Iets in ‘t vizier

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Iets in ‘t vizier

Post by Wipr »

En dan heb ik het niet over datgene dat van mijn motorhelm een perfect mondmasker maakt.......

Mei, juni, juli, augustus, september......5maanden geen motor lijken wel jaren. Heb ik hem gemist de motor.........eigenlijk niet maar kan het niet aanzien dat de motorhelm en andere motorspullen er zo bij liggen en heb enkel de monowheel nog. Geen fiets of iets anders. Monowheel blijft en is nog steeds een ongelofelijk transportmiddel. Realistische range van 70km (fabriek geeft 100km op) en topspeed van 40km/u. Ik rijd tussen de 25-35km/u. Geweldig dus


Maar goed, ik heb dus een motor gespot. Vrijdag wellicht eens gaan zien want ik heb een bod gedaan en aanvaard. Welke mogen jullie raden. Ik geef enkele tips mee.
Model is niet heel lang op de markt geweest. Sommige vinden hem spuuglelijk, anderen mooi. Geen pk monster en rond de 2000€ te vinden. Rechtop houding, onderhoudsvriendelijk (geen scooter)......geen onbekend merk. ;)

PS: De lotto valt maar niet dus moet ik de Zero DS maar even vergeten :mrgreen:

Oh ja, ik twijfel al langer om een goedkopere motor te kopen en deze zelf te verbouwen naar iets eigenzinnig. Of plastieken onderdelen te vervangen door zelfgemaakte alu onderdelen bijv.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Iets in ‘t vizier

Post by Jopet »

Wipr wrote: 06 Oct 2020 23:52 Sommige vinden hem spuuglelijk, anderen mooi. Geen pk monster en rond de 2000€ te vinden. Rechtop houding, onderhoudsvriendelijk (geen scooter)......geen onbekend merk. ;)
Aprilia Motó 6.5 by Philippe Starck....

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Iets in ‘t vizier

Post by Koeno »

Grappig, ik was hetzelfde aan't denken als Jopet...

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Iets in ‘t vizier

Post by zappa »

Een Honda DN 01 :mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Iets in ‘t vizier

Post by Muug »

Er zijn te weinig parameters om deftig te zoeken in 2dehands.be. :mrgreen:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Iets in ‘t vizier

Post by duibhce Kaelann »

MT01, BT1100, X11, ... ?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Iets in ‘t vizier

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 07 Oct 2020 11:07 MT01, BT1100, X11, ... ?
Een Terra ! :grin:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Iets in ‘t vizier

Post by Koeno »

duibhce Kaelann wrote: 07 Oct 2020 11:07 MT01, BT1100, X11, ... ?
Volgens mij hebt gij een probleem met het cijfer 1 en 0... IT'er toevallig? :lol:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Iets in ‘t vizier

Post by F M »

Wipr wrote: 06 Oct 2020 23:52 Welke mogen jullie raden.
Geen zin in. Hij zal toch weer rap weg zijn.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Iets in ‘t vizier

Post by Koeno »

F M wrote: 07 Oct 2020 12:51 Geen zin in. Hij zal toch weer rap weg zijn.
(met alle respect)
Echt wel een stokpaardje voor jou he :peepwall:
Het mopje was ergens wel eens grappig ooit, maar langzaam aan... krijgt het een iets te lange baard.
Tijd om iets nieuws te zoeken, neen?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Iets in ‘t vizier

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 07 Oct 2020 12:56
F M wrote: 07 Oct 2020 12:51 Geen zin in. Hij zal toch weer rap weg zijn.
(met alle respect)
Echt wel een stokpaardje voor jou he :peepwall:
Het mopje was ergens wel eens grappig ooit, maar langzaam aan... krijgt het een iets te lange baard.
Tijd om iets nieuws te zoeken, neen?
Nope.

Wat wel al héél lang is, is de lijst met moto's die Wipr koopt maar waar hij nooit/amper mee rijdt. Alle begrip dat er mensen zijn die echt geen zin meer hebben om deze keer weer eens een portie aandacht te geven aan die mens die eigenlijk niet graag met de moto rijdt maar het zelf nog niet door heeft.
En heel kort, ja echt kort is de lijst van moto's waar hij wel meer dan 1000 km. gereden heeft. Ik betwijfel of die lijst wel bestaat.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Iets in ‘t vizier

Post by Koeno »

Jup, want het mopje wordt ook doorgetrokken naar anderen...
+ maakt dat dan verschil? Al kocht iemand elke week een nieuwe motor om er max 10km op te rijden... Moet het zelfde mopje dan steeds opnieuw uitgemolken worden?
ik vind dat beetje vermoeiend, maar kan aan mij liggen

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Iets in ‘t vizier

Post by Muug »

Koeno wrote: 07 Oct 2020 13:25 ik vind dat beetje vermoeiend, maar kan aan mij liggen
neeneen, 't wordt wat afgezaagd, afin, 't is eigenlijk al compleet ontworteld. Maar ja kijk, 't is al niet tegen u gericht moet je maar denken ;) :mrgreen:
Ik moet min of meer spontaan denken aan een Nederlands audioforum dat mij indertijd goed geholpen heeft met het bouwen van een buizenversterker. Die mensen daar op dat forum doen in vele gevallen al een heel mensenleven lang niks anders dan speakers bouwen, of versterkers, of voorversterkers. Ze bouwen dat, meten dat uit, luisteren er een paar dagen/weken naar en beginnen opnieuw. Ze helpen elkaar en lachen daar ook veel met elkaar, maar toch niet gelijk hier in Vlaanderen. Hier zit er meestal ietskes meer venijn in, hoewel ge dat niet luidop moogt zeggen. :|

Zelf denk ik dat het één van de grote gekende merken zal zijn: dus de klassieke Japanners ofwel de klassieke Europese merken. Gezien de prijs schat ik iets van om en bij de 20 jaar oud, met een marge van 5 jaar, dus tussen 1995 en 2005. Maar verder? :dontknow:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Iets in ‘t vizier

Post by F M »

@Koeno: het was geen mopje.

Ik moet er alvast zelf niet om lachen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Iets in ‘t vizier

Post by OzzePaa »

Ja, Wipr jong, één keer goed met dat viruske besmet, is ne moto iets dat ge mist tot in de kist hé ;)
Wèlke, nadat we je begin juni voor't laatst hoorden, aan je lijstje (misschien) wordt toegevoegd speelt allemaal nie zoveel rol : dàt er (waarschijnlijk) weer ene komt en je gemoedsrust terug op peil komt, wel ;) :thumbsup:

.... toch gene Honda Integra zekers :idea: :?: :mrgreen: ... :foutje: : te duur/te jong/scooter ... dus :arrow: NEN DOOVIL :!: :headbang:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Iets in ‘t vizier

Post by zappa »

Tom Thumper wrote: 07 Oct 2020 13:18
Koeno wrote: 07 Oct 2020 12:56
(met alle respect)
Echt wel een stokpaardje voor jou he :peepwall:
Het mopje was ergens wel eens grappig ooit, maar langzaam aan... krijgt het een iets te lange baard.
Tijd om iets nieuws te zoeken, neen?
Nope.

Wat wel al héél lang is, is de lijst met moto's die Wipr koopt maar waar hij nooit/amper mee rijdt. Alle begrip dat er mensen zijn die echt geen zin meer hebben om deze keer weer eens een portie aandacht te geven aan die mens die eigenlijk niet graag met de moto rijdt maar het zelf nog niet door heeft.
En heel kort, ja echt kort is de lijst van moto's waar hij wel meer dan 1000 km. gereden heeft. Ik betwijfel of die lijst wel bestaat.
klik (met uw muis of vingerpuntjeu) => :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:


[Car = motorycle]
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Iets in ‘t vizier

Post by Wipr »

Jopet wrote: 07 Oct 2020 01:24
Wipr wrote: 06 Oct 2020 23:52 Sommige vinden hem spuuglelijk, anderen mooi. Geen pk monster en rond de 2000€ te vinden. Rechtop houding, onderhoudsvriendelijk (geen scooter)......geen onbekend merk. ;)
Aprilia Motó 6.5 by Philippe Starck....

Image
Mja, dat ik daar niet meer aan gedacht heb deze Avengers motor ;)
Je zit ferm in de goede richting :thumbsup:
Een terra had ook gekund dus ik zocht in deze richting.....

