Bochten

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
User avatar
Raketman
Posts: 1253
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Bochten

Post by Raketman »

Ik dacht ook eerst van "voor in Engeland te rijden zijn dat precies zo nog geen onlogische lijnen" maar dat was dus duidelijk niet het geval.
Ja 't scheelt toch als ge iet of wat beseft waarmee ge bezig zijt :pillepalle: :lipsrsealed2: ...
Nil volentibus arduum

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Bochten

Post by OzzePaa »

karel-p wrote:Kunt ge op deze manier niet verder "in " de bocht kijken , en misschien vroeger "onregelmatigheden" opmerken? :?:
Dat zal eerder just het tegenovergestelde zijn, vrees ik ... op de Posbank.
Ah ... sorry :oops: Je dacht dat het ergens in GB ofzo was....
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Bochten

Post by bompa »

Stefke wrote::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar er staat nergens bij waar die foto genomen is hé, kan dus perfect ok zijn. 8-)
Het was in Nederland gelijk FM zegt aan de posbank , een mooi stukje Nederland , maar ik ben er niet lang blijven staan kijken, nadat er een paar groepjes gepasseerd waren ben ik ook maar verder gereden met de wagen,maar 'k was na dat te zien toch voorzichtig in de bochten ,want je weet nooit dat die zouden terugkomen als ze beneden geweest waren.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Bochten

Post by bompa »

OzzePaa wrote:
karel-p wrote:Kunt ge op deze manier niet verder "in " de bocht kijken , en misschien vroeger "onregelmatigheden" opmerken? :?:
Dat zal eerder just het tegenovergestelde zijn, vrees ik ... op de Posbank.
Ah ... sorry :oops: Je dacht dat het ergens in GB ofzo was....
Nee die konden daar niks zien van aankomende wagens of fietsen of moto's ,ik stond daar naast de weg met de wagen en ik kon nog maar amper zien of er een wagen of moto uit tegenovergestelde richting aankwam,dus die motorrijders zagen niks vanwaar zij zich bevonden op de weg.Maar het ergste van al vond ik, die volgden volgde allemaal hun voorrijder :? reed die over de witte lijn reden ze gewoonlijk allemaal over die lijn, al snap ik dat eigenlijk niet goed.

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Bochten

Post by toeternietoe »

bompa wrote:
OzzePaa wrote:
karel-p wrote:Kunt ge op deze manier niet verder "in " de bocht kijken , en misschien vroeger "onregelmatigheden" opmerken? :?:
Dat zal eerder just het tegenovergestelde zijn, vrees ik ... op de Posbank.
Ah ... sorry :oops: Je dacht dat het ergens in GB ofzo was....
Nee die konden daar niks zien van aankomende wagens of fietsen of moto's ,ik stond daar naast de weg met de wagen en ik kon nog maar amper zien of er een wagen of moto uit tegenovergestelde richting aankwam,dus die motorrijders zagen niks vanwaar zij zich bevonden op de weg.Maar het ergste van al vond ik, die volgden volgde allemaal hun voorrijder :? reed die over de witte lijn reden ze gewoonlijk allemaal over die lijn, al snap ik dat eigenlijk niet goed.
In groep schakelt het (weinige) verstand nogal vaak eens een paar versnellingen lager. Da's gewoon kuddegeest. Blijkbaar zit dat ingebakken bij de meeste mensen. Zie maar naar dat voetbalgedoe. :sick2:
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: Bochten

Post by zwiep »

nog goe dat em een fluo jasje aan heeft ....
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Bochten

Post by zappa »

bompa wrote:
OzzePaa wrote:
karel-p wrote:Kunt ge op deze manier niet verder "in " de bocht kijken , en misschien vroeger "onregelmatigheden" opmerken? :?:
Dat zal eerder just het tegenovergestelde zijn, vrees ik ... op de Posbank.
Ah ... sorry :oops: Je dacht dat het ergens in GB ofzo was....
Nee die konden daar niks zien van aankomende wagens of fietsen of moto's ,ik stond daar naast de weg met de wagen en ik kon nog maar amper zien of er een wagen of moto uit tegenovergestelde richting aankwam,dus die motorrijders zagen niks vanwaar zij zich bevonden op de weg.Maar het ergste van al vond ik, die volgden volgde allemaal hun voorrijder :? reed die over de witte lijn reden ze gewoonlijk allemaal over die lijn, al snap ik dat eigenlijk niet goed.


Ze waren misschien een dagje aan 't oefenen om een vakantie in de UK voor te bereiden ? :mrgreen:

In de Ardennen op zo'n piepklein baantje, heb ik dat ook eens "tegen gekomen" in een bocht "achter het hoekje" naar rechts voor mij, geluk gehad dat ik die redelijk kort bij de R-kant nam, want er kwam ne chopper te midden van mijne baanhelft juist door den draai, mocht ik meer naar links gereden hebben - om in de bocht te kunnen kijken- dan had die me rechts kunnen passeren of kon ook't poef! geweest zijn :shock:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Bochten

Post by Stefke »

proberen links afslaan is ook een bocht nemen zeker...? :roll:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Bochten

Post by pingu »

Daar was precies toch niet al teveel proberen aan...
'm mag van geluk spreken, dat had ook veel slechter kunnen aflopen.

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Bochten

Post by zappa »

hij gebruikte wel zijne pinker! :grin:
sig nature

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Bochten

Post by Davy78 »

Stefke wrote:proberen links afslaan is ook een bocht nemen zeker...? :roll:
Ik snap het niet. Wat steekt die nu uit?

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Bochten

Post by Muug »

Dat vraagt 'm zichzelf op 't einde ook af 8-)

Post Reply