Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 09 May 2022 14:44 Kan solderen de oplossing zijn of zal dat maar kort duren?
Ik zou dat proberen. Heb ooit een gaatje in de radiator gedicht met een beetje metaalepoxy. Eerst met de bedoeling dat dat maar goed genoeg moest zijn tot het einde van de reis. Maar uiteindelijk is dat zo gebleven en nooit problemen mee gehad.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

Een nieuwe achterband laten leggen. De oude stond helemaal plat vanmorgen. Snel, nu ja... met een handpompje :roll: op druk gezet zodat ik toch op het werk kon geraken.
Daar wiel eruit, naar bandenboer, nieuw band erop, wiel er in. Klaar. De oude Road5 heeft het dus 40000km uitgehouden met nog 2mm profiel te gaan. Aardige bandjes die Michelins... 8-)

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Amai, serieus aantal km meegebold
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Korte testrit met een Tenere 700 gedaan daarnet...
Miljaar, wat een plezant spul...
stond wel een iets te luide knalpijp op maar kan het plezier niet drukken...

ik begin plots te begrijpen waarom sommigen hier zeggen dat ik mezelf zou verbazen mocht ik met een lichtere moto allroad rijden...

Misschien toch eens kijken om een langere testrit ergens te versieren... :lipsrsealed2:

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

KTM uitgekleed. gewassen.
Waarvandaan hij olie lekte als een BSA wist ik al.
Het gaatje in de radiator ook gevonden. Radiator opgestuurd naar Peeters-Vantongel in Deurne, die dat professioneel gaan repareren.
Na dat wassen alles geïnspecteerd, zie geen oliesporen meer op het blok, oef.
Wel blijkt de uitlaatcollector, de H-pijp, weer doorgeroest naast de ophangbeugel. De eerste heeft daar heel lang over gedaan, de huidige veel korter.
Eigenlijk het zwak element op heel die moto: flinterdun staal, geen inox, dat uitlaatsysteem.
Soit, Boonstra heeft een goeie collector, mét 2 OEM dempers, voor 60% van een nieuwe collector. Heb ik ineens potten met cat voor de keuring. :twisted:

Van 't weekend maar eens gaan kijken naar de klepspeling. Met een balkje in de hand, dat ik niks meer tegenkom onderweg dat geld gaat kosten.
Ook: Helicoil steken voor 't zotte boutje van het oliefilterdeksel. Nog vanalles deftig proper maken en het kofferrek een nieuwe laag zwart geven. En eens kijken of ik die knopkes van het dashbord weer aan de gang krijg.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Blackbert wrote: 12 May 2022 13:13 KTM uitgekleed. gewassen.
Waarvandaan hij olie lekte als een BSA wist ik al.
Het gaatje in de radiator ook gevonden. Radiator opgestuurd naar Peeters-Vantongel in Deurne, die dat professioneel gaan repareren.
Na dat wassen alles geïnspecteerd, zie geen oliesporen meer op het blok, oef.
Wel blijkt de uitlaatcollector, de H-pijp, weer doorgeroest naast de ophangbeugel. De eerste heeft daar heel lang over gedaan, de huidige veel korter.
Eigenlijk het zwak element op heel die moto: flinterdun staal, geen inox, dat uitlaatsysteem.
Soit, Boonstra heeft een goeie collector, mét 2 OEM dempers, voor 60% van een nieuwe collector. Heb ik ineens potten met cat voor de keuring. :twisted:

Van 't weekend maar eens gaan kijken naar de klepspeling. Met een balkje in de hand, dat ik niks meer tegenkom onderweg dat geld gaat kosten.
Ook: Helicoil steken voor 't zotte boutje van het oliefilterdeksel. Nog vanalles deftig proper maken en het kofferrek een nieuwe laag zwart geven. En eens kijken of ik die knopkes van het dashbord weer aan de gang krijg.
Good luck my friend. :thumbsup:
'k ben allang blij dat ge weer beginnen sleutelen zijt. Want dat wilt zeggen dat ge zin hebt om te rijden. 8-) :ricky:

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

Ja, maar 't is ook heel simpel. Zoals het was na vorig weekend viel er niet meer te rijden.

18 jaar, 128000km en de laatste jaren meer onder de carport gestaan dan gereden. Alles samen is dat niet bevorderlijk voor de fitheid.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 12 May 2022 15:07 . Alles samen is dat niet bevorderlijk voor de fitheid.
Van u? Of van de moto? Of beide? :peepwall:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by F M »

Bert zag er behoorlijk fit uit. 8-)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

Ik slaap dan ook in mijn bed, niet onder een afdak. :ugeek:
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Gisteren bagage toestanden op de CB1000R (uiteindelijk) gemonteerd.
Was al 3 weken aan't wachten op de originele kentekenhouder die ik besteld was toen ik dinsdag de boodschap kreeg: de handelaar vind het onderdeel niet.
Dan maar ergens anders besteld en dat was er dan op 2 dagen tijd.