Na een volgende poging zeg ik het wel hoor. ;)

@FM......die kans is groot al kan ik deze best oprijden of gebruiken voor een zelfbouw project als ik hem beu ben. Veel ga ik er niet meer voor krijgen als ik hem van de hand wil doen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Iets in ‘t vizier

Post by Wipr »

Tom Thumper wrote: 07 Oct 2020 13:18
Koeno wrote: 07 Oct 2020 12:56
(met alle respect)
Echt wel een stokpaardje voor jou he :peepwall:
Het mopje was ergens wel eens grappig ooit, maar langzaam aan... krijgt het een iets te lange baard.
Tijd om iets nieuws te zoeken, neen?
Nope.

Wat wel al héél lang is, is de lijst met moto's die Wipr koopt maar waar hij nooit/amper mee rijdt. Alle begrip dat er mensen zijn die echt geen zin meer hebben om deze keer weer eens een portie aandacht te geven aan die mens die eigenlijk niet graag met de moto rijdt maar het zelf nog niet door heeft.
En heel kort, ja echt kort is de lijst van moto's waar hij wel meer dan 1000 km. gereden heeft. Ik betwijfel of die lijst wel bestaat.
Klopt Tom, het is niet de meest aangename post om te lezen maar het klopt wel. De laatste heb ik effectief geen 1000km met gereden. Met de andere motoren die er zijn geweest telkens een 3000 a 4000km de laatste jaren. Voor de kinderen er waren was het een paar duizend km per jaar meer.
Er is ene motor waar ik bij mijn weten meer dan 10.000km mee gereden heb en dat was de Ducati ST2.

En de lijst van de motoren waar ik geen 1000km mee gereden heb. Ik geen hem bij deze mee.

YamahaTDM900 (gekocht als wrak en verkocht als wrak)
Vitpillen 401 (Corona of zoiet)
Aprilia scarabeo 500 (maagdelijke 400km toen ik hem kocht, bleek geaccidenteerd te zijn en dan is mijn vertrouwen weg)

En met de andere 22 exemplaren telkens een 3000-5000km dus qua aantal een peulschil met de doorwinterde motards maar zal een kleine 100.000km’s zijn.

Maar, gaan kijken wil niet zeggen kopen....we zien wel. Als dat gevoel er is dan koop ik hem, zo niet zet ik de rest van de nog aanwezige motorspullen ook te koop.

En wat je aanhaalt over niet graag met de motor rijden....zelfs daar kan je gelijk in hebben. Net zoals ik veel liever in warme oorden ga kitesurfen bijv, rijd ik veel liever bij mooi weer. Niet te koud, geen hittegolf en niet teveel verkeer dus schiet er niet veel over. Als het in de regen moet, door de spits, te warm of te koud en je wil uit dat motorpak omdat het tegensteekt dat zweten of dat doorweekt zijn......ja klopt, de ware motard ben ik totaal niet.
Zet me gerust onder de noemer “zondagsrijder”

Eneuhm, ik zit er totaal niet mee als mensen een oordeel hebben over iemand anders en deze nog nooit in levende lijve ontmoet hebben. Dus be my guest ;)
Merci voor dat sprankeltje aandacht :twisted:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Iets in ‘t vizier

Post by Muug »

Wipr wrote: 08 Oct 2020 02:19.....rijd ik veel liever bij mooi weer. Niet te koud, geen hittegolf en niet teveel verkeer dus schiet er niet veel over. Als het in de regen moet, door de spits, te warm of te koud en je wil uit dat motorpak omdat het tegensteekt dat zweten of dat doorweekt zijn......ja klopt, de ware motard ben ik totaal niet.
Zet me gerust onder de noemer “zondagsrijder”
Ewel, ik vrees dat ik tegenwoordig ook een zondagsrijder ben geworden...
Meer dan 3000-4000km per jaar doe ik ook niet. Sterker nog, ik ben telkens verbaasd als ik zie dat ik toch nog 4000km gehaald heb, want ik rij nauwelijks nog.
En ook liefst tussen 15 en 25 graden. Celcius. Het één is te koud en het ander vééls te warm. :whistling:
Als ik dat met mijn pre-kinder-fase bekijk, amai ni :o

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Iets in ‘t vizier

Post by OzzePaa »

En, Wim :?: Ist vrijdag ne no-deal geworden, of moeten we eerst raden wafoor spel het is alvorens je komt stoefen met uw nief gerief ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply