Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

En we doen verder !

Wie heeft wat gedaan aan zijn motorfiets? Upgrade, update, herstelling, reparatie, in frut gereden, gestreeld.... het maakt allemaal niet uit, als je er maar iets aan gedaan hebt!

Vertel op 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Gezien ik een remklauw niet luchtdicht kreeg heb ik een ander op de kopt getikt en deze nu gemonteerd. Ontluchten gaat uiteraard niet zoals ik zo willen. Wegens vervroren poten en totaal geen gevoel meer in de vingertoppen nu toch eventjes gestopt. Ik laat het remsysteem nu el een nachtje op druk staan en morgen nog eens proberen ontluchten. En dan hoop ik eens komaf te maken met dit straatje zonder einde. :furious3:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 02 Jan 2021 14:28 Gezien ik een remklauw niet luchtdicht kreeg heb ik een ander op de kopt getikt en deze nu gemonteerd. Ontluchten gaat uiteraard niet zoals ik zo willen. Wegens vervroren poten en totaal geen gevoel meer in de vingertoppen nu toch eventjes gestopt. Ik laat het remsysteem nu el een nachtje op druk staan en morgen nog eens proberen ontluchten. En dan hoop ik eens komaf te maken met dit straatje zonder einde. :furious3:
Ik had u toch mijn gamma katchoeze ringskes voorgesteld? :wassat:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by zappa »

den Bullet wrote: 02 Jan 2021 16:56

Ik had u toch mijn gamma katchoeze ringskes voorgesteld? :wassat:
ne blind date effenaf ? :shock: :smitten:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Gisterenochtend heb ik er wat stof afgeveegd, dat erop gedwarreld was nadat ik met een cirkelzaag wat hout verzaagd had :?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Een setje MPR4 op de Versys gelegd. Zo is die ook weer in orde voor mijn jongste broer de motor overneemt. Die wil aan zijn motorrijbewijs beginnen. Theorie is al eventjes in orde, maar voor de praktijk was er bij de lokale rijscholen al een wachtlijst tot begin april.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Vooral bandentopics gelezen... zodat ne mens door het bos de bomen niet meer ziet...
anakee wild? tkc70? tkc80?Heidenau K60 Scout?Bridgestone AX41?Michelin Anakee Adventure?

afhankelijk wiens ervaring je leest is éénzelfde type band kak of hemels...
en om ze nu allemaal eens te gaan proberen lijkt mij nogal veel werk :p

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 04 Jan 2021 14:31 Theorie is al eventjes in orde, maar voor de praktijk was er bij de lokale rijscholen al een wachtlijst tot begin april.
Ja dat begint zo stilaan een niet te overziene achterstand te worden... :|

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 04 Jan 2021 14:55 ....anakee wild? tkc70? tkc80?Heidenau K60 Scout?Bridgestone AX41?Michelin Anakee Adventure?
afhankelijk wiens ervaring je leest is éénzelfde type band kak of hemels...
en om ze nu allemaal eens te gaan proberen lijkt mij nogal veel werk :p
indrukwekkend eh, hoezeer de ervaringen een spreidstand hebben? :pillepalle: De ene rijder is natuurlijk de andere niet... :lipsrsealed2: ik zou gewoon vooral ervaringen in motortijdschriften zoeken, omdat die mensen tenminste een heel pak ervaring hebben, met talloze moto's en banden. :thumbsup:
Zoiets bvb: https://www.testmotor.nl/2019/test-brid ... roadbanden
Waarin mooi staat dat die TKC80 niet deugt in de regen, en eigenlijk ook niet zo geweldig is offroad. En hij maakt veel lawaai. De band bestaat al sinds 1985, dat zegt genoeg me dunkt.
Over de TKC80 heb ik vroeger mijn gedacht al geschreven, over andere banden ook trouwens. :lipsrsealed2:
Als je wilt, kan ik dat wel nog eens herhalen. ;)
Niemand zegt trouwens dat ge die tegelijk moet proberen eh. ;) Tegen dat ge 45 zijn daarentegen kunt ge ze wel allemaal eens gehad hebben, en dan kan je zelf anderen adviseren. :thumbsup:

Trouwens, in de nr. 13 van Motoplus van 2019 , staat er een noppenbandentest. Moet je maar eens lezen. ;) De AX41 lijkt de goeie middenmoter te zijn, dus tamelijk goed offroad én onroad. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Die Anakee Adventure doet het hier goed bij enkele collega's. Die Anakee Wild doet het bij de vrienden dan weer aardig offroad maar op de baan is dat een klein drama. Beiden nog geen 4000km en netjes tot op de draad versleten en dit op een Explorer1200 en een GS1200. Niks voor mij dus. Die TKC80 dat is gewoon erfgoed, wordt dat nog verkocht?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by bompa »

(Post by Muug » Tue Dec 22, 2020 6:36 am

Ah het moest een lege bierbak zijn :| )

Dit is die motorsteun die ik bedoelde ,ik denk wel de snelste en de makkelijkste manier om uwe enduro of crossmotor naar omhoog te zetten in de garage ,ik kon er geen foto's meer van vinden ,dan heb ik hem daarstraks maar terug gemaakt ,maar de verf was op ,de lassen maar wat gespoten en toen was ze op, die darm boven ook een belangrijk onderdeel.

Image
Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 04 Jan 2021 15:39 Die Anakee Adventure doet het hier goed bij enkele collega's. Die Anakee Wild doet het bij de vrienden dan weer aardig offroad maar op de baan is dat een klein drama. Beiden nog geen 4000km en netjes tot op de draad versleten en dit op een Explorer1200 en een GS1200. Niks voor mij dus. Die TKC80 dat is gewoon erfgoed, wordt dat nog verkocht?
Voor het geval er nog een gebrek is aan meningen en opinies:


Zelf ben ik van plan om de fabrieks Pirelli Scorpion Rally STR te vervangen door een Shinko wanneer deze versleten is. Geen klachten over de achterband eigenlijk, maar de voorband zorgt voor veel meer vibraties dan ik bereid ben te tolereren voor een bandje dat off-road maar zeer beperkt meerwaarde biedt.

