Motoren & Toerisme

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Motoren & Toerisme

Post by Mario »

is daar tegenwoordig iemand van hier nog op geabonneerd ?
ze hebben een redelijk aantrekkelijk lenteaanbod voor nieuwe abonnees maar trekt dat tijdschrift eigenlijk nog op iets ?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Motoren & Toerisme

Post by OzzePaa »

Mario wrote: 08 May 2021 12:49 is daar tegenwoordig iemand van hier nog op geabonneerd ?
ze hebben een redelijk aantrekkelijk lenteaanbod voor nieuwe abonnees maar trekt dat tijdschrift eigenlijk nog op iets ?
Hier ook al een hele tijd niet meer op geabonneerd. Maar ik koop af en toe nog wellis een exemplaar. Laatst dat van februari 2021. Was een "Start2Ride"-special, dus met de focus op de beginnende (jonge) motorrijder. Niet onaardig aangepakt met o.a. twee vergelijkingstests in de praktijk door die prille rijders van A1 en A2-motoren, helmen, tips bij aanschaf van een 2de-hands en een paar pagina's omtrent zelf sleutelen.
Tom vander Sande is nu de hofdredacteur. Veel artikels van Charly de Kinderen. Alan Cathart is ook nog present en Pieter Pacques voor het "toerisme"-gedeelte. Zijn dochter mocht in dit "start2"-nummer ook haar ervaring in dezen delen. Trui en Gaea verzorgden het tweede deel van de thema-route "Langs de grenzen van het koninkrijk". Voorts een interview met Febiac-functionarissen en (sumiere) tests van de MultistradeV4 S, MT-07, Triumph Trident 660, Versys 1000S/SE en de SvartPillen 125. Tenslotte een overzicht van motorreis-organisaties en, t.g.v. hun 30-jarig bestaan : twee pagina's met mini-afbeeldingen van alle ooit uitgebrachte nummers.
Trekt dat nu -nog- op iets :?: :dontknow: Het borduurt, alhoewel men aangekondigd had dat een nieuwe wind zou waaien, toch nogal verder op wat het was voor "de ommezwaai". Het leest allemaal wel OK en moet toegeven dat er wel identiteit in zit t.o.v andere uitgaven i.v.m onze dada. Dat ligt vooral aan het "minder in depth" zijn van M&T-de artikelen vrees ik. Maar als lectuur tussendoor is dat best te pruimen, wat mij betreft.

Best misschien eens investeren in een los exemplaar, denk ik, Mario ... dan weet je meteen of je dat aantrekkelijk aanbod ook (voor jou) aantrekkelijke lectuur oplevert ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motoren & Toerisme

Post by Muug »

Allan begot. Die moet toch ook al heeeel oud zijn denk ik.

Er bestaat ook een "touren" editie? Heb ik zaterdag ergens zien liggen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Motoren & Toerisme

Post by bompa »

Al jaren geleden opgezegd, van toen ze hun forum opgedoekt hebben.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motoren & Toerisme

Post by TuttoTerreno »

bompa wrote: 12 May 2021 16:45 Al jaren geleden opgezegd, van toen ze hun forum opgedoekt hebben.
ik geloof dat het huidige M&T daar helemaal niks meer mee te maken heeft.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Motoren & Toerisme

Post by duibhce Kaelann »

TuttoTerreno wrote: 12 May 2021 17:55 ik geloof dat het huidige M&T daar helemaal niks meer mee te maken heeft.
de toenmalige M&T wilde daar ook niets mee te maken hebben :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motoren & Toerisme

Post by Blackbert »

duibhce Kaelann wrote: 12 May 2021 18:52
TuttoTerreno wrote: 12 May 2021 17:55 ik geloof dat het huidige M&T daar helemaal niks meer mee te maken heeft.
de toenmalige M&T wilde daar ook niets mee te maken hebben :lol:
Met die zooi ongeregeld die daar op zat, ge kunt het hen niet kwalijk nemen. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motoren & Toerisme

Post by Muug »

