Rijden in Corona tijden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Rijden in Corona tijden

Post by robman »

Jammer want zoals al aangehaald hierboven ...mooie tijden .

:w00t:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rijden in Corona tijden

Post by OzzePaa »

Droopy wrote: 02 May 2020 23:16 PaulRT mis ik hier. :(
Hij was (is ? ) expert in zalige polderritten maken met behulp van heel eenvoudige roadbooks en die teste hij meestal met Gele zaliger.
Je was er spijtig niet bij tijdens de IST 2.1 vorig jaar in de herfst, Droop. Toen bleek dat hij en die andere tamelijk capabele "Africaanse"routebakker nog zeer "alive and kicking" zijn. :grin:
De Polderritten waren inderdaad altijd zeer te smaken toerkes. Telkens ergens in april 2007,2008,2011 en 2012 kregen de Polders toen op Paul's initiatief met veel succes een zootje ongeregeld over de wegen en wegskes.

Van de 2008-editie (die toen aan het Groenendijk Motorcycle Loft vertrok) vind ik helaas geen route meer terug, maar de andere uitgaven zitten in dees GPX'ke. (rechtsklik - koppeling opslaan als)
Om die andere door jou genoemde illustere en betreurde forummer uit St-Kruis te eren, reden we editie 4 nog een keer in maart 2014.

Het was tijdens edititie III dat, na opzijsleuren van een 2 meter hoge hekwerkversperring, met behulp van een toevallig rondslingerend stuk vangrails een halve meter brede diletatievoeg in de brug over dottostraat werd .... euhhh ... overbrugd.

Of Davy78 (eventueel onder zijn vorig alter-ego) op andere edities erbij was, herinner ik me niet direct, maar de "poldertoer" die hij bedoelt, was denk ik mede van de hand van PolRT, ook van nog het initiatief van een andere markante voormalige forummer : De Fore. Die had inallegeval een nobele onbekende, later Mattil, Uwe Majesteit of Hoogheid gedoopt, tegemoetgekomen in haar vraag om eens te mogen proeven van het "rijden zoals wij alleen dat kennen" als duo op z'n Fore-mobiel. Met een van PolRT geleende helm heeft die hevige fan van CCR (vandaar de naam van de rit) toen haar motordoop gekregen tijdens een Queeste naar de Graal ... euhh ... Grenspaal ergens op een strand bij een camping in de buurt van Bray Dunes.
Als ik het goed heb, heeft ook Zwetten Bert trouwens nog herinneringen aan diezelfde pillion i.v.m. een gezamelijk innige belevenis tijdens de IST een week later :dontknow: :? :mrgreen:

Davy was toen blijkbaar al huiswaarts gekeerd, maar de andere hogergenoemde protagonisten komen in dit groezelig filmke tijdens die CCR-Rit hier langs de IJzer voorbijgesjeesd ...

Daarom zit ook die Polderrit in bijgevoegde GPX. Het zijn wel geen tracks, dus mss eerst omzetten in BaseCamp en eens nalopen of alle wegen en wegskes er nog hetzelfde bijliggen zoals toen, want het is tenslotte allemaal al efkes geleden :whistling:

Nuuk eraan denk : Lietje en Loetjes "Groote Oorlogsrit" bracht ons ook door diezelfde lager-dan-tzeetje- contreiën.
Die track is zeker ook een mooi alternatief om daar eens gaan rond te bollen, Davy :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Droopy »

OzzePaa wrote: 03 May 2020 17:00
De Polderritten waren inderdaad altijd zeer te smaken toerkes. Telkens ergens in april 2007,2008,2011 en 2012 kregen de Polders toen op Paul's initiatief met veel succes een zootje ongeregeld over de wegen en wegskes.
...
Om die andere door jou genoemde illustere en betreurde forummer uit St-Kruis te eren, reden we editie 4 nog een keer in maart 2014.
..
Ooit heb ik nog eens het papieren roadbook van een polderrit getest. die rit vertrok aan RAD in Drongen en eindigde aan de Oostendse kaaien. Zoals verwacht was daar niets op aan te merken.😊 (en naar goede gewoonte moest ik de dag van de rit zelf werken😕 )

