holy shit ....!!

Defensief rijden, assertief rijden, veilig rijden, vaardig rijden, bochtjes pikken, remmen totdat de voorband begint te zingen. Daar gaat het over: over écht Goed Motorrijden verdomme. En niks anders.
Post Reply
vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

holy shit ....!!

Post by vet on wheels »

http://www.clint.be/actua/nederlandse-m ... gger-video

beelden zeggen genoeg, nachtmerrie voor ons allen .... :o :o :shock: :shock: :?

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: holy shit ....!!

Post by Stefke »

ach ja, bene there done that. een ree en een hond al zo op een haar na gemist. en gisteren een bestuurder die met een ruk aan het stuur van file wisselde zonder aangeven. ik was ook redelijk woest achteraf met de nadruk op "redelijk" 8-) en het gaat tegenwoordig van kwaad naar erger. meer files en dus nog minder volk dat een beetje aandachtig is... jaja, de smaartfoon is belangrijker. en dat is deze donkere dagen des te opvallender... :twisted:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: holy shit ....!!

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


De koekeblikkers verwachten de moto's niet meer in deze kouder wordende dagen, en letten ze nog minder op in de File. :(

Anticiperen zeker???

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: holy shit ....!!

Post by vet on wheels »

indertijd eens een zeer goede raad gekregen : je moet rijden alsof je onzichtbaar zijt (voor de andere weggebruikers)...
en dat is soms inderdaad zo :o

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: holy shit ....!!

Post by Stefke »

Gisteren stop ik netjes voor het oranje en nadien rode licht. Niet eens echt moeten remmen, gewoon rustig en zelfs nog tijd om terug te schakelen. Gelijk ik stop zet ik mijn voet en schiet er mij links een halve meter naast mij nog een auto door het rode licht. Ook gewoon, tegen 90km/u ofzo. :shock: Zomaar 1/3 nog op mijn rijstrook en 2/3 op de voorsorteerstrook naar links... :o Ik schud mijn hoofd en diene rechts naast mij kijkt :o en doet daarna :pillepalle: ... Tja... :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: holy shit ....!!

Post by Muug »

Ik krijg 't gevoel dat uw bewaarengel zijn marges met de jaren kleiner worden :?

User avatar
Raketman
Posts: 1253
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: holy shit ....!!

Post by Raketman »

Het rijgedrag in't algemeen boert er stevig op achteruit...veel meer agressie. Meer en meer mensen die doen alsof ze alleen op de baan zijn...ik begrijp daar allemaal niet veel meer van :| .
Nil volentibus arduum

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: holy shit ....!!

Post by fore »

:shock: ...

Ik zou daar , achteraf, zeker niet 'naast' rijden om wat gebaren en frustraties kenbaar te maken ... je weet nooit hoe 'een zot' daarop reageert.
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: holy shit ....!!

Post by F M »

Raketman wrote: Meer en meer mensen die doen alsof ze alleen op de baan zijn...ik begrijp daar allemaal niet veel meer van :| .
Goed voorbeeld daarvan: doordat we terug twee thuiswonende kinderen hebben met allebei een auto, staan er dikwijls 2 auto's op de straat geparkeerd. Soms achter mekaar, maar soms ook schuin tegenover mekaar. Hoe dikwijls dat auto's aan beide kanten gewoon gaan achteraanschuiven zodat alles geblokkeerd wordt, is niet te tellen. Niemand die de moeite neemt om eens in te schatten dat het beter zou zijn om even te wachten en de auto's van de andere kant door te laten. :pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1253
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: holy shit ....!!

Post by Raketman »

Het moet zelfs zoveel niet zijn...

Vorige week staan hier voor mijn deur 2 bewoners van de straat den boel te blokkeren. Eén auto geparkeerd voor mijn deur. Den ene was begonnen met die voorbij te rijden, den andere (die dus eigenlijk voorrang had) was initieel niet gestopt met als gevolg dat ze snuit aan snuit naast diene geparkeerden auto stonden. Twintig minuten heeft dat circus daar geduurd...en maar roepen, schelden en dreigen. Ik stond onder mijne carport geamuseerd te luisteren. Kwamen ze op een gegeven moment bij mij om hun gelijk te halen. Ik heb geantwoord dat ze twee van de grootste spasten waren die ik dees jaar al gezien had, heb mij omgedraaid en ben binnengegaan.

