Zitpositie...
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Zitpositie...
:gieren:
Dat parkoerke herken ik ook nog van op een GM opleidingske met Raketman geloof ik. Tof speeltuintje
Dat parkoerke herken ik ook nog van op een GM opleidingske met Raketman geloof ik. Tof speeltuintje
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Zitpositie...
is dus wel off-roadzappa wrote:over dat voetstepje duwen zei de Frans Verhoeven: buitenkant bocht = niet driften (in gravel) binnenkant bocht = driften..
Zitpositie...
, heuuuja, de kans was groot dat er wel iets ging tevoorschijn komen in die aard...diskeletlietje wrote: kijk kijk op de achtergrond
maar ja, het ging over de gewone "openbarewegrijder" in mij h?. Ik ben niet vies van wat foliekes en spielerei ergens op een terreintje, maar op openbare weg... neuhhh...
ene van efkes geleden...
https://www.youtube.com/watch?v=8dagKLG ... playnext=1
Zitpositie...
Eigenlijk schuif ik graag dicht tegen de tank aan, heb zo een stabieler gevoel.
Om zuivere bochtjes te nemen durf ik al eens verschuiven op het zadel, maar verder blijf ik gewoon rechtop.
Waarschijnlijk is dit ook iets persoonlijks, denk ik.
Om zuivere bochtjes te nemen durf ik al eens verschuiven op het zadel, maar verder blijf ik gewoon rechtop.
Waarschijnlijk is dit ook iets persoonlijks, denk ik.
Zitpositie...
Uwen traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaage run toen, da was pas e follieke :sterrekes:Stefke wrote:......... Ik ben niet vies van wat foliekes en spielerei ergens op een terreintje, maar op openbare weg... neuhhh...
ene van efkes geleden...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Zitpositie...
Op de moto's waarmee ik op de baan rijd zit ik ook vrij dicht op de tank hoor (of waar op een gemiddelde moto de tank zou moeten zitten). Enkel op de TRX en indertijd op de SV kroop ik wat verder naar achteren, maar dat was ook vooral op circuit.Hagar wrote:Eigenlijk schuif ik graag dicht tegen de tank aan, heb zo een stabieler gevoel.
Om zuivere bochtjes te nemen durf ik al eens verschuiven op het zadel, maar verder blijf ik gewoon rechtop.
Waarschijnlijk is dit ook iets persoonlijks, denk ik.
Op mijn andere motoren gaf een positie dichter tegen de tank een aangenamere rechtop zithouding met ontspannen armkes die ook een heel neutrale positie in de bochten toelaat. Maar wel lang niet zo mooi en ontspannen als ik Stefke dat meermaals heb mogen zien doen met mijn TDM-eke (en later mijn Tenereke) tijdens weekendjes in de Voze Gezen.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Zitpositie...
I am confused. Oh no, maybe not!
Zitpositie...
Op een rotonde moet je altijd uitzien wat je doet , want ze helt gewoonlijk af naar de buitenkant ,en als je niet oppast trek je jeKoeno wrote:
gaan verzitten hoeft voor mij niet, knietjes op de grond al zeker niet,
maar het gevoel dat ik onlangs op die rotonde had, wil ik liever niet meer...
onderuit op een rotonde.
Op de baan rij ik gewoon blijf gewoon recht op de moto zitten
Op het onverhard doe ik het gelijk ik het op mijne crossmoto geleerd heb en dat marcheert zeer goed.
Dan sta ik gewoonlijk op de voetjes iets naar achter hangend , zijn er putten hang ik bijna op het achter spatbord .en dan ga je erover , maar nu rij ik er ook al wel is gewoon door
In den bocht ga ik gewoonlijk zitten ,dat deed ik vroeger op de cross ook en kan je al is een dammetje gebruiken als er een ligt
Met mijne enduro durfde ik al is mee te sturen met de achterrem om kort door den bocht te gaan op het onverhard
Zitpositie...
Ik voel mijn vfr zeer zelden een stapke zetten, zelfs in de regen. Wat voor banden liggen daar op? Zijn het banden die ge er onlangs zelf op hebt laten leggen of zijn het nog de banden die er al op lagen als ge de moto kocht?Koeno wrote:Het probleem zit hem, dat ik op een rotonde al een paar keer het gevoel had "ver opt einde" van den band te zitten (en dus het gevoel te hebben dat den achterkant een stapke zet) zonder dat ik eigenlijk overdreven zot de rotonde pak...
Zitpositie...
Awel,
De banden lagen er al op...
vooraan 3 jaar oud (maart-2012), achteraan 4 jaar oud (november-2011).
Wel nog genoeg voldoende profiel ('k denk dat de vorige eigenaar wel onderhoud deed, maar af en toe vergat te rijden).
Als ik mij niet vergis pilot road 2, maar ben even niet meer zeker...
De leeftijd is waarschijnlijk randje kantje aan het worden?
De banden lagen er al op...
vooraan 3 jaar oud (maart-2012), achteraan 4 jaar oud (november-2011).
Wel nog genoeg voldoende profiel ('k denk dat de vorige eigenaar wel onderhoud deed, maar af en toe vergat te rijden).
Als ik mij niet vergis pilot road 2, maar ben even niet meer zeker...
De leeftijd is waarschijnlijk randje kantje aan het worden?
Zitpositie...
Beter en duidelijker dan dit kan dat niet uitgelegd worden denk ikdiskeletlietje wrote:traag = moto plat manneke recht
snel = moto recht manneke plat
-
- Posts: 394
- Joined: 28 Jan 2015 17:14
Zitpositie...
Inderdaad, ??ntje voor te onthouden.Borniet wrote:Beter en duidelijker dan dit kan dat niet uitgelegd worden denk ikdiskeletlietje wrote:traag = moto plat manneke recht
snel = moto recht manneke plat
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Zitpositie...
Leeftijd is ok. Binst een jaar zijn die toch versleten.Koeno wrote:Awel,
De banden lagen er al op...
vooraan 3 jaar oud (maart-2012), achteraan 4 jaar oud (november-2011).
Wel nog genoeg voldoende profiel ('k denk dat de vorige eigenaar wel onderhoud deed, maar af en toe vergat te rijden).
Als ik mij niet vergis pilot road 2, maar ben even niet meer zeker...
De leeftijd is waarschijnlijk randje kantje aan het worden?
Let met rotondes altijd op, nooit gek doen. Rotondes zijn verzamelplaatsen van allerlei vette vloeistoffen.
Voordeel van kort op de tank te zitten bij de VFR is dat je gemakkelijk kan gaan "hangen" aan je ruggegraat, om je armen en polsen te ontlasten. Maw rompspieren wat opspannen en dan niet meer steunen op je armen. Voor alle duidelijkheid: ik heb het hier over "hangen" bij rechtdoor rijden!
Probeer volgende keer eens een Bridgestone, zeer neutrale en erg stabiele banden vind ik dat. Ik ben helaas niet mee met hun gamma dus ik kan geen advies eigen ervaring geven. Maar ik denk dat je best kiest tussen de T30 Evo en de S20.
Hier twee fotootjes van de achterband:
S20:
T30 Evo
Wat duidelijk opvalt is dat de wangen van S20 aan de buitenkanten veel platter zijn dan bij de T30 Evo. Bij die laatste blijven de wangen gekromd tot aan het randje. Praktisch komt het er op neer dat de S20 op hellingshoek meer rubber tegen de grond drukt. Aja, een plat blad papier heeft ook meer touch dan ??n dat wat opgerold is.
Ook lijkt er mij meer dan voldoende profiel te zijn om belgisch regenweer goed te overleven, ook in de voorbanden.
Zitpositie...
Dit is nu eens een echt interessante topic.
