Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Geen verwijt opgemerkt, meestal blog ik mijn volledige leven hier, maar het FJR verhaal had ik blijkbaar niet meegepakt :whistling:

't was nen FJR 2005.
Belachelijk hoe snel dat spel kan gaan feitelijk...
Ook belachelijk dat het elektrisch verstelbaar venster maar in 1 stand mij kon plezieren: De laagste...
Wel begrijpelijk dat ozzepaa daar zo vlot mee kan rijden, dat ding deed mij meer aan mijne vfr denken als aan nen tourmotor...

Ergens had ik de twijfel om de GSa toch thuis te laten en de FJR eens te testen.
Maar kamperen met metalen bakken is gewoon keihandig.... Daar kunt ge namelijk op gaan zitten :D

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

heb onlangs ook het scherm nog eens op de laagste stand gezet. icm de juiste oordoppen, een verbetering.

wel 5x meer geplette eiwitten op de helm/Visier.

elk voordeel heb ze nadeel

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 08 Sep 2021 08:09kamperen met metalen bakken is gewoon keihandig.... Daar kunt ge namelijk op gaan zitten :D
Dat is dan weer te zien welke bakken dat zijn. De Touratech Zega Pro2 gaat ge niet leuk vinden.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Jopet »

Muug wrote: 08 Sep 2021 11:28
Koeno wrote: 08 Sep 2021 08:09kamperen met metalen bakken is gewoon keihandig.... Daar kunt ge namelijk op gaan zitten :D
Dat is dan weer te zien welke bakken dat zijn. De Touratech Zega Pro2 gaat ge niet leuk vinden.
Of wie er gaat op zitten? Kan best voorstellen dat mijn bakken dit niet zo leuk zouden vinden mocht ik dat proberen.... :roll:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Marsman »

ik heb een setje van 3 Givi Trekker valieskes en ik ben daar best tevreden mee. Geen gedoe of gepriegel om ze aan de motor te hangen of om ze er nadien terug af te halen. En zeker sterk genoeg om er mijn big fat ass op neer te planten als dat nodig zou zijn. Voor het gemak, want ik ben een luie, maar zeer praktisch aangelegde mens, heb ik de sloten zodanig aangepast zodat ik maar één enkele sleutel nodig heb om ze allemaal te bedienen. Dat spaart weer een beetje gewicht uit en het nodige geklingel aan de sleutelbos.
Alleen had ik ten tijde van de aankoop misschien beter geïnvesteerd in de zwarte (duurdere) variant want met de aluminiumuitvoering ga ik echt geen schoonheidswedstrijd winnen. Maar soit, hetgeen van belang is, is hetgeen ge daar allemaal in krijgt. :shock: :shock: :rayof:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Marsman wrote: ik ben een luie, maar zeer praktisch aangelegde mens
Dat is een zéér goede combinatie, al zeg ik het zelf.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Marsman wrote: 08 Sep 2021 19:17 ... ga ik echt geen schoonheidswedstrijd winnen.
Marsman die ergens een schoonheidswedstrijd wint... moeilijk om me dat voor te stellen 🤪
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Marsman »

F M wrote: 08 Sep 2021 21:33
Marsman wrote: 08 Sep 2021 19:17 ... ga ik echt geen schoonheidswedstrijd winnen.
Marsman die ergens een schoonheidswedstrijd wint... moeilijk om me dat voor te stellen 🤪
dat komt dan uitgerekend uit de pen van een ongeschoren orang oetang... :roll:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


:peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Marsman wrote: 08 Sep 2021 21:46
F M wrote: 08 Sep 2021 21:33
Marsman die ergens een schoonheidswedstrijd wint... moeilijk om me dat voor te stellen 🤪
dat komt dan uitgerekend uit de pen van een ongeschoren orang oetang... :roll:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


:peepwall:
Past wel perfect op nen oranje KTM é Dré ;) :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 08 Sep 2021 08:09 .........

Ergens had ik de twijfel om de GSa toch thuis te laten en de FJR eens te testen.
Maar kamperen met metalen bakken is gewoon keihandig.... Daar kunt ge namelijk op gaan zitten :D
Laat het nu toeval zijn dat ik morgenvroeg ook met den FJR naar de hoeren vertrek ...... :lipsrsealed2: .... naar Ouren bedoel ik :oops: :lol: ... met nog 10 ander sjarels in m'n zog :pillepalle:
Wel niet met een tent ... Rittersprung en Dreiländerblick zijn toffe hotellekes met sympathieke hotelières ;) 8-)
Maar zaterdag moet ik al linea-recta trug naar m'n erf wegens eerste-communie van OsBo om 15u00.
Zondagmorgen dan met de GSA linea-recta weer in zuid-oostelijk richting om aan te pikken bij de 1000-bochten-rit die de achtergeblevenen dan aant afwerken zijn.
Maandag tenslotte "en-groupe" met een toeristisch omwegske weer huiswaarts en dikke 1000km schoon verdeeld over twee tellers :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Wat een leven hebben die gepensioneerden toch. :peepwall:

Ik zie de gepensioneerden bij ons vooral op de elektrische fiets rond tjaffelen. Sjappoo aan de Limburgse Senioren! (of de Kempense, whatever. 8-) )

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

:furious3:

:furious3:

ik wil mijn nieuwe WR250F in rood witte kleurstelling testen

na de eerste sprong plopt ie uit.

start opnieuw, 1 bocht verder wat droge knallen en weer uit.

nog eens gestart, maar de volgende bocht nooit gehaald... sindsdien start ie niet meer, ttz de motor draait wel rond, maar hij springt niet aan.

lijkt of dat ie gene naft krijgt.

meteen terug naar de dealer gesleept.

ik koop eigenlijk nieuw Japans gerief om zoiets niet voor te hebben :wall:

ik wou volgend weekend deelnemen aan de MX cursus van onze club, dat gaan we beter niet riskeren.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

TuttoTerreno wrote: 08 Sep 2021 09:27 er komt ene wat te laat, papa laadt de KTM uit en begint te kicken. ik ben bij dertig pogingen gestopt met tellen... ik geloof dat die zoon nog twee minuten vd eerste sessie heeft kunnen meedoen.

dan komen ze vd sessie en bij degene ernaast, de toolbox daar staat al open en klaar.
Spannend: gaat de papa het in orde krijgen op dertig minuten?

ik zou dat eigenlijk moeten filmen.
TuttoTerreno wrote: 10 Sep 2021 19:16 :furious3:

:furious3:

ik wil mijn nieuwe WR250F in rood witte kleurstelling testen

na de eerste sprong plopt ie uit.

start opnieuw, 1 bocht verder wat droge knallen en weer uit.

nog eens gestart, maar de volgende bocht nooit gehaald... sindsdien start ie niet meer, ttz de motor draait wel rond, maar hij springt niet aan.

lijkt of dat ie gene naft krijgt.

meteen terug naar de dealer gesleept.

ik koop eigenlijk nieuw Japans gerief om zoiets niet voor te hebben :wall:

ik wou volgend weekend deelnemen aan de MX cursus van onze club, dat gaan we beter niet riskeren.
Ik denk dat zoiets dan "Karma" heet...

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

yep,

werd net gebeld door de dealer.

na sluitingstijd heeft hij de motor meteen bekeken: blijkbaar ergens een centrale stekker die niet tegoei vastzat, en door de trillingen is die almaar verder opengegaan -> geen ontsteking & geen benzine pomp.

was wellicht de fout van henzelf: bij de ombouw v gehomologeerde versie naar "open" versie moesten er wat stekkers en kabels vervangen worden....

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Amai, ook een geruststelling dat het maar zoiets kleins was vermoedelijk?

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

vooral content dat ze deze avond nog de oorzaak hebben gevonden.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

vanochtend de brommer afgehaald.

startte natuurlijk niet, wegens nogal platte batterij.

kon 'm echter in gang lopen.

hangt nu aan de lader.


ondanks injectie heeft die WR/YZ motor dus een "choke"
en een speciale: om de choke te gebruiken, moet je de choke knopje indrukken.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 10 Sep 2021 19:16 ik koop eigenlijk nieuw Japans gerief om zoiets niet voor te hebben
Ah, maar je vergeet simpelweg dat alles dat werkt, ook kapot kan gaan. 8-) Sterker nog, kapot zijn is natuurlijker dan niet kapot zijn. Dat heeft wat met entropie en zo te maken. Zoek het maar eens op :thumbsup:

edit: voor jullie gemak staat hier wat te lezen: https://www.mrchadd.nl/academy/vakken/n ... at-precies
https://npokennis.nl/longread/7995/wat-is-entropie

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

de stekker is nog ne keer uitzichzelf opengegaan. De oorzaak was wellicht (=hopelijk) een interne dichting die niet goed in de stekker zat en daardoor verhinderde dat alles tegoei in mekaar klikte.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Droopy »

TuttoTerreno wrote: 14 Sep 2021 11:20 de stekker is nog ne keer uitzichzelf opengegaan. De oorzaak was wellicht (=hopelijk) een interne dichting die niet goed in de stekker zat en daardoor verhinderde dat alles tegoei in mekaar klikte.
Ducktape. ;)

Locked