Die zooi ongeregeld van toen is een hoop (bijna) gepensioneerde zetelzitters geworden :mrgreen: , want ik zie hier NIKS van uitnodigingen voor ritten verschijnen.
Het weer kan een excuus zijn, maar toch ook weer niet, omdat uitnodigingen geplaatst worden op momenten dat je nog niet kan weten welk weer het op de bewuste dag zal zijn. :|

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Motoren & Toerisme

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 12 May 2021 22:29 Die zooi ongeregeld van toen is een hoop (bijna) gepensioneerde zetelzitters geworden :mrgreen: , want ik zie hier NIKS van uitnodigingen voor ritten verschijnen.
Het weer kan een excuus zijn, maar toch ook weer niet, omdat uitnodigingen geplaatst worden op momenten dat je nog niet kan weten welk weer het op de bewuste dag zal zijn. :|
Ooowkeeeeej :!: ... Wanneer mag ik den MPR-sorry-kweetniemeer-de-hoeveelste gaan testrijden :thumbsup: ;) :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motoren & Toerisme

Post by Stefke »

Muug wrote: 12 May 2021 22:29 Die zooi ongeregeld van toen is een hoop (bijna) gepensioneerde zetelzitters geworden :mrgreen: , want ik zie hier NIKS van uitnodigingen voor ritten verschijnen.
Een zetelzitter ben ik alvast niet geworden en gepensioneerd ben ik al evenmin. :P Maar ik doe in't weekend liever andere dingen dan nog eens 500km voor de sport rond te rijden. :whistling: Ieder zijn ding natuurlijk.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motoren & Toerisme

Post by Muug »

Stefke, gij zijt verontschuldigd, gezien de kms binst de week is het normaal dat gij eens iets anders wilt doen.

@ de anderen: ik wijs met de beschuldigende vinger ook naar mezelf, en ik moet nog 17j werken.....

@ozzepa: groot gelijk, ik zal een datum voorstellen. Wel de MPR van vorig jaar nog eens. :thumbsup: Maar we kunnen uw versie met de detourkes eens doen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Motoren & Toerisme

Post by bompa »

Ik zit zo nogal is te sukkelen met mijne rug den laatste tijd ,en als het zo nog is uitkomt rij ik nog wel is een toerke met de moto ,maar veel minder dan een paar jaar geleden , ik heb er al is aan gedacht mijne moto weg te doen en te vervangen door een mtb bultaco (e bike)maar k' weet het nog niet goed,

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motoren & Toerisme

Post by den Bullet »

Ik ben gestopt met ritten mee te rijden toen die forums nog actief waren; ik had geen zin meer in dat strak toeristisch ritme waar ge al uw concentratie moest gebruiken om de bochten te overleven. Ik kijk liever naar landschappen dan naar apexen (de laatst meegereden toer moet die van de Faan-bocht geweest zijn).

Daarna nog enkele -lange- soloritten-op-'t-gemak en ritten met zoonlief gedaan, en toen kwamen de rugproblemen op de voorgrond. GS verkocht omdat die te veel verzwaarde en groeide :shock: en overgegaan naar smaller & funnier.

En voorrang verleend aan 't sleutelen; minstens even plezant (toch als de grote drie voorhanden zijn (, jaja Stef)).

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motoren & Toerisme

Post by Muug »

De hele dag strak toeristisch vind ik ook niet leuk. In mooie landelijke regio's mag het wat trager inderdaad.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Motoren & Toerisme

Post by Marsman »

den Bullet wrote: 13 May 2021 01:31 Ik ben gestopt met ritten mee te rijden toen die forums nog actief waren; ik had geen zin meer in dat strak toeristisch ritme waar ge al uw concentratie moest gebruiken om de bochten te overleven. Ik kijk liever naar landschappen dan naar apexen (de laatst meegereden toer moet die van de Faan-bocht geweest zijn)
Mag ik mij een heel klein beetje aangesproken voelen (en ook iet of wat op mijn teen getrapt)? :mrgreen:
De forumritten werden in principe ALTIJD individueel gereden al bleek in de realiteit dat er ALTIJD groepjes gevormd werden. Meestal bestonden die groepen dan uit mensen met dezelfde rijstijl en bijhorend tempo. In die tijd mocht het voor mij inderdaad strak toeristisch gaan, maar ik heb nooit, zeggen en schrijve: NOOIT iemand verweten een trager tempo te willen rijden of niet te kunnen volgen.
Ondertussen ben ik wat ouder (en rijper???) geworden en ben ik het rustiger aan beginnen doen, maar soms overvalt me de goesting wel om die twist of the wrist nog eens uit te proberen. :ricky:

