2021 Ducati Multistrada V4
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Maar die prijs eh
Zo'n 950 lijkt mij wel wat.
Zo'n 950 lijkt mij wel wat.
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Inderdaad Muug, zoals ik die zou nemen komt het op meer dan 30.000 euro
Dat komt zelfs duurder uit dan een full option GSa
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Ducati is simpelweg één van mijn lievelingsmerken. Enerzijds bewonder ik ze omdat ze er als klein merk in geslaagd zijn om van oude brakke machines - met legendarische wegligging - hypermoderne bolides te maken, met nog steeds die legendarische wegligging. Het is een merk dat er in slaagt om bij mij warme gevoelens op te roepen, om één of andere reden triggert dat allerlei leuke, goedvoelende gevoelens, gedachten en warme, zuiderse zonnige dromen. Het is de Ferrari op twee wielen. Met ook een gelijkwaardige vorm van nuttigheid: totaal geen. Ge kunt op de meeste moto's niks meer kwijt dan een minitanktasje waarin met moeite een portefeuille past. De Mulitstrada is hierop een ferme uitzondering, daar is plaats voor mensen en bagage.
Straffe technologiën ook trouwens: bij deze motor worden zelfs de achterste twee cylinders uitgeschakeld in bepaalde omstandigheden, om de rijder niet te roosteren bvb.
Straffe technologiën ook trouwens: bij deze motor worden zelfs de achterste twee cylinders uitgeschakeld in bepaalde omstandigheden, om de rijder niet te roosteren bvb.
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Da's meer dan ik 2 jaar terug voor een nieuwe CX5 moest neertellen!
Ik vraag mij toch echt af hoe dat verkocht raakt...
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Tja,
in Engeland bvb pushen ze de mensen enorm richting PCP (personal contract purchase: https://www.moneysavingexpert.com/car-f ... -purchase/ ), wat een persoonlijk leaseplan is. Ik heb een abonnement op BIKE en het is extreem duidelijk dat dat boekske zwaar misbruikt wordt om dat bij iedereen door het strot te duwen. Tot een jaar of 2, 3 geleden was dat niet het geval.
Dus bij alle nieuwe moto's die ze bespreken geven ze - zo heel terloops - ook efkes de maandelijke aflossing mee. Het moet zijn dat er genoeg zijn die op die kar springen. Waarschijnlijk bestaan er hier te lande ook van die systemen, maar doordat ik geen abonnement heb op een belgisch boekske weet ik dat niet.
in Engeland bvb pushen ze de mensen enorm richting PCP (personal contract purchase: https://www.moneysavingexpert.com/car-f ... -purchase/ ), wat een persoonlijk leaseplan is. Ik heb een abonnement op BIKE en het is extreem duidelijk dat dat boekske zwaar misbruikt wordt om dat bij iedereen door het strot te duwen. Tot een jaar of 2, 3 geleden was dat niet het geval.
Dus bij alle nieuwe moto's die ze bespreken geven ze - zo heel terloops - ook efkes de maandelijke aflossing mee. Het moet zijn dat er genoeg zijn die op die kar springen. Waarschijnlijk bestaan er hier te lande ook van die systemen, maar doordat ik geen abonnement heb op een belgisch boekske weet ik dat niet.
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Ja maar je hebt dan ook een basic CX5 gekocht hé, die van mijn broer was toch een stuk duurder (2.5 full option) , mijn dochter haar CX30 had ongeveer dezelfde catalogusprijs als die Ducati, maar wel bij Cools een heel mooie korting gekregen van bijna 14%.
Maar bij "hoe dat verkocht geraakt" kun je dezelfde vraag stellen bij een Mercedes GLA - C, BMW X1 - 3 of Audi Q3 - 5 series om ongeveer in dezelfde grootte te blijven, ze zijn allemaal een pak duurder dan je CX5 maar toch veel meer verkocht dan de CX5.... en daarom veel beter afgewerkt, neen hoor, Mazda vind ik voor hun geld heel proper en net afgewerkt!
Bij motoren is dit niet anders want als je ziet dat de GS/GSa al jaren de verkooplijsten met ruime voorsprong aanvoeren en toch een pak duurder zijn dan de modellen die volgen in de verkooplijsten. Ook de stap van een full option GS/GSa naar die Ducati is dan ook niet zo groot als pakweg de stap van een Kawa Versys naar die Ducati, m.a.w. ook voor (te) dure motoren is er een markt of anders zouden ze ze niet produceren/verkopen.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Voor dure spullen is er altijd een markt....