Hoe ge zo uwen tijd kunt verschijten :dontknow:
Nil volentibus arduum

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: holy shit ....!!

Post by Stefke »

Raketman wrote: Hoe ge zo uwen tijd kunt verschijten :dontknow:
tja, dat was vandaag niet anders op de N16. Borstelmachien in Puurs, dus de rechterrijstrookrijders moeten naar links. Trekker-oplegger zet ruim vooraf rw op en staat stil aan de lichten. En iedereen gaat daar gewoon naast staan. Boel in beweging en camion wringt zich noodgedwongen al rijdend naar links. En niemand die' m gewoon doorlaat wat een halve second tijd kost. Dus tot in Bornem vlammeste ambras tussen de auto die een beetje opzij geduwd werd en de camion. En ik daarachter tegen 40km/u, aja want ertussen door rijden zag ik echt niet zitten... lStelletje lozers... :roll:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: holy shit ....!!

Post by vet on wheels »

Vandaag `klassieker`meegemaakt : auto voor mij rijdt naar rechts, vertraagt naar een parkeerplaats toe ( zonder pinken, denk ik dan)...
Ik begin een voorsteekmanoever , en plots zet madam hare linkerpinker op en gelijk slaat zij voor mijne neus links af haar oprit op :o :shock: .
Gelukkig reed ik niet snel ,en heb haar claxonnerend rechts gepasseerd :evil: ...
Had slecht kunnen aflopen...

User avatar
Droopy
Posts: 1055
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: holy shit ....!!

Post by Droopy »

Gisterenochtend een sluitspiermoment gehad op het nieuwe "turbo"rondpunt hier. :roll:

Zelf moest ik een U-turn maken en blijkbaar had een dame in een verdomd grote camionette mij niet opgemerkt terwijl ze verderop het rondpunt kwam opgereden. :o (en for the record, in winterse omstandigheden rij ik altijd heel rustig op een rondpunt)
Leve het brede ledlicht en de nieuwe fluo broek... :ricky: :? Nadeel aan zo'n turbo rondpunt is dus dat je niet overal van het buitenste naar het binnenste baanvak kan uitwijken omdat daar een verhoging tussen zit. :|

Remmen, zo links mogelijk afwijken en vooral heel hard roepen, hielpen.
Haar raam stond gelukkig open en zo heeft ze me toch nog opgemerkt en kon ze nog een ruk aan haar stuur kunnen geven.
Miljaard da's groot en hoog zo'n camionette die een paar centimeter naast je neus staat. :o

Gelukkig is alles goed afgelopen, ik heb nog eens gevloekt en ben dan maar doorgereden, in mijn spiegel zag ik dat de dame aan kant ging staan, die was blijkbaar nog harder geschrokken dan ik.

Jopet
Posts: 815
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: holy shit ....!!

Post by Jopet »

Ik zie dikwijls op forums zo'n verhalen passeren en motards maar vloeken omdat ze ons niet gezien hebben, wel vorige week was er nog een ongeval tussen een auto en een bus, hoe je een bus die op een grote baan rijdt en van rechts komt niet opmerkt begrijp ik ook niet goed, wil maar zeggen dat de grootte zelfs geen rol speelt om het soms niet op te merken...

Aan de andere kant moet ik eerlijk bekennen hoewel ik als beroepschauffeur tegen de 100.000km per jaar rij toch af en toe in een situatie terechtkom dat ik zeg, miljaar die had ik nu niet gezien.... hoe is het mogelijk dat ik, die ondertussen toch goed getraind zou moeten zijn door bijna al 30 jaar zoveel kilometers af te leggen, toch nog af en toe mij eens misreken op het naderde verkeer....

