Motoren & Toerisme

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motoren & Toerisme

Post by Blackbert »

Marsman wrote: 13 May 2021 09:45
den Bullet wrote: 13 May 2021 01:31 Ik ben gestopt met ritten mee te rijden toen die forums nog actief waren; ik had geen zin meer in dat strak toeristisch ritme waar ge al uw concentratie moest gebruiken om de bochten te overleven. Ik kijk liever naar landschappen dan naar apexen (de laatst meegereden toer moet die van de Faan-bocht geweest zijn)
Mag ik mij een heel klein beetje aangesproken voelen (en ook iet of wat op mijn teen getrapt)? :mrgreen:
De forumritten werden in principe ALTIJD individueel gereden al bleek in de realiteit dat er ALTIJD groepjes gevormd werden. Meestal bestonden die groepen dan uit mensen met dezelfde rijstijl en bijhorend tempo. In die tijd mocht het voor mij inderdaad strak toeristisch gaan, maar ik heb nooit, zeggen en schrijve: NOOIT iemand verweten een trager tempo te willen rijden of niet te kunnen volgen.
Ondertussen ben ik wat ouder (en rijper???) geworden en ben ik het rustiger aan beginnen doen, maar soms overvalt me de goesting wel om die twist of the wrist nog eens uit te proberen. :ricky:

den Bullet wrote: 13 May 2021 01:31 Daarna nog enkele -lange- soloritten-op-'t-gemak en ritten met zoonlief gedaan, en toen kwamen de rugproblemen op de voorgrond. GS verkocht omdat die te veel verzwaarde en groeide :shock: en overgegaan naar smaller & funnier.
de ritten die ik vandaag de dag nog doe zijn voor zowat 95% gereserveerd voor mijn vaste "sparring partner" omdat we van mekaar weten wat we waard zijn en er geen fratsen worden uitgestoken. Ik rij liever niet meer in groep omdat ge nooit weet waar je dan terechtkomt. Been there, done that.
En als ik dan toch eens in groep (met bekenden) ga rijden, dan mag dat tempo wel iets hoger zijn ;)
Teen? dewelke? ;)
Ge had strak toeristisch, dat kon ik nog wel redelijk volgen. Maar dan had ge nog ET-style, en dat was er eigenlijk een beke over.
Wat ik heel duidelijk gewaar word, nu ik nog een schijntje van de kilometers doe van toen: zelfs op mij bekende trajecten worden er kijkfouten gemaakt en is het vertrouwen om 'm wat dieper te duwen er regelmatig niet voldoende. oefening kalft kunst en zo. Wanneer is dat ritje?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Motoren & Toerisme

Post by Marsman »

den Bullet wrote: 13 May 2021 15:29 Jommo Dré, 't is niet mijn bedoeling om ook maar iemand daarvoor verantwoordelijk te stellen (ook niet tussen de regels in); in tegendeel is er daar maar één iemand voor verantwoordelijk: me myself and I ;)
Absolutely no offence taken, Jeanke :rayof:
We kennen mekaar al langer dan dat hé ;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motoren & Toerisme

Post by Stefke »

Jamaar how zeg, ge moet toch gewoon rijden op het niveau en het tempo dat ge u goed voelt? Als die ene bende er een beetje over is en de andere bende een beetje te toeristisch dan gaat ge wel een paar onnozelaars vinden waar het wel bij past. :dontknow: Ik heb die onnozelaars wel gevonden en zelfs als die af en toe moeten wachten? Who cares? En als daar ne scooter tussen zit, die zelfs zonder naft valt terwijl den boot staat te wachten? Who cares? Dedju ik mis dat toch wel zenne! :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motoren & Toerisme

Post by Stefke »

Muug wrote: 12 May 2021 23:17 Stefke, gij zijt verontschuldigd, gezien de kms binst de week is het normaal dat gij eens iets anders wilt doen.
awel kijk, ik ben nog eens voor de sport een toerke gaan doen van 't weekend. Trip-2 op nul gezet de 1 ste juni... :lol:
Heb mij wel stijf goed geamuseerd ondanks het mindere weer. 8-)
Image

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Motoren & Toerisme

Post by J2FK »

OzzePaa wrote: 09 May 2021 23:08
Hier ook al een hele tijd niet meer op geabonneerd. Maar ik koop af en toe nog wellis een exemplaar. Laatst dat van februari 2021. Was een "Start2Ride"-special, dus met de focus op de beginnende (jonge) motorrijder. Niet onaardig aangepakt met o.a. twee vergelijkingstests in de praktijk door die prille rijders van A1 en A2-motoren, helmen, tips bij aanschaf van een 2de-hands en een paar pagina's omtrent zelf sleutelen.
In het juni nummer deel 2: A2-ladies vs. A2-streetfighters.
En kijk wie we daar hebben.......mijn dochter se :rayof: :rayof:. Na haar aanrijding door een auto was haar vertrouwen toch wel wat zoek. Dit weekend heeft haar terug een enorme boost gegeven, waarvoor dank aan de crew van M & T dat ze mocht deel uitmaken van deze unieke ervaring.

Foto en tekst: Pieter Pacques
Image

Post Reply