Rijden in Corona tijden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by F M »

Marsman wrote: 30 Mar 2020 21:45 (*) voor wie het niet meer weet: de originele koers voor de belgische frank was 40.3399 per euro.
Vermits de BF toen ook ophield te bestaan, moet je niet spreken van een originele koers. Het is gewoon 'DE' wisselkoers.

En als je het over vroeger hebt: mijne pa zijn eerste pré was bijna net hetzelfde als mijne pré nu. Tis te zeggen, bij hem in franken, bij mij in euro...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

en toch... een modale naked Honda 650 NTV met een vlotte 60 pk kostte in 1994 +-240000 Belgische franken, 25 jaar later kost een gelijkaardige modale naked genre Yamaha MT07 +-7000 euro. Weliswaar zonder kardan maar wel met ABS...

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Stefke wrote: 29 Mar 2020 15:08 Brusselse ring... :dontknow:

Image

Image
Gij met uw schone zwart-wit foto's altijd. 8-)
En ge haalt er zelfs de exif-info uit blijkbaar.
Met welk speelgoed trekt ge dat? En welke software gebruik je voor de nabewerking?

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

Muug wrote: 31 Mar 2020 11:07 Gij met uw schone zwart-wit foto's altijd. 8-)
En ge haalt er zelfs de exif-info uit blijkbaar.
Met welk speelgoed trekt ge dat? En welke software gebruik je voor de nabewerking?
Dank u, veel foto's zijn nu eenmaal toffer in zwart-wit.
Maar ik haal er niks uit... :dontknow: Foto's zijn opgeslagen met alles erbij...geen idee waarom je er niet aankan. :dontknow: ISO100, 24mm, f/6.3 op 1/250
Ik werk met Canon, meestal mijn stokoude 5D, lens EF 24-70 f2.8 en afwerken in Lightroom. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Stefke wrote: 31 Mar 2020 12:16
Muug wrote: 31 Mar 2020 11:07 Gij met uw schone zwart-wit foto's altijd. 8-)
En ge haalt er zelfs de exif-info uit blijkbaar.
Met welk speelgoed trekt ge dat? En welke software gebruik je voor de nabewerking?
Dank u, veel foto's zijn nu eenmaal toffer in zwart-wit.
Maar ik haal er niks uit... :dontknow: Foto's zijn opgeslagen met alles erbij...geen idee waarom je er niet aankan. :dontknow: ISO100, 24mm, f/6.3 op 1/250
Ik werk met Canon, meestal mijn stokoude 5D, lens EF 24-70 f2.8 en afwerken in Lightroom. 8-)
wel er staat in de exif niet bij welke camera het was. ;)
Kleur of zwart-wit, het is sterk afhankelijk van het onderwerp. Soms trek je een foto net om de kleuren, maar die kunnen even goed "storend" en afleidend werken.
Da's een goed kodakske en een zeer goed lenzeke. Ik heb ook zoiets, maar anders.
Maar ik ben echt een ramp in nabewerking, ik heb het nooit geleerd. En ik heb er geen zin meer in, om 's avonds te liggen nabewerken. Na 8-9u op een pc zijn mijn ogen niet zoveel waard meer. Daarom probeer ik in-camera zoveel mogelijk de goei settings te hebben, zodat de jpgs quasi volledig naar mijn goesting zijn. Maar met nabewerking bereik je betere resultaten, dat geef ik meteen toe. Ik fotografeer dus in jpg+raw,zodat ik eventueel toch nog de foto kan nabewerken.
En het oog, tja, het oog.... dat heb je, of niet.... Zappa en Blackbert en gij hebben een goei oog, en de foto's van Ozzepa zijn ook altijd erg goed. Maar zelf schat ik me erg laag in. Aard van 't beestje... :|
Of willen we een aparte foto-topic maken? :w00t:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Marsman »

Blackbert wrote: 31 Mar 2020 06:27 ge moet er wel bij zeggen dat ge toen ook 1500 verdiende. Frankskes, geen €. ;)
da's toch wel een beetje heel kort door de bocht. Laat me het zo voorstellen: met wat ik toen verdiende kon ik ruim 1600 liter naft kopen. Met wat ik met mijn laatste wedde verdiende kon ik zelfs geen 1000 liter meer kopen... :?
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Blackbert »

Marsman wrote: 01 Apr 2020 00:47
Blackbert wrote: 31 Mar 2020 06:27 ge moet er wel bij zeggen dat ge toen ook 1500 verdiende. Frankskes, geen €. ;)
da's toch wel een beetje heel kort door de bocht. Laat me het zo voorstellen: met wat ik toen verdiende kon ik ruim 1600 liter naft kopen. Met wat ik met mijn laatste wedde verdiende kon ik zelfs geen 1000 liter meer kopen... :?
Kweetet, maar soms moet je een binnenweg pakken. ;)

Ooit hebben we 't hier eens gehad over "alles wordt duurder'. Ik heb het toen opgezocht en het klopt. Afgezien misschien van een sprongetje bij de overgang naar de Euro, stijgen de prijzen evenredig met de lonen. Behalve voor 2 dingen, die veel sterker stijgen: vastgoed en energie. Ge hebt dus een punt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by F M »

En wat wordt er altijd maar goedkoper? TV's, allerlei electronica spul...

En wat zit er voornamelijk in de korf producten die de index bepalen ? TV's, allerlei electronica spul...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rijden in Corona tijden

Post by den Bullet »

F M wrote: 01 Apr 2020 19:10
...

En wat zit er voornamelijk in de korf producten die de index bepalen ? TV's, allerlei electronica spul...
Ah, één van mijn vroegere diensten ...

Een (niet zo kleine) geschiedenis

TV's, allerlei electronica spul weegt niet heel veel in de index ;)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Rijden in Corona tijden

Post by bompa »

Blackbert wrote: 01 Apr 2020 06:16
Marsman wrote: 01 Apr 2020 00:47

da's toch wel een beetje heel kort door de bocht. Laat me het zo voorstellen: met wat ik toen verdiende kon ik ruim 1600 liter naft kopen. Met wat ik met mijn laatste wedde verdiende kon ik zelfs geen 1000 liter meer kopen... :?
Kweetet, maar soms moet je een binnenweg pakken. ;)

Ooit hebben we 't hier eens gehad over "alles wordt duurder'. Ik heb het toen opgezocht en het klopt.
Ik reken tegenwoordig de duurdere dingen die wij kopen toch terug om naar BF dan verschiet je soms toch wel is over de prijs dat het kost, iets stom , neem bvb als je nu iets gaat drinken op een terras met een paar man en je rekent af, nu geef je toch wel makkelijk een briefje van 50 euro mee met de garçon,maar toen ik bvb 25 jaar was zou ik er nooit aan gedacht hebben om 2000 bf aan een garçon mee te geven op een terras als je daar met een 3 of 4 man iets zou gedronken hebben, is maar een stom voorbeeld .Met den euro zijn er veel dingen duurder geworden,en de jeugd heeft nooit de BF gekend en kunnen moeilijk vergelijken denk ik.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

bompa wrote: 02 Apr 2020 13:51 Ik reken tegenwoordig de duurdere dingen die wij kopen toch terug om naar BF dan verschiet je soms toch wel is over de prijs dat het kost, iets stom , neem bvb als je nu iets gaat drinken op een terras met een paar man en je rekent af, nu geef je toch wel makkelijk een briefje van 50 euro mee met de garçon,maar toen ik bvb 25 jaar was zou ik er nooit aan gedacht hebben om 2000 bf aan een garçon mee te geven op een terras als je daar met een 3 of 4 man iets zou gedronken hebben, is maar een stom voorbeeld .Met den euro zijn er veel dingen duurder geworden,en de jeugd heeft nooit de BF gekend en kunnen moeilijk vergelijken denk ik.
Ja, een briefke van 1000 BEF was onredelijk veel geld toen ik 20 was. :oops:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Raketman »

