Rijvaardigheidstraining

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Rijvaardigheidstraining

Post by KlaasN »

Misschien is het antwoord hier al lang op gegeven, maar ik vind het niet terug.
Welke rijvaardigheidstraining is goed? Op het net vind ik verschillende aanbieders/scholen. Wie heeft er ervaring?
Binnenkort wil ik graag een cursus volgen, vandaar de vraag.

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Rijvaardigheidstraining

Post by F M »

Ik denk dat velen hier al bij Johan opleidingen gevolgd hebben, en zeer tevreden erover waren:
VROM Motoropleidingen
I am confused. Oh no, maybe not!

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Rijvaardigheidstraining

Post by the riding man »

Ik heb bij VROM de bochtencursus (op terrein) gevolgd. Geen slecht woord over de Johan. Maar voor mij persoonlijk vond ik de Wim bij Aktief beter, die zijn manier van uitleggen en benadering van de rijtechnieken voelde ik me iets beter bij. Is louter iets persoonlijk, van beide kan je enorm veel leren. Bij MRV heb ik jaren geleden voor het eerst kennis gemaakt met een cursus in de ardennen met oortjes in. Ondertussen past de VROM dat ook toe heb ik vernomen, maar toen was MRV de eerste en enige die dat deden, en daar heb ik enorm veel van opgestoken. Was de eerste keer dat men mij deftig en begrijpbaar heeft uitgelegd in de praktijk, tijdens het rijden zelf met gesproken begeleiding door de oortjes, hoe je deftig een bocht moet nemen. Was een enorme positieve ervaring die me tot de dag van vandaag nog altijd is bijgebleven. Ik had bij Aktief de DRO gevorderden geboekt voor afgelopen 10mei op het terrein van VOC Brugge maar die cursus is afgelast wegens te weinig deelnemers. Elk jaar zonder uitzondering volg ik ten minste 1 opleiding. Voor 10, 11, 12 en 13 september heb ik een meerdaagse bergtraining geboekt bij rijschool Dirk in het Taunus gebergte. Was een opleiding die ik ook al heel lang wou volgen maar is er nooit van gekomen. Nu eindelijk de knoop doorgehakt, en dan kan ik eindelijk eens een serieuze rit op mijn tettenmachien maken. Want door mijn circuit dagen en zandwegritjes blijft die veel te veel staan in de garage want daar pak ik mijn ktm voor.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
laouen
Posts: 1710
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Rijvaardigheidstraining

Post by laouen »

elke organisatie heeft z'n eigen 'stokpaardjes' dus het is wel interessant om 'ns te wisselen
Bij VROM is dat rem en uitwijken, bij STAM Education is dat remmen tout court en kijktechniek,... Wij gaan liefst bij zoveel mogelijk verschillende organisaties omdat ze elk toch hun eigen manier van uitleggen hebben en andere oefeningen voorschotelen. Zo pik je elke keer weer iets nieuws op.

Degenen die wij al bezocht hebben:
VROM
STAM
Actief
Clubmot
Goed motorrijden (jammer genoeg ermee gestopt)
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Rijvaardigheidstraining

Post by Davy78 »

Clubmot wil ik ook wel es doen. Heb je daar toevallig de road control gedaan?

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rijvaardigheidstraining

Post by Muug »

Je hebt ook nog
motorbeheersing.com die een zeer goede reputatie heeft
en
in Brugge zit http://voc-brugge.be/ , die hebben zelfs een vrij spectaculair eigen oefenterrein.

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Rijvaardigheidstraining

Post by petervdc »

Muug wrote: in Brugge zit http://voc-brugge.be/ , die hebben zelfs een vrij spectaculair eigen oefenterrein.
2 zelfs, en het grote is idd FERM de moeite !!
Keep going

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Rijvaardigheidstraining

Post by Davy78 »

Voila, net ingeschreven voor road control op mettet. En nu hopen dat het die dag niet regent of ik ga ne pamper moeten aandoen :)

User avatar
laouen
Posts: 1710
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Rijvaardigheidstraining

Post by laouen »

Davy78 wrote:Voila, net ingeschreven voor road control op mettet. En nu hopen dat het die dag niet regent of ik ga ne pamper moeten aandoen :)
It's all in the mind! Regen zit meer tussen je oren dan onder je wielen.

En als het regent is dat dubbel zo leerrijk omdat je net dan de technieken die ze je gaan aanleren dubbel en dik gaat kunnen gebruiken.

:ricky:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Rijvaardigheidstraining

Post by Davy78 »

Ik heb ervan genoten gisteren, ik loop nu nog altijd een beetje met een grijns op mijn smoel :) Ik denk dat dit iets jaarlijks gaat worden vanaf nu ... Al denk ik niet dat ik de snellere groepen ook ga proberen: het voorbij steken op rechte stukken is al spannend genoeg, voorbij gestoken worden in de bocht kan mijn tikker niet aan denk ik ...

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rijvaardigheidstraining

Post by Muug »

en wat te denken van die gasten die zich Marquez-gewijs er langs binnen nog tussen pitsen terwijl gij vollenbak aan 't remmen zijt! :yikes:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

Muug wrote:en wat te denken van die gasten die zich Marquez-gewijs er langs binnen nog tussen pitsen terwijl gij vollenbak aan 't remmen zijt! :yikes:
:grin: als je dan nog bij de pinken zijt gelijk Rossi,da voorwiel naar omhoog verder wa offroad en t 'is in orde :grin:
maar velen zullen dan op hun chokedijzen gaan denk ik :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rijvaardigheidstraining

Post by Muug »

bompa wrote:
Muug wrote:en wat te denken van die gasten die zich Marquez-gewijs er langs binnen nog tussen pitsen terwijl gij vollenbak aan 't remmen zijt! :yikes:
:grin: als je dan nog bij de pinken zijt gelijk Rossi,da voorwiel naar omhoog verder wa offroad en t 'is in orde :grin:
maar velen zullen dan op hun chokedijzen gaan denk ik :grin:
ni normaal wat die gast kan eh, ongelooflijk. Als er ?ne is die van mij wereldkampioen moet worden van 't jaar is 't hem wel. Maar Stoner zit verdomd kort op zijn hielen eh... :blink: Marquez tel ik al niet mee, die is al teveel op zijn bakkes gegaan.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re:Rijvaardigheidstraining

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: ni normaal wat die gast kan eh, ongelooflijk. Als er ?ne is die van mij wereldkampioen moet worden van 't jaar is 't hem wel. Maar Stoner zit verdomd kort op zijn hielen eh... :blink: Marquez tel ik al niet mee, die is al teveel op zijn bakkes gegaan.
stoner?
flashback!
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Rijvaardigheidstraining

Post by Gunter »

Stoner is gaan vissen :evil: tzal Lorenzo zijn peins ik...

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Rijvaardigheidstraining

Post by Muug »

duh :blink: Ik bedoel vaneigens Lorenzo. :lipsrsealed2:

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Rijvaardigheidstraining

Post by zappa »

'tzal de warmte zijn :mrgreen:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

Muug wrote:
bompa wrote:
Muug wrote:en wat te denken van die gasten die zich Marquez-gewijs er langs binnen nog tussen pitsen terwijl gij vollenbak aan 't remmen zijt! :yikes:
Maar eigenlijk wat die Marquez daar weer uithaalde ,dat is gewoon lomp :confused2: zo kan je daar nooit voorbij zonder ongelukken. Maar het liep gelukkig goed af.
Maar ik vrees ervoor dat die het kampioenschap nog gaat bederven voor die ander gasten :confused2: ,hopelijk niet .

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Rijvaardigheidstraining

Post by pingu »

bompa wrote:
Muug wrote:
bompa wrote:
Maar eigenlijk wat die Marquez daar weer uithaalde ,dat is gewoon lomp :confused2: zo kan je daar nooit voorbij zonder ongelukken. Maar het liep gelukkig goed af.
Maar ik vrees ervoor dat die het kampioenschap nog gaat bederven voor die ander gasten :confused2: ,hopelijk niet .
Bwa, als dien andere niet Rossi heet, dan lukt dat waarschijnlijk wel. Denk maar aan Jerez 2013, toen was "den andere" Lorenzo... Marquez is alles of niks, altijd. En in Assen heeft Rossi dat meesterlijk tegen hem gebruikt. 't zal ferm pijn gedaan hebben bij Marquez.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Rijvaardigheidstraining

Post by bompa »

pingu wrote:
bompa wrote:
Muug wrote:
Maar eigenlijk wat die Marquez daar weer uithaalde ,dat is gewoon lomp :confused2: zo kan je daar nooit voorbij zonder ongelukken. Maar het liep gelukkig goed af.
Maar ik vrees ervoor dat die het kampioenschap nog gaat bederven voor die ander gasten :confused2: ,hopelijk niet .
Bwa, als dien andere niet Rossi heet, dan lukt dat waarschijnlijk wel. Denk maar aan Jerez 2013, toen was "den andere" Lorenzo... Marquez is alles of niks, altijd. En in Assen heeft Rossi dat meesterlijk tegen hem gebruikt. 't zal ferm pijn gedaan hebben bij Marquez.

Dezelfde bocht dezelfde situatie gelijk daar kan nooit ,hij moet daar naar buiten komen om zijne bocht te kunnen nemen tegen die snelheid en dat kon niet want Rossi hing daar ,maar bvb met een andere piloot zou het wel is kunnen zijn dat er daar dan 2 gelegen hadden :confused2: het wordt stilletjes aan tijd dat ze dat gasje is op het matje roepen eer hij het kampioenschap verkloot voor de ander nu hij er niet meer voor mee kan strijden.
Je kan er voor gaan om te winnen maar dan moet je het nog niet zo spelen van ik niet meer gij ook niet.

Post Reply