KTM 790 Adventure
Re: KTM 790 Adventure
Om het nog wat ingewikkelder te maken bij KTM brengen ze nu nog een 890 Adventure op de markt.
https://www.ktm.com/en-nl/models/travel ... r2021.html
Het nut van die extra 100cc ontgaat mij echter want die 790 versie is toch nog heel recent.
En ja, het is de schuld van FM met zijn lyrische verhalen die mijn aandacht op de KMT Adventure 790 en 890 hebben getrokken.
(Maar er komt voorlopig niets nieuws in mijn garage te staan)
https://www.ktm.com/en-nl/models/travel ... r2021.html
Het nut van die extra 100cc ontgaat mij echter want die 790 versie is toch nog heel recent.
En ja, het is de schuld van FM met zijn lyrische verhalen die mijn aandacht op de KMT Adventure 790 en 890 hebben getrokken.
(Maar er komt voorlopig niets nieuws in mijn garage te staan)
Re: KTM 790 Adventure
jah,
ik snap het ook niet goed.
Het gaat wat te rap, zou ik zeggen.
Elk jaar een ander model, een upgrade, een motor die ietske groter is
Eigenlijk zou FM bij KTM 't zelfde "mopje" moeten gebruiken als wat 'm altijd bij mij en wipr gebruikt.
ik snap het ook niet goed.
Het gaat wat te rap, zou ik zeggen.
Elk jaar een ander model, een upgrade, een motor die ietske groter is
Eigenlijk zou FM bij KTM 't zelfde "mopje" moeten gebruiken als wat 'm altijd bij mij en wipr gebruikt.
Re: KTM 790 Adventure
Het is allemaal nog onduidelijk, omdat KTM nog niet veel officieel nieuws verspreidde, maar sommigen vertellen dat de 890 R en 890 R Rally de 790 R en 790 R Rally zouden vervangen, maar dat de standaard 790 zou blijven, en er zou dan ook geen standaard 890 komen. Maar dat is nog heel speculatief.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
Zo heb ik het ook gehoord dat de 790 voorlopig zou blijven en dat dit 890blok zou gebruikt wordenin de nieuwe Husqvarna hoogpoter.F M wrote: ↑10 Oct 2020 17:27 Het is allemaal nog onduidelijk, omdat KTM nog niet veel officieel nieuws verspreidde, maar sommigen vertellen dat de 890 R en 890 R Rally de 790 R en 790 R Rally zouden vervangen, maar dat de standaard 790 zou blijven, en er zou dan ook geen standaard 890 komen. Maar dat is nog heel speculatief.
Ik zie het nut er ook niet van in maar goed, ik snap zoveel niet
- duibhce Kaelann
- Posts: 2914
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: KTM 790 Adventure
Een 590 die max 170kg nat weegt, daar zou ik enthousiast van worden. De 790 is al meer dan fun genoeg, die extra cc's zijn echt niet nodig.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: KTM 790 Adventure
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: KTM 790 Adventure
En moest dat dan een Honda zijn, dan zou ik nog ehthousiaster worden.duibhce Kaelann wrote: ↑10 Oct 2020 19:18 Een 590 die max 170kg nat weegt, daar zou ik enthousiast van worden. De 790 is al meer dan fun genoeg, die extra cc's zijn echt niet nodig.
Oliewissel bij de KTM gedaan vandaag.
- carterbout los
- oliefilter los
- aftapbout oliereservoir los
- zeefje onderaan rechts los
- zeefje oliereservoir los
Bij Honda is dat doorgaans:
- carterbout los
- oliefilter los
Dat is toch een pak eenvoudiger.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: KTM 790 Adventure
honda cbx500 bestaat al
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: KTM 790 Adventure
mss moeten ze er noppenbanden op steken en het ook nen "adventure" noemen
Re: KTM 790 Adventure
170 nat?
Zou kunnen.
Maar toch - en dat weet je zelf ook - teveel te fragiele plastiek. En toch wel te weinig grondspeling. En geen 21" voorwiel. En te korte veerwegen.
Dus toch maar niet.
Re: KTM 790 Adventure
Inderdaad. 1190, 1290, 1090, 1050... Wie kan dat nog bijhouden?
Nu ja, bij de auto's zien we ook bij elk model verschillende motorisaties waar je uit kan kiezen. KTM wil misschien dezelfde weg op bij de motoren?
Nu ja, bij de auto's zien we ook bij elk model verschillende motorisaties waar je uit kan kiezen. KTM wil misschien dezelfde weg op bij de motoren?
I am confused. Oh no, maybe not!
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: KTM 790 Adventure
De 890 is vanaf nu te preorderen op de site. Inderdaad enkel een 890 R en 890 R rally. Wel een beetje vreemd dat KTM België hun site enkel in het frans en het engels heeft, een nederlandstalige versie zou toch wel op zijn plaats zijn, niet? Ook de Nederlandse versie van de site is in het Engels. Vreemd.
Me gusta la moto, me gustas tu.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: KTM 790 Adventure
Allemaal veel beter dan Moto Guzzi : de officiële site geeft enkel "error" be.motoguzzi.it
er is wel een motoguzzi.be , maar dat is kennelijk van de Moto Guzzi club Belgium. Interessant, die doen nog toerritten en hebben een forum. Asjemenou
er is wel een motoguzzi.be , maar dat is kennelijk van de Moto Guzzi club Belgium. Interessant, die doen nog toerritten en hebben een forum. Asjemenou
Re: KTM 790 Adventure
De dag dat onze Noordervrienden beslissen van hun website te vertalen, dan wordt die van België onmiddelijk aangepast, ons land is beschouws als een "minor subsidiary" en valt daarom niet onder onmidelijke prioriteit. Alles wat Frankrijk en Nederland doen wordt op de Belgische site aangepast. Very frustrating imo.Tom Thumper wrote: ↑12 Oct 2020 11:24 De 890 is vanaf nu te preorderen op de site. Inderdaad enkel een 890 R en 890 R rally. Wel een beetje vreemd dat KTM België hun site enkel in het frans en het engels heeft, een nederlandstalige versie zou toch wel op zijn plaats zijn, niet? Ook de Nederlandse versie van de site is in het Engels. Vreemd.
Bij Husqvarna is het reeds gedaan daar ze in NL daar de inspannig ervoor gedaan hebben.
Vi veri veniversum vivus vici. -V-