Wel, dat zou wel eens durven veranderen. Na 28j durft dat al eens de geest geven. Het schommelt nogal, voor en achter. Maar ze lekt niet!
BMW R100R
Re: BMW R100R
Re: BMW R100R
Ik zat er al efkes op te wachten wanneer ge er mee voor de pinnen zou komen...
Schonen brommer ni te veel meer aan poetsen maar rijden met die handel
Veel plezier en veilige kilometers
Schonen brommer ni te veel meer aan poetsen maar rijden met die handel
Veel plezier en veilige kilometers
Oldtimer BMW fanaat
Re: BMW R100R
Daarom dat de mijne ook nog ni mag vertrekken.. zou schrik hebben dat ze hem ook mismeesteren... (of dat maak ik mezelf toch wijs)Davy78 wrote: ↑25 Jun 2020 20:35 Mooie vondst!
En, omdat ge uw expliciete toestemming hebt gegeven:
Ik durf het bijna niet zo te verwoorden, maar dat is er eentje om bij te houden
Nee, serieus, deze zou ik bijhouden. Al is het maar om hem te beschermen van de huidige rage waarbij alle oude motoren kost wat kost moeten omgebouwd worden tot "unieke" caferacers ...
Seg Muug, onze moto's zijn dus feitelijk evenoud.... vraagt om een ritje met al wat oudere gebakjes he :p
Re: BMW R100R
Wreed schone Muug, ge kunt die zo in de showroom zetten!
Veel rijplezier ermee!
Veel rijplezier ermee!
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: BMW R100R
alle vooruit, ne nieuwe moto: PROFICIAT! en congé, nog es proficiat.
Dat kan alleen maar plezier geven - liefst samen
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: BMW R100R
...aan de spaaktechniek van de velgen te zien vermoed ik model maart 1992
"...the path is the destination"
Re: BMW R100R
'k heb het niet zo voor (het moderne) BMW. Om een of andere reden doet mij dat helemaal niks.
Maar zo'n vintage boxermodelleke? Dat heeft wel iets. Dat heeft wel veel, zeker als 't zo piekfijn tot in de puntjes verzorgd is!
Veel plezier ermee!
Maar zo'n vintage boxermodelleke? Dat heeft wel iets. Dat heeft wel veel, zeker als 't zo piekfijn tot in de puntjes verzorgd is!
Veel plezier ermee!
Re: BMW R100R
Hij staat heel proper, daar niet van. Maar ik vind die reeks het minst aantrekkelijk van alle R-modellen die BMW ooit uitgebracht heeft. Ge ziet gewoon dat deze een samenraapsel is van onderdelen die ze nog in't schap hadden liggen, en waar nog rap wat moto's van bijeen geklutst zijn voordat de vierkleps 1100 eraan kwam...Retro kleppendeksels (van de pré-77 modellen) met moderne looks van tank en voorspatbord, het vecht dat het geen naam heeft .
Maar in deze staat natuurlijk een potentiële belegging naar de toekomst toe, want zo zot veel zijn daar niet meer van verkocht geweest dacht ik.
Maar in deze staat natuurlijk een potentiële belegging naar de toekomst toe, want zo zot veel zijn daar niet meer van verkocht geweest dacht ik.
Nil volentibus arduum
Re: BMW R100R
Akkoord met de deksels, ik vind de vierkante ook mooier, maar de rest is gewoonweg perfect. A wacht, die rare "tong" aan het dashboard is ook lelijk.
Maar anders: Moderne banden en -maten, moderne remmen vooraan (Brembo 4zuiger remklauwen!), moderne velgen, modern voorspatbord, moderne ParaLever, moderne uitlaat, moderne ontsteking, 12v plug,
Oud: het blok, het frame, de pinkers, de voorvork, de lichten.
En daarmee zijn we rond want er zit niet veel aan deze moto
Maar anders: Moderne banden en -maten, moderne remmen vooraan (Brembo 4zuiger remklauwen!), moderne velgen, modern voorspatbord, moderne ParaLever, moderne uitlaat, moderne ontsteking, 12v plug,
Oud: het blok, het frame, de pinkers, de voorvork, de lichten.
En daarmee zijn we rond want er zit niet veel aan deze moto
Re: BMW R100R
Ik heb er toch maar wat foto's van genomen, van al die blinkende onderdelen, want da's de laatste keer dat 'm zo schoon gekuisd geweest gaat zijn
Nu moet ge weten dat dat de mottigste aluminium ter wereld is als ge dat proper wilt krijgen. 't is ultrazacht materiaal en zoals ge ziet op de foto's is eigenlijk ruw afgewerkt. Straatstof, veldstof, remstof, alle soorten vet...nestelt zich gaarne tot in de eeuwigheid in de poriën.
Ik kan mij dan ook niet voorstellen hoeveel uren die man bezig geweest is om dat allemaal zo spiegelend te krijgen.
En allemaal voor niks, nu 'm dat aan mij verkocht heeft
Nu moet ge weten dat dat de mottigste aluminium ter wereld is als ge dat proper wilt krijgen. 't is ultrazacht materiaal en zoals ge ziet op de foto's is eigenlijk ruw afgewerkt. Straatstof, veldstof, remstof, alle soorten vet...nestelt zich gaarne tot in de eeuwigheid in de poriën.