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Als de zoon van mijn overbuur arriveert met zijn Porsche Panamera, zeg ik altijd tegen mijn vrouw: "hij heeft weer zijn goedkope wagen gekozen vandaag..."
Er zijn genoeg mensen die zich kunnen veroorloven zo veel geld uit te geven.
Er zijn genoeg mensen die zich kunnen veroorloven zo veel geld uit te geven.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Dat bestaat toch al efkes. Er zijn een paar automerken waar de V- motoren ook maar op één cylinderrij werken onder deellast of bij rustig gebruik. Pas bij vraag naar meer vermogen krijgen alle cylinders ontsteking.
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Bij Honda heeft dat de mooie naam Ballonfinanciëring . https://www.honda-finance.be/personalMuug wrote: ↑11 Dec 2020 08:29 Tja,
in Engeland bvb pushen ze de mensen enorm richting PCP (personal contract purchase: https://www.moneysavingexpert.com/car-f ... -purchase/ ), wat een persoonlijk leaseplan is....
Het moet zijn dat er genoeg zijn die op die kar springen. Waarschijnlijk bestaan er hier te lande ook van die systemen, maar doordat ik geen abonnement heb op een belgisch boekske weet ik dat niet.
Ze hebben mij dit ooit nog voorgesteld en het klinkt aanvankelijk heel mooi want je betaald zogezegd veel minder af per maand maar op het eind van de rit ben je toch een pak meer kwijt dan bij een klassieke lening.
Je interestvoet is hoger en je blijft met een restwaarde zitten die je nog moet betalen of je wordt zachtjes gedwongen om weer een nieuwe moto te kopen en een nieuwe ballonfinaniëring aan te gaan.
Tiens, zou dat misschien de bedoeling van dat systeem zijn.
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Inderdaad, hier bij ons is de Porsche garage gewoonweg de grootste qua oppervlak van alle garages.
Voor een ordinaire garage van VW, Ford, Mazda, Kia, etc moet je al richting Brugge of Maldegem gaan.
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Bij auto's bestaat alles "al efkes".
Het VTEC systeem van de Honda VFR800 bestond ook al een tijd bij de wagens.
Het mag dus gerust gezegd worden dat deze Multistrada de eerste productiemotorfiets is waarbij dit van toepassing is.
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
OEF, gelukkig noem je niet Opel als ordinaire garage of ik ging nog mij geviseerd voelen
In het Porsche Center Knokke staan er toch maar een auto of 12 in de showroom Tjiens, nu je het zegt, in mijn Opel garage staan er maar een 10 tal auto's in de toonzaal
Gemakshalve vergeet ik er wel bij te zeggen dat in de 2de showroom achteraan misschien wel 30 occasie Porsche's staan
MAAR! bij Auto's Lierman staan er toch een gans pak meer auto's dan in het Porsche Center
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Na grondige analyze heb ik besloten om toch maar niet voor deze Ducatie te gaan. 170Pk is wat magerkes voor ne reisenduro die offroad kan. Als ze tegen de 200 geraken wil ik het misschien nog eens overwegen, want met 170 kan dat apparaat mijn skills toch niet aan. Vermoedelijk zou ik na twee dagen al niet meer weten waar kruipen van frustratie.
Nil volentibus arduum
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Eigenlijk feitelijk, ik heb al moto's gehad met 150 en 145 pk.
De 90 van mijn huidige zijn meer dan genoeg om plezier te hebben.
De 90 van mijn huidige zijn meer dan genoeg om plezier te hebben.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Nope, alles behalve het basismodel (weliswaar een 2l ipv een 2.5, die 2.5 is me qua belasting te duur). Maar niemand betaalt natuurlijk de catalogusprijs voor een auto, en dat zal voor die Multistrada wss niet anders zijn. Ik blijft het toch veel geld vinden voor een 'hobby'.Jopet wrote: ↑11 Dec 2020 11:38Ja maar je hebt dan ook een basic CX5 gekocht hé, die van mijn broer was toch een stuk duurder (2.5 full option) , mijn dochter haar CX30 had ongeveer dezelfde catalogusprijs als die Ducati, maar wel bij Cools een heel mooie korting gekregen van bijna 14%.
Maar bij "hoe dat verkocht geraakt" kun je dezelfde vraag stellen bij een Mercedes GLA - C, BMW X1 - 3 of Audi Q3 - 5 series om ongeveer in dezelfde grootte te blijven, ze zijn allemaal een pak duurder dan je CX5 maar toch veel meer verkocht dan de CX5.... en daarom veel beter afgewerkt, neen hoor, Mazda vind ik voor hun geld heel proper en net afgewerkt!