Overgang naar de euro was de grootste rip-off die ik ooit meegemaakt heb. Moest mijn pré evenredig mee gestegen zijn, amai dan. Heb nog lange tijd productverpakkingen gehouden die eerst in Bf geprijsd stonden, dan de 2, dan alleen euro. Prijs van hetzelfde product x15 (ja, vijftien). Zelfde verpakking, zelfde inhoud. En zo had ik er verschillende. 'k Heb ze deze winter nog eens aan mijn kinderen laten zien en dan alles weggesmeten. 't Was toch alleen maar om depressief van te worden :| .
Nil volentibus arduum

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Marsman »

Raketman wrote: 02 Apr 2020 17:59 Overgang naar de euro was de grootste rip-off die ik ooit meegemaakt heb. Moest mijn pré evenredig mee gestegen zijn, amai dan. Heb nog lange tijd productverpakkingen gehouden die eerst in Bf geprijsd stonden, dan de 2, dan alleen euro. Prijs van hetzelfde product x15 (ja, vijftien). Zelfde verpakking, zelfde inhoud. En zo had ik er verschillende. 'k Heb ze deze winter nog eens aan mijn kinderen laten zien en dan alles weggesmeten. 't Was toch alleen maar om depressief van te worden :| .
en toch bleef de politiek bij hoog en bij laag zweren dat niets, maar dan ook NIETS duurder werd met de komst van de euro :pillepalle:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Verhofstadt was dat, denk ik. Verrijkt zich nu in Europa en amuseert zich met deelnames aan Classic Races.

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Blackbert »

prijs x15? ja, maar een euro is wel 40 keer zoveel waard als een frank, dus ge doet nog altijd profijt. :sweeet: :deal:


:mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

Muug wrote: 02 Apr 2020 22:45 Verhofstadt was dat, denk ik. Verrijkt zich nu in Europa en amuseert zich met deelnames aan Classic Races.
En ik zweer u, dat kost wansmakelijk veel geld om daar aan deel te nemen. :shock:
Maar veel zal 'm dit jaar ook niet moeten rijden...
Image

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

chikke foto ! :laughing:


User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Marsman »

't is toch wel om uw kloten van op te fretten dat ge in olland WEL recreatief mag motorrijden en hier niet

:devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Jopet »

Ik hoor iedereen altijd maar zeggen het leven wordt duurder, ik ga daar niet echt mee akkoord. Vastgoed ja de rest nee niet echt, wij maken het leven vooral duurder.
Ik zeg altijd, moest ik leven als mijn grootouders dan had nu een grote spaarboek want geen van beide heeft bvb ooit een auto gehad, laat staan een moto, wat hadden ze staan van elektrische apparaten en andere luxe dingen in huis?
Energie duurder lees ik hier, neen wij verbruiken gewoon veel meer, vroeger werd er 1 plaats verward, tegenwoordig moet een gans huis verwarmd worden, en wat stond er van elektrische apparaten? Op de slaapkamers was er licht en dat was het, de wekker moest je met de hand opwinden, wat staat er nu op onze kamers....
Is de benzine dan niet duurder? Ik hoor minister van Economische Zaken Willy Claes nog zeggen eind jaren 80, de benzine zal nooit 40 bfr kosten, een paar maanden later was het van dat, hoeveel kost die nu? Inderdaad 1 euro....
Op reis gaan, ja naar zee of Ardennen voor een dag, dat was op reis gaan, ze waren gepensioneerd als ze de eerste maal echt op reis geweest zijn. Wij gaan bijna elk jaar op reis.

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die kunnen zeggen dat ze nu veel minder hebben dan 10, 20 of 30 jaar geleden, we hebben gewoon steeds meer kosten waardoor het lijkt dat we minder hebben omdat we minder sparen.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Post Reply