anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletlietje »

het eerste dat mij op mijn kloten gewerkt heeft vandaag is dat stom sneeuwvlokje dat gans de tijd stond te knipperen "buiten temperatuur" zoals buiten zitten en dat gewoon in real life van mijn dashboard kunnen aflezen dat ik koud heb ?
super ik zou niet meer zonder kunnen
en dan een spast die zijn auto al rijdend ontdoet van afval ... nen halve volle pot plattekaas , koeken verpakkingen en nog wat andere ondefinieerbare kleine rommel door het ruitje kieperen :thumbsup:

voor de rest is dat naar mijn werk bollen per moto het toppunt van mijn dag :whistling:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Tom Thumper »

diskeletlietje wrote:het eerste dat mij op mijn kloten gewerkt heeft vandaag is dat stom sneeuwvlokje dat gans de tijd stond te knipperen "buiten temperatuur" zoals buiten zitten en dat gewoon in real life van mijn dashboard kunnen aflezen dat ik koud heb ?...
Uhu, maar als je nu een verwarmd pak en verwarmde handschoenen aan zou hebben, dan kan dat volgens mij wel heel handig zijn want als het dan vriest dan voel je dat niet en dan val je voor je het weet. En als dan ook nog airbags hebt in dat verwarmt pak en je ben gevallen voor dat je het weet, dan voel je misschien niet dat je gevallen bent, want je hebt die airbags en daarom dient dat lampje eigenlijk, om te voorkomen dat je gevallen bent zonder dat je het weet. Preventief dus eigenlijk.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Davy78 »

Tom Thumper wrote:En als dan ook nog airbags hebt in dat verwarmt pak en je ben gevallen voor dat je het weet, dan voel je misschien niet dat je gevallen bent, want je hebt die airbags en daarom dient dat lampje eigenlijk, om te voorkomen dat je gevallen bent zonder dat je het weet.
Misschien hebben we nog een lampje nodig om aan te geven dat ge gevallen zijt?

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Muug »

diskeletlietje wrote:het eerste dat mij op mijn kloten gewerkt heeft vandaag.......
Lietje toch, ge begint op Loetje tegelijken ! :yikes: Die is ook nooit happy. :sterrekes:

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Muug »

Tom Thumper wrote:
diskeletlietje wrote:het eerste dat mij op mijn kloten gewerkt heeft vandaag is dat stom sneeuwvlokje dat gans de tijd stond te knipperen "buiten temperatuur" zoals buiten zitten en dat gewoon in real life van mijn dashboard kunnen aflezen dat ik koud heb ?...
Uhu, maar als je nu een verwarmd pak en verwarmde handschoenen aan zou hebben, dan kan dat volgens mij wel heel handig zijn want als het dan vriest dan voel je dat niet
Er is nog altijd uwe neus die vervriest eh ;-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Wipr »

We wonen met teveel op, tegen, met elkaar. De altru?st en de ego?st. De zwartkijker en de verjaarde hippie. Eentje met teveel testosteron en de wandelende zombie onder invloed van temesta, xanax, valium,... , de motorrijder, de fietser, wandelaar en automobilist.

De mens: een solitair of solidair dier, misschien wel een beest, een groepsdier of een groupie?

Wit, zwart of toch maar grijs? Een zonnig iemand op een bewolkte dag, een ijzig individu onder de tropische zon.

Hebzucht & jaloezie vs. Leven en laten leven.

Het leven is sowieso een strijd en "geloven in" (al was het in jezelf) is in het leven ingeroepen om ons lijden te verzachten, te hopen, doen geloven dat het leven mooi is. De elementen dat we de natuur benoemen, met verbloeming, zon, zee, strand, weiden, woestijnen, gravelpadjes, de geboorte maar ook de sterfte. Het leven draait om loslaten. Frustraties en relaties, het goede en het kwade nemen de onderlinge strijd telkens weer van elkaar over gedurende gans de fractie in tijd dat we hier een ademzucht mogen slaken.

De dood komt, het klinkt zo duister, zo mooi klinkt duisternis, dat is leven.


Minder lyrisch dan: de klootzak in de straat is wellicht ook iemands lieveling, we maken allemaal fouten, de verschillen in intelligentie (sociaal, interpersonaal, intrapersonaal, tactische, logische, mathematische, naturalistische, motorische, visuele,...)
maken dat communicatie soms niet makkelijk is, zelfs soms onmogelijk.

Rijden met de motorfiets geef mij nu zoveel meer voldoening dan het ooit heeft gedaan en dat komt omdat ik amper nog ga rijden en als ik dan eens in de bak ga roeren is het met een glimlach. Het is zelfs zo dat de slaap moeilijk kunnen vatten opgelost wordt door de gedachte aan Shoei en KTM.

Ik ben tevreden in deze maatschappij opgegroeid te zijn maar ik zing toch zo vaak Renee Frogers' hit EEN EIGEN HUIS een plek onder de zon, en altijd Niemand in de buurt is mijn aanpassing.

