straffer, bijna geheel onzichtbaar.
Ducati daarentegen lijkt toch vrij goed aanwezig, Ktm ook. En zelfs Triumph is goed vindbaar.
Ah ja.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
het voordeel bij Yamaha en Honda dealers is dat ge ze heel zelden nodig hebt.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Vroeger, in een heel ver verleden, toen de dieren nog spraken.... had je in bijna elke stad één of meerdere dealers, nu heb je nog slechts één of meerdere per provincie....Muug wrote: ↑10 Oct 2020 19:17 Ja het is spijtig.
Yamaha gaat de Honda-weg op. Maar dat is een slecht idee. Kijk hoeveel Honda-dealers er nog zijn. Je moet ze zoeken met een wichelroede.
Harley, nog straffer, bijna geheel onzichtbaar.
Ducati daarentegen lijkt toch vrij goed aanwezig, Ktm ook. En zelfs Triumph is goed vindbaar.
Ah ja.
In Brugge hadden we zowel een Yamaha/Honda dealer (Bryse sport), Suzuki dealer (Verburg zoon), Kawasaki dealer (Simoens dacht ik), BMW dealer (Verburgh vader), Moto Guzzi dealer (Janssens) en een Vespa dealer (Coopman) en diverse brommerwinkels.... Nu heb je enkel nog de Vespa dealer die overgebleven is, alle andere dealers bestaan niet meer of doen geen motorfietsen meer. Wel zijn er een Sym en Kymco dealers bijgekomen, dus voor een scooter kunnen we nog terecht in Brugge, de rest moeten we buiten Brugge gaan zoeken....
Triumph goed vindbaar??? Je hebt in België 12 dealers, vanuit Brugge moet ik minstens 40 km rijden naar Assenede of 50 naar Wevelgem....
Yamaha en Honda hebben nog zo'n 30 dealers, Kawasaki een 25 tal, KTM & BMW zo'n 20 tal en HD een 10 tal
Helaas zijn die getallen waar we ook op weg zijn met de autodealers
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Maar voor auto's heb je een heel leger aan niet officiële garages. Meestal zijn dat ex-merkgarages die niet mee wilden in de exuberante eisen van de importeur en dan maar verder doen op hun eigen. Dat circuit is kleiner bij de motorfietsen.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Gisterenavond.
Even naar De Smet in Waregem voor een dichting zodat ik eindelijk olie in de Ktm kan gieten.
Een zekering vervangen.
Goesting om 's morgens per moto naar het werk te rijden.
Vanmorgen.
Toch maar de trein genomen.
Even naar De Smet in Waregem voor een dichting zodat ik eindelijk olie in de Ktm kan gieten.
Een zekering vervangen.
Goesting om 's morgens per moto naar het werk te rijden.
Vanmorgen.
Toch maar de trein genomen.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Vanavond: naar Laarne koersen voor the missing pieces. Kan ik dat kleppendeksel eindelijk dicht doen goddomme.
Dan bougietjes erin, olie moet er ook nog in, dan luchtfilterkast op zijn plaats. TPS-sensor afstellen. Carbs terugzetten. Eén tank monteren. Synchro van de carbs controleren en desgewenst regelen. Dan de rest monteren zodat ie er niet meer als een naked bike uit ziet. Maar da's niet allemaal voor vanavond hoor.
Dan bougietjes erin, olie moet er ook nog in, dan luchtfilterkast op zijn plaats. TPS-sensor afstellen. Carbs terugzetten. Eén tank monteren. Synchro van de carbs controleren en desgewenst regelen. Dan de rest monteren zodat ie er niet meer als een naked bike uit ziet. Maar da's niet allemaal voor vanavond hoor.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Ik ga straks de batterij opvullen en aan de lader hangen
en dan binnenkort eens de 3 oude kapotte batterijen naar't containerpark brengen...
en dan binnenkort eens de 3 oude kapotte batterijen naar't containerpark brengen...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Nog eens het misterie van de langzaam leeglopende achterband bekeken.
Er zat een of andere smalle nagel in de band maar na die te verwijderen lijkt het dat er daar geen lucht uit komt. Misschien een slecht ventiel ? Grr.
Een ramp is het niet maar de druk vermindert toch van 2.9 naar 1.5 in een week tijd.
Er zat een of andere smalle nagel in de band maar na die te verwijderen lijkt het dat er daar geen lucht uit komt. Misschien een slecht ventiel ? Grr.
Een ramp is het niet maar de druk vermindert toch van 2.9 naar 1.5 in een week tijd.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Gisteren toch kleppendeksel eindelijk kunnen monteren. De gaten in het motorblok afgesloten. Olie erin. Carbs op hun plaats (wat een idee om die in de luchtfilterkast te proppen ).Muug wrote: ↑15 Oct 2020 15:06 Dan bougietjes erin, olie moet er ook nog in, dan luchtfilterkast op zijn plaats. TPS-sensor afstellen. Carbs terugzetten. Eén tank monteren. Synchro van de carbs controleren en desgewenst regelen. Dan de rest monteren zodat ie er niet meer als een naked bike uit ziet. Maar da's niet allemaal voor vanavond hoor.
Ook de TPS-sensor afgesteld, die stond ietsjes te zwakjes, minimum moet tussen 0,5 en 0,6V zitten en de mijne stond op 0,48. Logischerwijze was er bij volgas ook een lichte afwijking. Nu dus beter afgeregeld. Ik ben benieuwd wat voor effect dat nu gaat hebben.
Nog de sync van de carbs controleren.
't is een echte wellness kuur voor dat blokje, amai zeg.
Ik ben reuzebenieuwd of het veelvuldig knallen dat optreedt bij het sluiten van het gashendel weg gaat zijn. Zelfs bij half afsluiten treedt dat op.
Zoniet, dan volgt er het leuke spel om de 28 rivetten van de einddempers uit te boren om het dempingsmateriaal te controleren. Gevolgd door het opnieuw monteren van 28 gasdichte rivetten.
En dan hoop ik echt dat die moto eindelijk ne keer 5000km met rust gelaten gaat kunnen worden.
Hoewel, die remklauwen vooraan zijn denk ik stilaan ook eens aan een ultragrondige poetsbeurt toe...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Denk niet dat het knallen veel te maken heeft met de hoeveelheid wol die al dan niet nog aanwezig is...Eerder met de mengselafstelling, en waarschijnlijk iets te arm afgeregeld. Moest ge u toch niet kunnen inhouden om de dempers open te boren, nadien zeker geen alu revetten gebruiken maar RVS exemplaren.
Nil volentibus arduum
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Mja, misschien meet ik hem eens op de testbank zetten bij Mototech.
De kleur van de bougies leek me wel correct.
De kleur van de bougies leek me wel correct.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Gaat dit over de 950 ? Ik heb toch de ervaring dat dat ook de 990 hun handelsmerk was? Vooral op die smt wel heel plezant als je in de Ardennen tijdens de jacht, je braafjes aan hun bordje "ralentir" hield, zo knallen, en leuk dat ze dat vondenMuug wrote: ↑16 Oct 2020 10:51
Ik ben reuzebenieuwd of het veelvuldig knallen dat optreedt bij het sluiten van het gashendel weg gaat zijn. Zelfs bij half afsluiten treedt dat op.
Zoniet, dan volgt er het leuke spel om de 28 rivetten van de einddempers uit te boren om het dempingsmateriaal te controleren. Gevolgd door het opnieuw monteren van 28 gasdichte rivetten.
sig nature
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Lol,
Laat maar weten waar ik wanneer eens moet passeren!
Laat maar weten waar ik wanneer eens moet passeren!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Dit zat tussen de reclames op mijn Facebook, schitterend t-shirt en het zal voor velen hier een stukje herkenbaar zijn.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Vandaag nog eens mechanieker gespeeld...
De voorpoten van de SV eruit gehaald....
De voorpoten van de SV uit elkaar gehaald... enkel voor de inbus die vanonder in de poten zit hebben we hulp gezocht bij bikersonze...
die kregen we niet los...
nadien de dichtingen en dergelijke vervangen... en toen was de tijd op...
Opnieuw vullen en monteren zal van de week nog eens gebeuren...
Als dat allemaal geklaard is nog een laatste oliewissel... en het beestje staat volledig klaar....
De voorpoten van de SV eruit gehaald....
De voorpoten van de SV uit elkaar gehaald... enkel voor de inbus die vanonder in de poten zit hebben we hulp gezocht bij bikersonze...
die kregen we niet los...
nadien de dichtingen en dergelijke vervangen... en toen was de tijd op...
Opnieuw vullen en monteren zal van de week nog eens gebeuren...
Als dat allemaal geklaard is nog een laatste oliewissel... en het beestje staat volledig klaar....
- duibhce Kaelann
- Posts: 2915
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
USB plug en voltmeter geinstalleerd
handvatverwarming geinstalleerd
wat metingen en eerste prototype design gemaakt voor een GPS houder
Lomo tasjes op de valbaren geinstalleerd
wat opmetingen gedaan om een verstelbaar scherm te 3d printen
handvatverwarming geinstalleerd
wat metingen en eerste prototype design gemaakt voor een GPS houder
Lomo tasjes op de valbaren geinstalleerd
wat opmetingen gedaan om een verstelbaar scherm te 3d printen
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Sommige mensen hebben toch ook ALLES in huis : 3D-printers, windtunnels, alu-gieterij ...duibhce Kaelann wrote: ↑17 Oct 2020 22:08 USB plug en voltmeter geinstalleerd
handvatverwarming geinstalleerd
wat metingen en eerste prototype design gemaakt voor een GPS houder
Lomo tasjes op de valbaren geinstalleerd
wat opmetingen gedaan om een verstelbaar scherm te 3d printen
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
Twee vraagskes:duibhce Kaelann wrote: ↑17 Oct 2020 22:08 USB plug en voltmeter geinstalleerd
handvatverwarming geinstalleerd
- usb-plug.
De vorige eigenaar had in de plastiek van de KTM een gat geboord en dit in gemonteerd: een dikke unit met twee usb-poorten erin.
Ik beschik ondertussen over andere - schonere - zijpanelen en die usb-unit hangt er op 't stuur wat los bij te bengelen.
Ik zoek nu eigenlijk een gelijkaardige steun voor dat ding: zodat ik die op 't stuur kan vastklemmen.
Iemand een idee waar ik dat kan vinden?
- uw hvv: heb je die oxford genomen of toch andere? Zelf vind ik de Oxfords niet leuk om twee redenen: te grote controlunit en te dikke uitstulpingen waar de kabels uit de handvaten komen.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2915
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2020
de printer staat hier al heel lang. Nu doe ik er eens iets nuttigs mee
Een houder apart ben ik nog nergens tegengekomen. De T7 had al voorzieningen in de plastic kuipen om eentje in te steken, bij de Kawa heb ik zelf een gat geboord.
Geen Oxford, precies om de reden die je aanhaalt. Wel Koso. De Apollo serie heeft de knop en indicator led ingebouwd in het handvat en de controller unit met zekering zit verderop in de bekabeling en kan dus proper worden weggestoken achter een kuipdeeltje.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings