anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletlietje »

hoe ik ook mijn best doe om op een deftige vlotte en veilige manier te rijden slagen mede weggebruikers er nog steeds in om mijn ZEN naar de kloten te helpen :mottig:

topic aangemaakt omdat ik nog geen plaats gevonden heb , waar je eens goed uw frustraties kwijt kan over de dwazekloterij die een ander uitsteekt ...

User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Stefke »

Haha, dees topis zal dan echt snel vol geraken als ik eens mijn frustraties van elke dag moet neerschrijven. :ricky: :ricky:

Eentje van de zaterdag: een middenstrookrijder tegen 70 ofzo op de A12.... In de rechterhand; een blikje, een sigaret tussen de vingers en ook nog ergens het stuur... In de linkerhand; de gsm aan het linkeroor.... :motten:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletlietje »

@ diskeletlietje , bedankt maat :gieren:

vandaag was er nogal redelijk veel wind , ik was het ganse woon werk traject aan het filosoferen "als ik nu 160km/u zou rijden zouden de gaten tussen de huizen waar de wind door komt korter worden en mijn rijlijn zou minder afwijken ..."
gans het traject gekeken van waar de wind kwam en soepel op alles geanticipeerd , tegenliggende vrachtwagens , mijn route zelfs wat aangepast naar bebouwd ipv open dijken enz... Tot ik op het punt kom om de Scheldebrug over te steken (volle zijwind) en een koekenblik heeft zijn auto voelen schuiven en beslist dat het veilig zou zijn om aan 15 per uur over de brug te taffelen een file van 5 auto's achter zijn gat en dan ik staan slurplassen knal bovenop de brug vollenbak zij wind ... en te veel tegenliggers om er weg te geraken ...

dacht die mens uit zijn auto te trekken maar ik had de dag er voor de moto gechalarmeerd ...

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by zappa »

Ouder worden helpt, Lietje... uw geheugen laat u in de steek en na 3' zijdet al vergeten :mrgreen:

Alhoewel die jonge koe op haar fiets zonder enig licht vorige week in den donker, die ik op 't laatste moment nog zag doordat ik iets zag blinken, mijn bus rempedaal plancher trapte en nog net voor dat fietspad gestopt kreeg pffff, begon me te verwijten als stom wijf en haar plaat bleef hangen :roll:

Dat is toch nog steeds op m'n harde schijf te vinden :confused:

Maar ! gelukkig :grin: is er toen net niet ene haren laptop gevallen en stuk door mijn remmanoeuvre ( zoals een maand terug :devil: ) en ik nog een ongevallen verslag mocht schrijven ipv mijn boterhammeke te eten...

maareu ik begrijp u, 't enige dat ik kan zeggen : succes in het verwerken en afschudden :confused2:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by F M »

Een mens met een kinderwagen dat te wachten staat aan het zebrapad... Maar staat gewoon te wachten, niet om over te steken. :schieten: :mad:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by zappa »

Nog een leuke voorgehad, m'n man en ik in de auto, ik wil nog vlug even bij de beenhouwer langs, in een smalle straat, de geparkeerde auto's aan de andere kant, en wij aan de voorrang kant.

Maar er rijdt zich een "zeer bekwaam" autobestuurder vast tegen de spiegel van een geparkeerde auto, in een poging in te voegen tussen de geparkeerde auto's ( was nochtans veel ruimte maar soit)

Wij waren tijdig gestopt, om de mens de plaats te laten zich "los" te rijden en in te voegen tussen de geparkeerde auto's, maar die mens sukkelt gelijk nog wat, voor dat ga lukken.

