Niet-motorrijder en tegensturen

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
Online
User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Niet-motorrijder en tegensturen

Post by F M »

:lol:

Hij is 27 jaar. Voor pedagogische tikken is het wat laat, vrees ik. :smash:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Niet-motorrijder en tegensturen

Post by Koeno »

F M wrote::lol:

Hij is 27 jaar. Voor pedagogische tikken is het wat laat, vrees ik. :smash:
Nowp, gewoon wat harder tikken (en zorgen dat hij niet terugtikt natuurlijk ;) )

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Niet-motorrijder en tegensturen

Post by vet on wheels »

Ik heb dat indertijd anders ervaren...
Ik trok aan mijn linker handvat en mijne moto ging naar rechts....
Bleek later dat hetzelfde is als op uw rechterhandvat duwen (tegensturen) om naar rechts te sturen... :wink:

Online
User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Niet-motorrijder en tegensturen

Post by F M »

Dat komt omdat een GS zulk een breed stuur heeft dat je armen te kort zijn om die stuurhelft nog verder weg te duwen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Niet-motorrijder en tegensturen

Post by Muug »

F M wrote:Dat komt omdat een GS zulk een breed stuur heeft dat je armen te kort zijn om die stuurhelft nog verder weg te duwen.
dat klopt wel eh

in het raceboek van Steven Casaer staat ook dat racers eerder gaan trekken ipv duwen. Blijkbaar is dat bij racers handiger. Nuja, die schakelen ook ondersteboven...

bompa, vroeger in de motorcross zult gij bij hard remmen ook vooral uw voorrem gebruikt hebben... ook in de modder is - met goede crossbanden - de voorrem de betere bijter.

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Niet-motorrijder en tegensturen

Post by zappa »

Muug wrote: Waarom moet ge u op een bus h??l goed vasthouden als die remmen?
pff ik hou mij nooooooit goed vast als de bus remt, watjes ! :mrgreen:

@ Bompa : als't redelijk erg glad ( slijmslijk, blaadjes, losse leisteentjes) en nog eens erg steil naar beneden is, dan best toch gecontroleerd die voorrem erbij, want die achterrem alleen doet je vlug door slippen en slingeren... van 't weekend zou dat niet gelukt zijn om rechtop beneden te geraken met de achterrem alleen, maar met je pink stoppen is ook een optie, maar dat is een ander verhaal :grin:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Niet-motorrijder en tegensturen

Post by bompa »

zappa wrote:
Muug wrote:
pff ik hou mij nooooooit goed vast als de bus remt, watjes ! :mrgreen:

@ Bompa : als't redelijk erg glad ( slijmslijk, blaadjes, losse leisteentjes) en nog eens erg steil naar beneden is, dan best toch gecontroleerd die voorrem erbij, want die achterrem alleen doet je vlug door slippen en slingeren... van 't weekend zou dat niet gelukt zijn om rechtop beneden te geraken met de achterrem alleen, maar met je pink stoppen is ook een optie, maar dat is een ander verhaal :grin:
Awel soms is het wel de bedoeling dat die achter wegschuift of naar een richting schuift , vroeger in de cross dikwijls genoeg gedaan
Nu laatst in het kemperitje ook en keer alleen de achterrem waar we uit het bos kwamen, wel voorrang van rechts maar de wagen kwam toch door ,achterkant schoof wa naar links en kon zo naast de weg over het gras naast de baan mee , daar dan de voorrem gebruiken op een stuk asfalt dat helemaal onder een laag van een 2cm zand ligt denk dat da niet goed gekomen was, want de afstand was te klein om echt stil te kunnen staan, dus was dat niet nadenken maar handelen.

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Niet-motorrijder en tegensturen

Post by Muug »

bompa, ik ben ervan overtuigd dat onze off-roadremtechnieken heel hard verbleken naast de uwe !

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Niet-motorrijder en tegensturen

Post by bompa »

Muug wrote:bompa, ik ben ervan overtuigd dat onze off-roadremtechnieken heel hard verbleken naast de uwe !
Ik denk dat niet,maar wat ik me vroeger aangeleerd heb op het crossterein is soms toch al is van pas gekomen. De off-roadtechniek heb ik ook niet echt helemaal onder de knie , want waar jullie in den bocht recht blijven staan ga ik zitten, Dat komt nog van toen ik croste .

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Niet-motorrijder en tegensturen

Post by bompa »

Muug wrote:
F M wrote:
.

bompa, vroeger in de motorcross zult gij bij hard remmen ook vooral uw voorrem gebruikt hebben... ook in de modder is - met goede crossbanden - de voorrem de betere bijter.
Als ik echt moest remmen wel. Ik gebruikte die voorrem ook meer dan de achterrem, of allebei te samen, maar soms met de achterrem was dat niet remmen om stil te staan.Ik heb soms geweest dat ik ze gebruikte dat hij achter naar rechts schoof en zo de U bocht nam.Maar als er sporen lagen ging dat niet meer .Bij mij toch niet.
Maar om echt te remmen nam ik inderdaad de voorrem .

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Niet-motorrijder en tegensturen

Post by OzzePaa »

F M wrote::lol:

Hij is 27 jaar. Voor pedagogische tikken is het wat laat, vrees ik. :smash:
Frans, ge zet uwe zoon en alle andere ongelovige Thomassen ergens aan ne schonen draai, komt aan gezapig tempo aangesjeesd en demonstreert hen hoe ge feilloos vlotjes die bocht rond met uwe KTM dmv tegensturen. Dan zegt ge : "En nu ZONDER tegensturen ! ..." en komt opnieuw aangesjeest voor diezelfde bocht. Als ze u dan uit den decor komen plukken zullen ze 't wel geloven zekers :?: :wink: :mrgreen: :silly: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply