hmStefke wrote: Die voetsteunen hou je wel tegen met je voeten, dus helemaal dichtklappen doen die niet. Die BB sleet dan af aan de kuip en het generatordeksel links. Ge ondervindt wel rap wat er eerst tegen de grond schuurt inderdaad meestal de steun eerst, hangt trouwens van zoveel verschillende dingen af.
Heb al vanalles tegen de grond gereden zonder problemen (schakelpedaal, middenpoot, zijpoot voetsteun passagier, uitlaatbochten, onderkuip, cylinder, uitlaatdemper, hoek zijkoffers, valvleugels) de echte problemen begonnen pas als mijn bil en schouder tegen de grond kwamen...
ge kunt ook in de problemen geraken als het aantal bruikbare meters asfalt op geraakt ...
Ene keer met de Bol d'Or (bijna) meegemaakt... op een oprit in Gent. Moto platter en platter...tenen aan de grond...voetsteunen aan de grond...moto moest nog steeds platter om deftig door den bocht te geraken...zijpoot aan de grond, dat geeft ook nog wat mee...nog platter... middenbok aan de grond, en die gaf niet meer mee, dus konden we niet meer platter, maar bij een gegeven snelheid zit je dus vast aan een bepaalde bochtenstraal, en de bocht was scherper.... en de vangrail kwam dichter en ik ging over de witte lijn... en de vangrail kwam n?g dichter...en dichter.... en toen scheerde ik er rakelings langs, middenbok nog steeds tegen de grond en met hartslag 200...
Ik was gewoon veel te rap in dien bocht gegaan. Beginnersfoutje.
Qua kijktechniek kon dat wel tellen