2dehandskeuring: neveneffectje

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

2dehandskeuring: neveneffectje

Post by Muug »

Contacteert er mij iemand met een vraag over die XT660R. Of die door de keuring gaat geraken. :shock:
Mensen toch. Als men daarmee gaat beginnen dan is het einde nog niet in zicht. :lipsrsealed2:

En dat terwijl er net zoveel tot caferacer omgebouwde moto's te koop zijn. Ik verwacht de komende jaren dan ook een daling van de prijzen....

User avatar
F M
Posts: 5047
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by F M »

En geef nu eens antwoord: gaat die door de keuring geraken ?

:peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by Muug »

achterstevoren ondersteboven zelfs!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by Raketman »

Een markt die gaat verzadigd zitten van onverkoopbare moto's, omdat ze niet door de keuring geraken en het veel te duur of onmogelijk geworden is om ze terug origineel te zetten. Dat eerder wel.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by Koeno »

ik zal dus dringend op zoek moeten naar originele pinkers voor de CB...
maar die staalomwonden remleiding wil ik wel niet meer missen.... nu lijkt dat ding zelfs hard te willen remmen :p

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by Droopy »

Toen we13 jaar geleden een andere uitlaat op onze pocket cbr hebben laten zetten hebben we de originele uitlaat in onze garage bewaard. 😇
Toen was er al sprake van motokeuring maar die uitlaat ligt daar nog altijd te liggen en ik ben benieuwd of de motor daarmee nog kan rijden. 😕

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by Blackbert »

Muug wrote: 15 May 2020 14:55 achterstevoren ondersteboven zelfs!
Dat is een stoute uitspraak, gezien nog niemand weet wat er gekeurd zal worden.
In het minder gunstige scenario kunde voor de stalen remleidingen, de PC, de demper en de homemade achterkant een rode kaart krijgen.

Aangezien we nog altijd in een apenland wonen zie ik niet direct dat er met gezond boerenverstand een regelgeving gaat uitgewerkt worden.
Aangezien we nu al midden mei 2020 zijn en die regelgeving er tegen januari 2022 moet liggen, wordt die kans nog veel kleiner.

Hier staat een artikel dat het effe mooi samenvat: België heeft weer (bewust) de makkelijkste en goedkoopste weg gekozen: doe niks voor 3 jaar en de keuring moet er komen. Maar vooral de voorlaatste paragraaf laat weer eens zien hoe Europa zich baseert op gegevens die er eigenlijk niet toe doen. (als dat allemaal klopt natuurlijk)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by Muug »

Da was om te lachen eh Bert. Men vroeg een antwoord en ik heb er één gegeven. ;)
Desniettemin geeft de combinatie van de woorden keuring en België in één zin de rillingen over mijn rug. :?

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by TRooPER »

Koeno wrote: 16 May 2020 08:42 ik zal dus dringend op zoek moeten naar originele pinkers voor de CB...
maar die staalomwonden remleiding wil ik wel niet meer missen.... nu lijkt dat ding zelfs hard te willen remmen :p
pinkers zijn volgens mij niet verplicht, je mag (denk ik) perfect de richting aanwijzen met een duidelijk arm/handgebaar.

op mijn XR zitten geen pinkers en 1 spiegel (omdat ik ooit eens door een politieman op de ring werd staande gehouden: "1 spiegel is verplicht meneer !")
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by duibhce Kaelann »

TRooPER wrote: 25 May 2020 11:20 pinkers zijn volgens mij niet verplicht, je mag (denk ik) perfect de richting aanwijzen met een duidelijk arm/handgebaar.
Pinkers zijn verplicht als het voertuig met pinkers is gehomologeerd geweest. Bij een motor die met pinkers verkocht is geweest mag je ze dus niet gewoon afhalen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by Raketman »

De enige motorfiets die (bij mijn weten) ooit een homologatie gekregen heeft zonder spiegels en pinkers was de WR450. Geen idee waarom net die niet.
Nil volentibus arduum

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by duibhce Kaelann »

De DRZ400E volgens mij ook.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by TuttoTerreno »

ik ben dat al 20 jaar gewend.

de regels laten best wel wat afwijkingen toe, desnoods met extra keuring om alles "per uitzondering" in regel te brengen.

of de Belgische overheid even pragmatisch gaat zijn ... :lipsrsealed2:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 2dehandskeuring: neveneffectje

Post by bompa »

Ik heb toch al is aan het kijken geweest voor een groter achterlicht , dat er opstaat zie je eigenlijk wel goed ,en het stoplicht is hevig, maar is zo een klein rond ding van een diameter van ongeveer 3 cm, een originele uitlaat heb ik al liggen,dus als het zover is de originele uitlaat er op, een groter achterlicht met een keurmerk er op, en de pinkers nog iets naar achter brengen, en voor de rest is hij tip top :mrgreen:

Post Reply