Je sticker die je voor de Gele herdenkingsrit heb gemaakt en uitgedeeld ben ik vorig jaar nog tegengekomen toen ik mijn oude tanktas aan het uitkuisen was.😢 en 😊 tegelijk.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Dat stuk vangrail gebruiken om over die opening in die brug te rijden was best cool. :thumbsup:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Rijden in Corona tijden

Post by TRooPER »

Muug wrote: 02 May 2020 19:12 pas op eh, of ik zet dat oud forum hier ergens in een aparte rubriek! Ik heb dat ooit naar mijn pc gekopieerd. :thumbsup:
Laat u maar gaan,
het oude M&T forum was het hoogtepunt van de dag op den bureau, eindeloze (zin en vol en loos) discussies waar ge telkens van op puntje van uw stoel ging zitten wachten op de volgende reply.....en opnieuw en opnieuw (zonder irritante spellingcorrectie)

Den tijd van forums waren we eigenlijk wel echt socialer dan tegenwoordig met die versnipperde asociale media.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Rijden in Corona tijden

Post by TRooPER »

Stefke wrote: 02 May 2020 21:34 die maxiscooters met acrapovicken en andere bleirpijpen beginnen serieus op mijn systeem te werken. voor die gasten is er doorgaans niks geldig. geen corona, geen verkeersreglement, een joggingbroekske en sweater zijn dé motoruitrusting samen met witte sportsloefkes en een ROOF-helmke. En op twee wielen rijden is te gemakkelijk. In Brussel schering en inslag maar ze hebben de weg naar het pajottenland precies gevonden... :furious3:
Dat is overgewaaid uit Albanie denk ik, 5 jaar geleden was dat ginder ook al de hype.

Tijd vliegt.....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Rijden in Corona tijden

Post by TRooPER »

OzzePaa wrote: 03 May 2020 17:00
Droopy wrote: 02 May 2020 23:16 Als ik het goed heb, heeft ook Zwetten Bert trouwens nog herinneringen aan diezelfde pillion i.v.m. een gezamelijk innige belevenis tijdens de IST een week later :dontknow: :? :mrgreen:

Toen ik met mijn mono cilinderke al dat +950 cc geweld achter mij moest houden,
Ik voelde mij ‘tom &jerry’ die dag, tot er plotseling een leegte (lees: geen koplampen) was in mijn spiegels.
2 sigaretjes later....
Terug tom & jerry

:rayof:

( ik mis hier nog steeds die lyndon poskitt emoticon)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Rijden in Corona tijden

Post by red_zebra »

TRooPER wrote: 04 May 2020 11:40 Laat u maar gaan,
het oude M&T forum was het hoogtepunt van de dag op den bureau, eindeloze (zin en vol en loos) discussies waar ge telkens van op puntje van uw stoel ging zitten wachten op de volgende reply.....en opnieuw en opnieuw (zonder irritante spellingcorrectie)

Den tijd van forums waren we eigenlijk wel echt socialer dan tegenwoordig met die versnipperde asociale media.
Ik mis al dat gelul en gezever en eindeloze aanvallen (voor de leut) over BMW rijders, hoe het allemaal zo fun was.
Op die forum heb ik een paar van mijn beste maten leren kennen dat ik gelukkig nog vandaag ken, sommigen ervan IRL in Den Druugen Aairing nog ontmoet in den tijd.
En toen is het allemaal in frenne van een gegaan en een paar jaar later was er zelfs geen forum meer.
Ik heb heeeeeeel lang gewacht vooralleer ik terug op een forum zou komen na dat debacle maar hier ben ik dan toch.
En nog een geluk zijn de waardevolle vrienden wel gebleven :rayof: :ricky:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

zebra, lullen en zeveren kunt ge op dit forum echt ook wel hoor.
Natuurlijk, lullen is plezanter als ge met twee of meer zijt eh :mrgreen:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Rijden in Corona tijden

Post by TRooPER »

Ergens halfweg een industrieterrein eens een telelever van denBen zijn tweewieler of wast Monique? terug handvast in elkaar gevezen.....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