Begint er al enen achter ons te toeteren, volgende moment steekt die onze auto voorbij om de sukkel auto half op 't wegdek, half op 't voetpad voorbij te rijden....dan ziet hij de metalen palen op het voetpad staan... :mrgreen:

Die sukkel auto geraakt nu helemaal niet meer weg :sterrekes:

Ik ben dan maar uit gestapt en te voet naar de beenhouwer, ondertussen voorbij de haastigen stappend, met mijn duim in de lucht en even gestopt om te applaudisseren en terug duim ophoog :twisted: je had die kopkes moeten zien :sweeet:
sig nature

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletlietje »

F M wrote:Een mens met een kinderwagen dat te wachten staat aan het zebrapad... Maar staat gewoon te wachten, niet om over te steken. :schieten: :mad:
of bij het afrijden van een rond punt laat je een moeder over met 2 kinders en het oudste kind (moet al 4 jaar geen pap meer hebben) laat haar papfles vallen die moeder stapt terug om die fles op te rapen met de jongste aan haar hand en de oudste kiest een andere richting ... druk verkeer getoeter achter mij en ik ben de klootzak natuurlijk :blink:

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Muug »

dit kan een boeiende topic worden. Zou zelfs kunnen leiden tot een heus motorboek ! :pom:

@Zappa, ge moet over uw bus-met-fietser-moment een emotioneel beladen bericht op FB smijten, dat komt dan in de gazet en zo :smash:

TRooPER
Posts: 1975
Joined: 19 Oct 2009 11:57

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by TRooPER »

ik ging hier ook mijn laatste frustratie neerpennen, maar ik ben het gelukkig al vergeten......
zo een slecht korte termijn geheugen heeft ook zijn voordelen
:smash:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by vet on wheels »

ik heb al een paar malen gesakkerd op een rondpunt waar de fietsers GEEN voorrang hebben en dus moeten wachten als een voertuig het rondpunt wil verlaten...
Al een paar malen meegemaakt dat de wagen voor mij zijn voorrang afgeeft en stopt..ik kom daar met moto achter en moet alles toegooien terwijl ik op hellingshoek hang... h??l onstabiel als ge dan remt!...
omdat ge zeker zijt dat ge voorrang hebt; is ne mens niet voorbereid dat ge toch moet stoppen...
nekeer goe claxonneren doe ik dan (nadat ik gestopt ben, want even tevoren ben ik druk bezig recht te blijven!)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by duibhce Kaelann »

Mijn grootste frustratie met fietsers (na het ontbreken van enige vorm van verlichting :roll: ) is fietsers die denken dat ze voorrang hebben op een fietsoversteekplaats, net zoals voetgangers op een zebrapad. Nochtans staan er op die plaatsen vaak nog eens extra bordjes voor de fietsers om hen eraan te herinneren dat ze g??n voorrang hebben.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Blackbert »

ik ga der nie aan beginnen ... :devil: :wink:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1710
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by laouen »

duibhce Kaelann wrote:Mijn grootste frustratie met fietsers (na het ontbreken van enige vorm van verlichting :roll: ) is fietsers die denken dat ze voorrang hebben op een fietsoversteekplaats, net zoals voetgangers op een zebrapad.
daar tegenover staat een toch ook wel behoorlijke frustratie, pendelende fietser zijnde: de automobilisten die het concept voorrang van rechts niet kennen. Dus ofwel hengel ik naar een nieuwe fiets als ik mijn voorrang wel neem, ofwel staan we samen gezellig stil. En ja, het duurt soms behoorlijk lang voor hij/zij het door heeft maar ik weiger door te rijden in zo'n geval :stop: :twisted: Dan hoeft misplaatste hoffelijkheid niet voor mij.

Maar de grootste frustratie zijn die auto's die nog vlug het kruispunt op willen ook al zien ze dat ze geen meter vooruit komen en het al behoorlijk lang groen is van hun kant. Gevolg: de boel staat muurvast. Dan haal ik ook altijd mijn dikke duim boven! :thumbsup:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Stefke »

Vandaag toch netjes in de regen gereden. Zo ongeveer van 9u tot 18u... gezellig met dit weer, ongeval her en der, bijhorende files, medeweggebruikers die het in de broek doen bij dit weer. Gewoon niet vooruit te krijgen... Ei zo na twee keer van de baan gereden op de snelweg, 5 auto's die linksomkeer maken op de Loop in Sint Denijs Westrem, dwz gewoon in verboden richting weer keren om zo een rond punt op te geraken...en ene die op de afrit gewoon stilstaat met de vier pinkers op. Weg kwijt, efkes zoeken dacht diene :yikes: :zotteke: mijn drogehandschoenenvoorraad er volledig doorgejaagd, regen langs de kraag binnen, kruis nat, benen nat, laarzen lek... Dat was zo rond 11u... :ricky: Dus doorweekt en verkleumd op kantoor toegekomen waar ze dan komen zagen over wat stylo's die in de kast liggen... :huh2: Een kantoor dat op geen kloten meer trekt omdat er geen plaats is en ge den helft van uwen brol niet meer kunt terugvinden en ook omdat iedereen tegen iedereen zit te zagen en ik nog het meest van al...

Enfin al bibberend naar huis gereden, een warm bad deed deugd...geen goesting om morgen te gaan. :kots:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Harald »

Aah dat mag hier ook over de frustraties op de werkvloer?

Pfffff .... waar mag ik beginnen.
Juist .. dat heeft geen zin
Nog 2 dagen en we zijn hem voor 5 dagen op rij van hem vanaf. Met al die regen gaat bij ons de hemel open ... ik kijk er al naar uit.

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Muug »

@ Stefke : De Golden Years zijn helaas voorbij.... en ik ben blij dat ik er een aantal van heb mogen meemaken. Al aan een andere werkgever gedacht? Er zijn nog rijscholen in 't land waar men goed werk levert. Deze bvb: http://www.rijschooldirk.be/ is wel ok dacht ik ooit gehoord te hebben?

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Muug »

Harald wrote:Aah dat mag hier ook over de frustraties op de werkvloer?
Hm, misschien kunnen we dat wel achterwege laten. :stop: Voor Stefke en andere rijschoolinstructeurs geldt een uitzondering. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Koeno »

Het ergste vind ik nog steeds, als je tussen files doorrijdt, dat er echt nog mensen zijn die moedwillig proberen je vast te rijden...
Ik ben stiekem blij met de valbaren en de handkappen met metalen bescherming... als ze toch eens te dicht komen dat de kans groter is dat hun spiegel mee aan flarden ligt...

Klinkt misschien gemeen, maar goed....

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by KlaasN »

Gemeen, hahahaha

Gisteren heb ik dat twee keer voorgehad. Gietende regen, harde wind en h??l de Antwerpse ring staat vast. Mijn vizier open, want die Pinlock prul werkt maar amper. En ja hoor, de meeste chauffeurs zijn vriendelijk en laten je door, maar sommigen vinden het nodig om het gat te dichten. Echt kak! File-filteren is al niet makkelijk en in deze omstandigheden zeker niet. Ik hang mijn motor even aan de haak, tot het regenseizoen voorbij is! :devil:

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by zappa »

Muug wrote:@ Stefke : De Golden Years zijn helaas voorbij.... en ik ben blij dat ik er een aantal van heb mogen meemaken. Al aan een andere werkgever gedacht? Er zijn nog rijscholen in 't land waar men goed werk levert. Deze bvb: http://www.rijschooldirk.be/ is wel ok dacht ik ooit gehoord te hebben?
dezezag ik ook rijden in gent, met sticker wij zoeken nog collega's ?


Ik begrijp niet waar die "nieuwe" huidige mentaliteit in het verkeer vandaan komt ? Iedereen wil zijn stukje beton/asfalt niet meer delen met een ander en als ze een fout maken is het steevast iemand anders schuld, en vluchtmisdrijf bij een dodelijk ongeval incl. :confused:
sig nature

Post Reply