Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

den Bullet wrote: 28 Oct 2021 10:36 Ik dacht dat de laatste 'probleembakken' de vroegere 5-versnellingsbak van de 1100 GS-modellen waren en vanaf de 6-bak probleemloos kon worden gekacheld ...
Tja, alles dat werkt kan kapot gaan. Da's een natuurwet, helaas :)
Maar de diagnose moet nog gesteld worden dus.

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by den Bullet »

Muug wrote: 28 Oct 2021 11:19 Tja, alles dat werkt kan kapot gaan. Da's een natuurwet, helaas :)
Maar de diagnose moet nog gesteld worden dus.
Tuurlijk, en ik had de zesbak en heb die er toch ook mogen afhalen.
Wel om een lekke slave pump van de koppeling te vervangen (en uiteraard tegelijkertijd enkele bourrages en de koppelingsschijf).

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Koeno wrote: 28 Oct 2021 09:07 Als de motor in neutraal draait en je trekt de koppeling veranderd het geluid nogal een beetje.
Ach mijn Tracer in N en ingetrokken koppeling: weinig lawaai te horen. In N en koppeling los reutelt die nog meer dan 10 droge Duckoppelingen samen. Was nieuw zo en nu ook nog steeds zo... :dontknow:
Ik zou mij niet zo direct zorgen maken.
En wat anders, na enkele weken rust voorzichtig terug beginnen werken, 3 dagen en net geen 900km :mrgreen: , wat is en blijft die Tracer toch een geweldig plezierige moto met een ronduit schitterend motorblok!! :thumbsup: :rayof:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

O?
Wats kepeurt? :dontknow:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote: 28 Oct 2021 15:35
Muug wrote: 28 Oct 2021 11:19 Tja, alles dat werkt kan kapot gaan. Da's een natuurwet, helaas :)
Maar de diagnose moet nog gesteld worden dus.
Tuurlijk, en ik had de zesbak en heb die er toch ook mogen afhalen.
Wel om een lekke slave pump van de koppeling te vervangen (en uiteraard tegelijkertijd enkele bourrages en de koppelingsschijf).
Er afhalen is nog iet anders dan uitéénsmijten hé Boeletjen ;) En toch al zeker niet just voor dat slave-pompke te vervangen tochnie zeker :shock:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 28 Oct 2021 21:08 O?
Wats kepeurt? :dontknow:
Hij ontziet de herstelde Tracer ;) :mrgreen: :lipsrsealed2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Vandaag rap nieuwe bandjes ingereden. :ricky:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Gij hebt toch eigenlijk nooit echt genot van nieuwe banden enzo he? :p
tegen dat mijn banden zijn ingereden zijn die van u al 15 keer vervangen :lol:

Kent iemand hier nog motorslopen?
heb hier hele boel onderdelen liggen die ik wel eens wou willen verkopen/vanaf geraken (zonder zelf jaren op 2dehands te moeten frotten)

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Blackbert »

Broux
OOmoto
Roukema
Boonstra
...
Google motorsloop.
Vraag "2dehandsonderdelen"+merk en je krijgt nog andere te zien.

Ooit eens een Bandit 1200 een beetje geplooid. Verzekeraar had Raes offerte gevraagd. Beetje Googelen en Roukema gaf 2 of 300€ meer, zelf afleveren.

Foto's en omschrijving maken, alles rondmailen voor prijzen. Verwacht geen kapitalen, die gasten moeten ook nog iets verdienen.

Hollanders zijn slimmer, daar kan het via 1 website: http://www.motorsloop.net/
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

heb van broux & bike2bits al "geen interesse" gekregen.
motorecup gaf euhm, iets te weinig naar mijn idee... 'k weet dat geen hoofdprijs ga krijgen maar voor "kader met papieren, velgen met remschijven erbij, remklauwen met rempop, voorpoten en achterbrug" voor 100euro lijkt mij een beeeeeetje grof gereken...
als ik zo'n dingen opzoek op de 2dehandssites en de prijs deel door 2 (of zelfs 3) dan kom ik nog aan het dubbele van 100....

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Ik heb mijn moto tegen de grond gesmeten! Terwijl ik erop zat...

Gisteren 35km prachtig kunnen offroaden. De CRF gedroeg zich uitstekend: snel, stabiel, goed bedienbare koppeling, voldoende power. En zelfs de standaard vering was absoluut niet slecht. Tot het voorwiel besliste om een stapje opzij te zetten op een bemodderde betonweg waardoor we beiden enkele seconden lagen te schuiven. Daaruit bleek de CRF extreem crash proof. Maar mijn linkerduim had een snok gekregen van het stuur, waardoor ik er niet meer mee kon knijpen. Na enkele bultige kilometers bleek ik het stuur niet meer te kunnen vasthouden en dan wordt offroaden gevaarlijk natuurlijk. Huiswaarts dan maar. Snel de moto gekuist en binnen gezet. Nu zit ik met ijs op de duim, en ook op de rechterschouder, want die had ook een klap gekregen, die blijkbaar harder is aangekomen dan ik dacht.

Jaja, offroaden is plezant!

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Muug wrote: 31 Oct 2021 08:59 Jaja, offroaden is plezant!
Ha ja doe dat dan ipv 'm op den BETONWEG tegen de grond te smijten... :dontknow: :ricky:

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Blackbert »

Stefke wrote: 31 Oct 2021 09:14
Muug wrote: 31 Oct 2021 08:59 Jaja, offroaden is plezant!
Ha ja doe dat dan ipv 'm op den BETONWEG tegen de grond te smijten... :dontknow: :ricky:
:stupid:

Dat ijs is al niet slecht, mits rust in die onderdelen komt dat wel weer in orde.
Ontstekingsremmer smeren kan ook helpen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Stefke wrote: 31 Oct 2021 09:14
Muug wrote: 31 Oct 2021 08:59 Jaja, offroaden is plezant!
Ha ja doe dat dan ipv 'm op den BETONWEG tegen de grond te smijten... :dontknow: :ricky:
hehe, ne mens heeft niet altijd zelf de keuze blijkbaar. Ultra vettig stukske betonweg, tussen twee veldwegels in. Zwiep deed de voorkant, en de rest volgde onverbiddelijk. :laughing:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

nieuwe banden 100km ingereden en Guzzi geparkeerd voor de winter.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Muug wrote: 31 Oct 2021 15:26 hehe, ne mens heeft niet altijd zelf de keuze blijkbaar. Ultra vettig stukske betonweg, tussen twee veldwegels in. Zwiep deed de voorkant, en de rest volgde onverbiddelijk. :laughing:
yep 't is weer heel slecht op de baan tegenwoordig, blaren, patatten, mais, bieten... En ik zag ze met een borstelmachine bezig daarstraks maar da maakt het imo nog slechter... Ipv dikke modderbrokken die je duidelijk ziet liggen blijft er nu een dun vettig modderlaagske over dat niet zo goed opvalt in den donker... :roll:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Oei oei is er 2 weken aan motorpraatforum verdwenen?

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

:shock:
Koddig.
'k heb gisterenavond voor het domein goedmotorrijden.be een backup teruggezet van 1 november. Ik heb echt wel goed opgelet dat ik enkel motorpraat aangevinkt heb.
Dus dubbel raar dat daarbij ook motorpraat.be geïmpacteerd werd. :dontknow:
Nu snap ik ook waarom ik gisterenavond plots meer dan 200 mails binnen kreeg en waarom ze nu dubbel staan in outlook :lipsrsealed2:
En neen, ik heb daar geen backup van, omdat ik er van overtuigd was dat er niks fout ging gaan. :|

Miljaar. :evil:

Nog een geluk dat er de afgelopen twee weken niet teveel gepost is. Bullet over zijn operatie, Tutti over zijn Italiaanse escapades, FM en Jopet die wat meningen deelden over bepaalde passen, Stefke over zijn cowboy-avonturen op de openbare weg, hier en daar iemand over wat issues met zijn moto. Dat is het zowat. :whistling:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Allez, we doen verder alsof er niks gebeurd is....


Gisteren middag wou ik eindelijk nog eens een ritje doen met de KTM. Ik rol dat buiten, druk op de startknop, KRRRRRRRRRRRRRRRR.
En ik zet 'm weer binnen.... aan de druppellader. :lipsrsealed2:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Droopy »

Muug wrote: 21 Nov 2021 09:54 :shock:
Koddig.
...
Miljaar. :evil:

Nog een geluk dat er de afgelopen twee weken niet teveel gepost is. Bullet over zijn operatie, Tutti over zijn Italiaanse escapades, FM en Jopet die wat meningen deelden over bepaalde passen, Stefke over zijn cowboy-avonturen op de openbare weg, hier en daar iemand over wat issues met zijn moto. Dat is het zowat. :whistling:
En mijn ergernissen over mijn Opel's roetfilter en over elektrische scooters die klinken als stofzuigers s zijn ook weg, da's pas een ergernis. :lol: :lol:

Als je niets doet kom je niets tegen Muug, komt allemaal goed. ;)

Locked