den Bullet wrote: 13 May 2021 01:31 Daarna nog enkele -lange- soloritten-op-'t-gemak en ritten met zoonlief gedaan, en toen kwamen de rugproblemen op de voorgrond. GS verkocht omdat die te veel verzwaarde en groeide :shock: en overgegaan naar smaller & funnier.
de ritten die ik vandaag de dag nog doe zijn voor zowat 95% gereserveerd voor mijn vaste "sparring partner" omdat we van mekaar weten wat we waard zijn en er geen fratsen worden uitgestoken. Ik rij liever niet meer in groep omdat ge nooit weet waar je dan terechtkomt. Been there, done that.
En als ik dan toch eens in groep (met bekenden) ga rijden, dan mag dat tempo wel iets hoger zijn ;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motoren & Toerisme

Post by Muug »

Hehe, als ge aan de boom schudt :mrgreen:

Het is waar, ik heb zelfs quasi nooit meegereden met het strak toeristisch groepke omdat dat te strak was naar mijn zin. We reden meestal met anderen en we waren dan iets langer onderweg. :thumbsup:

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Motoren & Toerisme

Post by toeternietoe »

Voor zover ik mij herinner, was dat "strak toeristisch" tempo de huisstijl van een vrij beperkte groep. Ikzelf heb er nooit meegedaan wegens onvoldoende motorbeheersing en wel voldoende overlevingsdrang. In de tijd van het M&T forum waren er ook de "op 't gemakske" ritten van wijlen "de Gele". Toeristischer en trager kon je niet meer vinden. Sinds toen en tot nu zijn er nog ontieglijk veel mooie ritten gepresenteerd door verschillende mensen. Degene die ik heb meegedaan heb altijd op mijn gematigd tempo afgemaald.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motoren & Toerisme

Post by F M »

Marsman wrote: 13 May 2021 09:45 Ondertussen ben ik wat ouder (en rijper???) geworden
Ouder: correct
Rijper: ik betwijfel het
:mrgreen:


Ik krijg weer vapeurekes als ik aan uwe scooter denk
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motoren & Toerisme

Post by den Bullet »

Jommo Dré, 't is niet mijn bedoeling om ook maar iemand daarvoor verantwoordelijk te stellen (ook niet tussen de regels in); in tegendeel is er daar maar één iemand voor verantwoordelijk: me myself and I ;)

Bij ritten van andere fora was het niet anders: er worden clusters gevormd en de één moedigt de andere ongewild aan om aan 't oor te vijzen en binnen de kortste tijd zijt ge aan onverantwoord tempo door dorpen aan 't gieren. Ook het tegendeel bestond: cfr. de groep rond wijlen De Gele (en dat was dan van 't goeie te veel voor mij).

Ik herinner mij een rit van onze plaatselijke motokring (d' Aa Zakken) naar de Moezel. Een prachtige bochtige afdaling werd daar aan een heel hoog tempo afgehaspeld, but not me: zoveel kom ik daar niet en dan gebruik ik die gelegenheid om van het uitzicht te genieten en zelfs es te stoppen om foto's te nemen. Dat ik dan een kwartier later toekom ... Tjah.
's Avonds hebben ze dan foto's gezien van wat zij niet hadden gezien :roll:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motoren & Toerisme

Post by den Bullet »

F M wrote: 13 May 2021 14:45
Marsman wrote: 13 May 2021 09:45 Ondertussen ben ik wat ouder (en rijper???) geworden
Ouder: correct
Rijper: ik betwijfel het
:mrgreen:


Ik krijg weer vapeurekes als ik aan uwe scooter denk
Image

Post Reply