Chris Birch demootje

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Chris Birch demootje

Post by Raketman »

Om in te springen op het KTM gegeven van deze post : ik kan nu vaststellen dat mijn KTM's (990 welliswaar) tot nu toe de enige moto's waren waar ik mij een betere motorrijder op voelde.
Een rivier in de weg : los erdoor.
Nen halven berg over de weg geschoven : los erover.
Hillclimb in los zand waarvan ge het eind niet ziet : maakt nie uit, los erop...
Diepe modder : who cares...
Efkes een dagske circuit zonder iets aan te passen : abaja, doe maar op...
880km op nen dag langs secundaire wegen met volle bepakking, als vanzelfsprekend.
Gelijk nen halve zot gymkhana's doen : no problemo...

Die moto's pastten mij gelijk een oude handschoen en het vertrouwen in het rijwielgedeelte was zo hoog dat het allemaal niet op kon. Letterlijk alles voelt als natuurlijk en haalbaar aan. Nooit bij enige andere moto gehad.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Chris Birch demootje

Post by Muug »

Waarom ben ik mijn ouwe 950 gaan terug halen denk je. :sweetheart: :smitten:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Chris Birch demootje

Post by Raketman »

Is bij mij geen optie meer...mijnen eerste was volledig op en is als donor gebruikt in Nederland, mijnen 2de is na een periode als winkeljuffrouw grondig kapot gemolesteerd...
Maar de goesting om er terug ene te zoeken is er zenne.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Chris Birch demootje

Post by Koeno »

Dus nen KTM verbetert uw offroadrijcapaciteiten?
Misschien moet ik toch eens gaan testrijden met zoiets :p

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Chris Birch demootje

Post by Muug »

Koeno wrote: 29 Apr 2020 11:42 Dus nen KTM verbetert uw offroadrijcapaciteiten?
ALLE rijcapaciteiten, ongeacht het wegdek.
Dan raad ik zeker de nieuwe KTM 790 aan. De totale balans van die moto is beter dan bij de zwaardere KTM's (minder kilo's vooraan)(en in totaal), waardoor het voorwiel veel zuiverder stuurt, ook in de bagger.

Trouwens: je hebt nog steeds het recht om eens een testritje met mijn 950 te doen. Ik zal u dan volgen met uw GS. Zo hebben we alletwee een nieuwe ervaring!

@Raketman: waarom niet? Ge zult tegenwoordig minder kilometers doen dan vroeger aan de rijschool. Meer fun en minder misérie kortom. Anders een 790 R. Moderner, lichter, beter. Als mijn spierballen het ooit laten afweten en die zware 950 niet meer kunnen rechtzetten dan schaf ik mij zo'n 790 met hangwangen aan. :thumbsup:

Post Reply