Page 2 of 2

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Posted: 05 May 2016 10:42
by vet on wheels
ik heb al een paar keer met de cylinders de grond geraakt.... dat was toen ik gevallen was.... :( :o :?

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Posted: 05 May 2016 18:10
by Harald
vet on wheels wrote:ik heb al een paar keer met de cylinders de grond geraakt.... dat was toen ik gevallen was.... :( :o :?
Bij mij was dat door de middenbok, of was het nu de valbaren. :oops:
In ieder geval ... de laatsten hebben hun dienst bewezen .
:?

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Posted: 06 May 2016 11:53
by Wipr
bompa wrote:Ja iets raken dat ni plooit ,achterwiel naar omhoog en ge zijt weg.Maar voetjes teneinde van het scharnieren geeft het zelfde effect als je niet oppast.
Klopt, menig moto al op deze manier opzij weten stappen met een bijna hartstilstand tot gevolg :shock:

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Posted: 13 May 2016 01:44
by Raketman
Het kan een mentaal probleem worden als ge al meer gewoon geweest zijt. Toen ik destijds op mijnen FJR van den dealer zijnen hof reed was het al prijs, en tijdens zowat elke rit gingen die rotsteunen wel ergens tegen de grond. Op den duur waren die 1/3 korter...'t was beter met andere dogbones onder de achterkant, maar de begrippen "sportief" en "FJR" kunnen volgens mij onmogelijk in dezelfde zin gebruikt worden. Met de KTM voel ik met de zijkant van mijn zolen waar de grens ligt, want die voetsteunen komen nooit tegen de grond (zelfs niet als em op zijne kant aan't schuiven is :? ) dus kunt ge ze ook niet gebruiken als aanduiding voor de grens waar ge liever niet overgaat.

Re: Aan de ervaringsdeskundigen

Posted: 13 May 2016 11:21
by Muug
Raketman wrote:Met de KTM ......... die voetsteunen komen nooit tegen de grond (zelfs niet als em op zijne kant aan't schuiven is :? )
Jep, daar zijn twee getuigen van, en ik was er één van. :lol: