Rijden in Corona tijden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
DE Fluppe
Posts: 47
Joined: 25 Jan 2019 18:00

Rijden in Corona tijden

Post by DE Fluppe »

Mag je nu nog met de moto buiten komen om recreatief te rijden of enkel om naar het werk te bollen :?:

Zo ja, mag je dan met meerdere mensen samen rijden of niet :?:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Droopy »

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17 ... -mag-niet/

Enkel soloritten voor woon-werk ritten en eventueel boodschappen zal nog mogen. :|

Je kan natuurlijk altijd zeggen dat je onderweg bent naar Bastogne om daar een Ardeense ham moet gaan halen en hopen dat dit als excuus zal tellen. :grin: ;)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

Hier zijn er al 2 den hof af! Pas op hé, alle twee 70+... :? In plaats van nog 2 of 3 weken te wachten... :roll: :wall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rijden in Corona tijden

Post by OzzePaa »

Tjah .... gezond verstand gebruiken :stars: Kunt ge dat wel overlaten aan het gepeupel :o :pillepalle:
Gisteren met twee een vreed schoon toerke naar de Lienne, Trou de Bras en ander speelterrein aan de kanten van Lierneux gaan doen. :ricky:
Vraag me af waar het dodelijk gevaar schuilt als ge elk apart op uwen brommer zit, nergens (kunt) ene gaan drinken en bij het picknicken dan ook nog op een apart bankske int zonneke gaat zitten :mrgreen: :dontknow:
Ja, natuurlijk .... als ge op uwen toeter gaat en in een hospitaal terechtkomt ... dan gaat ge waarschijnlijk vies bekeken worden. :peepwall: :lipsrsealed2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Rijden in Corona tijden

Post by red_zebra »

Awel ... ik heb dit net op Twitter gevraagd aan de officiële account van de CrisisCenter Belgium, ze hadden net een tweet gedaan over hun FAQ pagina ivm de huidige situatie en hier is de reactie:
Attachments
woohoo.jpg
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Rijden in Corona tijden

Post by red_zebra »

Consequent zijn ze nu niet echt moet ik toegeven :roll:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 18 Mar 2020 11:28 Tjah .... gezond verstand gebruiken :stars: Kunt ge dat wel overlaten aan het gepeupel :o :pillepalle:
Pas, ik kan het ook ergens begrijpen... Hoewel het dit jaar meevalt duurt de winter lang voor die mannen. Als ge 75 zijt worden de kansen kleiner om nog 10 zomers per moto te rijden...
En er is ook lichte ongerustheid ontstaan. Er staan hier een paar classic racemotokes op reserve voor de races in Chimay en Gedinne. En pépé heeft dat goed gezien... 8-) Wij zien de bui al hangen... 8-)

DE Fluppe
Posts: 47
Joined: 25 Jan 2019 18:00

Re: Rijden in Corona tijden

Post by DE Fluppe »

red_zebra wrote: 18 Mar 2020 12:20 Consequent zijn ze nu niet echt moet ik toegeven :roll:
Inderdaad :dontknow:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rijden in Corona tijden

Post by OzzePaa »

red_zebra wrote: 18 Mar 2020 12:20 Consequent zijn ze nu niet echt moet ik toegeven :roll:
Bof, kweetniet ... over wat gaat al deze commotie die er geen zou moeten zijn :?: Verspreiding van het beestje :arrow: Dan is toelaten om alleen (of zelfs met meerderen als ge geen terrasje doet) met de moto te gaan rijden nog niet zo inconsequent amoonavis :dontknow: :book2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by F M »

Voor mij is dit geen issue. Ik heb geen moto meer... :?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Rijden in Corona tijden

Post by red_zebra »

F M wrote: 18 Mar 2020 13:09 Voor mij is dit geen issue. Ik heb geen moto meer... :?
Innige deelneming :(
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Davy78 »

F M wrote: 18 Mar 2020 13:09 Voor mij is dit geen issue. Ik heb geen moto meer... :?
Oei, ktm dealer dicht? Ook niet op afspraak?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Vanmorgen per moto naar 't werk. Da's beter dan op besmette treinen te zitten. ;)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Blackbert »

red_zebra wrote: 18 Mar 2020 12:19 Awel ... ik heb dit net op Twitter gevraagd aan de officiële account van de CrisisCenter Belgium, ze hadden net een tweet gedaan over hun FAQ pagina ivm de huidige situatie en hier is de reactie:
How eh gasten, Céline mag gaan rijden, de rest heeft nog geen toestemming gevraagd. :ugeek: :mrgreen:

Anyways, als je mag gaan wandelen of fietsen, dan zal motorrijden ook wel ok zijn, zelfs veiliger mijn gedacht.
Bon, update. Net twee keukentjes in sociale woningen bijgepleisterd, tegen 't weekend zitten ze in 't nieuw. Dat zal het ver gaan zijn dees week. Bij een bomma van 93 ga ik mij nu niet vertonen.
Maar dus eindelijk tijd om aan mijn eigen kot nog eens iets te doen. Zover ik het materiaal al heb natuurlijk.
Morgenvoormiddag toch nog maar es naar de supermarkt, beetje hamsteren. :devil:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Davy78 »


User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rijden in Corona tijden

Post by den Bullet »

Muug wrote: 18 Mar 2020 13:48 Vanmorgen per moto naar 't werk. Da's beter dan op besmette treinen te zitten. ;)
Treinen en metro's zijn nagenoeg leeg ...

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Rijden in Corona tijden

Post by red_zebra »

Davy78 wrote: 18 Mar 2020 15:16 Blijkbaar toch best niet ...

https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/ ... vPOEz1OxfI
Meh ...
Et puis d'abord je suis pas une Vlaming dus voilà.

Opgelet ik besef wel hoe ernstig dit allemaal is hè.
Ik zit zelf in een risico groep door een embolie, long infarct en astma erbovenop te hebben.
Maar miljaarde, alleen op mijn motor, met helm en handschoenen aan ...
Neen ???
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Ah zebra, 't is gelijk uw foto van gisteren: ge zit er alleen op, ge zijt ingepakt, ge zijt in de buitenlucht, etc etc .....
Dus ja we gebruiken dat spel voor naar 't werk te gaan,
en straks rij ik lekker in 't zonnetje binnendoor naar huis.
Morgen weer telewerk.
Vrijdag terug op kantoor. Slecht weer = trein, goed weer = moto. :thumbsup:
Verder is de deur van ons bureau hier gesloten, ze mogen enkel binnen na afspraak per mail of telefonisch, dus een pak minder kans dat we dat biervirus gaan tegenkomen.

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Rijden in Corona tijden

Post by red_zebra »

UPDATE
"Ze hebben overlegd" en besloten dat het uiteindelijk ook niet toegelaten is om recreatief (met de motor) te gaan rijden.
Just so you know.

Voila. Speciale toelating van Céline weg genomen :grin:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

DE Fluppe
Posts: 47
Joined: 25 Jan 2019 18:00

Re: Rijden in Corona tijden

Post by DE Fluppe »

red_zebra wrote: 18 Mar 2020 18:20 UPDATE
"Ze hebben overlegd" en besloten dat het uiteindelijk ook niet toegelaten is om recreatief (met de motor) te gaan rijden.
Just so you know.

Voila. Speciale toelating van Céline weg genomen :grin:
Weeral een gevaar minder op de baan :whip:

Post Reply