Duwen tegen je stuur, sturen met je heupen, sturen met je knie?n heb ik al geleerd maar (tegen)duwen op de steps is nieuw voor mij.
Volgend ritje testen dus.
@Koeno:
Wat die pilot road 2 betreft : 'k heb dat ook verschillende keren gehad, om de een of andere onverklaarbare reden ging mijn moto ook soms een stapje opzij in een flauwe bocht (zoals een rotonde). Warme of koude band had er niets mee te maken en dat was altijd aan brave rustige snelheden.
Misschien heeft dat met hun twee componenten gedoe te maken want aan die rustige snelheden, zoals bochten nemen op een rotonde rij je een beetje op het harde en een beetje op het zachte stuk van de band.
Nu heb ik Pirelli's opliggen en daar heb ik dat probleem nog niet mee gehad, die schuift alleen onverwacht als ik te hard door korte bochten vlam. :huh:
Zitpositie...
Droopy wrote:
Dit is nu eens een echt interessante topic.
Duwen tegen je stuur, sturen met je heupen, sturen met je knie?n heb ik al geleerd maar (tegen)duwen op de steps is nieuw voor mij.
Volgend ritje testen dus.
Zitpositie...
Bouwt dat aub op 't gemak op, trapsgewijs. Maak eerst van de tegensturen een automatisme. Ne keer ge daar niet meer op moet concentreren probeer je dat stepjesgedoe. Begrijp en aanvaard ook dat het niet op elk model even nuttig is. Hoe sportiever de moto hoe meer knie?n en voeten nuttig worden.Borniet wrote:Droopy wrote:
Dit is nu eens een echt interessante topic.
Duwen tegen je stuur, sturen met je heupen, sturen met je knie?n heb ik al geleerd maar (tegen)duwen op de steps is nieuw voor mij.
Volgend ritje testen dus.
Zitpositie...
Thanks!!Muug wrote:Bouwt dat aub op 't gemak op, trapsgewijs. Maak eerst van de tegensturen een automatisme. Ne keer ge daar niet meer op moet concentreren probeer je dat stepjesgedoe. Begrijp en aanvaard ook dat het niet op elk model even nuttig is. Hoe sportiever de moto hoe meer knie?n en voeten nuttig worden.Borniet wrote:Droopy wrote:
Dit is nu eens een echt interessante topic.
Duwen tegen je stuur, sturen met je heupen, sturen met je knie?n heb ik al geleerd maar (tegen)duwen op de steps is nieuw voor mij.
Volgend ritje testen dus.
Da's eigenlijk nen nog betere tip
Zitpositie...
Op een rotonde moet je altijd opletten want de meeste liggen hellend naar de buitenkant of negatief, bvb fotoDroopy wrote:
Dit is nu eens een echt interessante topic.
Wat die pilot road 2 betreft : 'k heb dat ook verschillende keren gehad, om de een of andere onverklaarbare reden ging mijn moto ook soms een stapje opzij in een flauwe bocht (zoals een rotonde). Warme of koude band had er niets mee te maken en dat was altijd aan brave rustige snelheden.
:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... M3TP4IuPWQ
En met teveel gas trek je de moto van die helling af met gevolg een stapje opzij,
Ik ben daar gewoonlijk redelijk rustig op
Zitpositie...
En da's dus ook waarover het hier gaat :pijlr: performance bike-riding op circuitBorniet wrote:Muug wrote:Thanks!!Borniet wrote: Bouwt dat aub op 't gemak op, trapsgewijs. Maak eerst van de tegensturen een automatisme. Ne keer ge daar niet meer op moet concentreren probeer je dat stepjesgedoe. Begrijp en aanvaard ook dat het niet op elk model even nuttig is. Hoe sportiever de moto hoe meer knie?n en voeten nuttig worden.
Da's eigenlijk nen nog betere tip
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Zitpositie...
waw, goeie tekst, zelfs als je de focus op circuit weglaat , merci !