Aan de ervaringsdeskundigen

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by KlaasN »

Als ik dat zo hoor, mpet ik dringend op mijn bochtenwerk gaan oefenen. Meestal ga ik maar net zo snel als de snelle wagens. :wall:

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by Blackbert »

't Loopt pas fout als er iets de grond raakt dat niet meegeeft, zoals de 'opstap' van de middenbok bij een Goldwing 1200. Ineens dat achterwiel een stapke opzij. 't Was rap al heel wat minder in den draai naar links.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote:'t Loopt pas fout als er iets de grond raakt dat niet meegeeft, zoals de 'opstap' van de middenbok bij een Goldwing 1200. Ineens dat achterwiel een stapke opzij. 't Was rap al heel wat minder in den draai naar links.
BB opne Goldwing ... :pillepalle: :?: Daar kan ik me nu toch echt moeilijk iets bij voorstellen seh ... :? :shock: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by Muug »

OzzePaa wrote:BB opne Goldwing ... :pillepalle: :?: Daar kan ik me nu toch echt moeilijk iets bij voorstellen seh ... :? :shock: ;)
Da was den tijd dat 'm nog veel haar op zijn hoofd had. BB en haar op zijn hoord :pillepalle: , daar kan ik me nu toch echt moeilijk iets bij voorstellen seh :shock:
:lol:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by bompa »

Op mijne blackbird in den tijd kwam dat geregeld voor die voetjes aan den asfalt ,soms de onderkuip ook, daar stonden ook wat scharretjes op langs 2 de kanten, hoe dat kan :?: weet ik niet maar die raakte soms , maar na de blackbird het eigenlijk niet meer voor gehad.Misschien nu met den bandit zou kunnen ,maar zal er in ieder geval geen moeite voor doen .

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by Blackbert »

Muug wrote:
OzzePaa wrote:BB opne Goldwing ... :pillepalle: :?: Daar kan ik me nu toch echt moeilijk iets bij voorstellen seh ... :? :shock: ;)
Da was den tijd dat 'm nog veel haar op zijn hoofd had. BB en haar op zijn hoord :pillepalle: , daar kan ik me nu toch echt moeilijk iets bij voorstellen seh :shock:
:lol:
Ik kan 't mij ook maar moeilijk meer voorstellen, haar op mijn hoofd. :whistling:
Diene GW was van den daddy trouwens. Geen haar op m'n hoofd enzovoort. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by Wipr »

https://m.youtube.com/watch?v=sYxU_lYBHpY

Zoiets. Ni plezant en vooral kostelijk. Er zijn genoeg motorfietsen in jet tour-segment, evenals custom, choppers met (te) weinig grondspelling. Zonde en waarom eigenlijk.

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by Koeno »

Wipr wrote:https://m.youtube.com/watch?v=sYxU_lYBHpY

Zoiets. Ni plezant en vooral kostelijk. Er zijn genoeg motorfietsen in jet tour-segment, evenals custom, choppers met (te) weinig grondspelling. Zonde en waarom eigenlijk.
Er komt nog een dag, misschien niet ver weg dat hier ook nog een ouwe chopper staat :p
maar wie een chopper/custom gebruikt om snelle bochten te gaan nemen is gewoon een kieken zonder kop,
dat dient daar ni voor...

Ge gaat ni me nen 250cc 2takt crosser via autosnelweg naar spanje,
Ge gaat ni me nen racer pur sang meerijden in een cross wedstrijd,
En ge gaat ni met ne choppr zotte bochtjes proberen te nemen :p

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by vet on wheels »

Wipr wrote:https://m.youtube.com/watch?v=sYxU_lYBHpY

Zoiets. Ni plezant en vooral kostelijk. Er zijn genoeg motorfietsen in jet tour-segment, evenals custom, choppers met (te) weinig grondspelling. Zonde en waarom eigenlijk.
inderdaad geen goede manier van afstappen .... :grin: :shock: :shock:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by bompa »

Ja iets raken dat ni plooit ,achterwiel naar omhoog en ge zijt weg.Maar voetjes teneinde van het scharnieren geeft het zelfde effect als je niet oppast.

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by vet on wheels »

ik heb al een paar keer met de cylinders de grond geraakt.... dat was toen ik gevallen was.... :( :o :?

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by Harald »

vet on wheels wrote:ik heb al een paar keer met de cylinders de grond geraakt.... dat was toen ik gevallen was.... :( :o :?
Bij mij was dat door de middenbok, of was het nu de valbaren. :oops:
In ieder geval ... de laatsten hebben hun dienst bewezen .
:?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by Wipr »

bompa wrote:Ja iets raken dat ni plooit ,achterwiel naar omhoog en ge zijt weg.Maar voetjes teneinde van het scharnieren geeft het zelfde effect als je niet oppast.
Klopt, menig moto al op deze manier opzij weten stappen met een bijna hartstilstand tot gevolg :shock:

User avatar
Raketman
Posts: 1253
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by Raketman »

Het kan een mentaal probleem worden als ge al meer gewoon geweest zijt. Toen ik destijds op mijnen FJR van den dealer zijnen hof reed was het al prijs, en tijdens zowat elke rit gingen die rotsteunen wel ergens tegen de grond. Op den duur waren die 1/3 korter...'t was beter met andere dogbones onder de achterkant, maar de begrippen "sportief" en "FJR" kunnen volgens mij onmogelijk in dezelfde zin gebruikt worden. Met de KTM voel ik met de zijkant van mijn zolen waar de grens ligt, want die voetsteunen komen nooit tegen de grond (zelfs niet als em op zijne kant aan't schuiven is :? ) dus kunt ge ze ook niet gebruiken als aanduiding voor de grens waar ge liever niet overgaat.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Post by Muug »

Raketman wrote:Met de KTM ......... die voetsteunen komen nooit tegen de grond (zelfs niet als em op zijne kant aan't schuiven is :? )
Jep, daar zijn twee getuigen van, en ik was er één van. :lol:

Post Reply