Muug wrote: 04 May 2020 12:06 zebra, lullen en zeveren kunt ge op dit forum echt ook wel hoor.
Natuurlijk, lullen is plezanter als ge met twee of meer zijt eh :mrgreen:
en als er paar biertjes tussen staan... 8-)

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Rijden in Corona tijden

Post by TRooPER »

Zijn hier precies 2 topics door mekaar ..... begint er weer op te lijken.... :grin:



McB, vraag dat oud forum nog es op en publiceer dat hier, GDPR bestond toen nog niet dus..... :laughing:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rijden in Corona tijden

Post by OzzePaa »

TRooPER wrote: 04 May 2020 12:17 Zijn hier precies 2 topics door mekaar ..... begint er weer op te lijken.... :grin:



McB, vraag dat oud forum nog es op en publiceer dat hier, GDPR bestond toen nog niet dus..... :laughing:
Maar 't Attomium wel zekers hé ;) :laughing:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

TRooPER wrote: 04 May 2020 12:12 Ergens halfweg een industrieterrein eens een telelever van denBen zijn tweewieler of wast Monique? terug handvast in elkaar gevezen.....
en toen 'm in overmere na een rondpunt wat te hard op de gaas ging , en zijn GS onderuit en een gat in zijn carter. :mrgreen:

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Rijden in Corona tijden

Post by robman »

Was Monique niet de moto van denBen ?

Trouwens ...diene is wel een aantal keer op de grond terechtgekomen ...ook toen hij het achterste van t'Spook beter wou zien :grin:

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Blackbert »

OzzePaa wrote: 03 May 2020 17:00
Als ik het goed heb, heeft ook Zwetten Bert trouwens nog herinneringen aan diezelfde pillion i.v.m. een gezamelijk innige belevenis tijdens de IST een week later :dontknow: :? :mrgreen:
Joak :mrgreen:

De voor publicatie vatbare meest memorabele was toch een ubervettig winterritje waar, tot verbazing van de eigenaar, achtereenvolgens een gaatje in een kawacarter en 2 gaatjes in een kawa- achterband werden gedicht. Alsof het de normaalste zaak ter wereld was. 8-)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rijden in Corona tijden

Post by den Bullet »

Muug wrote: 04 May 2020 13:15 en toen 'm in overmere na een rondpunt wat te hard op de gaas ging , en zijn GS onderuit en een gat in zijn carter. :mrgreen:
Geen gat in 't carter, maar gewoonweg zijn linkerhangtet voor den helft van 't carter gerukt :shock:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rijden in Corona tijden

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote: 04 May 2020 14:34
Muug wrote: 04 May 2020 13:15 en toen 'm in overmere na een rondpunt wat te hard op de gaas ging , en zijn GS onderuit en een gat in zijn carter. :mrgreen:
Geen gat in 't carter, maar gewoonweg zijn linkerhangtet voor den helft van 't carter gerukt :shock:
Huh :?: Ah ja, juist ... Dees gingniet over de Faan die in zijnen eigenste bocht tijdens een IST ook een linkertet molesteerde ... Dinike heeft toen met wat in Wiltz gescoorde metaalpasta, een IceTeablikske en ducktape de eerste hulp toegediend maar uiteindelijk is de GS toch gerepatrieerd op een Spookremork.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rijden in Corona tijden

Post by den Bullet »

OzzePaa wrote: 04 May 2020 15:39
... maar uiteindelijk is de GS toch gerepatrieerd op een Spookremork.
Jup, en in Halle gerepareerd met een gedoneerd kleppendeksel 8-)

Image

Iets na middernacht was de klus geklaars en kon ik eindelijk naar mijn kot in Le Mesnil bollen ... :lol:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Bij »

Vandaag na een ganse dag online cursus VBA een uurke gaan bollen in de geburen hier.
Net ni tot in den Bompa zijnen hof gereden :grin:
Old timer platen is wel tof maar geen WW toegelaten. Vermits er hier binnenkort een van de 2 auto's van den hof vliegt eens zoeken naar een mogelijkheid tot testrit met een guzzi V85TT :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Post Reply