Het probleem ligt eigenlijk niet aan onze ogen maar aan hoe we de data verwerken, onze ogen hebben alles gezien, dus kijken naar het verkeer is het probleem niet, het probleem is hoe onze hersenen die data verwerken en daar wringt het schoentje, als die data niet goed verwerkt is dan kun je een probleem hebben... Ik heb ooit op tv zo'n aflevering gezien over wat onze hersenen verwerken, toen ze op het einde vroegen of we nu die mens in een gorillapak opgemerkt hadden dacht ik dat ze de laatste scene bedoelde en neen die had ik niet gezien, wat bleek nu, heel die aflevering door is in elke scene die man in gorillapak gepasseerd en toch heeft niemand dit opgemerkt, dus heb ik die niet 1 keer maar misschien wel 20 keer die gorilla niet zien passeren... moet die gorilla man nu ook vloeken en tieren naar ons omdat we hem niet opgemerkt hebben....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: holy shit ....!!

Post by Blackbert »

Van de week ook nog: voor het naar links de weg opdraaien naar rechts kijken, niks, vooruit. Om vervolgens te beseffen dat ik wel mijn hoofd draaide met mijn ogen open, maar niet echt gekeken heb, niet geregistreerd. De meeste schrik: dat daar toch weer zo'n fietser afkomt zonder licht. :evil:

Ook van de week: 4 kilometer lang achter een jeep, wisselende snelheid, niet echt in rechte lijn. Rood licht, madam sorteert om links af te gaan, ik ernaast. Zo'n oplichtende online ledbak is niet echt onopvallend, maar zéér boeiend precies. Ikke: tuuut. Zij: koppeling los, dan toch maar kijken, dan weer op de rem. Ha ja, 't was nog steeds rood. :twisted:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: holy shit ....!!

Post by Muug »

eergisteren iets enorm grappigs gezien :thumbsup:

Ik zit in de wagen, wachtend tot het rood op groen springt, aan een traditioneel vierarmenkruispunt. Voor mij een wagen of vijf. De eerste wagens moeten rechtsaf, ik moet gewoon rechtdoor. Wij komen uit een zijweg die uitkomt op de steenweg tussen Erpe-Mere en Zottegem.
Het wordt groen, de wagens vertrekken en slaan rechts af.
Plots stopt de eerste wagen.
De andere wagens springen op hun rem, beginnen te claxonneren omdat hij moet doorrijden. maar hij blijft staan waar hij staat : vlak voor het zebrapad. Waar niemand over steekt. Want er is niemand. Het claxonneren stopt niet. De chauffeur verroert geen vin.
Ik bekijk de zaak zo wat van op afstand, zoek een uitweg, en rij het rijtje wachtenden links voorbij en steek het kruispunt over.
En dan zie ik het.
Ik snap plots waarom die chauffeur gestopt is.
Hij is gestopt omdat hij rode verkeerslichten ziet : één boven hem en één links op de straatkant....
Ik lach in een deuk van het lachen :w00t:
Hij was dus gestopt aan de lichten die "aan de overkant van het kruispunt staan", voor wie op de hoofdweg rijdt !
Terwijl ik verder rij zie ik in mijn spiegels dat de lichten van de hoofdweg terug op groen springen. De stopper rijdt verder en rijdt eindelijk dat zebrapad over.





maar eigenlijk is het intriest wat die man of vrouw deed :wall:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: holy shit ....!!

Post by Stefke »

Muug wrote:maar eigenlijk is het intriest wat die man of vrouw deed :wall:
en levensgevaarlijk. Op de N16 kunt ge voor de lichten rechts afslaan, dus met een voorsorteerstrook en dus zonder lichten om rechts af te slaan, gewoon omgekeerde driehoekskes en klaar is kees. Ik reed dus achter zo ene om rechts af te slaan, niks aan de hand en dan ineens snokt die alles dicht want die ziet links van hem het rode verkeerslicht staan dat eigenlijk voor het verkeer rechtdoor dient. heel schoon want daar verwacht ge u dus totaal niet aan...
https://goo.gl/maps/eX3xkfU6biL2

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: holy shit ....!!

Post by F M »

Stefke wrote:want daar verwacht ge u dus totaal niet aan...
Ik vind dat nochtans een typische gegeven waar ik me altijd aan verwacht.
Muug wrote:Ik lach in een deuk van het lachen
Moest dat niet zijn: van het laggen? :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply