Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by bompa »

(Post by Muug » Tue Dec 22, 2020 6:36 am

Ah het moest een lege bierbak zijn :| )

Dit is die motorsteun die ik bedoelde ,ik denk wel de snelste en de makkelijkste manier om uwe enduro of crossmotor naar omhoog te zetten in de garage ,ik kon er geen foto's meer van vinden ,dan heb ik hem daarstraks maar terug gemaakt ,maar de verf was op ,de lassen maar wat gespoten en toen was ze op, die darm boven ook een belangrijk onderdeel.

Image
Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 04 Jan 2021 15:39 Die Anakee Adventure doet het hier goed bij enkele collega's. Die Anakee Wild doet het bij de vrienden dan weer aardig offroad maar op de baan is dat een klein drama. Beiden nog geen 4000km en netjes tot op de draad versleten en dit op een Explorer1200 en een GS1200. Niks voor mij dus. Die TKC80 dat is gewoon erfgoed, wordt dat nog verkocht?
Voor het geval er nog een gebrek is aan meningen en opinies:


Zelf ben ik van plan om de fabrieks Pirelli Scorpion Rally STR te vervangen door een Shinko wanneer deze versleten is. Geen klachten over de achterband eigenlijk, maar de voorband zorgt voor veel meer vibraties dan ik bereid ben te tolereren voor een bandje dat off-road maar zeer beperkt meerwaarde biedt.

De TKC80 heeft een hardnekkige en uitgesproken fanbasis waarvoor ik de motieven zelf ook nooit echt goed begrepen heb. De band is in elk geval nog steeds enorm populair bij de "adventure"-crowd.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 04 Jan 2021 17:24
Stefke wrote: 04 Jan 2021 15:39 Die Anakee Adventure doet het hier goed bij enkele collega's. Die Anakee Wild doet het bij de vrienden dan weer aardig offroad maar op de baan is dat een klein drama. Beiden nog geen 4000km en netjes tot op de draad versleten en dit op een Explorer1200 en een GS1200. Niks voor mij dus. Die TKC80 dat is gewoon erfgoed, wordt dat nog verkocht?
Voor het geval er nog een gebrek is aan meningen en opinies:


Zelf ben ik van plan om de fabrieks Pirelli Scorpion Rally STR te vervangen door een Shinko wanneer deze versleten is. Geen klachten over de achterband eigenlijk, maar de voorband zorgt voor veel meer vibraties dan ik bereid ben te tolereren voor een bandje dat off-road maar zeer beperkt meerwaarde biedt.

De TKC80 heeft een hardnekkige en uitgesproken fanbasis waarvoor ik de motieven zelf ook nooit echt goed begrepen heb. De band is in elk geval nog steeds enorm populair bij de "adventure"-crowd.
En de Karoo3 op de KTM van Blackbert was er ook op twee offroad vakantie weken door gejaagd .

Die TKc 80's.... inderdaad nog steeds erg populair bij de "adventure"-crowd, waarbij de " " zeker niet vergeten mogen worden.

@bompa: ge zijt ne kastart! :w00t: Dus omdat ge het niet vindt, last ge het weer efkes rap in elkaar!!!! Super! :thumbsup: En ja, inderdaad, het is echt wel het ei van Columbus! :thumbsup:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Papieren in ontvangst genomen van de baanmoto :-)
na 17dagen geduldig wachten...

User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 06 Jan 2021 09:12 Papieren in ontvangst genomen van de baanmoto :-)
:yikes:
Wat nu weer? :dontknow:
Heb je zelf die SV gekocht :?:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Muug wrote: 06 Jan 2021 09:15 :yikes:
Wat nu weer? :dontknow:
Heb je zelf die SV gekocht :?:
Genen SV... maar wel een ander model waar ik al vragen over gesteld heb :peepwall:
Nu moet ik dringend eens ne motor verkopen ook denk ik :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

CB1000R dan ! :smitten:

Ah, ik snap het: nu je een moto in uw motokot kunt zetten, is er weer meer plaats in uw garage. :thumbsup:
Dat was nochthans niet het originele plan dacht ik :mrgreen:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Muug wrote: 06 Jan 2021 09:35 CB1000R dan ! :smitten:

Ah, ik snap het: nu je een moto in uw motokot kunt zetten, is er weer meer plaats in uw garage. :thumbsup:
Dat was nochthans niet het originele plan dacht ik :mrgreen:
Nieje, eigenlijk moest er sowieso ne moto weg...
Maar om 1 of andere reden is de omgekeerde actie gebeurd...
En nu staat er nen SV in het kot dat maar half van mij is...
3 andere in de garage en 1 circuitslet op verplaatsing...

Lijkt wel alsof ik de lotto gewonnen heb...

User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 06 Jan 2021 09:45
Muug wrote: 06 Jan 2021 09:35 CB1000R dan ! :smitten:

Ah, ik snap het: nu je een moto in uw motokot kunt zetten, is er weer meer plaats in uw garage. :thumbsup:
Dat was nochthans niet het originele plan dacht ik :mrgreen:
Nieje, eigenlijk moest er sowieso ne moto weg...
Maar om 1 of andere reden is de omgekeerde actie gebeurd...
En nu staat er nen SV in het kot dat maar half van mij is...
3 andere in de garage en 1 circuitslet op verplaatsing...

Lijkt wel alsof ik de lotto gewonnen heb...
:freak: :stars:
Ik ben niet meer mee, Koeno. Zijt ge zeker dat ge zelf wel nog mee zijt? :laugh3:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Nowp, ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat ik hulp nodig heb... ne psychiater/psycholoog.... Haar enige antwoord was: En dat hebt ge nu nog maar door? :peepwall:

Ja ik ben wel nog mee, maar mijn plannen liepen wat mis...
Ik wou de CB verkopen, staat ook te koop... maar tijdens de laatste rit enkele weken geleden heb ik 2 olielekken gemerkt...
Als ik die zo verkoop moet ik téveel inleveren op mijn vraagprijs... Dus die dichtingen gaan we eerst zelf vervangen...

CB1000R zou ook wel eens op circuit losgelaten kunnen worden (ik ben namelijk maar nen amateur en diejen ABS erop kan mij helpen).
Dan zou de CBR ook nog kunnen vertrekken (nadat die ook zijn onderhoud gekregen heeft)...

Als die plannen allemaal lukken dan zou ik landen op 2 moto's...
Als 1 deel mislukt land ik terug op 3 moto's...
Maar kans is groot dat Sevenfifty toch zijn laatste jaar in gaat in mijn eigendom... (al blijf ik het er moeilijk mee hebben).

Mijn enige verdediging: ik denk dat al mijn moto's samen nog steeds minder kosten als wat sommige hier aan 1 motor geven ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

ah
ge hebt een heel jaar tijd om je plannen te realiseren moet je maar denken :thumbsup:
Trouwens, die Sevenfifty, kan die ev. niet gewoon ergens bij uw ouders geparkeerd worden? Dekentje erover, nummerplaat opsturen, stockeren voor diverse jaren, weer liefdevol opstarten als je 45 bent. ;) Ik kan u zeggen dat ik nu nog steeds wat spijt heb dat ik mijn Bol d'Or verkocht heb. Hoewel ik goed besef dat ik toen wel moest, anders kon ik geen (ouwe) VFR kopen. :oops:

Image

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Koeno wrote: 06 Jan 2021 10:02 Mijn enige verdediging: ik denk dat al mijn moto's samen nog steeds minder kosten als wat sommige hier aan 1 motor geven ;-)
Ach, van die onnozele excuses durf ik ook gebruiken... Ge moet niet naar een ander kijken! 8-)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

De motor gebruikt... om het wiel van de wagen... waar een serieus vijzeke in zat naar bandenboetiek te brengen...
:peepwall:

Image

User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Ik zou de naam van dat kot toch veranderen hoor. "Garage" dekt de lading niet meer. :lol:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Muug wrote: 08 Jan 2021 13:27 Ik zou de naam van dat kot toch veranderen hoor. "Garage" dekt de lading niet meer. :lol:
100% gelijk...

Fitness ruimte: Bokszak is aanwezig.
Motor-garage: 3 moto's geparkeerd.
Fiets-kot: 1 fiets aanwezig.
Buggy-staanplaats: 2 buggy's geparkeerd.
Papiercontainer
Glasbak
Doorgang naar buiten...
Wij noemen het garage...

User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 08 Jan 2021 13:33
Muug wrote: 08 Jan 2021 13:27 Ik zou de naam van dat kot toch veranderen hoor. "Garage" dekt de lading niet meer. :lol:
100% gelijk...

Fitness ruimte: Bokszak is aanwezig.
Motor-garage: 3 moto's geparkeerd.
Fiets-kot: 1 fiets aanwezig.
Buggy-staanplaats: 2 buggy's geparkeerd.
Papiercontainer
Glasbak
Doorgang naar buiten...
Wij noemen het garage...
:lol:
En mijn motokot dan:
- fietsenstalling
- motokot
- stookkot
- tuinkot
- doorgang naar buiten
- afvalsorteercentrum
- motowerkplaats
- zolder
- schrijnwerkerij
- elektrozaak
- drankencentrale
- verfatelier
:mrgreen:
Last edited by Muug on 08 Jan 2021 13:42, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Koeno wrote: 08 Jan 2021 13:33
Muug wrote: 08 Jan 2021 13:27 Ik zou de naam van dat kot toch veranderen hoor. "Garage" dekt de lading niet meer. :lol:
100% gelijk...

Fitness ruimte: Bokszak is aanwezig.
Motor-garage: 3 moto's geparkeerd.
Fiets-kot: 1 fiets aanwezig.
Buggy-staanplaats: 2 buggy's geparkeerd.
Papiercontainer
Glasbak
Doorgang naar buiten...
Wij noemen het garage...
Haha! Hier is die garage bijna identiek. Zelfs de bokszak! Alleen is het hier 1 moto en 3 fietsen en maar één buggy. :lol: :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Koeno wrote: 08 Jan 2021 13:06 De motor gebruikt... om het wiel van de wagen... waar een serieus vijzeke in zat naar bandenboetiek te brengen...
:peepwall:
Handig hé. Ben al een paar keer zo depannages gaan doen onderweg. Maar schaf wat kortere riempjes aan, werkt veel makkelijker en sneller. :thumbsup:
Ik ben ook al efkes vaste klant bij Glenn... 8-)

Image

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Stefke wrote: 08 Jan 2021 14:55 Ik ben ook al efkes vaste klant bij Glenn... 8-)
Glenn is ne zalige om bij te gaan :-) 't is dank zij het forum hier da'k daar ben beginnen gaan...
ondertussen gaat elke privé-band naar daar voor reparatie/vervanging...

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Vandaag nog eens getankt. Naast mij aan de pomp een schitterende echt splinternieuwe T7 Rally Edition. Dien mens was content, hij heeft efkes moeten zoeken maar toch nog eentje gevonden. In de vitrine van de Seat-garage in St-Niklaas. :o Splinternieuw zoals ongeveer 1km op de teller dus... 8-)

Locked