De TKC80 heeft een hardnekkige en uitgesproken fanbasis waarvoor ik de motieven zelf ook nooit echt goed begrepen heb. De band is in elk geval nog steeds enorm populair bij de "adventure"-crowd.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 04 Jan 2021 17:24
Stefke wrote: 04 Jan 2021 15:39 Die Anakee Adventure doet het hier goed bij enkele collega's. Die Anakee Wild doet het bij de vrienden dan weer aardig offroad maar op de baan is dat een klein drama. Beiden nog geen 4000km en netjes tot op de draad versleten en dit op een Explorer1200 en een GS1200. Niks voor mij dus. Die TKC80 dat is gewoon erfgoed, wordt dat nog verkocht?
Voor het geval er nog een gebrek is aan meningen en opinies:


Zelf ben ik van plan om de fabrieks Pirelli Scorpion Rally STR te vervangen door een Shinko wanneer deze versleten is. Geen klachten over de achterband eigenlijk, maar de voorband zorgt voor veel meer vibraties dan ik bereid ben te tolereren voor een bandje dat off-road maar zeer beperkt meerwaarde biedt.

De TKC80 heeft een hardnekkige en uitgesproken fanbasis waarvoor ik de motieven zelf ook nooit echt goed begrepen heb. De band is in elk geval nog steeds enorm populair bij de "adventure"-crowd.
En de Karoo3 op de KTM van Blackbert was er ook op twee offroad vakantie weken door gejaagd .

Die TKc 80's.... inderdaad nog steeds erg populair bij de "adventure"-crowd, waarbij de " " zeker niet vergeten mogen worden.

@bompa: ge zijt ne kastart! :w00t: Dus omdat ge het niet vindt, last ge het weer efkes rap in elkaar!!!! Super! :thumbsup: En ja, inderdaad, het is echt wel het ei van Columbus! :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Papieren in ontvangst genomen van de baanmoto :-)
na 17dagen geduldig wachten...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 06 Jan 2021 09:12 Papieren in ontvangst genomen van de baanmoto :-)
:yikes:
Wat nu weer? :dontknow:
Heb je zelf die SV gekocht :?:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Muug wrote: 06 Jan 2021 09:15 :yikes:
Wat nu weer? :dontknow:
Heb je zelf die SV gekocht :?:
Genen SV... maar wel een ander model waar ik al vragen over gesteld heb :peepwall:
Nu moet ik dringend eens ne motor verkopen ook denk ik :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

CB1000R dan ! :smitten:

Ah, ik snap het: nu je een moto in uw motokot kunt zetten, is er weer meer plaats in uw garage. :thumbsup:
Dat was nochthans niet het originele plan dacht ik :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Muug wrote: 06 Jan 2021 09:35 CB1000R dan ! :smitten:

Ah, ik snap het: nu je een moto in uw motokot kunt zetten, is er weer meer plaats in uw garage. :thumbsup:
Dat was nochthans niet het originele plan dacht ik :mrgreen:
Nieje, eigenlijk moest er sowieso ne moto weg...
Maar om 1 of andere reden is de omgekeerde actie gebeurd...
En nu staat er nen SV in het kot dat maar half van mij is...
3 andere in de garage en 1 circuitslet op verplaatsing...

Lijkt wel alsof ik de lotto gewonnen heb...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 06 Jan 2021 09:45
Muug wrote: 06 Jan 2021 09:35 CB1000R dan ! :smitten:

Ah, ik snap het: nu je een moto in uw motokot kunt zetten, is er weer meer plaats in uw garage. :thumbsup:
Dat was nochthans niet het originele plan dacht ik :mrgreen:
Nieje, eigenlijk moest er sowieso ne moto weg...
Maar om 1 of andere reden is de omgekeerde actie gebeurd...
En nu staat er nen SV in het kot dat maar half van mij is...
3 andere in de garage en 1 circuitslet op verplaatsing...

Lijkt wel alsof ik de lotto gewonnen heb...
:freak: :stars:
Ik ben niet meer mee, Koeno. Zijt ge zeker dat ge zelf wel nog mee zijt? :laugh3:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Nowp, ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat ik hulp nodig heb... ne psychiater/psycholoog.... Haar enige antwoord was: En dat hebt ge nu nog maar door? :peepwall:

Ja ik ben wel nog mee, maar mijn plannen liepen wat mis...
Ik wou de CB verkopen, staat ook te koop... maar tijdens de laatste rit enkele weken geleden heb ik 2 olielekken gemerkt...
Als ik die zo verkoop moet ik téveel inleveren op mijn vraagprijs... Dus die dichtingen gaan we eerst zelf vervangen...

CB1000R zou ook wel eens op circuit losgelaten kunnen worden (ik ben namelijk maar nen amateur en diejen ABS erop kan mij helpen).
Dan zou de CBR ook nog kunnen vertrekken (nadat die ook zijn onderhoud gekregen heeft)...

Als die plannen allemaal lukken dan zou ik landen op 2 moto's...
Als 1 deel mislukt land ik terug op 3 moto's...
Maar kans is groot dat Sevenfifty toch zijn laatste jaar in gaat in mijn eigendom... (al blijf ik het er moeilijk mee hebben).

Mijn enige verdediging: ik denk dat al mijn moto's samen nog steeds minder kosten als wat sommige hier aan 1 motor geven ;-)

Locked