Chris Birch demootje

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Online
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Chris Birch demootje

Post by F M »

Wipr wrote: 27 Apr 2020 22:44
bompa wrote: 25 Apr 2020 20:10 Ja dieje mens staat daar mee op en gaat daar mee slapen he , dat zie je zo, is zijn job, maar is wel zeer goed maar ,die werkt voor KTM , maar dat is bij al die merken wel het geval voor een filmje zetten ze er wel eentje op die zijn vak kent 8-)
Ik zou eerder stellen dat hij gesponsord wordt en rijdt voor Red Bull.
Ik zou eerder zeggen dat Bompa dik gelijk heeft.
Van zijn eigen site:
Chris has been in partnership KTM since 2007. Chris is also a KTM Adventure Ambassador and you will often find him at various KTM Adventure Rallies and product launches around the world
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Chris Birch demootje

Post by Wipr »

Muug wrote: 27 Apr 2020 23:09
Wipr wrote: 27 Apr 2020 22:44 Zoals met vrijwel alles......je kan maar in iets de beste worden en uiterst bedreven als je ermee opstaat en gaat slapen EN ook al je tijd er kan aan wijden. Alle factoren moet juist zitten.
En ge moet ook het talent hebben én er moet de gelegenheid zijn om dat talent te kunnen ontdekken, én het te ontwikkelen. Gelijk ge zegt: alles moet kloppen.
Kijkt naar Pieter Timmers: te laat ontdekt, teveel tegenslag bij diverse kampioenschappen (hersenvliesontsteking, klaplongen, een rampzalig slecht bed, etc) en nu de Olympische Spelen die geannuleerd worden.
Of, bij de moto's, ne Sunderland die toch wel wat teveel op zijn bakkes gaat om goed te zijn.
Toby Price daarentegen, wat een moordmachine zeg, als ge die zijn lijstje met kwetsuren en overwinningen telt, amai ni :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:
Yep, zo is dat.....

Langs de andere kant, we wijken een beetje af ;) maar verschillende scholen van de psychologie stellen wat anders voor.
Bijv: de ene school (de naam ontgaat me, het vak psychologie ligt al te lang achter me) zegt. Geef me een baby en ik maak ervan wat de opvoeder wil
De andere school zegt: je kan de opvoeding geheel sturen maar het genetische aspect kan je niet verloochenen.

Als je bijv ziet in Rusland, China en andere landen hoe ze gymnasten opleiden van de leeftijd waarop de kinderen hier amper kunnen fietsen.

Het is zo met het aanleren van gelijk wat (taal, sport, handelingen, muziek en zelfs waarden en normen,...), ze hebben het meeste effect als ze aangeleerd worden voor de pubertijd.

Als er talent aanwezig is en, het belangrijkste, de juiste motivatie en instelling dan komt dat ook goed denk ik.
Bijv Remco Evenepoel die toch op late leeftijd met wielrennen is begonnen. En bijv een Jan Vertonghen speelde tot de leeftijd van 15-16j nog niet op het hoogste jeugdniveau voetbal.

En ik ben van mening dat de tribunes vol maar dan ook overvol zitten met mensen die talent zat hebben maar in de tribune zitten en niet tussen de lijnen staan. Tegenslagen allerlei maar vooral het ontbreken van wilskracht en dus een degelijke mentaliteit.

Ik zie dat hier thuis met mijn zoon gereflecteerd op mezelf. Ik had talent zat om Prof te worden in het voetbal, tot er een Honda Camino in de garage stond, mijn eerst lief een nymfomane was en ik totaal los kon gaan op muziek van The Prodigy en Rage against the Machine :peepwall: :rayof: :whip: :pillepalle: :mrgreen: :twisted:
Toen was ‘t naar de kloten. En mijne zoon heeft meer talent dan ik, iedereen in zijn omgeving twijfelt er niet aan dat hij Prof wordt, de grote clubs lijven hem maar al te graag in en hij doet er iets voor al vrees ik dat zijn karakter roet in het eten gaat gooien.

Ik geloof heel sterk in:

Hard work beats talent when talent fails to work hard!

