Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by Mario »

allee, ik zal er dus maar mee voor de dag komen...
heb dus ook het geld nog eens laten rollen en een andere moto gekocht, namelijk een Moto Guzzi V7 III Special van vorig jaar (dus niet het nieuwe model dat een paar maanden geleden uitkwam), een occasie waarmee welgeteld 51 km mee gereden was

de 'zoektocht' begon eigenlijk gewoon met het nieuwsgierig kijken naar Yamaha's XJR's 1300 en de beslissing die ik genomen had dat gewoon blijven sparen voor binnen x jaar misschien weinig zin heeft
daarbovenop kreeg ik een bon voor een rijvaardigheidscursus motorrijden maar met de gele heb ik te weinig vertrouwen in mijn eigen (manoeuvreer)kunnen om zo'n cursus bevredigend af te ronden
daarnaast was ik het eigenlijk wat beu om met de SS constant tegen 50 of 70 over onze secundaire wegen te rijden ; die moto is daar helemaal niet voor gemaakt en mijn lichaam (polsen en handen) nog veel minder ; er is gewoon weinig tot geen lol aan zo rijden en ik deed het meer en meer gewoon om te vermijden dat de accu opnieuw plat zou raken
laatst nog met de Ducati naar Zeeland gereden op onder meer heel wat kleinere baantjes en ook daar vroeg ik me af "wat zit ik hier met zo'n sportmotor eigenlijk te doen ?" ; hij komt tot zijn recht op bijvoorbeeld Frans departementales waar de ene mooie bocht de andere opvolgt, zonder daarbij per se supersonische snelheden te moeten halen, maar in Vlaanderen zie ik niet goed meer hoe je die op onze openbare wegen nog tot zijn recht kunt laten komen

na een beetje nadenken, kwam ik tot de conclusie dat er naast zo'n XJR's nog wel andere modellen zijn die in aanmerking zouden kunnen komen en bovendien zit er in Turnhout een officiële Guzzi-dealer, dus waarom niet
2dehands en autoscout wat verkend en daar op wat advertenties gevallen die me wel wat leken (ook 2 Moto Guzzi V9 Roamers in Oost-Vlaanderen)
tijdens een weekend dan naar 3 moto's gaan kijken ; een V7 in Buvrinnes en die twee Roamers maar uiteindelijk toch maar de V7 gekozen (met een heel correcte voormalige eigenaar)

vorige dinsdag gaan halen (en kwam zo in een serieuze stortbui terecht op de Brusselse ring, waar het verkeer stapvoets ging en m'n vizier aandampte) en dan vandaag het eerste ritje in de streek gedaan (in de kolonie in Merksplas)
het monster heeft zo'n 52 pk en een maximumkoppel van ergens in de 60 Nm ; da's het minste van de 4 moto's die ik al gehad heb, denk ik
kans is groot dat dit m'n laatste moto zal worden

pluspunten die ik tot nu toe ontdekte :
- een stuk wendbaarder als de Duc
- komt een fijn geluid uit de nochtans standaarduitlaten
- mooie moto
- de zithouding (mooi rechtop)
- heel fijne moto om gewoon rustig mee tegen 50 of 70 te rijden op secundaire wegen of kleine baantjes
- je kunt er ook vrij probleemloos op de snelweg
- voor mijn 1.75m is de moto zeker niet te klein, heb meer dan voldoende knieruimte
- je voelt er je snel op thuis

minpunten :
- neutraal laat zich nogal moeilijk vinden
- moest in het begin nog wennen aan de combinatie voetsteuntjes-schakelstang
- je voelt het gewicht van de moto wel als je hem te voet verplaatst (ruim 200 kg)
- de koplamp lijkt ondermaats qua lichtsterkte en lichtbundel

moet er ook aan denken bij het bochten pakken dat ik niet met de Ducati onderweg ben, zou anders wel net iets te plat kunnen gaan...
ben er wel blij mee

ik probeer eerstdaags wat foto's te posten
de Supersport is er nog en blijft mogelijk ook gewoon voor de occasionele snelwegrit of zo

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by Stefke »

Mario wrote: 15 Aug 2021 19:43 een occasie waarmee welgeteld 51 km mee gereden was
minpunten :
- neutraal laat zich nogal moeilijk vinden
Nogal logisch zou ik zo denken... 8-) Moet nog ingereden worden!

Maar vooral: leuk nieuws, veel plezier ermee!

