2021 Ducati Multistrada V4

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Stefke »

Raketman wrote: 13 Dec 2020 18:00 Gezien de voorwaarden die merken opleggen aan iemand om officiële dealer te worden werkelijk hallucinant zijn (zowel qua shopinrichting of het verplichte aantal motoren dat moet aangekocht worden bvb) is het niet eens verwonderlijk dat vrijwel geen mens daar nog wilt aan beginnen...
...of dat nog gewoon wil verderzetten... De VW garage hier is al heel lang gestopt omdat die niet meer naar de pijpen van D'Ieteren wou dansen. De Hyundai garagist bedankte ook feestelijk en is als onafhankelijke alle merken verder gegaan want hem geen windeieren opleverde. En de Honda motozaak is gewoon gestopt wegens kostbeu en een aardig bedrag gekregen voor zijn gebouw. Maar die heeft het spel schoon gespeeld. 5 jaar lang elk bod afgewezen tot het bod hoog genoeg was. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Muug »

Geef het nog een paar jaar en we gaan naar NL of FR moeten om een nieuwe te kopen. Of naar Brussel.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by OzzePaa »

Ook in deze contreiën zie ja dat gebeuren. M'n jongste broer is er al 42 jaar carossier en zag het allemaal van dichtbij evolueren : jarenlang wast de Peugeot-referentie in de streek, maar sinds 2018 zei Lavrijsen ook salut en de kost, en doet sindsdien ook z'n eigen zin. De "officiëlen" die het volhouden worden dan weer alleen maar groter : onze jongste maakt het mee bij de Imacar Heusden waar Peugeot, Opel, DS, Kia en Hyundai onder één dak staan.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Tom Thumper »

Hier in de buurt worden garages overgenomen door grote, ja echt grote Hollandse ketens. Alles van PSA in de ruime omgeving is al van Van Mossel. Die groep heeft 27 merken en 700 verkoopspunten in Nederlands en België.

Gelukkig is de Ducati garage nog van een kleine verdeler. Ik zal er straks eens binnenspringen om de Multistrade V4, als ik dat hier lees, is er eindelijk een moto op de markt die aan mijn noden voldoet. ;)
Last edited by Tom Thumper on 14 Dec 2020 10:15, edited 1 time in total.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by F M »

Ik denk dat je niet met de voeten op de grond gaat geraken. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Droopy »

Wat ik dan weer niet snap is dat er in een godvergeten dorpje zoals Handzame (buurt Diksmuide) bvb een kleine maar fijne dealer van zowat alle merken van Italiaanse moto's zit. :)

zijn goed verlichte showroom viel op in het donker want anders was ik er los voorbij gereden, 'k heb niet de ambitie om een Italiaanse moto te kopen maar qua design... yummie. :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by Muug »

Droopy wrote: 15 Dec 2020 10:55 Wat ik dan weer niet snap is dat er in een godvergeten dorpje zoals Handzame (buurt Diksmuide) bvb een kleine maar fijne dealer van zowat alle merken van Italiaanse moto's zit. :)

zijn goed verlichte showroom viel op in het donker want anders was ik er los voorbij gereden, 'k heb niet de ambitie om een Italiaanse moto te kopen maar qua design... yummie. :grin:
Effe gekeken.
Zoals ik dacht: geen Ducati.
Wel Benelli, MV Agusta (die had ik wel verwacht) en ook SWM.
Erg kleine merken dus.

Bij ons in de buurt, in Laarna, zit of zat ook een SWM-dealer. Maar eigenlijk was dat geen motorfiets dealer. Dat was ene met een grote garage/magazijn in een nieuw industrieterreintje en eigenlijk was zijn hoofdzaak coole brede sportvelgen en banden verkopen en monteren. Om één of andere reden had die SWM daarbij genomen maar hij had geen motorhart. De Superdual heeft een tijd mijn interesse gehad.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1217
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: 2021 Ducati Multistrada V4

Post by TuttoTerreno »

Droopy wrote: 15 Dec 2020 10:55 Wat ik dan weer niet snap is dat er in een godvergeten dorpje zoals Handzame (buurt Diksmuide) bvb een kleine maar fijne dealer van zowat alle merken van Italiaanse moto's zit. :)

zijn goed verlichte showroom viel op in het donker want anders was ik er los voorbij gereden
Gezien er niet veel van zijn, moeten de klanten wel tot daar komen, eh.

Ik breng mijn italiaan naar een officieel "service point", wat letterlijk een schuur is midden in de weides en maisvelden. En die gasten hebben zoveel werk dat ge minstens 6 weken op voorhand moet aankloppen.

en gezien de boomende markt - en het (onverwachte) succes vd V85TT, zie ik dat niet meteen veranderen.

Post Reply