Talent is slechts een fractie van wat er nodig is om je doel te bereiken. Mocht je het in percenten uitdrukken is talent amper 10%, mentaliteit (werkkracht, wilskracht) 80% en de rest is een portie geluk, het uitblijven van blessures, geen mentale tegenslagen zoals een zwaar verlies te verwerken enz enz. Alle peilers moeten goed zitten.

Gij kunt goed met de motor rijden he. Awel, ik denk mocht je top zijn en je hebt alle tijd van de wereld, geen omziens naar eender wat dan kan je nog toppen scheren toch. Op sommige sporten staat geen leeftijd, althans minder dan op andere sporten.

Goh, als je kan rijden zoals de kerel in het eerste filmpje de tijd x 4 a 5 en je hebt plezier......dan is t goe he.

Ik ben nog maar 41 maar het bewijzen en presteren is er niet meer bij hoor

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Chris Birch demootje

Post by Wipr »

F M wrote: 28 Apr 2020 00:07
Wipr wrote: 27 Apr 2020 22:44

Ik zou eerder stellen dat hij gesponsord wordt en rijdt voor Red Bull.
Ik zou eerder zeggen dat Bompa dik gelijk heeft.
Van zijn eigen site:
Chris has been in partnership KTM since 2007. Chris is also a KTM Adventure Ambassador and you will often find him at various KTM Adventure Rallies and product launches around the world
Ah, dan nemen we dat als waarheid he ;)
De helm in t filmpje viel me op vandaar!
Mor age gelijk er, dan ede gelijk e :)

Online
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Chris Birch demootje

Post by F M »

Wipr wrote: 28 Apr 2020 01:40 Hard work beats talent when talent fails to work hard!

Talent is slechts een fractie van wat er nodig is om je doel te bereiken. Mocht je het in percenten uitdrukken is talent amper 10%, mentaliteit (werkkracht, wilskracht) 80% en de rest is een portie geluk, het uitblijven van blessures, geen mentale tegenslagen zoals een zwaar verlies te verwerken enz enz. Alle peilers moeten goed zitten.
Over de percentages kan je discussiëren, maar het klopt wel 100% dat talent niet voldoende is. Gisteravond heb ik naar de aflevering van 'de kleedkamer' gekeken met Belgische olympische medaillewinnaars. Nafi Thiam kloeg daar ook dat mensen denken dat het voor haar gemakkelijk is dankzij haar talent. Ze is gefrustreerd omdat de mensen niet zien welke opofferingen ze dagelijks moet doen, hoe hard ze ervoor moet werken.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Chris Birch demootje

Post by Muug »

aja
overlaatst was er een reeks waar Vangramberen wat records onder het vergrootglas nam. Oa. één of ander spurt-record, waarbij wat belgische atleten onder de hoede van vader Borlé aan het woord kwamen. En dan ziet ge die jonge gasten tijdens elke training zich de tong uit het lijf koersen, altijd weer opnieuw, en altijd weer opnieuw staat die vader daar om wat scherpe opmerkingen te geven over de positie van de schouders, of de voeten, of het bekken etc etc en altijd maar weer de ziel uit hun lijf lopen, training na training. :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:
Afin, 't moet zijn dat ze daar véél voldoening uit halen :mrgreen:
Ik heb het meer voor sporten waar een moteurke 't werk doet. LOL :w00t:

Online
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Chris Birch demootje

Post by F M »

Muug wrote: 28 Apr 2020 11:59 Ik heb het meer voor sporten waar een moteurke 't werk doet. LOL :w00t:
Yep, want daar moeten ze toch maar een beetje aan een stuur draaien of aan een gashendel. Die moeten er niks voor doen. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Chris Birch demootje

Post by bompa »

Muug wrote: 28 Apr 2020 11:59

Ik heb het meer voor sporten waar een moteurke 't werk doet. LOL :w00t:
Echte sport met een motor, als je er echt wil komen is dat wel een van bij de zwaarste sporten om te beoefenen die motorsport,dat is een levenswijze waar alles voor moet zwichten wil je er iets in worden,en veel geld er tegenaan smijten , ben je goed komen na een tijdje de sponsors wel, en dan ben vertrokken, maar anders kost die sport stukken van mensen als je je wa gek laat maken :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Chris Birch demootje

Post by Muug »

