Rijden in Corona tijden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rijden in Corona tijden

Post by OzzePaa »

DE Fluppe wrote: 25 Apr 2020 22:52 Allez vooruit...we mogen terug recreatief rijden vanaf 4 mei :ricky:
Dat waren de Jambon z'n eerste woorden, ja ... maar daarna wassem weer eens zooooo duidelijk dat ik vrees dawwe toch noggis zullen moeten klappen of een kort Ardennentoerke van 400km tot de mogelijkheden behoort. :? :roll: :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Davy78 »

https://vmbb.be/nieuws/update-recreatie ... zpBMWAkINk
GOED NIEUWS!!!!

Minister Jan Jambon heeft in het VTM-Nieuws bevestigd dat we vanaf 4 mei weer recreatieve motorritten mogen houden.
Maximaal 2 personen, met in acht neming van de social distancing!
Nog 1 weekje volhouden, en laat de motoren maar ronken dan!
Ik ga alvast een dagje verlof nemen de 4e mei, maar ik ga er eigenlijk wel halvelings van uit dan meneer beenhesp één dezer dagen zijn woorden moet inslikken. We zien wel :ricky:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Koeno »

OzzePaa wrote: 26 Apr 2020 00:10
DE Fluppe wrote: 25 Apr 2020 22:52 Allez vooruit...we mogen terug recreatief rijden vanaf 4 mei :ricky:
Dat waren de Jambon z'n eerste woorden, ja ... maar daarna wassem weer eens zooooo duidelijk dat ik vrees dawwe toch noggis zullen moeten klappen of een kort Ardennentoerke van 400km tot de mogelijkheden behoort. :? :roll: :dontknow:
ardennen mag niet,
zee ook niet,
dat zei hij in datzelfde interview.
hoe de logica is, als je zelf in oostende woont, of je dan echt niet tot aan de zee mag rijden, dat weet ik niet...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Davy78 »

Stomme vraag: mag ik dan de 4e mei hier net over de grens een zeeland ritje doen? (Voor zover ik weet zijn er geen redenen waarom ik de grens niet over mag?)

User avatar
Muug
Posts: 11776
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Koeno wrote: 26 Apr 2020 10:25.
hoe de logica is, als je zelf in oostende woont, of je dan echt niet tot aan de zee mag rijden, dat weet ik niet...
Altijd grappig, die politici.

User avatar
Stefke
Posts: 2909
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

Vandaag naar Brussel gefietst voor een fotoprojectje. Verloren moeite. In Brussel is er geen corona. Dus ook geen soosjel distensing, niet motorijden bestaat er ook niet, scooters en moto's vliegen er rond je oren, onderweg langs het jaagpad 1000 man, groepjes vrienden, picknikken, alles er op en er aan, horden fietsers.... En dus veel te veel volk. Ik keer wel eens terug als het regent. Of ik blijf in mijn kot, dat bespaart mij veel ergernis... 8-) Ik was beter gaan motorrijden... 8-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Wipr »

Ik heb er echt genoeg van. Ze pikken een paar data en op basis daarvan mogen we ons kot uit en mogen de winkels al dan niet weer open.

Nogmaals, dat er een virus is, weet ik en een beste vriendin van mijn vrouw heeft het gehad dus no doubts maar ik heb het gehad en in dat opzicht heb ik vandaag de motor gepakt ipv mijn camionette om de brievenbus te gaan leeghalen in Aartselaar bij mijn schoonmoeder die vastzit in haar woning in Spanje. Ritje van een 18km enkel. Autostrade heen en terug dacht ik via de kaaien te rijden. Dat laatste was geen goed idee want ik zag 2 zwaantjes een motorrijder controleren.

Rechtsomkeer gemaakt en terug via de autostrade naar huis gereden. Heen was leuk, terug al minder. De zithouding is echt ontzettend spartaans maar het motorblok vind ik nog steeds heel leuk rijden.

Ik heb geen angst om besmet te raken maar meer en meer sla ik met verstomming van wat er aan het gebeuren is!

Ondanks dat ik in een huisje woon met een tuintje en er vele mensen het met minder moeten doen voel ik me gevangen.

Enfin.....toch eens nadenken wat ik met de motor ga doen. Geld voor bijv een adventure 390 is er niet. Of een ander stuur. Toch ook een 350€ incl plaatsing of een schoon occasie kan ook of gewoon blijven rijden en wat fitnessen ;)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by F M »

OzzePaa wrote: 26 Apr 2020 00:10
DE Fluppe wrote: 25 Apr 2020 22:52 Allez vooruit...we mogen terug recreatief rijden vanaf 4 mei :ricky:
Dat waren de Jambon z'n eerste woorden, ja ... maar daarna wassem weer eens zooooo duidelijk dat ik vrees dawwe toch noggis zullen moeten klappen of een kort Ardennentoerke van 400km tot de mogelijkheden behoort. :? :roll: :dontknow:
Jambon is nu al teruggefloten. Het blijkt immers geen Vlaamse, maar een Federale kwestie te zijn. We moeten dus wachten tot er groen licht komt van de Nationale Veiligheidsraad.

@Wipr: jij hebt misschien geen schrik, maar ik wel. Ik heb er ook genoeg van om in mijn kot te blijven, maar er staat meer op het spel dan wat ik zou willen.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Rijden in Corona tijden

Post by bompa »

F M wrote: 27 Apr 2020 12:50

Jambon is nu al teruggefloten. Het blijkt immers geen Vlaamse, maar een Federale kwestie te zijn. We moeten dus wachten tot er groen licht komt van de Nationale Veiligheidsraad.

@Wipr: jij hebt misschien geen schrik, maar ik wel. Ik heb er ook genoeg van om in mijn kot te blijven, maar er staat meer op het spel dan wat ik zou willen.
Ik wacht ook tot ze het recreatief motorrijden goedkeuren ,bij mij is het de gok niet waard,je hebt maar een leven daar gok ik niet mee en met wat tegenslag is het zo voorbij, ik kan me zo ook wel amuseren , ik hou me gewoon aan de regels, 'k ga wat mtb, wat fietsen, wat in de hof werken, en nu ik van de week weer eens terug zit te sukkelen met mijne rug is dat voor mij al meer dan genoeg :? zonder dat er nog iets zou bijkomen.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Droopy »

Davy78 wrote: 26 Apr 2020 11:43 Stomme vraag: mag ik dan de 4e mei hier net over de grens een zeeland ritje doen? (Voor zover ik weet zijn er geen redenen waarom ik de grens niet over mag?)
Zet die rit maar uit je hoofd, grenscontrole als je Nederland binnen wil en grenscontrole als je terug Belgie binnen wil. Als je geen werkattest hebt kan je het schudden.

User avatar
Muug
Posts: 11776
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

F M wrote: 27 Apr 2020 12:50
OzzePaa wrote: 26 Apr 2020 00:10
Dat waren de Jambon z'n eerste woorden, ja ... maar daarna wassem weer eens zooooo duidelijk dat ik vrees dawwe toch noggis zullen moeten klappen of een kort Ardennentoerke van 400km tot de mogelijkheden behoort. :? :roll: :dontknow:
Jambon is nu al teruggefloten. Het blijkt immers geen Vlaamse, maar een Federale kwestie te zijn. We moeten dus wachten tot er groen licht komt van de Nationale Veiligheidsraad.
België, waar onduidelijkheid troef is. :devil:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Davy78 »

Droopy wrote: 28 Apr 2020 00:11
Davy78 wrote: 26 Apr 2020 11:43 Stomme vraag: mag ik dan de 4e mei hier net over de grens een zeeland ritje doen? (Voor zover ik weet zijn er geen redenen waarom ik de grens niet over mag?)
Zet die rit maar uit je hoofd, grenscontrole als je Nederland binnen wil en grenscontrole als je terug Belgie binnen wil. Als je geen werkattest hebt kan je het schudden.
Ik zag gisteren in de "triump tiger" groep op FB een postje passeren van iemand die het heeft mogen ondervinden (boete van 250) euro

User avatar
Stefke
Posts: 2909
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

Bon er wordt op de werkvloer wel eens stilaan aan een heropstart gedacht. Echt motiverend zijn de maatregelen niet. Mondmaskers, afstand houden, meermaals handen wassen, voertuigen ontsmetten na elke les...Dat wordt vervelend, zeer vervelend... :|

User avatar
Blackbert
Posts: 3444
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Blackbert »

Stefke wrote: 28 Apr 2020 13:41 Bon er wordt op de werkvloer wel eens stilaan aan een heropstart gedacht. Echt motiverend zijn de maatregelen niet. Mondmaskers, afstand houden, meermaals handen wassen, voertuigen ontsmetten na elke les...Dat wordt vervelend, zeer vervelend... :|
Emmerke javel derover. Trump zegt dat het werkt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11776
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Blackbert wrote: 28 Apr 2020 16:09 Emmerke javel derover. Trump zegt dat het werkt.
Ik zou dat zelfs in de nafte durven doen hoor.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Koeno »

Muug wrote: 28 Apr 2020 16:47
Blackbert wrote: 28 Apr 2020 16:09 Emmerke javel derover. Trump zegt dat het werkt.
Ik zou dat zelfs in de nafte durven doen hoor.
Gewoon geen sigaretje aansteken in de buurt van de moto... of de plas eronder...
alhoewel, als ik de redenering van Trump volg is naft + vlam misschien wel dé oplossing voor corona...
Can we inject fire & fuel into the skin? I'm not a doctor, I'm just a guy with a lot of you-know-what.... :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11776
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Koeno, men moet zoiets gewoon toelaten. Dat is Darwinisme. Laat die mensen doen en dan schieten er meer slimmere mensen over om te stemmen.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Raketman »

't Is de laatste jaren toch moeilijk geworden om "slim" en "amerikaan" in 1 zin te gebruiken :? ...
Zelfs aan de meest sociale democraat is het niet uit te leggen dat solidariteit niet hetzelfde is dan extreem communisme. En dat ge uwe welvaart niet hoeft te laten omdat ge geen zeggenschap hebt over uw volledige pré. Die mensen vatten dat echt niet...awel ja laat ze dan maar eens stevig kopke onder gaan. Lang leve het ultra-liberalisme :lipsrsealed2: .
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3444
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Blackbert »

Ja, the US of A. Raar land. Gewone mensen met rare ideeën. Hoop ik toch. Zoals ik ook hoop dat

Er een grote silent majority is, die zich gedeisd houdt en er het beste van probeert te maken.
Ze daar ooit eens gaan inzien dat kapitalisme, patriotisme en de bijbel niet de best poten zijn om een goeie samenleving op te bouwen.

Die 2 elementen met een katalisator als Covid19 eigenlijk genoeg zouden moeten zijn om straks de boel op stelten te zetten.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 29 Apr 2020 14:59 Ja, the US of A. Raar land. Gewone mensen met rare ideeën. Hoop ik toch.
Enkel rare ideeën? Sommige zijn gewoon echt dom blijkbaar...
Blijkbaar is sinds de speech van Trump over javel.... de verkoop van Javel de hoogte in gegaan en krijgt het anti-gif centrum daar ook meer oproepen ivm inname van javel...
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... ctant.html

Post Reply