Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

In welk deel v Italië ga je naar de Vogezen op zoek? :w00t:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Droopy »

Raketman wrote: 06 Aug 2021 17:57
Droopy wrote: 05 Aug 2021 12:04 Het werk aan de tank, vooral het lang genoeg laten uitdrogen, was al een maand werk.🥴
Geen idee welk product dat daar gebruikt is (zal dan geen Tankcure of Restom zijn denk ik dan ?) maar bij mij duurt dat 3 dagen :? ...
:dontknow: Geen idee met welk product maar ze besteden dat uit aan iemand die vooral Honda daxen onder handen neemt en dat in bijberoep doet.
Die man komt enkel op zaterdag langs bij hen dus zo kom je al aan een paar extra dagen, de roest die in de tank zat hebben ze bewaard om te tonen aan mij en dat was :shock: dus die tankwand zal niet met een beetje product en wat schudden in orde geweest zijn. ;)
Het product dat hij gebruikt moet twee weken uitharden en dan komt de tank de volgende zaterdag terug bij de dealer die dan nog de tank moet monteren, zo kom je al snel aan een maand. ;)
Last edited by Droopy on 08 Aug 2021 10:44, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Okay okay,
ik geef het meteen toe: ik heb mijn 2005 950 Adventure al een maand of twee niet gebruikt. En dat in het hoogseizoen! :thumbsdown: (dat gezegd zijnde: ik rij nauwelijks tegenwoordig, oa bij gebrek aan tijd, goesting, motivatie, gelegenheid. ..)

Maar dat geeft hem nog niet het recht om om mijn laarzen te pissen als ik hem eens start! :furious3:

Concreet: ik rol de motorfiets naar buiten, ik start de motor, die start meteen, draait mooi rond, en plots begin ik een benzinelucht te ruiken die er niet bij hoort. Blijkt er uit de dikke enigszins transparante slang die vlak naar de koppelings slave cylinder benzine te druppelen: drup drup drup. Kan iemand me zeggen van waar die slang komt? Ongetwijfeld van ergens uit de carbs? Ooit wist ik het, maar nu effe niet. En ik vind het niet zo meteen in het werkplaatshandboek.
Ik zet de motorfiets vervolgens op zijn zijstand, motor draait nog steeds, en plots gutst er benzine vanonder de tank zomaar splats de grond op. Van waar het komt? Geen idee! Overlopende vlotterkamers? Iemand? Niet dat ik dat ooit gehad heb met deze 950, maar er is voor alles een eerste keer veronderstel ik?
Afin, dan heb ik de motor maar uitgeschakeld, en het druppelen stopte. Gelukkig. :whip:

Kortom, de KTM is duidelijk "pissed", en ik mag de boel weer opkuisen...

Maar hij gaat toch kunnen wachten tot na ons reisje hoor. :devil:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 07 Aug 2021 08:52 Er is momenteel wel degelijk een onwrikbaar verband tussen Italië en de Vogezen! :wall:
Verband. WO I : in beide landen bekende militaire wegen uit WOI over de heuvels.

Verder, Alsace/Elzass/lorraine was ooit Duits grondgebied, net als Süd-Tirol (Oostenrijks), nu Frans en Italiaans.

Culinair: Flammkuchen en Pizza, bijna 't zelfde.
Choucroute is mss toch iets minder populair in Italia :laugh3: .

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

tja, KTM. Maat koopt ne 2j oude KTM 690, die net op 10K onderhoud was.

Komt ermee thuis en ziet dat de (verse) olie er uit loopt/spat/drupt.

Wou er eigenlijk mee op congé vertrekken... had gelukkig zijn vorige motor nog niet verkocht, want sindsdien staat de 690 nog steeds bij de dealer. :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 07 Aug 2021 22:38
Muug wrote: 07 Aug 2021 08:52 Er is momenteel wel degelijk een onwrikbaar verband tussen Italië en de Vogezen! :wall:
Verband. WO I : in beide landen bekende militaire wegen uit WOI over de heuvels.

Verder, Alsace/Elzass/lorraine was ooit Duits grondgebied, net als Süd-Tirol (Oostenrijks), nu Frans en Italiaans.

Culinair: Flammkuchen en Pizza, bijna 't zelfde.
Choucroute is mss toch iets minder populair in Italia :laugh3: .
Lol,
Ge moet het zeker niet in die richting zoeken. :laughing:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by zappa »

Terwijl uw dochter de Italiaanse keuken aan een scherp onderzoek onderwerpt, ga jij en madam Muug op vrij-gezellig-weekendje met de moto :smitten:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

zappa wrote: 08 Aug 2021 00:05 Terwijl uw dochter de Italiaanse keuken aan een scherp onderzoek onderwerpt, ga jij en madam Muug op vrij-gezellig-weekendje met de moto :smitten:
Doeze pwoin poer la Zappa.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Raketman »

Als het een enigszinds doorzichtige loshangende buis is, dan is dat idd de overloop van een vlotterkamer, of misschien van de luchtfilterkast die vol naft gelopen is. Grotere hoeveelheden kunnen ook wijzen op een gescheurde/lekkende toevoerslang na de benzinepomp en voor de carbu's.

Waar ik nog aan denk : toevallig geen (bijna) volle tanks gedemonteerd een tijdje geleden en dan bij montage de balansslang tussen de 2 tanks vergeten aansluiten ? Dat zou ook een verklaring kunnen zijn waarom het erger wordt als ge'm op zijne zijpikkel zet...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Merci om mee te denken. Vandaag was er dus niks meer aan de hand.....

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 07 Aug 2021 11:44 In welk deel v Italië ga je naar de Vogezen op zoek? :w00t:
:lol: :lol: :lol:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Rap eens de ketting op spanning gezet. En rap eens de remblokken vervangen. nu ja, rap, ge weet hoe dat gaat. Op 't werk dus niet alle juiste gereedschap bij de hand. Ook geen staalwol om de pistonnekes schoon te maken, dus maar wat prutsen met een vodje. En het uiteraard presteren om één piston er te ver uit te duwen... Dus velg, band en vloer voorzien van een laagje remvloeistof... gevolgd door een vloekske. Een kleintje maar... :veryangry: :veryangry: :veryangry: :furious3: :furious3: :furious3: Maar bon thuis geraakt. En op 1km van mijn deur ei zo na van de baan gereden door een tegenligger. Kwam plots mar een metertje over de middellijn, smartfonen was effe belangrijker... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

vorig weekend mijn werktuigkoffer wat op orde gebracht en lichter gemaakt.
o.a. de banden-ijzers eruit gehaald.

vandaag na 30min training: junior komt van t parcours met platte achterband... :wall:

Murphy....

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

vandaag de platte achterband proberen repareren, nieuwe dikke binnenband was geleverd.

holy shit, zo'n 12 duims achterwiel... heeft me een uur gekost om die band eraf te halen. en meer dan 12 vloeken.

om dan vast te stellen dat ik ook een nieuw velgenlint of tape nodig heb. wat ik niet had.

soit, ik moest toch bij m'n garagist/beta dealer zijn, dat wieltje meegenomen.

Ik was op weg om het af te halen toen ie belde: binnenband kapot gegaan bij de montage, dat gaat pas midden volgende week gemaakt zijn....

:(

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

with hindsight, had ik beter de Vespa/piaggio dealer gecontacteerd waar ik voorbij reed, die is wellicht mega ervaren in het werken met kleine velgen en dikke bandjes.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 13 Aug 2021 20:57 vandaag de platte achterband proberen repareren, nieuwe dikke binnenband was geleverd.

holy shit, zo'n 12 duims achterwiel... heeft me een uur gekost om die band eraf te halen. en meer dan 12 vloeken.

om dan vast te stellen dat ik ook een nieuw velgenlint of tape nodig heb. wat ik niet had.

soit, ik moest toch bij m'n garagist/beta dealer zijn, dat wieltje meegenomen.

Ik was op weg om het af te halen toen ie belde: binnenband kapot gegaan bij de montage, dat gaat pas midden volgende week gemaakt zijn....

:(

vrijdag de 13de pech ? :(
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Bon, de andere set remblokken ook eens vervangen. Dit keer mét het nodige gereedschap. Wel jammer dat bij het vervangen van de remvloeistof niet zo lang geleden (bij de garage) het reservoir volledig gevuld werd. Dus pistons terugduwen en hupla, de remolie spoot gewoon vanonder het remreservoirdekseltje... :furious3:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

zappa wrote: 14 Aug 2021 10:50
TuttoTerreno wrote: 13 Aug 2021 20:57 vandaag de platte achterband proberen repareren, nieuwe dikke binnenband was geleverd.

holy shit, zo'n 12 duims achterwiel... heeft me een uur gekost om die band eraf te halen. en meer dan 12 vloeken.

om dan vast te stellen dat ik ook een nieuw velgenlint of tape nodig heb. wat ik niet had.

soit, ik moest toch bij m'n garagist/beta dealer zijn, dat wieltje meegenomen.

Ik was op weg om het af te halen toen ie belde: binnenband kapot gegaan bij de montage, dat gaat pas midden volgende week gemaakt zijn....

:(

vrijdag de 13de pech ? :(
yep, ik dacht verkeerdelijk dat het een klein werkske was ... dat zou ik eens rap gefixt hebben, zie.... :wall:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

Garagisten zijn hele fijne mensen .


Een tijdje geleden reageerden ze niet op e-mails (maar tegelijk wel vollen bak filmkes posten van hun exploten op "social media") en moest ik hen opbellen.

nu bel ik hen op, krijg te horen dat mijn motor wel klaar is maar de binnenband voor junior is er nog niet (nota bene: ik had de binnenband erbij gegeven maar die hebben ze verknoeid).

Komt de baas speciaal naar de telefoon om me te vertellen dat ik hen stoor bij het werk met mijn telefoontje, ZIJ ZULLEN MIJ WEL BELLEN ALS HET KLAAR IS!


Okay, ik heb m'n les geleerd. :whip:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Volgetankt en de ketting eens gesmeerd. En ook nog eens aan de kant gezet om de obligate foto te maken... :ricky:

Image

Locked