Rijden in Corona tijden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Rijden in Corona tijden

Post by TRooPER »

hebben ze in de walen eigenlijk dezelfde beperkingen qua motorrrijden/corona,

want voor vele andere dingen is wallonie toch net anders (coronahinderpremie is meer, meer subsidies van europa, ... LEZ zal ook wel anders zijn)
dus als we in wallonie mogen rijden..... ???

:peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rijden in Corona tijden

Post by den Bullet »

TRooPER wrote: 30 Mar 2020 09:02 hebben ze in de walen eigenlijk dezelfde beperkingen qua motorrrijden/corona,

want voor vele andere dingen is wallonie toch net anders (coronahinderpremie is meer, meer subsidies van europa, ... LEZ zal ook wel anders zijn)
dus als we in wallonie mogen rijden..... ???

:peepwall:
Dat recreatief rijverbod is federaal opgelegd, dus mag ook niet Wallonië.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Droopy »

Stefke wrote: 29 Mar 2020 22:58
robman wrote: 29 Mar 2020 21:28 Gaan nog wat reacties geven later ....
...vroeger, in onzen tijd hé, was er geen verkeer en werd er nog op naft gereden van minder dan nen euro de liter... :lol: ge kon dan ook nog eens op uw kousevoeten 300km/u rijden op zondag... :mrgreen:
Dan zal er een kleine vragen : "bompa Stefke, naft wat is dat " :?: :grin:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Mario »

Droopy wrote: 30 Mar 2020 09:58
Stefke wrote: 29 Mar 2020 22:58
...vroeger, in onzen tijd hé, was er geen verkeer en werd er nog op naft gereden van minder dan nen euro de liter... :lol: ge kon dan ook nog eens op uw kousevoeten 300km/u rijden op zondag... :mrgreen:
Dan zal er een kleine vragen : "bompa Stefke, naft wat is dat " :?: :grin:
:grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

zonder kids kunt ge genen bompa zijn denk ik 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

Muug wrote: 30 Mar 2020 11:03 zonder kids kunt ge genen bompa zijn denk ik 8-)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Rijden in Corona tijden

Post by bompa »

Stefke wrote: 29 Mar 2020 22:58
robman wrote: 29 Mar 2020 21:28 Gaan nog wat reacties geven later ....
...vroeger, in onzen tijd hé, was er geen verkeer en werd er nog op naft gereden van minder dan nen euro de liter... :lol: ge kon dan ook nog eens op uw kousevoeten 300km/u rijden op zondag... :mrgreen:
Toen ik begon met ne flandria kon ik voor 16 BF (toch nen liter of2) nen hafve dag door de bossen crossen , ik ging dan tanken aan zo een 2 T pomp ,maar dat is al eventjes geleden dat ik nog zo een 2 T pomp aan een benzinestation zien staan heb.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Marsman »

niet lang nadat ik uit het leger kwam kocht ik mijn eerste auto. Toen kon je nog betalen met ECHT geld in plaats van dat monopolygeld waar ze je nu mee rond de oren slaan. :whip:

Awel, toen kostte de naft 13 belgische frankskes (*) voor één liter. Super welteverstaan met fokking echt lood!!!!! Normale benzine was toen voor de watjes :whistling:

En dan waren er die petrolzeikers die moeilijk gingen doen met een gigantische oliecrisis als gevolg en nadien was niets nog hetzelfde.....




(*) voor wie het niet meer weet: de originele koers voor de belgische frank was 40.3399 per euro.
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Blackbert »

ge moet er wel bij zeggen dat ge toen ook 1500 verdiende. Frankskes, geen €. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

om nog te zwijgen over de prijs van een brood of een kilo wortels... maar Marsman zijn tijd was vóór mijn tijd.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by F M »

Marsman wrote: 30 Mar 2020 21:45 (*) voor wie het niet meer weet: de originele koers voor de belgische frank was 40.3399 per euro.
Vermits de BF toen ook ophield te bestaan, moet je niet spreken van een originele koers. Het is gewoon 'DE' wisselkoers.

En als je het over vroeger hebt: mijne pa zijn eerste pré was bijna net hetzelfde als mijne pré nu. Tis te zeggen, bij hem in franken, bij mij in euro...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

en toch... een modale naked Honda 650 NTV met een vlotte 60 pk kostte in 1994 +-240000 Belgische franken, 25 jaar later kost een gelijkaardige modale naked genre Yamaha MT07 +-7000 euro. Weliswaar zonder kardan maar wel met ABS...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Stefke wrote: 29 Mar 2020 15:08 Brusselse ring... :dontknow:

Image

Image
Gij met uw schone zwart-wit foto's altijd. 8-)
En ge haalt er zelfs de exif-info uit blijkbaar.
Met welk speelgoed trekt ge dat? En welke software gebruik je voor de nabewerking?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

Muug wrote: 31 Mar 2020 11:07 Gij met uw schone zwart-wit foto's altijd. 8-)
En ge haalt er zelfs de exif-info uit blijkbaar.
Met welk speelgoed trekt ge dat? En welke software gebruik je voor de nabewerking?
Dank u, veel foto's zijn nu eenmaal toffer in zwart-wit.
Maar ik haal er niks uit... :dontknow: Foto's zijn opgeslagen met alles erbij...geen idee waarom je er niet aankan. :dontknow: ISO100, 24mm, f/6.3 op 1/250
Ik werk met Canon, meestal mijn stokoude 5D, lens EF 24-70 f2.8 en afwerken in Lightroom. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Stefke wrote: 31 Mar 2020 12:16
Muug wrote: 31 Mar 2020 11:07 Gij met uw schone zwart-wit foto's altijd. 8-)
En ge haalt er zelfs de exif-info uit blijkbaar.
Met welk speelgoed trekt ge dat? En welke software gebruik je voor de nabewerking?
Dank u, veel foto's zijn nu eenmaal toffer in zwart-wit.
Maar ik haal er niks uit... :dontknow: Foto's zijn opgeslagen met alles erbij...geen idee waarom je er niet aankan. :dontknow: ISO100, 24mm, f/6.3 op 1/250
Ik werk met Canon, meestal mijn stokoude 5D, lens EF 24-70 f2.8 en afwerken in Lightroom. 8-)
wel er staat in de exif niet bij welke camera het was. ;)
Kleur of zwart-wit, het is sterk afhankelijk van het onderwerp. Soms trek je een foto net om de kleuren, maar die kunnen even goed "storend" en afleidend werken.
Da's een goed kodakske en een zeer goed lenzeke. Ik heb ook zoiets, maar anders.
Maar ik ben echt een ramp in nabewerking, ik heb het nooit geleerd. En ik heb er geen zin meer in, om 's avonds te liggen nabewerken. Na 8-9u op een pc zijn mijn ogen niet zoveel waard meer. Daarom probeer ik in-camera zoveel mogelijk de goei settings te hebben, zodat de jpgs quasi volledig naar mijn goesting zijn. Maar met nabewerking bereik je betere resultaten, dat geef ik meteen toe. Ik fotografeer dus in jpg+raw,zodat ik eventueel toch nog de foto kan nabewerken.
En het oog, tja, het oog.... dat heb je, of niet.... Zappa en Blackbert en gij hebben een goei oog, en de foto's van Ozzepa zijn ook altijd erg goed. Maar zelf schat ik me erg laag in. Aard van 't beestje... :|
Of willen we een aparte foto-topic maken? :w00t:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Marsman »

Blackbert wrote: 31 Mar 2020 06:27 ge moet er wel bij zeggen dat ge toen ook 1500 verdiende. Frankskes, geen €. ;)
da's toch wel een beetje heel kort door de bocht. Laat me het zo voorstellen: met wat ik toen verdiende kon ik ruim 1600 liter naft kopen. Met wat ik met mijn laatste wedde verdiende kon ik zelfs geen 1000 liter meer kopen... :?
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Blackbert »

Marsman wrote: 01 Apr 2020 00:47
Blackbert wrote: 31 Mar 2020 06:27 ge moet er wel bij zeggen dat ge toen ook 1500 verdiende. Frankskes, geen €. ;)
da's toch wel een beetje heel kort door de bocht. Laat me het zo voorstellen: met wat ik toen verdiende kon ik ruim 1600 liter naft kopen. Met wat ik met mijn laatste wedde verdiende kon ik zelfs geen 1000 liter meer kopen... :?
Kweetet, maar soms moet je een binnenweg pakken. ;)

Ooit hebben we 't hier eens gehad over "alles wordt duurder'. Ik heb het toen opgezocht en het klopt. Afgezien misschien van een sprongetje bij de overgang naar de Euro, stijgen de prijzen evenredig met de lonen. Behalve voor 2 dingen, die veel sterker stijgen: vastgoed en energie. Ge hebt dus een punt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by F M »

En wat wordt er altijd maar goedkoper? TV's, allerlei electronica spul...

En wat zit er voornamelijk in de korf producten die de index bepalen ? TV's, allerlei electronica spul...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rijden in Corona tijden

Post by den Bullet »

F M wrote: 01 Apr 2020 19:10
...

En wat zit er voornamelijk in de korf producten die de index bepalen ? TV's, allerlei electronica spul...
Ah, één van mijn vroegere diensten ...

Een (niet zo kleine) geschiedenis

TV's, allerlei electronica spul weegt niet heel veel in de index ;)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Rijden in Corona tijden

Post by bompa »

Blackbert wrote: 01 Apr 2020 06:16
Marsman wrote: 01 Apr 2020 00:47

da's toch wel een beetje heel kort door de bocht. Laat me het zo voorstellen: met wat ik toen verdiende kon ik ruim 1600 liter naft kopen. Met wat ik met mijn laatste wedde verdiende kon ik zelfs geen 1000 liter meer kopen... :?
Kweetet, maar soms moet je een binnenweg pakken. ;)

Ooit hebben we 't hier eens gehad over "alles wordt duurder'. Ik heb het toen opgezocht en het klopt.
Ik reken tegenwoordig de duurdere dingen die wij kopen toch terug om naar BF dan verschiet je soms toch wel is over de prijs dat het kost, iets stom , neem bvb als je nu iets gaat drinken op een terras met een paar man en je rekent af, nu geef je toch wel makkelijk een briefje van 50 euro mee met de garçon,maar toen ik bvb 25 jaar was zou ik er nooit aan gedacht hebben om 2000 bf aan een garçon mee te geven op een terras als je daar met een 3 of 4 man iets zou gedronken hebben, is maar een stom voorbeeld .Met den euro zijn er veel dingen duurder geworden,en de jeugd heeft nooit de BF gekend en kunnen moeilijk vergelijken denk ik.

Post Reply