F M wrote: 28 Apr 2020 13:04
Muug wrote: 28 Apr 2020 11:59 Ik heb het meer voor sporten waar een moteurke 't werk doet. LOL :w00t:
Yep, want daar moeten ze toch maar een beetje aan een stuur draaien of aan een gashendel. Die moeten er niks voor doen. :whistling:
Kijk, als zelfs FM dat zegt. :thumbsup:

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Chris Birch demootje

Post by Blackbert »

Gelijk Pipi Langkous ooit zou gezegd hebben: "Ik heb dat nog nooit gedaan, dus ik kan dat ook". 8-)

Wat de wheelies in mijnen hof betreft, ik heb nog wat materiaal om het in fase 5 wat boeiender te maken. Alles geheel op eigen risico uiteraard.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Chris Birch demootje

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 28 Apr 2020 15:45
Muug wrote: 28 Apr 2020 11:59
Ik heb het meer voor sporten waar een moteurke 't werk doet. LOL :w00t:
Echte sport met een motor, als je er echt wil komen is dat wel een van bij de zwaarste sporten om te beoefenen die motorsport,dat is een levenswijze waar alles voor moet zwichten wil je er iets in worden,en veel geld er tegenaan smijten , ben je goed komen na een tijdje de sponsors wel, en dan ben vertrokken, maar anders kost die sport stukken van mensen als je je wa gek laat maken :mrgreen:
Om efkes een brug te slaan naar een ander topic :arrow: "wetenschappelijke studies" zijn het er over eens :

https://motokicx.com/is-motorrijder-sport/
https://m.motornieuws.be/be/nieuws/indi ... niet--6206
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Chris Birch demootje

Post by Raketman »

Om in te springen op het KTM gegeven van deze post : ik kan nu vaststellen dat mijn KTM's (990 welliswaar) tot nu toe de enige moto's waren waar ik mij een betere motorrijder op voelde.
Een rivier in de weg : los erdoor.
Nen halven berg over de weg geschoven : los erover.
Hillclimb in los zand waarvan ge het eind niet ziet : maakt nie uit, los erop...
Diepe modder : who cares...
Efkes een dagske circuit zonder iets aan te passen : abaja, doe maar op...
880km op nen dag langs secundaire wegen met volle bepakking, als vanzelfsprekend.
Gelijk nen halve zot gymkhana's doen : no problemo...

Die moto's pastten mij gelijk een oude handschoen en het vertrouwen in het rijwielgedeelte was zo hoog dat het allemaal niet op kon. Letterlijk alles voelt als natuurlijk en haalbaar aan. Nooit bij enige andere moto gehad.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Chris Birch demootje

Post by Muug »

Waarom ben ik mijn ouwe 950 gaan terug halen denk je. :sweetheart: :smitten:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Chris Birch demootje

Post by Raketman »

Is bij mij geen optie meer...mijnen eerste was volledig op en is als donor gebruikt in Nederland, mijnen 2de is na een periode als winkeljuffrouw grondig kapot gemolesteerd...
Maar de goesting om er terug ene te zoeken is er zenne.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Chris Birch demootje

Post by Koeno »

Dus nen KTM verbetert uw offroadrijcapaciteiten?
Misschien moet ik toch eens gaan testrijden met zoiets :p

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Chris Birch demootje

Post by Muug »

Koeno wrote: 29 Apr 2020 11:42 Dus nen KTM verbetert uw offroadrijcapaciteiten?
ALLE rijcapaciteiten, ongeacht het wegdek.
Dan raad ik zeker de nieuwe KTM 790 aan. De totale balans van die moto is beter dan bij de zwaardere KTM's (minder kilo's vooraan)(en in totaal), waardoor het voorwiel veel zuiverder stuurt, ook in de bagger.

Trouwens: je hebt nog steeds het recht om eens een testritje met mijn 950 te doen. Ik zal u dan volgen met uw GS. Zo hebben we alletwee een nieuwe ervaring!

@Raketman: waarom niet? Ge zult tegenwoordig minder kilometers doen dan vroeger aan de rijschool. Meer fun en minder misérie kortom. Anders een 790 R. Moderner, lichter, beter. Als mijn spierballen het ooit laten afweten en die zware 950 niet meer kunnen rechtzetten dan schaf ik mij zo'n 790 met hangwangen aan. :thumbsup:

Post Reply