Als het kriebelt

Kletsen over moto's en andere motodingen.
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Als het kriebelt

Post by diskeletloetje »

Het is nu al een jaar of drie geleden dat ik voor het laatst zelf met de moto heb gereden. Tijd, geld,... redenen genoeg om me een poos achterop te settelen, en dat beviel en bevalt me prima. Maar sinds enkele maanden kriebelt het weer. De omstandigheden zijn intussen veranderd, het is ondertussen financieel mogelijk om eens te kijken naar een jonge occasie. Ik vond alleen mijn goesting niet, of het is te zeggen : mijn goesting is gemaakt voor grote mensen. Tot ik de Triumph Street Twin zag. En ja, ik heb het zitten. Coup de foudre. Maar dan begint het gevecht van het verstand tegen het gevoel. Verstand zegt neen. Gevoel zegt YOLO. Lietje zegt niet veel, alleen dat ik het moet doen als ik dat wil. Graag eens jullie gedacht. Mercikes!
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Als het kriebelt

Post by Koeno »

Niet doen is achteraf spijt hebben dat je het niet gedaan heb.
Wel doen en niet content van zijn is misschien een beetje financieel verlies...

ik zou dus gewoon gaan voor de Street twin (of Speed twin? daar was muug toch lyrisch over?)

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Als het kriebelt

Post by diskeletloetje »

Wel degelijk de Street twin, laten we eerst maar even op het gemak heropstarten.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Als het kriebelt

Post by Wipr »

DOEN!

Als je het financieel kan waarom zou je het dan niet doen kan je de vraag stellen.

Het leven is te kort om de dingen uit te stellen en ze te verschuiven naar......ooit.

En de leuze voor de Street Twin is een super keuze. Heb er indertijd een testrit met gemaakt en beviel prima. Was de 55pk versie. De dag nadien een testrit gemaakt met een R9T en die beviel beter maar het zijn peren met appelen vergelijken.

Of de nieuwere 65pk versie zoveel meer rijplezier geeft? Deze versie occasie, vind je deze al makkelijk?

:ricky:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Als het kriebelt

Post by den Bullet »

Wel, ik heb de Street nog niet van al te dichtbij bestudeerd, maar ne maat heeft zich onlangs een Triumph Tiger aangeschaft, en dat ding zit ongelooflijk laag (en comfortabel!) voor een hoogpoter.

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Als het kriebelt

Post by Muug »

Eh bien, had gij 't motoke van Laouen niet overgenomen, reeds vele jaren geleden? :)

Trouwens, uit voorzichtigheid wil ik efkes het volgende meegeven: onderschat niet hoe vermoeiend motorrijden is. Hier thuis was er nog iemand die na een vijftal jaar luidop dromen dan toch voor een F650GS gegaan is. Na een uur of wat rijden, hier gewoon in de Vlaanders, was ze telkens pompaf door de concentratie dat het rijden vroeg. Uiteindelijk, na een klein jaar (en drie ritten....), heeft ze dan toch groen licht gegeven om hem te weer verkopen. Ze beseft nu dat het vele ritten en vooral erg veel tijd zal duren eer ze vlot en vloeiend en vooral op haar gemak gaat kunnen motorrijden. Die tijd wenst ze liever te besteden aan het sporten (en sport kijken). Dus, als je niet gloeit van verlangen zou ik toch efkes wachten met 10000 euro uit te geven. ;) Allez, just my two cents eh.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Als het kriebelt

Post by OzzePaa »

diskeletloetje wrote: 21 Jun 2021 22:37 Wel degelijk de Street twin, laten we eerst maar even op het gemak heropstarten.
Awel, daar zie ik me u nu idd zó opzitten seh :thumbsup: :ricky:
Maar ook : nieuw toch geen budget-motoke, en okkazie-exemplaren blijkbaar ook niet dik gezaaid met dan nog kwazie 8000 Eurokes vraagprijs niet echt koopjes.
En zoals Muug zich afvraagt : stond er daar geen Josefientje meer op ulder erf :?: :krabje:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Als het kriebelt

Post by diskeletloetje »

Voila, nu hoor ik van jullie wat mijn verstand ook zegt. :laughing:
"Zet Jozefien eerst eens op orde, het zal u veel minder geld kosten en bouw dan rustig op om dan binnen een paar jaar uit te kijken naar iets recenter en meer naar uw goesting en stopt met uwe kop zot te maken."
En het is niet dat Jozefien geen degelijk motooke is, integendeel, maar ik heb er de klik gewoon niet mee. Ik kan dat niet expliceren. En ze heeft geen abs. Ik hoor jullie al zeggen, ja maar die abs is ook niet zaligmakend en geeft een vals gevoel van veiligheid en het zit toch nog vooral in de reflexen en vaardigheden van de bestuurder, ik weet dat allemaal wel, maar het ontbreken van die abs heeft ook geen positieve invloed op mijn zelfvertrouwen.
En daarbij, is de aanschaf van een motor niet veeleer een gevoelskwestie?
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Als het kriebelt

