Rijden in Corona tijden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rijden in Corona tijden

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 19 Mar 2020 09:27
Tom Thumper wrote: 19 Mar 2020 08:24 Is gras afdoen een dringende zaak waarvoor je buiten mag?
Het is erg,maar op internet vind je dus tientallen van dergelijke vragen.
Maar de vragen die er toe doen, nl. wat moet je doen als er iemand in je gezin corona heeft, zijn quasi onvindbaar. :(
Ow, Muug :shock: heb je het vlaggen, misschien ?
Nu, de hedendaagse media een beetje in ogenschouw genomen, heb ik ook zo'n idee dat, zoals er int begin van de krisis geen ander nieuws meer belangrijk leek behalve dat over Corona, weldra de media meer zullen berichten over de maatregelen en de gevolgen dan over de oorzaak ervan. Typisch.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Droopy »

OzzePaa wrote: 19 Mar 2020 10:26 ...
Nu, de hedendaagse media een beetje in ogenschouw genomen, heb ik ook zo'n idee dat, zoals er int begin van de krisis geen ander nieuws meer belangrijk leek behalve dat over Corona, weldra de media meer zullen berichten over de maatregelen en de gevolgen dan over de oorzaak ervan. Typisch.
Dit valt mij ook op, er is bvb plots geen sprinkhanen plaag meer in Afrika en geen oorlog meer in Syië.
Ik volg het corona nieuws op de voet maar ik kijk toch ook bewust eens naar een ander tv programma en heb al wat boeken klaarliggen om de zinnen te verzetten.

De komende weken heb ik toch tijd zat want vanaf nu ben ik ook technisch werkloos...

:!: Wat dat rijden in coronatijden betreft : stap op je fiets, doe je buff en zomerhandschoenen aan en zet dit liedje op, je zal direct een motogevoel hebben.

:grin: :grin: :grin:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by petervdc »

Droopy wrote: 19 Mar 2020 10:42 Dit valt mij ook op, er is bvb plots geen sprinkhanen plaag meer in Afrika en geen oorlog meer in Syië.
Tis t moment voor sommige regeringen om vanalles te doen wat niet mag, want t komt toch niet int nieuws.
En sommigen zullen idd fors verdienen aan dit euh toevallig viruske.
Bah
Keep going

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rijden in Corona tijden

Post by den Bullet »

petervdc wrote: 19 Mar 2020 14:47
Tis t moment voor sommige regeringen om vanalles te doen wat niet mag, want t komt toch niet int nieuws.
En sommigen zullen idd fors verdienen aan dit euh toevallig viruske.
Bah
Wetgevend werk van de regeringen (uitvoerende macht) moet worden goedgekeurd door de respectieve parlementen (wetgevende macht) en die twee zijn gescheiden, dus nada noppes; niks geraakt zomaar 'gedaan'.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Rijden in Corona tijden

Post by duibhce Kaelann »

den Bullet wrote: 19 Mar 2020 14:56 Wetgevend werk van de regeringen (uitvoerende macht) moet worden goedgekeurd door de respectieve parlementen (wetgevende macht) en die twee zijn gescheiden, dus nada noppes; niks geraakt zomaar 'gedaan'.
ik vermoed dat het hier eerder ging over wat Erdogan in Syrie uitsteekt, wat Saudi Arabie in Yemen uitsteekt, Wat de Amerikanen in Irak uitsteken, de Israeli's op de westbank en gaza, de chinezen met de Oejgoeren, ...
Het interesseerde al weinig volk tevoren voldoende, nu is het allemaal zelfs niet meer relevant.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rijden in Corona tijden

Post by den Bullet »

duibhce Kaelann wrote: 19 Mar 2020 15:31
ik vermoed dat het hier eerder ging over wat Erdogan in Syrie uitsteekt, wat Saudi Arabie in Yemen uitsteekt, Wat de Amerikanen in Irak uitsteken, de Israeli's op de westbank en gaza, de chinezen met de Oejgoeren, ...
Het interesseerde al weinig volk tevoren voldoende, nu is het allemaal zelfs niet meer relevant.
Waarschijnlijk, maar die verlichte despoten doen sowieso waar ze zin in hebben en gaan zich weinig aantrekken van de publieke opinie; Mitterrand parafraserend: "Et alors?"

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Rijden in Corona tijden

Post by TRooPER »

en 'geluk' bij een ongeluk,
denk dat 'we' in europa nog mogen blij zijn met de beste medische zorgen,

ik weet niet hoe de corona al toeslaat in de ontwikkelingslanden, maar dat gaat daar zeker nefast zijn voor miljoenen mensen.