Vandaag iets gedaan wat ik al hééééél lang niet meer gedaan had....
Ne motor op 2dehands gezet... :lipsrsealed2:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by den Bullet »

Hopelijk binnen afzienbare tijd heropstappen.

Ik weet nog niet wat het gaat doen met de onderrug dus blijf ik voorlopig wantrouwend uitkijken naar dat heropstappen.
Ik was gestopt omdat ik vooral niet meer achteruit kon kijken wegens de geknelde zenuwen in de nekwervels.

Gelukkig heb en ken ik heel wat baantjes om dit uit te proberen.

Fingers crossed ... :peepwall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote: 13 May 2022 19:21 Hopelijk binnen afzienbare tijd heropstappen.

Ik weet nog niet wat het gaat doen met de onderrug dus blijf ik voorlopig wantrouwend uitkijken naar dat heropstappen.
Ik was gestopt omdat ik vooral niet meer achteruit kon kijken wegens de geknelde zenuwen in de nekwervels.

Gelukkig heb en ken ik heel wat baantjes om dit uit te proberen.

Fingers crossed ... :peepwall:
' k Zal er hier ook 2 paar in de knoop leggen :thumbsup:
Van-Vanneken staat al veel te lang te staan ...
Seg, maar naart schijnt hebben ze toch iets uitgevonden om achteruit te kijken, Bullett ... spiegels of zowiet :dontknow: ;) :mrgreen: *




* just kidding hé ... Inderdaad vree amberant als dat pijnlijk is. Ooit eens meegemaakt door een "stijve nek" en dat was al hemeltergend lastig.
Je denkt er niet bij na om op te passen, omdat het zo' n alledaagse beweging is : efkes achterom kijken :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Gisteren mogelijks mijn achterwiellager stuk gereden :shock:
Thuis gekomen na een rit en het wiel draait nu rond in schokjes...

't was dan blijkbaar toch einde leven...
GSa maakt er wel een gewoonte van om in panne te vallen als ik hem nodig heb...
alleh, ik heb nog tijd voordat ik op reis vertrek, hopelijk mijne garagist ook :lipsrsealed2:

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Nog anderhalve maand, dat zal wel lukken zeker? :geek:
Tja, hét probleem van een oudere motorfiets: met de regelmaat van de klok onkosten, die van tijd tot tijd helaas niet gering zijn. :? Alternatief is in één hap veel geld gebruiken om een nieuwe/recente moto te kopen. Moraal van 't verhaal: het zal u sowieso geld kosten. Ofwel in stukskes en beetjes, ofwel om de zoveel tijd in grote happen. :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 16 May 2022 09:34 .......
Thuis gekomen na een rit en het wiel draait nu rond in schokjes...
.......
Ow yeah : dan zal na 120.000km idd de kogelkooi wel eens aan gort kunnen zijn. Er stond nog geen plaske olie onder deze morgen? Dan hebben die stukjes metaal je grote dichtring nog niet gemulcht ;) :mrgreen:
Schade aan cardantandwiel (plateau) kan ook, maar dan draait het wiel toch nog minder vlot.
Heb de HAG van Gertruud eens naar Michael Giering in Bonn opgestuurd toen die dat aan de hand had. Ze had toen 130.000km, dus ...
Volledige revisie inclusief onderdelen en "ausdistanzierung" en portkost was in 2018 401Euro. Wel zelf gede- en -monteerd.

Wat de regelmaat van Muug z'n klok betreft, maar zonder bedoeling u met een depressie op te zadelen : op een koppelplaatvervanging en verssche ammortisseurs moogt ge u toch ook stillekesaan voorbereiden ... :whistling: :lipsrsealed2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Schokdemper achteraan is 2 jaar geleden vervangen voor een gloednief tractive modelleke.
Vooraan heeft revisie gehad.
(had eigenlijk toen ook veren moeten laten aanpassen op mijn gewicht).

Koppeling zal inderdaad ver aan de beurt zijn...

Vraag me soms wel af: is het nog slim.
misbruik ik de GSa niet te veel met het allroad rijden dat ik ambieer..
langs andere kant is het zo'n lief goed beestje dat zoveel kan :)

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

Koeno wrote: 16 May 2022 12:59 misbruik ik de GSa niet te veel met het allroad rijden dat ik ambieer..
langs andere kant is het zo'n lief goed beestje dat zoveel kan :)
ge kunt er veel mee doen maar alles heeft zijn prijs... 8-)
dus ja, ge misbruikt hem te veel... :roll:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Waarom de rolling eyes? Snap niet goed wat je juist bedoelt nu.

Bedoel je:
1. Duuuh je misbriukt hem te veel, dat wist iedereen hier al.
2. Jonge, zo allroad rijdt gij niet dat ge die gs misbruikt.
3. eigenlijk moet ge gewoon stoppen met zagen Koeno

just to be sure he ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Stefke wrote: 16 May 2022 20:56 dus ja, ge misbruikt hem te veel... :roll:
Mor baneen. 8-)

Locked