Post by duibhce Kaelann »

wat ik vooral straf vind is dat iemand die elke 6 maanden een andere motor koopt jou het advies geeft om geen nieuwe motor te kopen :dontknow:
:mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Als het kriebelt

Post by diskeletloetje »

duibhce Kaelann wrote: 22 Jun 2021 18:33 wat ik vooral straf vind is dat iemand die elke 6 maanden een andere motor koopt jou het advies geeft om geen nieuwe motor te kopen :dontknow:
:mrgreen:
:lol:
Ik durfde het niet zeggen :peepwall: :lipsrsealed2:
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Als het kriebelt

Post by Boysnoize »

Zeg, en die Jozefien opdoen, beetje terug rijden en als de zin groter wordt ze verkopen en dat extra geld ineens gebruiken, is dat geen optie? :dontknow:

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Als het kriebelt

Post by diskeletloetje »

Jozefien is al een redelijk oud besje, die gaat niet meer naar een andere stal.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Als het kriebelt

Post by Muug »

Ja maar ik koop niet elke maand nieuwe moto's :mrgreen:

Maar, een moto waarmee je geen klik hebt moet je weg doen. Asap. Het leven is te kort om moto's te houden waarmee je geen klik hebt. En dit is advies dat waarschijnlijk wél te aanvaarden is, van iemand die alle zes maand een moto koopt. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Als het kriebelt

Post by Muug »

diskeletloetje wrote: 22 Jun 2021 21:10 Jozefien is al een redelijk oud besje, die gaat niet meer naar een andere stal.
En gij denkt dat?
Doet dat blinken, maak dat het in orde staat en maak er iemand anders blij mee! :thumbsup:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Als het kriebelt

Post by Droopy »

diskeletloetje wrote: 22 Jun 2021 18:24 Voila, nu hoor ik van jullie wat mijn verstand ook zegt. :laughing:
"Zet Jozefien eerst eens op orde, het zal u veel minder geld kosten en bouw dan rustig op om dan binnen een paar jaar uit te kijken naar iets recenter en meer naar uw goesting en stopt met uwe kop zot te maken."
....
Jozefien in orde zetten en dan bij een goede rij instructeur een paar uur opfris lessen volgen. (Als ik het mij goed kan herinneren kennen jullie een zeker Stefke :whistling: )
Da's de goedkoopste oplossing om weer met vertrouwen om je moto te stappen.
Bevalt het niet dan stop je ermee en bevalt het wel dan kan je op zoek naar een andere moto.
In beide gevallen hebben jullie een Jozefien die weer rijklaar is en dienst kan doen als moto of reserve moto. ;)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Als het kriebelt

Post by bompa »

Ik zou zeggen koop u geen te hoge moto, ik heb altijd met te hoge moto's gereden, hierachter geen probleem , maar eenmaal in de Ardennen als er moest omgekeerd worden bergop was dat een probleem ,ik keek dan altijd of ik op een oprit van een huis kon keren of er toch mee op te draaien om te keren wegens de benen te kort, ergens stoppen aan een cafe juist hetzelfde ,altijd uitkijken of stoppen in een putje om met mijn voet aan de grond te kunnen , op een parking uitkijken waar het redelijk plat was om te stoppen , zolang ik reed geen probleem , allee heb me anders altijd gered op een paar keer na waar ik stilstond en met de voeten niet aan de grond kon :? :mrgreen: nu geen probleem niet meer met mijne moto, ik zou zeggen koop u zeker geen te hoge moto.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Als het kriebelt

Post by TRooPER »

jozefien ruilen voor een twin met koppel onderin ? met abs om uw een goed gevoel te geven?

https://www.2dehands.be/v/motoren/motor ... ousPage=lr
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Als het kriebelt

Post by Koeno »

Kweet niet of ik het vragen mag, maar welke motor gaat er schuil onder de naam Jozefien?

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Als het kriebelt

Post by Blackbert »

Yamaha FZ6 met ervaring, ook in het links rijden. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Als het kriebelt

Post by Werner »

Verkeerde post ...
Last edited by Werner on 26 Jun 2021 18:51, edited 2 times in total.

Post Reply