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Toettoet, Opel is een van die ordinaire merken waarvan we wel nog een officiële dealer hebben hier.Jopet wrote: ↑11 Dec 2020 20:59
OEF, gelukkig noem je niet Opel als ordinaire garage of ik ging nog mij geviseerd voelen
In het Porsche Center Knokke staan er toch maar een auto of 12 in de showroom Tjiens, nu je het zegt, in mijn Opel garage staan er maar een 10 tal auto's in de toonzaal
Gemakshalve vergeet ik er wel bij te zeggen dat in de 2de showroom achteraan misschien wel 30 occasie Porsche's staan
MAAR! bij Auto's Lierman staan er toch een gans pak meer auto's dan in het Porsche Center
Maar om je te troosten Jopet een van onze twee wagens is ook een Opel.
Wel grappig is dat de niet-officiële Opel garage hier meer Opels verkocht dan de officiële, daarom is die dan maar gestopt en nu is de niet-officiële Opel garage de officiële geworden.
Vroeger stonden er bij de niet-officiële garage recente leasewagens in zijn showroom en die kocht hij aan via... yep, Opel.
(kan je nog volgen)
Zo hebben wij er daar al drie Opels gekocht, de laatste was amper 11 maand oud, had iets van 20.000 km op de teller en er zitten heel wat toeters en bellen op die ik nieuw nooit zou bijbetaald hebben, die prijzen waren toch snel 25 à 30% goedkoper dan een nieuwe en met nog eens 2 jaar garantie erbovenop. Nu moet hij helaas ook nieuwe wagens en alle modellen verkopen. Het was dat of ook stoppen...
Onze vervanger voor de Modus komt ook van daar, dat was een buitenkansje op leeftijd.
En Lierman, die zou ik niet echt aanraden want daar ken je zeer zelden de voorgeschiedenis van zijn occasiewagens. (in die prijscategorie zou ik nog eerder naar Standaert in Oostkerke gaan)
Wat je bij ons niet kan vinden is (on topic) een Ducati of andere motogaragist. Daar moeten we nog verder voor gaan.
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Tja, sommige hobby's mogen blijkbaar veld kosten. Bovendien staan veel van die dure auto's moto's dikwijls ingeschreven op een zaak. Kwestie van onkosten te kunnen maken, zelfs al wordt die niet (eens veel) voor de zaak gebruikt.
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Ik heb mij een gloednieuwe nieuwe Insignia Sport Tourer GSi gekocht en heb 35% minder betaald dan de catalogusprijs, das nog meer prijsverschil dan een ex-leasing wagen héDroopy wrote: ↑12 Dec 2020 16:35 Zo hebben wij er daar al drie Opels gekocht, de laatste was amper 11 maand oud, had iets van 20.000 km op de teller en er zitten heel wat toeters en bellen op die ik nieuw nooit zou bijbetaald hebben, die prijzen waren toch snel 25 à 30% goedkoper dan een nieuwe en met nog eens 2 jaar garantie erbovenop.
Ik rij nu 2 1/2 jaar rond met deze wagen en heb nog geen enkel ander GSi Sport Tourer tegengekomen, 1 X een Grand Sport maar dus nog geen enkele break
Lierman zou ik ook nooit gaan, behalve eventueel om een occasie stuk te vinden om een oudere wagen te herstellen. Standaert daarentegen zou ik iedereen durven naar toe zenden, werken nog aan eerlijke prijzen en heeft altijd mooie occasies staan waar hij een eerlijke garantie op geeft.
En wat kun je nog vinden van officiële dealers in Brugge? Behalve scooterverdelers van Vespa, Kymco en Sym is er niets te vinden van dealers in Brugge, geen enkele Japanner, Duitser, Italiaan of gelijk wat van gewone baan motoren. Vroeger hadden we nog Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, BMW en Moto Guzzi... maar allemaal zijn die dealers een stille dood gestorven of doen ze geen motoren meer....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: 2021 Ducati Multistrada V4
Gezien de voorwaarden die merken opleggen aan iemand om officiële dealer te worden werkelijk hallucinant zijn (zowel qua shopinrichting of het verplichte aantal motoren dat moet aangekocht worden bvb) is het niet eens verwonderlijk dat vrijwel geen mens daar nog wilt aan beginnen...
Nil volentibus arduum