950 vs 790: filmpje !

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4504
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 950 vs 790: filmpje !

Post by zappa »

Blackbert wrote: 04 Jan 2020 17:24
zappa wrote: 04 Jan 2020 14:55

ja ja :?
Nee, ja. Ja
ik kreeg gewoon nekpijn van die "voorvering beter" "15 jaar en vele modellen verder" :mrgreen: en ik vrees ook dat ik de afgelopen 3 jaar hersenschade heb opgelopen :?
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 950 vs 790: filmpje !

Post by Wipr »

Muug wrote: 03 Jan 2020 16:52
zappa wrote: 03 Jan 2020 16:32 awel , jij kan ook vergelijken? En uw bevindingen hier ne keer neertokkelen. :grin:
Zou de verwachte 889 cc paralleltwin zoals die nu in de Husq Norden zit, niet nog dichter bij de 950 komen om te vergelijken?
Neeneen, ik kan niet vergelijken, ik heb zelfs nog niet op de 790 gezéten, laat staan mee gereden.

Maar 't is gelijk 'm zegt: de moto rijdt heel goed offroad, maar ge moet alert blijven, want als 't verkeerd gaat, dan gaan die kilo's u meteen ferm straffen! En jep, de vering is standaard niet echt voorzien of het zwaardere offroad werk. Maar er zijn genoeg specialisten die dat vrij gemakkelijk kunnen aanpassen. En de 950 carb-motor is enorm smeuig, en de remmen zijn perfect, en de koppeling is zalig licht en fijn bedienbaar: da klopt allemaal. Maar dat 'm zegt dat de 950 op asfalt nerveus aanvoelt, en te gemakkelijk in de bocht valt, dat vind ik dan weer niet waar. Zijn beschrijving van hoe de 790 zich op asfalt gedraagt, vind ik perfect van toepassing op mijn 950 op asfalt. :thumbsup: Maar mijn 950 is dan ook geen R, en mogelijks zit daar toch een verschil in.

Quasi zeker gaat die 889 ook in een KTM Adventure terecht komen.
En dan gaat er hier of daar toch een model moeten wegvallen. Ze kunnen toch moeilijk moto's per 100cc maken zeker? :pillepalle:
De Norden is bloedmooi trouwens. Zou ik meteen kopen, voor de looks alleen al.
De Duke R zal met die nieuwe motor uitgerust worden maar de adventurer 790 blijft nog een jaar met de 790, misschien een speciale R adventurer met het nieuwe blok.

De nieuwe Norden is niet voor dit jaar wist Ktm me te vertellen. Eens deze uitkomt dan zal Ktm hetzelfde blok wel gebruikende de adventurer. De Norden zal duurder zijn dan de adventurer, kwestie van exclusiever te blijven.

Nu, voor de adventurer en Norden zal dat niet opgaan maar als ik nu de dukes 390-790 vergelijk met de pilen-reeks 390-690 dan hebben de KTM’s in mijn ogen dat TFT scherm en boordinstellingen wel als voordeel.

Ik heb totaaaaal geen spijt van de aankoop, integendeel maar ik heb louter naar mijne portemonnee gekeken bij de aankoop van een 390. In eerste instantie had ik voor een Duke gekozen met aangenaam TFT scherm maar die was meer dan de voorop gestelde grens van de uitgave voor een motorfiets en achteraf is het all okay.

Kost allemaal een hoop geld dat speelgoed. Ik wil bewust niet gaan rijden met de 790 want dat geeft alleen maar twijfel.

Bij deze allemaal een heel fijn jaar gewenst! Zonder kleerscheuren en erger, geen vervelende diagnoses en gewoon is al gek genoeg!
:thumbsup:

Post Reply