Als ik een wens kon uitvoeren dan liet ik alle chemtrails bestaan uit relaterende middelen, goot ik het leidingwater eens vol met dopamine en endorfines. Liet ik iedereen ter wereld op hetzelfde moment een orgasme beleven. Het orgasme....: het moment dat de mens zich in zijn meest kwetsbare toestand laat opmerken, vol met liefde en veel te geef. :mrgreen:

Dus Distel, chill en relax of probeer het toch. Geloof me vrij dat bibieke hier moeilijkheden genoeg heeft om te aarden in deze maatschappij. :wink:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Wipr »

Ahja distel, ge moet uwe kop laten nazien als je er op gevallen zijt he, soms geeft dat een gestoord EEG :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Muug »

Image

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by petervdc »

Muug wrote:
diskeletlietje wrote:het eerste dat mij op mijn kloten gewerkt heeft vandaag.......
Lietje toch, ge begint op Loetje tegelijken ! :yikes: Die is ook nooit happy. :sterrekes:
Yep
Keep going

diskeletloetje
Posts: 649
Joined: 23 Oct 2009 14:06

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletloetje »

Waauw Peter Vdc reageert nog eens met een woord. Wat is uw probleem feitelijk ????
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Muug »

diskeletloetje wrote:Waauw Peter Vdc reageert nog eens met een woord. Wat is uw probleem feitelijk ????
ah , dees is categorie "frustreren" :mrgreen:
:waardeloos:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Tom Thumper »

En we waren nochtans vrolijk gestart deze morgen... :kouvanu:
Me gusta la moto, me gustas tu.

diskeletloetje
Posts: 649
Joined: 23 Oct 2009 14:06

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletloetje »

Awel ik was de dag trouwens ook happy gestart, maar toen kreeg ik deze middag te horen dat een collega van mij waarmee ik een goeie band heb, de diagnose kanker heeft gekregen gisteren. 38 jaar. Alstemblieft. Dus happy is allemaal plezant enzo, maar de rauwe realiteit zorgt er wel voor dat je steeds weer met je voetjes op de grond terecht komt, hard of onzacht, ge moogt zelf kiezen. En dan is een woordje zoals yep wel het laatste waar ge mee kunt lachen.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Harald »

Ik wou iets posten over bumperklevers .... ni van die stikkers, maar van die gatlikkers.

@Lietje, ik mijn auto piept dat nog 1-ne keer en denk ik telkens dat ik moet gaan tanken ...
@Loetje, sterkte aan de collega

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Wipr »

diskeletloetje wrote:Awel ik was de dag trouwens ook happy gestart, maar toen kreeg ik deze middag te horen dat een collega van mij waarmee ik een goeie band heb, de diagnose kanker heeft gekregen gisteren. 38 jaar. Alstemblieft. Dus happy is allemaal plezant enzo, maar de rauwe realiteit zorgt er wel voor dat je steeds weer met je voetjes op de grond terecht komt, hard of onzacht, ge moogt zelf kiezen. En dan is een woordje zoals yep wel het laatste waar ge mee kunt lachen.
38j :w00t: :sterrekes: is idd jong. No matter what: kanker is klote, wetende dat je door de behandeling je wellicht nog zieker gaat voelen.

Ik weet niet of jullie hem kennen van het motorforum, gls450 was zijn nickname, vecht al 6jaar tegen kanker. Ook vooraan in de 40

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by diskeletlietje »

Harald wrote:Ik wou iets posten over bumperklevers .... ni van die stikkers, maar van die gatlikkers.

@Lietje, ik mijn auto piept dat nog 1-ne keer en denk ik telkens dat ik moet gaan tanken ...
@Loetje, sterkte aan de collega
jij verstaat mij tenminste ... iets die staat te knipperen is foutcode ,
en mijn tchill is weg ;-)

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Koeno »

Deze morgen aan het filefilteren...
Voor mij een r1200gs met typische zijkoffers,
ikke op 2 auto's afstand erachter.

Wat ik telkens doe tijdens filefilteren is mijn 4 knipperlichten opzetten...
De meneer voor mij deed dat ook, maar had een ander fantastisch idee: constant met zijn groot licht knipperen...
Aandacht zoeken lijkt mij leuk, maar constant met de faren knipperen lijkt mij toch een brug te ver...

ook omdat hij overal eigenlijk kon passeren (ook al had hij moeite met de werkelijke breedte van zijn koffers in te schatten).

Ik kan mij best inbeelden dat er autobestuurders best ge?rriteerd geraken door zo'n gedrag...

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Nickel »

Koeno wrote:Deze morgen aan het filefilteren...
Voor mij een r1200gs met typische zijkoffers,
ikke op 2 auto's afstand erachter.

....
De meneer voor mij deed dat ook, maar had een ander fantastisch idee: constant met zijn groot licht knipperen...
...
Hoe ziede gij dat ? :blbl: :lol: :mrgreen:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Koeno »

Nickel wrote:
Koeno wrote:Deze morgen aan het filefilteren...
Voor mij een r1200gs met typische zijkoffers,
ikke op 2 auto's afstand erachter.

....
De meneer voor mij deed dat ook, maar had een ander fantastisch idee: constant met zijn groot licht knipperen...
...
Hoe ziede gij dat ? :blbl: :lol: :mrgreen:
H??l gemakkelijk, alles voor hem lichte constant op... (terwijl zijn snelheid vrij constant was, dus had niet te maken met verandering van de hoek van zijn koplamp)
als het nog vrij donker is valt dat enorm op hoor...

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

anticiperen , analyseren , frustreren & chalarmeren

Post by Nickel »

:mrgreen: :mrgreen:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Post Reply