'made in china' zal vanaf nu wel een andere betekenis krijgen.....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Rijden in Corona tijden

Post by duibhce Kaelann »

TRooPER wrote: 19 Mar 2020 16:09 'made in china' zal vanaf nu wel een andere betekenis krijgen.....
Aziaten in de VS slaan massaal wapens in omdat ze schrik hebben doelwit te worden van agressie omdat "zij corona hebben gemaakt" :roll:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by F M »

Trump zal dat geweld tegen de Aziaten wel doen inperken...
:roll: :roll: :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Davy78 »

Ik denk dat ik straks in de garage wat naar mijn motor ga zitten staren.
Zo helemaal cold turkey valt me zwaar ...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Tom Thumper »

Mijnen moto staat terug op den hof. Atelier Vanmeensel levert nu aan huis! :P
Tgrasmachien komt volgende week. Atelier Vanmeensel levert nu aan huis! :twisted:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

Een toerke gedaan, ne km of 160. Noodzakelijk naar den delhaize. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Stefke wrote: 24 Mar 2020 21:07 Een toerke gedaan, ne km of 160. Noodzakelijk naar den delhaize. 8-)
Lol
Ik zit mij af te vragen of ik zaterdag een essentiële verplaatsing zou riskeren naar Rijkevorsel.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Stefke »

niemand zegt in welke delhaize ik moest gaan hé 8-) Toch een moto of 10 tegengekomen en verder absurd weinig verkeer, zalig rijden eigenlijk. :ricky:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Wipr »

Muug wrote: 24 Mar 2020 21:54
Stefke wrote: 24 Mar 2020 21:07 Een toerke gedaan, ne km of 160. Noodzakelijk naar den delhaize. 8-)
Lol
Ik zit mij af te vragen of ik zaterdag een essentiële verplaatsing zou riskeren naar Rijkevorsel.
Rijkevorsel :o , JakkeVrints?) das ni bij de deur he. Vooral via de autostrade he. Daar zullen ze weinig tot geen controle doen. Het gaat er om dat je geen plezier mag hebben :twisted: en motorrijden is pas plezant als je binnendoor kan rijden. Snap je? Ja he :mrgreen:

Ge moogt hier passeren in Ekeren. Ik zet dan wel iets om,te drinken klaar als je wil en een babbeltje met ne meter of tussen mag he ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

Het is nog niet zeker hoor.... er staat daar iets schoon blauw voor mijn miss. Maar 17j oud en full option. Maar ja, gaan we het riskeren of niet, dat is de kwestie.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Rijden in Corona tijden

Post by F M »

Die F 650 GS ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

F M wrote: 25 Mar 2020 23:08Die F 650 GS ?
Jep. :thumbsup:
Linker kofferdeksel is wat verfrommeld, en er zitten geen stuurkappen op (handig als het koud is!) maar voor de rest ziet dat beestje er compleet uit. Interessante prijs en niet zoveel kms.
Maar bon, da's niet echt een essentiële verplaatsing. En gisteren zeiden ze nog dat de periode van berispingen en waarschuwingen nu echt wel voorbij is. :?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Rijden in Corona tijden

Post by bompa »

Wipr wrote: 25 Mar 2020 19:51
Muug wrote: 24 Mar 2020 21:54
Lol
Ik zit mij af te vragen of ik zaterdag een essentiële verplaatsing zou riskeren naar Rijkevorsel.
Rijkevorsel :o , JakkeVrints?) das ni bij de deur he. Vooral via de autostrade he. Daar zullen ze weinig tot geen controle doen.
Ben je zeker dat die open zijn, ik denk dat je daar toch best eerst is naar belt want op hun site staat zo iets van corona, en dat je ze altijd kan bellen op hun tel. de nummers staan daar nu in het groot op , ik zou daar ook nog is moeten passeren maar volgens mij zijn ze nu dicht ,

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rijden in Corona tijden

Post by Muug »

bompa wrote: 26 Mar 2020 10:22
Wipr wrote: 25 Mar 2020 19:51

Rijkevorsel :o , JakkeVrints?) das ni bij de deur he. Vooral via de autostrade he. Daar zullen ze weinig tot geen controle doen.
Ben je zeker dat die open zijn, ik denk dat je daar toch best eerst is naar belt want op hun site staat zo iets van corona, en dat je ze altijd kan bellen op hun tel. de nummers staan daar nu in het groot op , ik zou daar ook nog is moeten passeren maar volgens mij zijn ze nu dicht ,
o maar ik heb al gebeld met die mannen hoor ;)

Post Reply