Eigenlijk als ze willen kan men toch perfect het zicht rondom een vrachtwagen of eender welk voertuig bewerkstelligen , bij mij op de kraan het laatste jaar dat ik werkte, stond er een camera op ,daar mocht je vlak tegen de kraan gaan staan of een heel stuk er vandaan zo zag je altijd wat er gebeurde achteraan en die kon je uitbreiden naar de zijkant als je wilde ,maar langszij stonden daar 3 spiegels op aan elke kant en had je ook een zeer goed zicht, anders was het niet te doen in zeer smalle straatjes of eender waar om te manoeuvreren,
Dat moet bij een vrachtwagen toch ook vanzelfs kunnen volgens mij
Dood hoekje
Dood hoekje
bompa wrote:Eigenlijk als ze willen kan men toch perfect het zicht rondom een vrachtwagen of eender welk voertuig bewerkstelligen , bij mij op de kraan het laatste jaar dat ik werkte, stond er een camera op ,daar mocht je vlak tegen de kraan gaan staan of een heel stuk er vandaan zo zag je altijd wat er gebeurde achteraan en die kon je uitbreiden naar de zijkant als je wilde ,maar langszij stonden daar 3 spiegels op aan elke kant en had je ook een zeer goed zicht, anders was het niet te doen in zeer smalle straatjes of eender waar om te manoeuvreren,
Dat moet bij een vrachtwagen toch ook vanzelfs kunnen volgens mij
What i said ... Mijgedacht
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Dood hoekje
Die dode hoek is des te groter naarmate de "knik" die de trekker met zijn aanhanger maakt, groter wordt. In het filmpje is deze knik duidelijk aanwezig en demonstreert eigenlijk het effect dat je krijg wanneer een trekker met oplegger gaat afslaan of een bocht neemt (rond een rond punt). De achteras van de oplegger zal hier nog een veel kleinere bocht nemen dan de trekker waardoor de fietsers onder de wielen terecht komen. Ik weet niet of dit in de rijopleidng wordt meegegeven maar 't zou toch moeten.
Misschien een permalinkje onder "rijtechnieken" op deze webstek?
Misschien een permalinkje onder "rijtechnieken" op deze webstek?