Ik kan mij dan ook niet voorstellen hoeveel uren die man bezig geweest is om dat allemaal zo spiegelend te krijgen.
En allemaal voor niks, nu 'm dat aan mij verkocht heeft
Re: BMW R100R
Niks aan toe te voegen, tenzij minst aantrekkelijk voor mij best wel de lelijkste is.Raketman wrote: ↑27 Jun 2020 01:59 Hij staat heel proper, daar niet van. Maar ik vind die reeks het minst aantrekkelijk van alle R-modellen die BMW ooit uitgebracht heeft. Ge ziet gewoon dat deze een samenraapsel is van onderdelen die ze nog in't schap hadden liggen, en waar nog rap wat moto's van bijeen geklutst zijn voordat de vierkleps 1100 eraan kwam...Retro kleppendeksels (van de pré-77 modellen) met moderne looks van tank en voorspatbord, het vecht dat het geen naam heeft .
Nope, van deze zijn er veel verkocht, van de Classic héél weinig, en de latere Mystic is om een of ander duistere reden ook erg gewild gebleven.
Re: BMW R100R
Jep, eigenlijk wou ik een Classic inderdaad. Gewoon omdat 'm zwart is met een biezeke op de tank.
Ik was al naar een afgeleefd exemplaar van 130.000km gaan kijken. Zal technisch wel ok geweest zijn, maar optisch was ie gewoon echt op.
In Luik stond er nog ene die mijn goesting kon wegdragen. Met een R100S-kuipke op. Was wel ver, en toch ook nog te duur naar mijn goesting.
Maar bon toen kwam ik deze tegen. Ik denk niet dat 'm 24u online gestaan heeft.
De R en de Classic zijn eigenlijk een GS met korte veerwegen. De Mystic is toch weer wat anders, met een ander subframe bvb. Die laatste heeft ook een dashboard met modernere lampekes.
Re: BMW R100R
Ne keer gelijk uiteenvijzen en hoogglans polijsten?Muug wrote: ↑27 Jun 2020 09:17 Ik heb er toch maar wat foto's van genomen, van al die blinkende onderdelen, want da's de laatste keer dat 'm zo schoon gekuisd geweest gaat zijn
Nu moet ge weten dat dat de mottigste aluminium ter wereld is als ge dat proper wilt krijgen. 't is ultrazacht materiaal en zoals ge ziet op de foto's is eigenlijk ruw afgewerkt. Straatstof, veldstof, remstof, alle soorten vet...nestelt zich gaarne tot in de eeuwigheid in de poriën.
Ik kan mij dan ook niet voorstellen hoeveel uren die man bezig geweest is om dat allemaal zo spiegelend te krijgen.
En allemaal voor niks, nu 'm dat aan mij verkocht heeft
De volgende lockdown zal rap voorbij zijn.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: BMW R100R
Deels gepoulierd, maar vooral sodablasting (of dry-ice)...ge kunt die altijd terug zo proper krijgen indien gewenst.
Nil volentibus arduum
Re: BMW R100R
Hm, ik weet zo niet of ne mens van 75 die technieken toepast.
Re: BMW R100R
Na enkele ritjes toch besloten van de schokbreker achteraan te vervangen. Zowel solo als met duo doet de achterzijde van de moto ongecontroleerde dingen als je over slechte wegen rijdt. Dus in Duitsland zou ik géén andere schokbreker steken, maar hier moet ik dat geld dus wel over de toonbank gooien. Vooraan daarentegen is dat voorlopig niet nodig. Voorlopig.
Andere bandjes zijn ook al besteld. Rondrijden met banden van 10 en 16j oud, met duizenden microscheurtjes in de flanken, is wellicht geen goed idee. Het worden Bridgestone BT023's, wegens geen zin in die ouwerwetse BT45's...
Het zadel krijgt wellicht ook aan antisliplaagje, want 't is momenteel gelijk in de tekenfilmkes: de moto gaat éérst vooruit en pas na een seconde volgt de chauffeur/duo. Idem bij het remmen....
Andere bandjes zijn ook al besteld. Rondrijden met banden van 10 en 16j oud, met duizenden microscheurtjes in de flanken, is wellicht geen goed idee. Het worden Bridgestone BT023's, wegens geen zin in die ouwerwetse BT45's...
Het zadel krijgt wellicht ook aan antisliplaagje, want 't is momenteel gelijk in de tekenfilmkes: de moto gaat éérst vooruit en pas na een seconde volgt de chauffeur/duo. Idem bij het remmen....
Re: BMW R100R
Hmm, BT023 ...
Ik zou er ook eens Pirelli Sport Demon's op overwegen. Dat ligt op mijne Z1000, en zal op nog van mijn ouwe knarren komen te liggen als die ooit aan vervanging toe zijn. Ik ben natuurlijk een Pirelli-fan...
Ik zou er ook eens Pirelli Sport Demon's op overwegen. Dat ligt op mijne Z1000, en zal op nog van mijn ouwe knarren komen te liggen als die ooit aan vervanging toe zijn. Ik ben natuurlijk een Pirelli-fan...
Nil volentibus arduum