Als je de testverslagen lees van die tijd was dat echt de allergrijste muis...Stefke wrote: ↑20 Aug 2020 23:29euh... zo grijs is die Sevenfifty toch niet, is wel de opvolger van de legendarische CB750 modellenreeks. Was toch wel een goed verkopend model in zijn tijd! En zeker de laatste modellen met zwarte motorblokken zijn geweldig schoon! Mooie klassieke lijn met die dubbele uitlaatjes. En ik heb daar altijd heel graag mee gereden, goede zithouding, licht stuur gedrag, bij pittig rijden komt de comfortabele vering met klassiek kader wel wat roet in het eten gooien. Begin jaren 90 waren dat zelfs lesmoto's in de rijschool! Na 50000km hadden de koppelingen wel hun best tijd gehad. En de klepsteelzittingen en dichtingen waren toen ook versleten. dat gaf wel geweldige blauwe rookpluimen bij pittig optrekken of hernemen!
In de vriendenkring hier 5 stuks! 1 in absolute nieuwstaat, 3 gewone waarvan 2 uit dienst en eentje dat al afkes verkocht is.
Heeft wel de naam van de legendarische CB 750, maar doesn't live up to the expectations...
Het blok is geleend uit de CBX 750, hydraulische klepstoters, maar honda heeft beslist om de CBX 750 zijn 90pk te temperen naar 72-tal pony's... In niets echt goed (ook in niets echt slecht).
Hier staat er ook nog eentje in de garage... blijft wat plakken... want verkopen krijg ik nog altijd niet over mijn hart :p
wel met geupdate vering (progressieve veren voor & achteraan)
bandjes zijn wel ten einde (8 a 9 jaar oud, en beginnende droogte scheurtjes)