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by zappa »

na wat goegelen, (dyson, transport firma, data platform, acer monitor ) is dat een 850? En dat bestaat dat ook in cafe classsic , racer, stone, sport, en hele mooie special ? :dontknow:
sig nature

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by Bij »

Mario,

Goei keuze en welkom in de Guzzi familie :grin: :grin:
Van de Guzzi dealer in Turnhout ben ik wel content (ondertussen al bijna 2 jaar klant) Goeie service en to hiertoe geen problemen mee gehad. Hij is mij een paar weken geleden nog komen depanneren omdat ik een platte achterband had. Ik kreeg een V7 bobber mee als vervang moto (met 45 km op de teller).
Succes ermee.
Attachments
72B9D6B6-55BC-4E0E-84A4-4E7DBE676CD4_1_105_c.jpeg
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by Mario »

zappa wrote: 15 Aug 2021 22:11 na wat goegelen, (dyson, transport firma, data platform, acer monitor ) is dat een 850? En dat bestaat dat ook in cafe classsic , racer, stone, sport, en hele mooie special ? :dontknow:
de huidige V7 is inderdaad een 850 (modeljaar 2021), maar 'mijn' model is nog een 750
volgens wat ik gelezen en 'gehoord' (youtube) heb, is de 2021 een betere moto maar verliest hij wat aan charme/karakter/eigenheid tov de modellen daarvoor
ze hebben daar inderdaad nogal wat variaties van gemaakt maar dit is dus gewoon de 'special'

't is er zo ene (in die kleur)
Image

is het instapmodel van Guzzi
had ook wel zin in een naked ipv een gekuipte en hoogstwaarschijnlijk is het hoofdstuk sport-/sport-toeringmoto voor mij afgesloten, ik zoek iets anders nu in een moto
mijn exemplaar heeft wel een ruitje, een middenbok, kunststof bescherming tegen de tank geplakt waar de knieën ertegen komen en een rekje voor een topcase
me dit weekend bezig gehouden met het kuisen ervan, na de regenrit van dinsdag ; ik word dus precies een zondagsrijder :laughing:
praktisch is ook de grote tank : inhoud van 21 liter :o ! met daarbij een verbruik van ergens tussen de 4,5 en 5 l

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by Muug »

Mario,
Het moge duidelijk zijn: Waar het hart van vol is loopt de mond van over. :thumbsup:
Want ik heb nog nooit zo'n lange tekst van jou gezien. :laughing:
Geniet van je nieuwe bolide!

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by F M »

Proficiat, Mario. Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by zappa »

proficiat met uw Henriëtte-Gaston-Gusta , ze ziet er een klasse dame uit, met een heel propere aandrijving ;)
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by TuttoTerreno »

hoe meer Guzzi's, hoe meer vreugde!

:ricky:


Guzzisti zijn hier zwaar oververtegenwoordigd, haha.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by OzzePaa »

Mario wrote: 16 Aug 2021 07:57 ........
Image
......
Moderne techniek in klassieke retro naked style ... Dat is hoe ne "motocyclette" er moet uitzien seh 8-) :thumbsup:
Proficiat met de aanwinst, Mario, en consequent dat je bij de Italianen gebleven bent : een Mario op een Yamaha of HD ziet er lang niet zo harmonieus uit, mijgedacht ;) :mrgreen:

Heb er mij tijdens het laatste toegankelijke Brussels salon ook eens over gedrapeerd (cardan, V-Boxer, dubbel pijpen en spaken :sweetheart: ) maar hij viel me toch wat te klein uit ... Iets wat tenandere voor meerdere exemplaren daar tentoongesteld wel het geval was :tongue:

Hij gaat je inderdaad inallegeval op aangenamere wijze over de Vlaamse beton/asfalt-en-alles-wat-daar-op-trekt-wegen brengen dan de gele beauty ;) :grin:


Image

P.S. ... GuZta is misschien wel een passend koosnaampje ;) :headbang:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by Mario »

merci medeforumisten en -istes :grin:
en merci voor de foto, Pa (geen flauw idee wanneer of waar die genomen zou kunnen zijn) en de suggestie !

er zijn wel een aantal zaken veranderd sindsdien :
- andere motorbroek, want in die raak ik praktisch niet meer in,
- vering van de Duc is sinds een dik jaar zachter ingesteld, wat het rijden ermee op onze wegen en kasseiwegjes toch wat comfortabeler maakt. Daarvoor was het op zo'n baantjes echt dokkeren met die moto :)

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by Mario »

eens kijken of het me lukt foto's te posten
blijkbaar wel ; de bovenste = voor eerste kuisbeurt
de 3 onderste : tijdens de eerste rit, foto's genomen in Merkplas

Image

Image

Image

Image

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by Muug »

Karakterbakken.
Ik ben al heel mijn leven verliefd op dit merk. :sweetheart: :sweetheart:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by Bij »

Muug,
en dan koopt gij er ene met hangtieten ;) :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Henriëtte of Gaston of Gusta of...

Post by Muug »

Bij wrote: 19 Aug 2021 19:17 Muug,
en dan koopt gij er ene met hangtieten ;) :mrgreen:
Jah, eigenlijk, pronte staande tetjes zijn inderdaad eigenlijk wel schoner.

Post Reply